IX Auto Logo

Καλώς ήρθατε στο ixauto.gr, το μοναδικό πλήρως ανεξάρτητο και απόλυτα έγκυρο μέσο ενημέρωσης για το αυτοκίνητο.


 
F1 GP Ιταλίας: Άλλη μία νίκη για Hamilton και Mercedes


Μπορεί να φαίνεται άνετη η νίκη του Hamilton και της Mercedes στη θρυλική Monza για το Ιταλικό GP, ήταν όμως μία νίκη με την ψυχή στο στόμα, καθώς τα μονοθέσια της Γερμανικής ομάδας λίγο έλειψε να τεθούν και τα δύο εκτός αγώνα.
Του Δημήτρη Σπυράκη
Ο Lewis Hamilton κέρδισε το Ιταλικό GP στη Monza με ευκολία στην πίστα, αλλά έπρεπε να περιμένει να επιβεβαιωθεί η νίκη του από τους αγωνοδίκες, μετά την πίεση των ελαστικών του που βρέθηκαν να είναι κάτω από το ελάχιστο επίπεδο κατά την έναρξη του αγώνα. Ο Hamilton κέρδισε με 25’’ διαφορά από τη Ferrari του Sebastian Vettel και την Williams του Felipe Massa, με τον Nico Rosberg να εγκαταλείπει στον προτελευταίο γύρο, κι έτσι ο Βρετανός οδηγεί το πρωτάθλημα με 53 πόντους, έχοντας 7 εναπομείναντες αγώνες. Ενώ κρατούσε ένα άνετο προβάδισμα για το μεγαλύτερο μέρος του αγώνα, ο Hamilton είχε δεχθεί οδηγίες από την ομάδα του να αυξήσει τον ρυθμό του στους τελευταίους γύρους, καθώς η Mercedes ανησυχούσε για μια πιθανή ποινή χρόνου, ο ίδιος όμως δεν γνώριζε το λόγο τη στιγμή εκείνη.
 
Ο λόγος ήταν ότι  η FIA είχε ελέγξει την πίεση των ελαστικών στην αριστερή πλευρά των τεσσάρων πρώτων μονοθέσιων στο grid πριν από την έναρξη του αγώνα και βρήκε την πίεση στο αριστερό πίσω ελαστικό του Hamilton να είναι 0,3 PSI κάτω από την ελάχιστη πίεση των 19,5 PSI από την Pirelli. Το αριστερό πίσω ελαστικό της Mercedes του team-mate του, Nico Rosberg, βρέθηκε να είναι 1,1 PSI πιο χαμηλά, αλλά ο αγώνας του Rosberg έκλεισε 2 γύρους πριν το τέλος, όταν ο κινητήρας του τον πρόδωσε τη στιγμή που ήταν 3ος και έλπιζε ακόμη και για την 2η θέση. Και οι δύο Ferrari είχαν πιέσεις σύμφωνα με τους κανονισμούς. Λίγες ώρες μετά τον αγώνα οι αγωνοδίκες επικύρωσαν τη νίκη του Hamilton.
 
 
Η FIA ενημέρωσε τις ομάδες της ενδεχόμενης παραβίασης των κανονισμών μία ώρα και 4’ μετά την έναρξη του αγώνα, δηλαδή λίγο πριν την εντολή της ομάδας της Mercedes προς τον Hamilton να ανεβάσει ρυθμό. Ερωτηθείς σχετικά με το μήνυμα που ακούστηκε από την ενδοεπικοινωνία με τον οδηγό του, ο τεχνικός διευθυντής της ομάδας κ. Paddy Lowe πρόσθεσε: «Θα το ονομάσω εφιστάμενη προσοχή, επειδή δεν έχουμε κάνει τίποτα κακό. Σκεφτήκαμε ας κάνουμε ένα κενό. Έχουμε κληθεί από τους αγωνοδίκες κι έτσι θα πάμε εκεί και θα το εξηγήσουμε», είπε.
 
Πριν από το δράμα μετά τον αγώνα, το Ιταλικό Grand Prix ήταν μια αρκετά βαρετή υπόθεση. Οι ελπίδες της Ferrari να προκαλέσει μια αναστάτωση από την ήττα της Mercedes είχαν μειωθεί κατά το ήμισυ, όταν το μονοθέσιο του Kimi Raikkonen δεν εκκίνησε σωστά και έπεσε από τη 2η θέση στο grid τελευταίος στην 1η στροφή. Ο Vettel γρήγορα συνειδητοποίησε τη δυσκολία του εγχειρήματος να συμβαδίσει με τον Hamilton και μέσα σε λίγους γύρους είχε ήδη μία διαφορά πάνω από 5’’ από τη Mercedes. Οι Williams των Felipe Massa και Valtteri Bottas ήταν στην 3η και 4η θέση αντίστοιχα, μπροστά από τον Rosberg, ο οποίος έκανε μια αργή εκκίνηση κι έπεσε 6ος.
 
