IX Auto Logo

Καλώς ήρθατε στο ixauto.gr, το μοναδικό πλήρως ανεξάρτητο και απόλυτα έγκυρο μέσο ενημέρωσης για το αυτοκίνητο.


 
F1 GP Σιγκαπούρης: Η Ferrari επιστρέφει και πάλι στην κορυφή


Ο Sebastian Vettel πήρε την 3η του νίκη στη σεζόν 2015 της F1 στο Grand Prix της Σιγκαπούρης, κρατώντας τον Daniel Ricciardo της Red Bull πίσω του και αποφεύγοντας έναν εισβολέα στην πίστα, για να κερδίσει κάτω από τους προβολείς.
Του Δημήτρη Σπυράκη
Ο Vettel είχε να αντιμετωπίσει δύο περιόδους αυτοκινήτου ασφαλείας, αλλά πάντα φαίνεται να είχε το πάνω χέρι από την Red Bull και την Ferrari του ομόσταυλού του Kimi Raikkonen στην 3η θέση. Ο πρωτοπόρος του πρωταθλήματος Lewis Hamilton είδε το πλεονέκτημά του στην κατάταξη μειώνεται στους 41 βαθμούς μετά την εγκατάλειψή του από πρόβλημα στο γκάζι του μονοθέσιού του, στον 32ο γύρο. Το πρόβλημα εμφανίστηκε για πρώτη φορά στον 26ο γύρο, ενώ ήταν 4ος και μπροστά από την Mercedes του team-mate του, Nico Rosberg, ο οποίος τελικά τερμάτισε 21,8’’ πίσω από τον νικητή Vettel, στην 4η θέση. Η νίκη του Vettel τον φέρνει μόλις 8 βαθμούς πίσω από τον Rosberg και 49 από τον Hamilton, αλλά μένει να δούμε αν η Ferrari μπορεί να διατηρήσει τη δυναμική της από τη Σιγκαπούρη και στο υπόλοιπο της σεζόν.
 
Καθ’ όλη τη διάρκεια του Σαββατοκύριακου, ο Vettel μάς θύμιζε το προφίλ που είχε όταν πήρε 4 συνεχόμενα παγκόσμια πρωταθλήματα, από το 2010 έως και το 2013, κερδίζοντας τόσο την pole position όσο και τη νίκη στον αγώνα. Παρά το γεγονός ότι το περιθώριο νίκης ήταν ακριβώς 1,4’’ όταν ο ίδιος πέρασε τη γραμμή του τερματισμού, κατείχε άνετα μια ελεγχόμενη διαφορά 3’’ από τον Ricciardo για την πλειοψηφία του αγώνα και μερικές φορές ήταν σε θέση να ανοίξει τεντώσει την διαφορά του άλλο 1’’ σε έναν γύρο. Το αυτοκίνητο ασφαλείας προκλήθηκε για πρώτη φορά μετά από μια σύγκρουση μεταξύ των Nico Hulkenberg (Force India) και Felipe Massa (Williams), όταν ο δεύτερος άφησε τα pits μετά την 1η στάση του. Ο Massa, επανερχόμενος στην πίστα, έστριψε πρώτος στην ακόλουθη στροφή αλλά ο Hulkenberg έκλεισε αρκετά τη γραμμή του κι έπεσε πάνω του, καταλήγοντας οριστικά στις απέναντι μπαριέρες. Οι αγωνοδίκες δεν ενέκριναν την οδήγηση του Hulkenberg και του επέβαλαν ποινή 3 θέσης στο grid για τον επόμενο αγώνα.
 
 
Το αυτοκίνητο ασφαλείας βρέθηκε και πάλι στην πίστα μετά από ένα ασυνήθιστο περιστατικό, όπου ένας άνθρωπος έτρεξε κατά μήκος της πίστας πριν φροντίσει να εγκαταλείψει το οδόστρωμα στη γέφυρα Esplanade. Δεν ήταν σαφές πώς κατάφερε να έχει πρόσβαση στην πίστα, αλλά ο διευθυντής του αγώνα κ. Charlie Whiting, έσπευσε να στείλει το αυτοκίνητο ασφαλείας και να σταματήσει την αγωνιστική ροή. Ο άνθρωπος τελικά πήγε και πάλι πίσω από τις μπαριέρες, αλλά το περιστατικό οδήγησε σε παύση της αγωνιστικής δράσης για 3 γύρους.
 
