IX Auto Logo

Καλώς ήρθατε στο ixauto.gr, το μοναδικό πλήρως ανεξάρτητο και απόλυτα έγκυρο μέσο ενημέρωσης για το αυτοκίνητο.


 
Απομακρύνεται ο στόχος της VW για πρωτιά παγκόσμιων πωλήσεων το 2018


Μετά το σκάνδαλο για το παράνομο λογισμικό ελέγχου εκπομπών ρύπων σε diesel οχήματα VW παγκοσμίως, ο στόχος της εταιρίας να γίνει η 1η αυτοκινητοβιομηχανία σε παγκόσμιες ετήσιες πωλήσεις το 2018, μάλλον απομακρύνεται.
Του Δημήτρη Σπυράκη
Η αρχική είδηση προκάλεσε σοκ και αλυσιδωτές αντιδράσεις στις παγκόσμιες αγορές. Δεν θα αναφερθώ σε διαδικαστικά θέματα για την επιδιόρθωση του προβλήματος σε υφιστάμενα οχήματα ή αυτά που ετοιμάζονται σε γραμμές παραγωγής της εταιρίας, αυτό η VW το έχει ήδη προϋπολογίσει, καθώς γνώριζε τι είχε κάνει από την πρώτη στιγμή και απλά μάζευε κέρδη για να εναποθέσει μέρος αυτών στις αποζημιώσεις που θα υποστεί, όταν (και αν) θα την εντόπιζαν. Το θέμα είναι πολυδιάστατο κι έχει να κάνει με πολλά πράγματα, που θα «σκάνε» αλυσιδωτά για την εταιρία.
 
Τεράστιες χρηματιστηριακές απώλειες
Οι μετοχές της VW έπεσαν κατακόρυφα την Τρίτη 22 Σεπτεμβρίου (2015) κατά 20%, ακολουθώντας ακόμη μία σημαντική μείωση που είχε καταγραφεί μία ημέρα πριν (Δευτέρα 21 Σεπτεμβρίου 2015) της τάξης του 19%. Η συνολική πτώση της μετοχής της VW από την αρχή του 2015 έφτασε στο 41% και για μία πολυμετοχική πολυεθνική βιομηχανία αυτοκινήτων, κάθε ποσοστιαία μονάδα πτώσης στα ταμπλό των διεθνών χρηματιστηρίων, αποτιμάται σε εκατομμύρια ευρώ στο σύνολο. Φανταστείτε λοιπόν το μέγεθος της ζημιάς που καλείται επιπρόσθετα να διαχειριστεί ο όμιλος VW.
 
 
Μειωμένες πωλήσεις σε σημαντικές αγορές της εταιρίας
Ο όμιλος VW έχω δηλώσει εδώ και καιρό ότι θα κλονιστεί για τα καλά όταν «καθίσουν» αγορές στις οποίες έχει μεγάλη διείσδυση και -άρα- εξάρτηση από αυτές. Το 40% των παγκόσμιων πωλήσεων της μάρκας VW τις απορροφούσε η τεράστια αγορά της Κίνας. Όμως, από την αρχή του 2015 η μάρκα αντιμετώπισε μια σημαντική μείωση πωλήσεων που στο 1ο 6μηνο του έτους έφτασε το 10%. Δηλαδή, απώλεσε 4 ποσοστιαίες μονάδες επί του παγκόσμιου συνόλου της, τις οποίες προσπάθησε να καλύψει από άλλες αγορές. Άλλη μία σημαντική αγορά για την VW είναι αυτή των ΗΠΑ, στην οποία παρουσίασε μείωση πωλήσεων 2,8% τον τελευταίο καλοκαιρινό μήνα (Αύγουστος 2015).
 
Προσπάθεια τόνωσης της ζήτησης και στήριξης του δικτύου πωλήσεων
Η εταιρία προέβη σε μια σειρά προωθητικών ενεργειών για να τονώσει τη ζήτηση διεθνώς, αλλά κυρίως στις αγορές που έχει μεγάλη διείσδυση (Κίνα-ΗΠΑ). Πιο συγκεκριμένα, στην Κίνα, προχώρησε σε μείωση των τιμών των αυτοκινήτων μέσω προσφορών, καθώς η ύφεση οδηγούσε τους καταναλωτές σε φθηνότερα αυτοκίνητα, γεγονός που οι τοπικοί ανταγωνιστές των παγκόσμιων εμπορικών σημάτων φρόντισαν να το εκμεταλλευτούν. Επίσης, προέβη σε οικονομική ενίσχυση των τοπικών της διανομέων, στα αυτοκίνητα VW που θα πουλούσαν τα οποία θα είχαν κατασκευαστεί από την κοινοπραξία της εταιρίας με την China FAW Group Corporation. Σε μια χώρα που κατέγραψε μέσα σε λιγότερο από έναν μήνα στα μέσα καλοκαιριού (2015) χρηματιστηριακές απώλειες 4 τρις δολάρια (3,6 τρις ευρώ), κάθε προσπάθεια για ανάκαμψη θα είναι επίπονη και υπερβολικά δαπανηρή.
 