Τρέχοντας με τον κινητήρα που έχει ήδη 5 αγώνες στο ενεργητικό του, μετά από ένα πρόβλημα με το νέο του μοτέρ στη Monza παραμονή του αγώνα [Σάββατο 5 Σεπτεμβρίου 2015], ο Rosberg αγωνίστηκε για να ταιριάζει με τις Williams σε ταχύτητα στην ευθεία και να γίνει νωρίς το pit stop στον 18ο γύρο, για να αποκτήσει πλεονέκτημα με φρέσκα ελαστικά. Μόλις ολοκληρώθηκαν οι στάσεις των πιλότων, ο Rosberg εμφανίστηκε άνετα μπροστά από τους Massa και Bottas και πάλευε να γεφυρώσει το χάσμα του με τον Vettel. Έφτασε στα 1,2’’ όταν ο κινητήρας του άρχισε να «ξερνάει» φλόγες απαλά πάνω από την εξάτμιση, προς μεγάλη τέρψη των Tifosi που παρακολουθούσαν στην πίστα τον αγώνα.
 
 
Το γεγονός αυτό ήταν ένα δώρο για τον Massa που πλασαρίστηκε και πάλι 3ος, αλλά έπρεπε να κρατήσει μακριά τον Bottas στο τέλος. Οι πιλότοι της Williams είχαν μια συναρπαστική μάχη στον τελικό γύρο, καθώς ο Bottas επιτέθηκε στον ομόσταυλό του, αλλά τελικά ήρθε 0,3’’ πιο πίσω, καθώς διέσχιζαν τη γραμμή του τερματισμού. Ο Raikkonen μαχόταν να ανακτήσει τις θέσεις που έχασε στην εκκίνηση, κι από την τελευταία θέση κατάφερε να ανέβει 5ος, με μια σειρά από τολμηρούς ελιγμούς προσπέρασης, δείχνοντας τη δύναμη της αναβαθμισμένης μονάδας ισχύος της Ferrari. Ο Sergio Perez τερμάτισε 6ος μπροστά από τη Force India του team-mate του, Nico Hulkenberg, την Red Bull του Daniel Ricciardo και την Sauber του Marcus Ericsson, ο οποίος συμπλήρωσε την βαθμολογούμενη 10άδα.
 
Ο Hamilton πήρε την 40ή νίκη του σε Grand Prix της F1, όντας ταχύτερος σε κάθε περίοδο δοκιμών, ενώ πήρε την pole position και σημείωσε επίσης τον ταχύτερο γύρο. Όσοι τερμάτισαν στην βαθμολογούμενη 10άδα, ακολούθησαν μια πανομοιότυπη στρατηγική, κάνοντας μόνον μία επίσκεψη στα pits για αλλαγή ελαστικών. Η πλειοψηφία των οδηγών εκκίνησε με τη μαλακή γόμα και μετά έβαλε τη μέση. Ο Daniel Ricciardo της Red Bull -που τερμάτισε 8ος- ήταν ο πρώτος απ' όσους εκκίνησαν με τη μέση γόμα, υιοθετώντας αντίστροφη στρατηγική. Ο Αυστραλός εκκινούσε 19ος, καθώς είχε ποινές λόγω αντικατάστασης της μονάδας ισχύος.
 
 
«Όπως πάντα, η Monza ήταν μια συναρπαστική εμπειρία, καθώς η ατμόσφαιρα που δημιούργησαν μερικοί από τους πιο φανατικούς οπαδούς που συναντάμε όλη τη χρονιά, ήταν φανταστική. Ως αγώνας F1, είναι απλά εμβληματικός», δήλωσε μετά το τέλος του αγώνα ο κ. Paul Hembery, αγωνιστικός διευθυντής της Pirelli. «Ο Hamilton έκανε έναν υποδειγματικό αγώνα για λογαριασμό της Mercedes και είναι άξιος νικητής, χάρη και στην άψογη εκτέλεση της στρατηγικής του. Πίσω του, δόθηκαν σπουδαίες μάχες για θέση με την στρατηγική του ενός pit stop να κυριαρχεί, παρότι η Monza είναι γνωστή για τον υψηλό βαθμό φθοράς και πτώσης στην απόδοση, που προκαλεί», είπε.
 
Η νίκη αυτή του Hamilton, συνδυαστικά με την εγκατάλειψη του 2ου της βαθμολογίας Rosberg, δίνει στον Βρετανό έναν αέρα έναντι του Γερμανού 52 βαθμούς, που σημαίνει ότι ο Hamilton έχει την πολυτέλεια να εγκαταλείψει σε 2 από τους 7 αγώνες που απομένουν για την ολοκλήρωση του πρωταθλήματος. Η ατυχία του Rosberg όμως αποτελεί για τον ίδιο διπλό πονοκέφαλο, αφού ο Vettel μείωσε την μεταξύ τους διαφορά στους 21 βαθμούς και σίγουρα θέλει μια σταθερή καλή απόδοση μέχρι το τέλος, ελπίζοντας να έχει μόνιμα πίσω του τον Rosberg, ή ακόμη καλύτερα, σε κάποια εκ νέου ατυχία του. Όπως και να έχουν τα πράγματα, η συνέχεια στο παγκόσμιο πρωτάθλημα της F1 αναμένεται ενδιαφέρουσα, πηγαίνοντας στο επόμενο GP σε 2 εβδομάδες, στο νυχτερινό αγώνα (8:00 μμ.) στην Σιγκαπούρη, το 3ήμερο 18 με 20 Σεπτεμβρίου (2015).
 