Οι δυο φορές του αυτοκινήτου ασφαλείας ωφέλησαν τον Ricciardo να κλείσει τη διαφορά από τον Vettel, αλλά δεν άφησε επιλογές στη Red Bull ως προς την στρατηγική, καθώς και οι δύο Ferrari και ο Ricciardo έκαναν την λογική επιλογή να μπουν στα pits στο πλαίσιο της περιόδου προσοχής. Ο Vettel πραγματοποίησε δύο επανεκκινήσεις πίσω από το αυτοκίνητο ασφαλείας, προκειμένου να διατηρήσει το πλεονέκτημά του έναντι του Ricciardo και φάνηκε να κρατάει λίγο τον ρυθμό του μετά την πρώτη επανεκκίνηση, προκειμένου να στηρίξει τον Raikkonen απέναντι στην Red Bull. Όμως ο Φιλανδός, δεν θα μπορούσε να επωφεληθεί από την «εξυπηρέτηση» του team-mate του και κατέληξε πίσω από τον Ricciardo 15,6’’ στο πέσιμο της καρό σημαίας καθώς ο ρυθμός του εξασθένισε στους τελευταίους γύρους.
 
Η Mercedes επωφελήθηκε από το περιστατικό των Hulkenberg και Massa, το οποίο αρχικά είχε ως αποτέλεσμα το αυτοκίνητο ασφαλείας και είδαμε τους Hamilton και Rosberg στα pits μαζί με τους περισσότερους από τους υπόλοιπους προπορευόμενους. Ο μεγάλος χαμένος μετά την 1η στάση ήταν ο Daniil Kvyat, ο οποίος μπήκε στα pits υπό κανονικές συνθήκες αγώνα ακριβώς πριν το ατύχημα, κι επομένως απώλεσε περισσότερο χρόνο σε σχέση με τους αντιπάλους του. Ο Valtteri Bottas ήταν σε θέση να περάσει μπροστά από τον Kvyat στο 2ο pit-stop για να πάρει την 5η θέση πίσω από τον Rosberg, με την 2η Red Bull αναγκάστηκε να διευθετήσει για την 6η θέση. Ο Sergio Perez πήρε την 7η θέση, μπροστά από έναν εντυπωσιακό Max Verstappen στην 8η θέση.
 
 
Ο Verstappen βρέθηκε στον πάτο του grid μετά το πράσινο φως της εκκίνησης και στη συνέχεια επωφελήθηκε από τις εισόδους του αυτοκινήτου ασφαλείας για να τεθεί μέσα στο πεδίο των βαθμών. Έκανε εντυπωσιακές προσπεράσεις στους Pastor Maldonado και Romain Grosjean, αλλά το αποτέλεσμα ήταν κάπως αλλοιωμένο, όταν ρωτήθηκε από την Toro Rosso να παραχωρήσει τη θέση του στον ομόσταυλό του Carlos Sainz Jr. που ήταν πίσω του. Ο Verstappen αγνόησε την εντολή της ομάδας αλλά και τους ακριβείς λόγους για την κλήση και γιατί δεν ανταποκρίθηκε, δεν ήταν σαφές αμέσως μετά τον αγώνα. Ο Felipe Nasr πήρε την τελευταία βαθμολογούμενη θέση (10η) μετά τη προσπέρασή του στον Grosjean στο προτελευταίο γύρο, καθώς η Lotus αγωνίστηκε με τα ελαστικά της.
 
Οι ελπίδες της McLaren για έναν βαθμό στη Σιγκαπούρη διαψεύστηκαν, από ένα πρόβλημα του Fernando Alonso κι ενώ έτρεχε στην 9η θέση κι από μια σύγκρουση του Jenson Button με τον Pastor Maldonado, καθώς ο Button προσπάθησε να περάσει τη Lotus του Maldonado. Ο Βρετανός πιλότος της McLaren αργότερα αποσύρθηκε με πρόβλημα στο κιβώτιο ταχυτήτων. Το τελικό αποτέλεσμα για την Βρετανική ομάδα ήταν (και πάλι) δύο εγκαταλείψεις, σε μια πίστα που ήλπιζε να αντεπιτεθεί. Μετά τον νυχτερινό αγώνα της Σιγκαπούρης, μεταφερόμαστε στην Ιαπωνία για το GP στην πίστα της Suzuka ακριβώς μία εβδομάδα μετά, την Κυριακή 27 Σεπτεμβρίου (2015).
 
