IX Auto Logo

Καλώς ήρθατε στο ixauto.gr, το μοναδικό πλήρως ανεξάρτητο και απόλυτα έγκυρο μέσο ενημέρωσης για το αυτοκίνητο.


 
F1 GP Βελγίου: Αγώνας-περίπατος με 1-2 για την Mercedes


Σ’ έναν αγώνα που είχε ενδιαφέρον μόνον από την 3η θέση και κάτω, άλλο ένα θρυλικό GP της Formula 1 στην πίστα του Spa πέρασε στην ιστορία, με τα μονοθέσια της Mercedes να κάνουν το 1-2 με τους Hamilton και Rosberg αντίστοιχα.
Του Δημήτρη Σπυράκη
Η νίκη του Hamilton δίνει στον Βρετανό προβάδισμα 28 βαθμών στην κατάταξη των οδηγών, αρκετοί για μια πιθανή άτυχη στιγμή εγκατάλειψης στον τον επόμενο αγώνα χωρίς να χάσει την 1η θέση, ακόμη κι αν ο Rosberg κερδίζει. Ο Hamilton δεν φάνηκε ποτέ να βρίσκεται υπό σοβαρή πίεση και εκτέλεσε μια τέλεια στρατηγική με 2 pit stop και κράτησε πίσω του τον Rosberg, ο οποίος έπεσε στην 5η θέση στην εκκίνηση.
 
Το δράμα εκτυλίχθηκε πίσω από τους δύο πρωτοπόρους, στο προτελευταίο γύρο, όταν ο Sebastian Vettel, ο οποίος ήταν σε μια στρατηγική ενός pit stop, υπέστη κλατάρισμα και κατάρρευση στο δεξί πίσω ελαστικό στην ευθεία Kemmel. Ήταν η 2η φορά που γινόταν κάτι τέτοιο μέσα στο Σαββατοκύριακο, μετά τον Rosberg, που υπέστη βλάβη στο ελαστικό του στις δοκιμές της Παρασκευής (21 Αυγούστου 2015), αλλά δεν είναι ακόμη σαφές αν και τα δύο αυτά περιστατικά σχετίζονται με οποιοδήποτε τρόπο. Ο Vettel προσπαθούσε να κρατήσει μακριά την Lotus του Romain Grosjean εκείνη τη στιγμή, ο οποίος ήταν σε μια πιο συμβατική στρατηγική δύο pit stop και τα ελαστικά του ήταν κατά 8 γύρους πιο φρέσκα. Η αποτυχία του ελαστικού του Γερμανού πιλότου της Ferrari, επέτρεψε στον Grosjean και στη Lotus να ανέβουν και πάλι στο βάθρο, μετά το Grand Prix των ΗΠΑ το 2013, αλλά εξαγρίωσε τον Vettel, ο οποίος υποχώρησε στη 12η θέση τελικά.
 
 
Στην αρχή, ο Rosberg έκανε μια αργή εκκίνηση από την 1η σειρά στο grid και αμέσως κατακλύστηκε στην 1η στροφή, καθώς ο Hamilton οδήγησε στην κίνηση για την Eau Rouge. Ο Sergio Perez έκανε μια λαμπρή εκκίνηση από την 4η στη 2η θέση και εκβίασε ένα προσπέρασμα στον Hamilton αλλά χωρίς επιτυχία, καθώς κλείστηκε στο σικέιν στη Les Combes. Ο Perez είχε μια ματιά γύρω από τον Hamilton, αλλά σύντομα η Mercedes του Βρετανού υποστήριξε την 1η θέση κι ο Μεξικανός πιλότος υποχώρησε προκειμένου να διατηρήσει τη 2η θέση. Ο Vettel έκανε επίσης ένα δυνατό ξεκίνημα από την 8η θέση στην 5η από τον 2ο γύρο, καθώς ο Valtteri Bottas έχασε κι έπεσε στην 6η θέση.
 
