IX Auto Logo

Καλώς ήρθατε στο ixauto.gr, το μοναδικό πλήρως ανεξάρτητο και απόλυτα έγκυρο μέσο ενημέρωσης για το αυτοκίνητο.


 
Το πόρισμα της Pirelli για τα σκισμένα ελαστικά στο GP της F1 στο Spa


Με αφορμή την κατάρρευση του πίσω δεξιού ελαστικού του Sebastian Vettel λίγο πριν την καρό σημαία στο Βελγικό GP της F1 στην πίστα του Spa, αλλά και αντίστοιχου προβλήματος του Nico Rosberg στις δοκιμές, η Pirelli προέβη σε τεχνική έρευνα, όπου εξήγαγε τα ακόλουθα συμπεράσματα. Οι δοκιμές που έγιναν από την Pirelli στα ελαστικά που χρησιμοποιήθηκαν στο Spa επιβεβαίωσαν την απουσία δομικών προβλημάτων και προχώρησε σε λεπτομερή ανάλυση στα υλικά αλλά και στη διαδικασία παραγωγής που χρησιμοποιήθηκε. Οι έλεγχοι έγιναν με δυο διαφορετικές μεθόδους δοκιμών. Η μικροσκοπική ανάλυση που έγινε σ' ένα μεγάλο αριθμό ελαστικών μετά τη 2η περίοδο ελεύθερων δοκιμών δεν έδειξε κανένα σημάδι κόπωσης ή θέματα συνοχής.
 
Το ίδιο αποτέλεσμα είχαμε μετά από ανάλυση και στα ελαστικά που χρησιμοποιήθηκαν στον αγώνα, που μεταφέρθηκαν στο Μιλάνο για ανάλυση. Κάποια από τα ελαστικά που χρησιμοποιήθηκαν στον αγώνα υποβλήθηκαν επιπλέον σε εργαστηριακό τεστ κόπωσης. Πέρασαν όλα τα στάδια επιβεβαιώνοντας ότι δεν υπήρχε κάποιο δομικό θέμα ή πρόβλημα στην επιφάνεια επαφής. Από την αρχή του 2015 έχουν χρησιμοποιηθεί 13.748 σλικ ελαστικά ακόμη και σε πίστες ιδιαίτερα επιβαρυντικές όπως η Sepang (Μαλαισία), η Βαρκελώνη και το Silverstone. Ποτέ δεν υπήρξαν προβλήματα και αυτό καταδεικνύει την θεμελιώδη αντοχή του προϊόντος.
Τα γεγονότα στο Spa οφείλονται σε εξωτερικούς παράγοντες που συνδυάζονται με την παρατεταμένη χρήση των ελαστικών σε μια από τις πιο απαιτητικές πίστες του πρωταθλήματος. Οι εξωτερικοί παράγοντες δημιούργησαν 63 κοψίματα στο πέλμα των ελαστικών της F1 που χρησιμοποιήθηκαν εκεί. Αυτό πιθανόν οφείλονταν στα πολυάριθμα ατυχήματα που συνέβησαν κατά τη διάρκεια των αγώνων υποστήριξης πριν τον αγώνα της F1. Στα προηγούμενα 15 φετινά GP και δοκιμές (10 αγώνες και 5 περίοδοι δοκιμών εξέλιξης), η Pirelli κατέγραψε κατά μέσο όρο 1,2 κοψίματα.
 
 
Όλα αυτά καταδεικνύουν πως υπήρχε ένας αφύσικος αριθμός διατρητικών στοιχείων στο Spa κι αυτό αύξησε τον κίνδυνο να πατήσει κάποιος ένα ξένο αντικείμενο. Ακόμη και ένα πολύ μικρό θραύσμα φτιαγμένο από ανθρακόνημα  ή άλλο πολύ σκληρό υλικό μπορεί να τρυπήσει και να κόψει τα διάφορα επίπεδα της δομής του ελαστικού. Αυτό μπορεί να οφείλεται στην υψηλή ταχύτητα ενώ όσο περισσότερο χρησιμοποιείς ένα ελαστικό τόσο περισσότερο αυξάνονται οι πιθανότητες μιας αστοχίας ακόμη κι αν δεν διαπεραστεί η δομή του. Η μορφή αυτής της αστοχίας είναι διαφορετική απ' αυτή που αποτυπώνεται όταν ένα ελαστικό χάνει την πίεσή του. Τέτοιας μορφής αστοχία όπως η πρώτη που περιγράφουμε, παρατηρήθηκε στο ελαστικό του Vettel στο Spa.
Όσον αφορά σ' αυτό που συνέβη στον Rosberg -στην περίπτωσή του η χρήση των ελαστικών ήταν λιγότερο εκτεταμένη- το ελαστικό άρχισε να μετατοπίζεται κι όπως φαίνεται ξεκάθαρα στο οπτικό υλικό, η αστοχία του δεν ήταν ακαριαία. Μόλις 4 στροφές πριν το συμβάν είναι ορατό ένα στοιχείο της εσωτερικής δομής του ελαστικού που έχει βγει από το πέλμα. Αυτό αποδεικνύει την παρουσία ζημιάς που έχει ως αποτέλεσμα το ξεκίνημα της διάλυσης του ελαστικού. Κατά τη διάρκεια του 3ημέρου στο Spa (ελεύθερες δοκιμές, κατατακτήριες και αγώνας) κοψίματα από θραύσματα βρέθηκαν σε ελαστικά πολλών οδηγών. Είχαν προκαλέσει προβλήματα στη δομή των ελαστικών αλλά δεν οδήγησαν σε αστοχίες.

Στο τέλος των κατατακτήριων δοκιμών το Σάββατο στο Spa, η Pirelli αντιδρώντας στο μεγάλο αριθμό σκισιμάτων που καταγράφηκε, επισήμανε στη FIA την κατάσταση της πίστας. Ζήτησε να καθαριστεί αλλά και να ενημερωθούν οι ομάδες. Η FIA ενήργησε όπως προβλέπονταν, προχωρώντας σε καθαρισμό της πίστας και ενημέρωση των ομάδων. Σε συνεργασία με τη FIA, η Pirelli προτείνει την εκπόνηση μελέτης, ώστε να αξιολογηθεί ο καλύτερος τρόπος για τον καθαρισμό του οδοστρώματος.
 
(Το θέμα αυτό αναρτήθηκε την 08/09/2015, 08:43 μμ.)



 
Σας Προτείνουμε
Στον Νομό ΜΕΣΣΗΝΙΑΣ
CAR CENTRE ΚΑΨΑΛΑΣ SERVICE

Γενικό Συνεργείο Αυτοκινήτων
Ασπρόχωμα, Νέα Είσοδος Καλαμάτας
Τηλ.: +302721093530, E-mail: kapsalas.g@hotmail.com
 
Χρήσιμα