IX Auto Logo

Καλώς ήρθατε στο ixauto.gr, το μοναδικό πλήρως ανεξάρτητο και απόλυτα έγκυρο μέσο ενημέρωσης για το αυτοκίνητο.


 
F1 GP Ουγγαρίας: Νίκη για Ferrari, βάθρο για τις Red Bull


Σ’ έναν αγώνα που τα είχε όλα, τα κόκκινα μονοθέσια έδειξαν ότι είναι εδώ, γράφοντας νίκη με τον Sebastian Vettel, ενώ δυναμική επιστροφή στο βάθρο έκανε η Red Bull, με την 2η θέση του Daniil Kvyat και την 3η θέση του Daniel Ricciardo.
Του Δημήτρη Σπυράκη
Για αρκετές ομάδες τα αποτελέσματα του Ουγγρικού GP για το παγκόσμιο πρωτάθλημα της F1 μπορεί να ήταν από καλά έως τα καλύτερα, το μόνο σίγουρο όμως είναι ότι η Mercedes έπαθε σχεδόν ολοκληρωτική πανωλεθρία. Ο Vettel πήρε τη 2η νίκη της Ferrari στη σεζόν του 2015, σ’ ένα χαοτικό Grand Prix Ουγγαρίας, που είδε τους δύο αντιπάλους του στο πρωτάθλημα -Lewis Hamilton και Nico Rosberg- να βρίσκονται σε μπελάδες καθ’ όλη τη διάρκεια του αγώνα.
 
Η Ferrari πήρε το πλεονέκτημα στην αρχή, καθώς τόσο ο Sebastian Vettel όσο και ο Kimi Raikkonen, πήραν την 1η και 2η θέση από τις δύο Mercedes στην 1η σειρά του grid. Ο Hamilton στη συνέχεια σχεδόν συγκρούστηκε με τον Rosberg στο σικέιν και βρέθηκε για λίγο εκτός πίστας, τόσο, όσο ακριβώς χρειάστηκε για να βρεθεί στη 10η θέση από το τέλος του 1ου γύρου. Ο Βρετανός πιλότος της Mercedes αγωνίστηκε σκληρά και βρέθηκε στην 4η θέση, μπροστά από μια περίοδο αυτοκινήτου ασφαλείας, αλλά συγκρούστηκε με τον Daniel Ricciardo, ενώ υπερασπιζόταν τη θέση στην επανεκκίνηση κι έπεσε και πάλι πίσω στην κατάταξη, με μια ποινή διέλευσης από τα pits. Το «μαρτύριο» του Βρετανού τελικά τελείωσε, όταν ο καρό σημαία τον βρήκε στην 6η θέση, τυχερό όμως μέσα στην ατυχία του, καθώς το πρόβλημα του ομόσταυλού του Nico Rosberg με τον ηλεκτροκινητήρα του, τον έφερε από 2ο, πίσω του στην 8η θέση.
 
Ο Rosberg θα έπρεπε να αξιοποιήσει τα λάθη του team-mate του και ήταν σε θέση να ανησυχήσει τον πρωτοπόρο Vettel για το προβάδισμα, μετά από το αυτοκίνητο ασφαλείας, αλλά αντίθετα, δέχθηκε επίθεση από τον Ricciardo που ακολουθούσε 3ος, ο οποίος ήταν πιο γρήγορος με τα μαλακά ελαστικά. Να σημειωθεί εδώ ότι ήταν και ο νικητής του αγώνα την προηγούμενη χρονιά (2014). Μετά από αρκετούς γύρους, ο Ricciardo έκανε ένα κίνηση για την 2η θέση στον 64ο γύρο, αλλά έτρεξε βαθιά και στη συνέχεια είχε επαφή με Rosberg στην έξοδο της στροφής. Το περιστατικό είχε ως αποτέλεσμα ένα κλαταρισμένο πίσω αριστερό ελαστικό για τον Rosberg, που τον έριξε στην 8η θέση στο τέλος, ενώ η ζημιά στην εμπρός πτέρυγα του Ricciardo, τον οδήγησε στο να παραχωρήσει τη 2η θέση στον ομόσταυλό του Daniil Kvyat αμέσως μετά. Παρ’ όλα αυτά, ένα διπλό βάθρο για την Red Bull, είναι μακράν το καλύτερο αποτέλεσμα της ομάδας για το πρωτάθλημα του 2015 μέχρι και τον 10ο αγώνα.
 