Το 1ο pit-stop πραγματοποιήθηκε στον 7ο γύρο. Το ανακάτεμα στην κατάταξη έφερε τον Rosberg μέχρι τη 2η θέση, την οποία διατήρησε για το υπόλοιπο του αγώνα. Ο αγώνας για τον Bottas πήγε από το κακό στο χειρότερο με το 1ο του pit stop να τον φέρνει στην πίστα με 3 μαλακά ελαστικά κι ένα με μεσαία γόμα, κάτι που δεν επιτρέπεται από τους κανονισμούς του πρωταθλήματος. Το λάθος αυτό κόστισε στον οδηγό της Williams μια ποινή διέλευσης από τα pits, από την οποία δεν συνήλθε ποτέ, καθώς ο ίδιος κατάφερε να ολοκληρώσει τον αγώνα μόλις στην 9η θέση.
 
Ο Rosberg πήγε στα pits στον 12ο γύρο και ο Hamilton έναν γύρο μετά, με τον Rosberg να αναδύεται 7,5’’ πίσω από τον ομόσταυλό του. Ο Γερμανός πιλότος της Mercedes άρχισε να κλείνει το χάσμα, αλλά ο Hamilton παρέμεινε μπροστά του και ήταν σε θέση να απαντήσει στον Rosberg, όταν η διαφορά μειώθηκε σε λιγότερα από 3’’. Ο Grosjean είχε κάνει ήδη κινήσεις με 2 περάσματα στο Les Combes, ένα στον Daniel Ricciardo κι ένα στον Perez, ανεβαίνοντας 3ος. Το χάσμα ανάμεσα στους οδηγούς της Mercedes παρέμεινε σταθερό, μέχρι την εμφάνιση ενός εικονικού αυτοκινήτου ασφαλείας (VSC) που αναπτύχθηκε στον 20ό γύρο, όταν ο Ricciardo έχασε τη δύναμη της Red Bull στο τελικό σικέιν και σταμάτησε στην ευθεία μετά την είσοδο των pits.
 
 
Το καθεστώς του εικονικού αυτοκινήτου ασφαλείας έφερε μια αναταραχή στα pit stop για τους Grosjean, Felipe Massa, Kimi Raikkonen, Max Verstappen και Bottas, ενώ ο Vettel επέλεξε να μείνει έξω και ανέβηκε στην 3η θέση. Όταν ο αγώνας ξανάρχισε, ο Rosberg ήρθε κοντά στον Hamilton μόλις στα 2,2’’, αλλά και πάλι ο Hamilton ήταν απάντησε στην πρόκληση και γρήγορα διεύρυνε και πάλι την μεταξύ τους διαφορά. Η Ferrari επέλεξε να κρατήσει έξω τον Vettel με τη μέση γόμα μέχρι το τέλος του αγώνα, με την ελπίδα ότι θα μπορούσε να διατηρήσει την 3η θέση από τους οδηγούς με πιο φρέσκα ελαστικά πίσω. Το σχέδιο αυτό φαινόταν να αποδίδει για τον Γερμανό πιλότο της Scuderia Ferrari μέχρι τον 42ο γύρο, όταν το πίσω ελαστικό του κατέρρευσε και εξερράγη στην ευθεία Kemmel. Η αποτυχία έφερε αμέσως τέλος στις πιθανότητες του Vettel, ενώ ο Grosjean πέρασε εύκολα και χωρίς μάχη στην 3η θέση μέχρι το τέλος του αγώνα.
 
