IX Auto Logo

Καλώς ήρθατε στο ixauto.gr, το μοναδικό πλήρως ανεξάρτητο και απόλυτα έγκυρο μέσο ενημέρωσης για το αυτοκίνητο.


 
Η συνέχεια της Formula 1 με τον νυχτερινό αγώνα της Σιγκαπούρης


Η συνέχεια του παγκόσμιου πρωταθλήματος της Formula 1 θα είναι διαφορετική από τα συνηθισμένα την Κυριακή 20 Σεπτεμβρίου (2015), καθώς θα έχουμε τον διάσημο νυχτερινό αγώνα της Marina Bay στη Σιγκαπούρη, που προσφέρει άφθονο θέαμα. Οι πιο μαλακές γόμες στη γκάμα της Pirelli, η P Zero Yellow (μαλακή) και η P Zero Red (πολλή μαλακή), έχουν επιλεγεί για τον αγώνα σε δημόσιους δρόμους, με κάποιες μοναδικές παραμέτρους. Τόσο ο αγώνας όσο και όλες οι δοκιμές (ελεύθερες και κατατακτήριες) γίνονται νύχτα και η διακύμανση της θερμοκρασίας διαφέρει από το σύνηθες που βλέπουμε σε άλλα Grand Prix. Αυτό έχει σημαντική επίδραση στον τρόπο που αξιοποιούνται τα ελαστικά.
 
Η Σιγκαπούρη έχει τις περισσότερες στροφές (23) από κάθε άλλη πίστα του πρωταθλήματος κι αυτό ανεβάζει τον ρόλο και τις απαιτήσεις των ελαστικών. Η Marina Bay είναι η πιο απαιτητική πίστα από άποψη φυσικής κατάστασης για τους οδηγούς, καθώς έχει 80% υγρασία. Ο αγώνας διαρκεί περίπου 2 ώρες και ο ρυθμός είναι ο πιο αργός της χρονιάς μετά το Μονακό. Ο αργός ρυθμός περιορίζει την ροή αέρα γύρω από τα μονοθέσια και την απαγωγή θερμότητας. Με τόσες στροφές, η σταθερότητα στο φρενάρισμα και η πρόσφυση είναι οι πιο κρίσιμοι παράγοντες στους δρόμους της Marina Bay. Όπως στις περισσότερες διαδρομές σε δημόσιους δρόμους έτσι και στη Σιγκαπούρη, υπάρχουν πολλές ανομοιομορφίες που δεν βοηθούν την κατάσταση.
 
Καθώς υπάρχουν ελάχιστα σημεία διαφυγής, τα λάθη σπάνια μένουν ατιμώρητα κι έτσι απαιτείται υψηλός βαθμός ακρίβειας από τα ελαστικά. Το πίσω αριστερά ελαστικό είναι αυτό που καταπονείται περισσότερο, καθώς τα μονοθέσια έχουν διαμόρφωση υψηλής αεροδυναμικής απόδοσης με μεγάλο κάθετο φορτίο. Η θερμοκρασία περιβάλλοντος βρίσκεται συνήθως μεταξύ 30 και 35 βαθμών Κελσίου, ακόμη και τη νύχτα. Αυτό είναι το ιδανικό παράθυρο λειτουργίας για τη μαλακή γόμα, που είναι σχεδιασμένη να δουλεύει σε υψηλές θερμοκρασίες. Οι οδηγοί θα πρέπει να διαχειριστούν προσεκτικά την πολύ μαλακή γόμα, ώστε να επωφεληθούν από την μέγιστη απόδοσή της, χωρίς να την υπερθερμάνουν.
 
«Η Σιγκαπούρη από το 2008 που μπήκε στο πρόγραμμα, κάθε χρονιά δίνει μοναδικό θέαμα και αναδεικνύει την πεμπτουσία της F1: Τεχνολογία αιχμής υπό το φως των προβολέων», δήλωσε ο αγωνιστικός διευθυντής της Pirelli, κ. Paul Hembery. «Καθώς πρόκειται για αγώνα σε δημόσιο δρόμο, επιλέξαμε τις δυο πιο μαλακές και γρήγορες γόμες από τη γκάμα μας. Αυτές προσφέρουν τη μέγιστη μηχανική πρόσφυση και έρχονται γρήγορα σε θερμοκρασία λειτουργίας, πρόκειται για τα δυο κλειδιά της επιτυχίας στη Σιγκαπούρη. Υπάρχουν πολύ παράγοντες που οι ομάδες και οι οδηγοί πρέπει να λάβουν υπόψη τους σχεδιάζοντας την στρατηγική τους», εξηγεί ο κ. Hembery.
 
«Η ασυνήθιστη διακύμανση της θερμοκρασίας, η μεγάλη διαφορά απόδοσης ανάμεσα στις δυο γόμες, η εξοικονόμηση καυσίμου λόγω της απαιτητικής μορφής του αγώνα και η υψηλή πιθανότητα εμφάνισης του αυτοκινήτου ασφαλείας που έχει χρησιμοποιηθεί σε όλους τους αγώνες στη Σιγκαπούρη μέχρι σήμερα. Αυτές τις μέρες, σε συνεργασία με τη FIA, ολοκληρώνουμε την δημιουργία μιας ξεκάθαρης διαδικασίας που θα επιτρέπει πιο εύκολα στις ομάδες ν’ ακολουθούν τους κανόνες σχετικά με τη χρήση των ελαστικών. Αυτό είναι σημαντικό για να αποφευχθούν τυχόν παρανοήσεις από τις ακριβείς οδηγίες προς τις ομάδες. Έτσι θα αποφύγουμε στο μέλλον επανάληψη αυτού που συνέβη με τη Mercedes στη Monza», συμπλήρωσε ο κ. Hembery.

Το 2014 ο Lewis Hamilton κέρδισε τον αγώνα των 61 γύρων χρησιμοποιώντας στρατηγική με 3 pit stop. Εκκίνησε με τη πολύ μαλακή γόμα, ξαναέβαλε τα πολύ μαλακά ελαστικά στον 15ο γύρο και 16 γύρους μετά (31ο γύρο) έβαλε και πάλι την πολλή μαλακή γόμα. Στην τελευταία του στάση στον 52ο γύρο επέλεξε τη μαλακή γόμα που πήγε μ’ αυτήν μέχρι την καρό σημαία. Σημαντικό είναι και το γεγονός ότι υπήρξε συνολικά μεγάλη ποικιλία στρατηγικών ανάμεσα στους οδηγούς. Τέλος, σύμφωνα με τις εκτιμήσεις των ειδικών της Pirelli, η διαφορά στην απόδοση ανάμεσα στα μαλακά και τα πολύ μαλακά ελαστικά υπολογίζεται στα 1,8’’-2’’ ανά γύρο.
 
(Το θέμα αυτό αναρτήθηκε την 17/09/2015, 01:00 πμ.)


Lewis Hamilton - Mercedes
Lewis Hamilton - Mercedes

 
Σας Προτείνουμε
Αν ενδιαφέρεστε για Mitsubishi
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΓΚΙΟΥΛΜΠΑΛΟΓΛΟΥ

Συνεργείο - Φανοποιείο/Βαφείο - Ανταλλακτικά/Αξεσουάρ
(Τοποθετήσεις συστημάτων υγραερίου αυτοκίνησης)
Τατοΐου 64, 144 51 Μεταμόρφωση Αττικής
Τηλ.: +302102817216, +302102827157, Fax: +302102825539
E-mail: r64lou@otenet.gr, Website: www.r64lou.gr
 
Χρήσιμα