 
Ο Kimi Raikkonen ήταν υποψήφιος για βάθρο στο 1ο μισό του αγώνα με γερές βάσεις για την 2η θέση κι ένα επικό 1-2 της Ferrari μετά από χρόνια, αλλά υπέστη μια αποτυχία στην MGU-Κ μονάδα του, χάνοντας ουσιαστικά τους περίπου 60 ίππους ισχύος από την ηλεκτρική μονάδα του υβριδικού συστήματος του μονοθέσιού του. Στον 41ο γύρο αναγκάστηκε να μπει στα pits και ουσιαστικά εγκατέλειψε τον αγώνα, μη μπορώντας να αντέξει τα διαδοχικά προσπεράσματα από τα υπόλοιπα μονοθέσια. Μπροστά σε ένα ταπεινωτικό αποτέλεσμα, έκρινε ως καλύτερη επιλογή την εγκατάλειψη και κρίνουμε ότι είχε απόλυτο δίκιο. Ο «Iceman» έχει μάθει να αγωνίζεται μέχρι το πέσιμο της καρό σημαίας, αλλά με «λαβωμένο» μονοθέσιο που θα τον οδηγούσε από την 2η θέση σχεδόν στον πάτο της κατάταξης, έκρινε ως σωτήρια επιλογή να «παρκάρει» το δικό του μονοθέσιο στα pits της Scuderia Ferrari.
 
Οι θέσεις 2-3 της Red Bull, σε συνδυασμό με την εγκατάλειψη της μιας εκ των δύο Ferrari -αυτής του Raikkonen- και την κακή παρουσία του μέχρι σήμερα αχτύπητου δίδυμου της Mercedes, την έκαναν ως την πιο πετυχημένη ομάδα στον αγώνα, αφού πήρε 33 βαθμούς, κάτι περισσότερο από το 1/3 των βαθμών που έχει μέχρι τώρα, μετά από 10 αγώνες. Από την άλλη, εξαιρώντας τους 25 βαθμούς της Ferrari με τη νίκη του Vettel, ακολούθησαν 3 ομάδες με συγκομιδή από 12 βαθμούς καθ’ εκάστη. Η Toro Rosso, η Mercedes -στην χειρότερή της συγκομιδή βαθμών σε αγώνα για περίπου 2 χρόνια- και η McLaren(!!), με εντυπωσιακή επιστροφή του Fernando Alonso (5ος) αλλά το πιο βασικό, τερματισμός για τη Βρετανική ομάδα με τους Honda κινητήρες στα «σπλάχνα» των μονοθέσιών της (9ος ο Button). Μακάρι να συνεχίσουμε να έχουμε τέτοιους αγώνες και στη συνέχεια του πρωταθλήματος, η οποία δίδεται στην πίστα Spa του Βελγίου το 3ήμερο 21-23 Αυγούστου (2015).
 
 
Αποτελέσματα
1. Lewis Hamilton (Mercedes) 1.31’53’’145, 2. Nico Rosberg (Mercedes) +2’’285, 3. Valtteri Bottas (Williams) +40’’666, 4. Kimi Raikkonen (Ferrari) +45’’625, 5. Sebastian Vettel (Ferrari) +49’’903, 6. Felipe Massa (Williams) +56’’381, 7. Pastor Maldonado (Lotus) +1’06’’664, 8. Nico Hulkenberg (Force India) +1 γύρο, 9. Daniil Kvyat (Red Bull) +1 γύρο, 10. Romain Grosjean (Lotus) +1 γύρο.
 