Έξω από την 3άδα, ο Daniil Kvyat αντιστάθηκε στον πειρασμό να μπει στα pits με καθεστώς εικονικού αυτοκινήτου ασφαλείας και έκανε το 2ο pit stop του 6 γύρους αργότερα βάζοντας τα μαλακά ελαστικά. Η απόφαση αυτή τού έδωσε ένα πλεονέκτημα έναντι αυτών που είχαν σταματήσει υπό το καθεστώς του εικονικού αυτοκινήτου ασφαλείας και στους τελευταίους γύρους κατάφερε να πλασαριστεί 4ος. Ο Perez κρατήθηκε 5ος μπροστά από τους Massa, Raikkonen και Verstappen. Ο Ολλανδός νεαρός ταλαντούχος οδηγός έκανε μία επίθεση στον Φιλανδό πιλότο της Ferrari στον τελευταίο γύρο, αλλά έτρεξε βαθιά στο Les Combes προσπαθώντας να προσπεράσει την Ferrari κι έτσι η προσπάθειά του πέρασε άκαρπη. Bottas και Marcus Ericsson πήρε τις υπόλοιπες δύο βαθμολογούμενες θέσεις (9η και 10η). Η επόμενη πράξη στο παγκόσμιο πρωτάθλημα της F1 θα παιχτεί σε 2 εβδομάδες στην θρυλική -όσο και ταχύτατη- πίστα της Monza στην Ιταλία, το 3ήμερο 4-6 Σεπτεμβρίου (2015).
 
 
Αποτελέσματα
1. Lewis Hamilton (Mercedes) 1.23’40’’387, 2. Nico Rosberg (Mercedes) +2’’058, 3. Romain Grosjean (Lotus) +37’’998, 4. Daniil Kvyat (Red Bull) +45’’962, 5. Sergio Perez (Force India) +53’’997, 6. Felipe Massa (Williams) +55’’283, 7. Kimi Raikkonen (Ferrari) +55’’707, 8. Max Verstappen (Toro Rosso) +56’’076, 9. Valtteri Bottas (Williams) +1’01’’040, 10. Markus Ericsson (Sauber) +1’31’’234.
 
Βαθμολογία Οδηγών
1. Hamilton 227, 2. Rosberg 199, 3. Vettel 160, 4. Raikkonen 82, 5. Massa 82, 6. Bottas 79, 7. Kvyat 57, 8. Ricciardo 51, 9. Grosjean 38, 10. Verstappen 26, 11. Perez 25, 12. Hulkenberg 24, 13. Nasr 16, 14. Maldonado 12, 15. Alonso 11, 16. Sainz Jr. 9, 17. Ericsson 7, 18. Button 6.
 
Βαθμολογία Κατασκευαστών
1. Mercedes 426, 2. Ferrari 242, 3. Williams 161, 4. Red Bull 108, 5. Lotus 50, 6. Force India 49, 7. Toro Rosso 35, 8. Sauber 23, 9. McLaren 17.
 
 
ΣΧΟΛΙΑ
Δημήτρης Σπυράκης: Αγελάδα που χύνει το γάλα μόνη της η Ferrari!
Πάνω που αρχίζεις να πιστεύεις ότι η Ferrari, η μοναδική ομάδα που είναι απόλυτα συνυφασμένη με το παγκόσμιο πρωτάθλημα της F1, «έστρωσε» κι αρχίζει να βελτιώνεται αγώνα με τον αγώνα, έρχεται σαν την αγελάδα και χύνει την καρδάρα με το γάλα μόνη της. Αυτή η λάθος εκτίμηση, ότι ο Vettel θα μπορούσε να πάει μέχρι το τέλος με τα φθαρμένα ελαστικά, που σημειωτέων του στερούσαν χρόνο έναντι του Grosjean που τον ακολουθούσε, δεν θα μπορούσε να γίνει ούτε από ερασιτεχνική ομάδα σε τοπικό πρωτάθλημα αγώνων ταχύτητας. Το να γίνει ένα λάθος, όπως η τοποθέτηση ελαστικού μέσης γόμας αντί μαλακής στο μονοθέσιο του Bottas από το επιτελείο της ομάδας της Williams στα pits, άντε να πούμε ότι μπορεί να γίνει. Αλλά αυτό και μάλιστα από μία ομάδα της δυναμικής και «βαρύτητας» της Scuderia Ferrari, συγνώμη αλλά είναι ανεπίτρεπτο. Ευτυχώς που δεν ζει ο ιδρυτής της θρυλικής φίρμας, Enzo Ferrari. Τίποτε άλλο δεν έχω να σχολιάσω.
 