 
Αποτελέσματα
1. Lewis Hamilton (Mercedes) 1.18’00’’688, 2. Sebastian Vettel (Ferrari) +25’’042, 3. Felipe Massa (Williams) +47’’635, 4. Valtteri Bottas (Williams) +47’’996, 5. Kimi Raikkonen (Ferrari) +1’08’’860, 6. Sergio Perez (Force India) +1’12’’783, 7. Nico Hulkenberg (Force India) +1 γύρο, 8. Daniel Ricciardo (Red Bull) +1 γύρο 9. Markus Ericsson (Sauber) +1 γύρο, 10. Daniil Kvyat (Red Bull) +1 γύρο.
 
Βαθμολογία Οδηγών
1. Hamilton 252, 2. Rosberg 199, 3. Vettel 178, 4. Massa 97, 5. Raikkonen 92, 6. Bottas 91, 7. Kvyat 58, 8. Ricciardo 55, 9. Grosjean 38, 10. Perez 33, 11. Hulkenberg 30, 12. Verstappen 26, 13. Nasr 16, 14. Maldonado 12, 15. Alonso 11, 16. Sainz Jr. 9, 17. Ericsson 9, 18. Button 6.
 
Βαθμολογία Κατασκευαστών
1. Mercedes 451, 2. Ferrari 270, 3. Williams 188, 4. Red Bull 113, 5. Force India 63, 6. Lotus 50, 7. Toro Rosso 35, 8. Sauber 25, 9. McLaren 17.
 
ΣΧΟΛΙΑ
Δημήτρης Σπυράκης: «Hey you, blondie!»
Μου φαίνεται παράξενο, ένας τόσο κατασταλαγμένος οδηγός να βρίσκεται σε αναζήτηση «ταυτότητας». Ο λόγος για τον Hamilton, που εμφανίστηκε με κατάξανθα μαλλιά στον αγώνα της Ιταλίας στη Monza, φέρνοντάς μας στο μυαλό τις εμφανίσεις του Jacques Villeneuve, με τα σατινέ μαλλιά. Εντάξει, δεν τον πήραν και τα χρόνια, μπορεί να κάνει μερικές παιδικές τρέλες ακόμη. Και λέω ακόμη, γιατί έχει ήδη φορέσει σκουλαρίκι και στα δύο αυτιά, έχει κάνει τατουάζ [για piercing στον αφαλό ή στις θηλές, δεν το νομίζω], έβαψε τώρα και τα μαλλιά του, τι να πω; Έχει και κάτι άλλο το μενού; Πάντως, ο George Lukas, που έκανε στο βάθρο τις ερωτήσεις στους νικητές του αγώνα, οφείλω να ομολογήσω ότι έχει χιούμορ, καθώς σχολίασε τη νέα εμφάνιση του Hamilton: «Έχουμε δύο ξανθούς στο βάθρο», είπε, αναφερόμενος και στον -φυσικό- ξανθό Vettel.
 
(Το θέμα αυτό αναρτήθηκε την 08/09/2015, 09:00 μμ.)


Lewis Hamilton - Mercedes
Lewis Hamilton - Mercedes
Το βάθρο των νικητών του αγώνα
Το βάθρο των νικητών του αγώνα
Η εκκίνηση του αγώνα
Η εκκίνηση του αγώνα
Sebastian Vettel - Ferrari
Sebastian Vettel - Ferrari
Felipe Massa - Williams
Felipe Massa - Williams
Η στιγμή της εγκατάλειψης του Nico Rosberg (Mercedes)
Η στιγμή της εγκατάλειψης του Nico Rosberg (Mercedes)
Εορταστική ατμόσφαιρα μετά την απονομή των επάθλων
Εορταστική ατμόσφαιρα μετά την απονομή των επάθλων
Τίποτα δεν συγκρίνεται με τους Ιταλούς οπαδούς της F1
Τίποτα δεν συγκρίνεται με τους Ιταλούς οπαδούς της F1

 
Σας Προτείνουμε
Αν ενδιαφέρεστε για BMW
ΑΥΤΟΚΙΝΗΣΗ - Δ. ΚΑΡΠΙΔΑΣ - Κ. ΠΡΕΒΕΖΙΑΝΟΣ

Συνεργείο - Ανταλλακτικά/Αξεσουάρ
Δροσίνη 5 (Νέο Δέλτα Νέας Ιωνίας), 382 21 Βόλος
Τηλ.: +302421084581, Fax: +302421067377
 
Χρήσιμα