 
Υψηλό κόστος ανάκλησης και υπέρογκες αποζημιώσεις
Το σκάνδαλο που ξέσπασε στις ΗΠΑ και που επεκτάθηκε παγκοσμίως, όσον αφορά το παράνομο λογισμικό ελέγχου των εκπομπών ρύπων που εντόπισαν οι ερευνητές της Υπηρεσίας Προστασίας του Περιβάλλοντος της χώρας (ΕΡΑ) σε οχήματα με diesel κινητήρες VW, είναι βέβαιο ότι θα οδηγήσει την εταιρία σε κάποιας μορφής ανάκλησης των οχημάτων που εμπλέκονται στην υπόθεση για αναβάθμιση του λογισμικού λειτουργίας. Το κόστος αυτό για την εταιρία μπορεί να είναι υψηλό, όμως το μεγαλύτερο βάρος στις πλάτες της, θα είναι οι αποζημιώσεις που θα επιβληθούν από τις δικαστικές αρχές των ΗΠΑ, σε συνεργασία με τις ρυθμιστικές αρχές της χώρας, αλλά και οι υποθέσεις μαζικών μηνύσεων από τους κατόχους των οχημάτων, οι οποίοι θεωρείται βέβαιο ότι θα απωλέσουν μέρος της αξίας μεταπώλησης του οχήματός τους με χειρότερες επιδόσεις οικονομίας και ρύπων από τις αρχικές που δήλωνε η εταιρία.
 
Αναθεώρηση του στόχους της 1ης θέσης στις παγκόσμιες πωλήσεις
Με δεδομένα όλα τα παραπάνω, το συνολικό αποτιμώμενο κόστος για την VW δεν είναι μόνον οι οικονομικές απώλειες αλλά και η νέα επερχόμενη μείωση των πωλήσεων, που θα πάρει αρκετό χρόνο μέχρι να καταφέρει η εταιρία να πάρει πίσω την εμπιστοσύνη των αγοραστών, τους οποίους τώρα καλοβλέπει η GM και κυρίως η Toyota, οι μοναδικοί της αντίπαλοι στην κούρσα της πρωτιάς στις παγκόσμιες πωλήσεις, με την Toyota να συνεχίζει να κρατάει το «στέμμα» εδώ. Έχουμε μπροστά μας 3 χρόνια κι ένα 3μηνο μέχρι το τέλος του 2018, χρόνος αρκετός για διορθώσεις. Όμως η διαφορά που θα πρέπει να καλύψει ο όμιλος VW είναι ήδη πολλή σημαντική, λαμβάνοντας το τι έχει να ακολουθήσει, καθώς το θέμα του σκανδάλου που προέκυψε επεκτείνεται ανεξέλεγκτα για την εταιρία και σε καμία περίπτωση δεν μπορεί να κάνει οικονομική αποτίμηση της ζημιάς που προκάλεσε η «βόμβα» που μόλις έσκασε μέσα στα χέρια της. Το μόνο σίγουρο, ο χρόνος θα δείξει...
 
(Το θέμα αυτό αναρτήθηκε την 22/09/2015, 11:45 μμ.)
Δημήτρης Σπυράκης
Ανεξάρτητος Αναλυτής της Αυτοκινητοβιομηχανίας
dimspy@ixauto.gr



 
Σας Προτείνουμε
Αν ενδιαφέρεστε για Kia
Α. ΚΑΠΛΑΝΤΖΗΣ & ΣΙΑ ΕΕ

Συνεργείο - Ανταλλακτικά/Αξεσουάρ
Λεωφ. Χασιάς 189, 131 22 Ίλιον
Τηλ.: +302102617912, Τηλ. & Fax: +302102615027, E-mail: alekos1@otenet.gr
 
Χρήσιμα