Αλέξανδρος Μοζ: Ξανά 1-2 η Mercedes, «κλάταραν» οι ...ελπίδες της Ferrari!
Θετική εικόνα έδειξε, μετά την αρνητική της εμφάνιση στην Ουγγαρία, με το 7ο εφετινό 1-2 της και την 39η νίκη -στην καριέρα- του Hamilton, η Mercedes! Με την απάντησή της αυτήν, αυξάνεται ο δείκτης αξιοπιστίας των μονάδων ισχύος της Γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας, εξ ου και το ότι δεσπόζουν στο εφετινό πρωτάθλημα, με τις τόσες ομάδες που φοράνε τους κινητήρες της Mercedes! Αντιθέτως, αρνητική ήταν η εικόνα των ελαστικών της Pirelli, όπως φάνηκε με τις περιπτώσεις των Rosberg και Vettel, αφού από καθαρή τύχη και μόνον δεν κατέληξαν σε τραγωδίες! Όμως, πιο τραγικές -από τις αλλόκοτες αστοχίες των ελαστικών της- ήταν οι αστείες δικαιολογίες της Pirelli για τα δύο αυτά -όλως ιδιαιτέρως αλγεινά- συμβάντα στα μονοθέσια δύο εκ των κορυφαίων -αυτήν την περίοδο- πιλότων της F1.

Με μία πολύ μεγάλη ατυχία, κυριολεκτικώς την τελευταία στιγμή- έκλεισε ένα δύσκολο και άκαρπο 3ήμερο για την νεκραναστημένη εφέτος Ferrari. Κι αυτό, αφού ούτε του με νέο συμβόλαιο Φιλανδού οδηγού μονοθέσιο, ούτε του μανιασμένου Γερμανού το μονοθέσιο κατάφεραν να φέρουν ένα αξιοπρεπώς ανταγωνιστικό -έναντι των «ασημένιων βελών»- αποτέλεσμα και παρά τις υψηλοτάτου επιπέδου οδηγικής αξίας εργώδεις προσπάθειές τους. Γενικότερα, το μόνο θετικό ήταν ότι είδαμε αρκετές πολύ καλές επιδόσεις και κατατάξεις, ήδη από τα δοκιμαστικά, νεότερων οδηγών και μονοθέσιων, μικρότερης δυναμικότητας ομάδων [Grosjean, Kvyat, Perez, Verstappen, Ericsson]! Πάντως, κι άνευ δόσεως υπερβολής, πιο πολύ μονοπώλησε το ενδιαφέρον μου η μοναδικότητα της ιστορικής πίστας του Spa, παρά τα όποια -λίγα ενδιαφέροντα- αγωνιστικά συμβάντα του αγώνα, γενικότερα!
 
(Το θέμα αυτό αναρτήθηκε την 26/08/2015, 02:58 πμ.)


Lewis Hamilton - Mercedes
Lewis Hamilton - Mercedes
Lewis Hamilton - Mercedes
Lewis Hamilton - Mercedes
Rosberg, Hamilton και Grosjean στο βάθρο των νικητών
Rosberg, Hamilton και Grosjean στο βάθρο των νικητών
Η εντυπωσιακή εκκίνηση του αγώνα
Η εντυπωσιακή εκκίνηση του αγώνα
Sebastian Vettel - Ferrari
Sebastian Vettel - Ferrari

 
Σας Προτείνουμε
Αν ενδιαφέρεστε για Opel
Κ. & Γ. ΧΡΙΣΤΟΠΟΥΛΟΣ ΟΕ

Αυτοκίνητα - Ανταλλακτικά/Αξεσουάρ
Στρατηγού Καλλάρη 59, 104 45 Αθήνα (Κάτω Πατήσια)
Τηλ.: +302108310600, Fax: +302108544224
E-mail: sales@opelms.gr, Website: www.opelms.gr
 
Χρήσιμα