 
Αποτελέσματα
1. Sebastian Vettel (Ferrari) 2.01’22’’118, 2. Daniel Ricciardo (Red Bull) +1’’478, 3. Kimi Raikkonen (Ferrari) +17’’154, 4. Nico Rosberg (Mercedes) +24’’720, 5. Valtteri Bottas (Williams) +34’’204, 6. Daniil Kvyat (Red Bull) +35’’508, 7. Sergio Perez (Force India) +50’’836, 8. Max Verstappen (Toro Rosso) +51’’450, 9. Carlos Sainz Jr. (Toro Rosso) +52’’860, 10. Felipe Nasr (Sauber) 1’30’’045.
 
Βαθμολογία Οδηγών
1. Hamilton 252, 2. Rosberg 211, 3. Vettel 203, 4. Raikkonen 107, 5. Bottas 101, 6. Massa 97, 7. Ricciardo 73, 8. Kvyat 66, 9. Perez 39, 10. Grosjean 38, 11. Verstappen 30, 12. Hulkenberg 30, 13. Nasr 17, 14. Maldonado 12, 15. Alonso 11, 16. Sainz Jr. 11, 17. Ericsson 9, 18. Button 6.
 
Βαθμολογία Κατασκευαστών
1. Mercedes 463, 2. Ferrari 310, 3. Williams 198, 4. Red Bull 139, 5. Force India 69, 6. Lotus 50, 7. Toro Rosso 41, 8. Sauber 26, 9. McLaren 17.
 
 
ΣΧΟΛΙΑ
Δημήτρης Σπυράκης: Η νύχτα ταιριάζει σε Ferrari και Vettel
Από το 2008 και μετά, όπου έγινε για πρώτη φορά ο αγώνας της Formula 1 στη Σιγκαπούρη, φαίνεται ότι ταιριάζει στον νικητή του 2015 τον Vettel, αφού την εποχή της παντοκρατορίας της Red Bull, πήρε 3 συνεχόμενες νίκες εδώ (2011, 2012 και 2013). Μαζί με την τελευταία, είναι ο μοναδικός που έχει 4 νίκες, δηλαδή τις μισές. Τις υπόλοιπες τις έχουν μοιραστεί οι Alonso και Hamilton με 2 νίκες έκαστος, και οι δυο τους με διαφορετικό μονοθέσιο. Ο Ισπανός πιλότος με Renault (2008) και Ferrari (2010) και ο Βρετανός με McLaren (2009) και Mercedes (2014). Τώρα πλέον και ο Vettel έχει σκοράρει τις επιτυχίες του με διαφορετικές ομάδες, αφού οι προηγούμενες νίκες του ήταν όλες με την Red Bull. Είναι δε αξιόλογο ότι σε 8 αγώνες τις νίκες τις έχουν πάρει μόνον 3 οδηγοί.
 
(Το θέμα αυτό αναρτήθηκε την 23/09/2015, 01:55 πμ.)


Το βάθρο των νικητών
Το βάθρο των νικητών
Η σύγκρουση των Hulkenberg και Masssa
Η σύγκρουση των Hulkenberg και Masssa
Sebastian Vettel - Ferrari
Sebastian Vettel - Ferrari
Η εντυπωσιακή εκκίνηση του αγώνα
Η εντυπωσιακή εκκίνηση του αγώνα
Ο Sebastian Vettel πανηγυρίζει τη νίκη του
Ο Sebastian Vettel πανηγυρίζει τη νίκη του

 
Σας Προτείνουμε
Αν ενδιαφέρεστε για Volkswagen
ΓΕΩΡΓΙΟΣ Μ. ΤΖΕΦΕΡΑΚΟΣ

Συνεργείο - Φανοποιείο/Βαφείο - Ανταλλακτικά/Αξεσουάρ (Πωλήσεις Αυτοκινήτων)
Αμαρουσίου Χαλανδρίου 12, 151 25 Μαρούσι
Τηλ.: +302106180529, +302106196297, Τηλ. & Fax: +302106196328
E-mail: georgejeferakos@gmail.com
Δείτε μας στο παγκόσμιο χρυσό οδηγό AiYellow.
Ακολουθήστε μας στο Ubiz. Κατεβάστε δωρεάν την εφαρμογή.
 
Χρήσιμα