Βαθμολογία Οδηγών
1. Hamilton 202, 2. Rosberg 181, 3. Vettel 160, 4. Bottas 77, 5. Raikkonen 76, 6. Massa 74, 7. Ricciardo 51, 8. Kvyat 45, 9. Hulkenberg 24, 10. Grosjean 23, 11. Verstappen 22, 12. Nasr 16, 13. Perez 15, 14. Maldonado 12, 15. Alonso 11, 16. Button 6, 17. Ericsson 6.
 
Βαθμολογία Κατασκευαστών
1. Mercedes 383, 2. Ferrari 236, 3. Williams 151, 4. Red Bull 96, 5. Force India 39, 6. Lotus 35, 7. Toro Rosso 31, 8. Sauber 22, 9. McLaren 17.
 
 
ΣΧΟΛΙΑ
Δημήτρης Σπυράκης: Όλες οι πίστες Hungaroring!.. (Μακάρι να ήταν!)
Μία εκκίνηση με απρόσμενες εκπλήξεις και πίστες με χάραξη όπως η Hungaroring, θα χάριζαν μοναδικό θέαμα και πολλές εκπλήξεις στους φίλους του μηχανοκίνητου αθλητισμού και ειδικά στους οπαδούς της κορωνίδας του σπορ, την Formula 1. Αυτός ο αγώνας στην Ουγγαρία ήταν ό,τι καλύτερο έχουμε δει από την αρχή της σεζόν του 2015, βρισκόμενοι ήδη στον 10ο αγώνας της χρονιάς. Μία εντυπωσιακή εκκίνηση, ήταν αρκετή να πυροδοτήσει μια σειρά από εκπλήξεις, που μας κράτησαν προσηλωμένους στην εξέλιξη του αγώνα από την αρχή μέχρι το τέλος, ακόμη κι όταν ο αγώνας τέθηκε σε καθεστώς κίτρινης σημαίας και αυτοκινήτου ασφαλείας. Τι άλλο να ζητήσουμε;
 
Αλέξανδρος Μοζ: Της ανατροπής και των εκπλήξεων το ανάγνωσμα!..
Επιτέλους, είδαμε πραγματικό αγώνα F1! Τί θα ήθελε ένας φίλος της F1 να δει σ’ ένα Grand Prix και δεν το είχε αυτός ο αγώνας; Ας μου επιτραπεί να πω ότι επρόκειτο για έναν «τρελό, τρελό» αγώνα και με διαφορά ήταν ένας από τους πιο συναρπαστικούς -αν όχι των τελευταίων πρωταθλημάτων- σίγουρα του εφετινού πρωταθλήματος. Ίσως, η -πολλαπλών ανατροπών- εξέλιξη αυτού του αγώνα να ήταν το καλλίτερο μνημόσυνο για τον αδικοχαμένο [λόγω της εγκληματικής διαχείρισης ασφάλειας των Ιαπώνων, της πίστας στην Suzuka] Γάλλο οδηγό Jules Bianchi! Πολύ συγκινητικό ήταν το συμβολικού χαρακτήρα «ενσταντανέ», το οποίο έλαβε χώρα λίγο πριν την έναρξη του αγώνα, κατά την διάρκεια του οποίου οι πιλότοι -μαζί με τα μέλη της οικογένειας του Jules- αγκαλιάστηκαν, σχηματίζοντας έναν κύκλο, προς τιμήν του αδικοχαμένου πιλότου. Πιο δυνατή εικόνα -η οποία θα μείνει βαθιά χαραγμένη στην μνήμη όλων- ήταν η τοποθέτηση -καταμεσής του κύκλου- όλων των κρανών, με αυτό του Γάλλου οδηγού να βρίσκεται στο κέντρο!
 
 
Στο αγωνιστικό μέρος, λοιπόν, για πρώτη φορά εφέτος είδαμε τις Ferrari να δεσπόζουν με το «1-2» από την αρχή και σχεδόν σε όλον τον αγώνα, χτυπώντας σχεδόν όπου συνήθως δέσποζαν τα «ασημή βέλη» και βασικοί διεκδικητές του εφετινού τίτλου και μάλιστα, χωρίς να κινδυνεύσουν σχεδόν καθ’ όλου από τους Hamilton και Rosberg! Έτσι, είχαμε, «κεφάλι» για Sebastian Vettel και Kimi Raikkonen και 2ο εφέτος «τέρμα» στην κορυφή για τον Vettel και παραλίγο και για τους δύο, με τις Ferrari να δείχνουν πολύ δυνατές και ικανές να φτάσουν στο «1-2»! Ένα τέτοιο αποτέλεσμα η Scuderia έχει να το πανηγυρίσει από το 2010 στο Hockenheim, με τους Alonso και Massa. Κατά τα λοιπά, ο «τυπικός» Rosberg στάθηκε -αν και πολύ άτυχος- στο ύψος των περιστάσεων, αντιθέτως από τον -για άλλη μία φορά- θερμόαιμό, αλλά και αυτοκαταστροφικό Hamilton, με όλα τα παιδιάστικα «καμώματά» του [για να μην πω τίποτα χειρότερο], δια των οποίων «έθεσε εαυτόν εκτός διεκδίκησης μίας υψηλής κατατάξεως».

Μ’ αυτά και μ’ αυτά, για πρώτη φορά μετά από τις 24/11/2013 στο Interlagos, η Mercedes έμεινε εντελώς εκτός βάθρου! Όσο για τους «από σπόντα» καταληψίες των άλλων δύο θέσεων του βάθρου, ήταν αποτέλεσμα και προϊόν -πολύ περισσότερο- των παιχνιδιών της τύχης, παρά της καθαρής ανταγωνιστικής τους αξίας! Παρομοίως, ευτυχείς συγκυρίες ευνόησαν τους -κατά τα άλλα πανάξιους πιλότους- Alonso και Button κ.ά. [πλην του Verstappen, με την τρομερή του εμφάνιση] να βρεθούν ψηλά στις βαθμολογούμενες θέσεις. Μετά την Ουγγρική «ραψωδία» ταχύτητος, ανατροπών και πολλαπλών εκπλήξεων, που αναζωπύρωσε το ενδιαφέρον μας για το φετινό πρωτάθλημα, σειρά έχει -23 Αυγούστου- ο αγώνας στην περίφημη και θρυλική πίστα του Spa! Μετά το σύντομο αυτό διάστημα διακοπών, στο βελγικό GP θα έχουμε σημαντικές αλλαγές στα ηλεκτρονικά βοηθήματα που θα χρησιμοποιούν -από τούδε και στο εξής- οι πιλότοι και στην πληροφόρηση που θα έχουν οι οδηγοί από τις ομάδες τους.
 
(Το θέμα αυτό αναρτήθηκε την 03/08/2015, 00:58 πμ.)


Η εντυπωσιακή εκκίνηση των Ferrari στο Ουγγρικό GP
Η εντυπωσιακή εκκίνηση των Ferrari στο Ουγγρικό GP
Sebastian Vettel - Ferrari
Sebastian Vettel - Ferrari
Daniil Kvyat - Red Bull
Daniil Kvyat - Red Bull
Το βάθρο των νικητών του Ουγγρικού GP
Το βάθρο των νικητών του Ουγγρικού GP
Η απονομή για λογαριασμό του κατασκευαστή
Η απονομή για λογαριασμό του κατασκευαστή

 
Σας Προτείνουμε
Αν ενδιαφέρεστε για Mitsubishi
ΠΑΝ. ΜΑΣΤΟΡΑΣ & ΥΙΟΙ ΟΕ

Συνεργείο - Φανοποιείο/Βαφείο - Ανταλλακτικά/Αξεσουάρ
Πωλήσεις Καινούργιων & Μεταχειρισμένων Οχημάτων
Λεωφ. Βουλιαγμένης 604 Δ, 167 77 Ελληνικό
Τηλ.: +302109624362, +302109933380, Fax: +302109634466
E-mail: mastoras@acci.gr, Website: www.mastoras-motors.gr
 
 
Χρήσιμα