IX Auto Logo

Καλώς ήρθατε στο ixauto.gr, το μοναδικό πλήρως ανεξάρτητο και απόλυτα έγκυρο μέσο ενημέρωσης για το αυτοκίνητο.


 
Ελεύθερες δοκιμές της F1 υπό βροχή στη Suzuka με πρώτο τον Daniil Kvyat


Μετά τον αγώνα στους δρόμους της Σιγκαπούρης, η Formula 1 χωρίς διακοπή μετακομίζει ακόμη πιο ανατολικά, για το Grand Prix της Ιαπωνίας, το Σαββατοκύριακο 26 και 27 Σεπτεμβρίου (2015), από την διάσημη πίστα της Suzuka. Η Pirelli έχει επιλέξει τις πιο σκληρές γόμες της γκάμας των ελαστικών, την σκληρή P Zero Orange και την μέση P Zero White. Αυτό συνέβη γιατί η πίστα αυτή περιέχει μερικές από τις πιο γρήγορες και απαιτητικές στροφές, όπως η θρυλική 130R, που αποτελεί μέρος της ιστορίας της F1. Το αποτέλεσμα είναι να δημιουργούνται εξαιρετικά μεγάλα ποσά ενέργειας, τα οποία μεταφέρονται διαμέσου των ελαστικών και προκαλούν υπερθέρμανση στο πέλμα τους. Για να παραμείνει σταθερή η πρόσφυση, απαιτούνται οι πιο ανθεκτικές γόμες της γκάμας ελαστικών. Δεδομένου του τυπικού άστατου καιρού στη Suzuka, είναι πιθανό να δούμε τα βρόχινα ελαστικά αλλά και τα ενδιάμεσα, να παίζουν το ρόλο τους το Σαββατοκύριακο, παρότι το Ιαπωνικό GP του 2015 διοργανώνεται μια βδομάδα νωρίτερα από το αντίστοιχο του 2014.
 
«Η Suzuka είναι για τα ελαστικά μια από τις πιο επιθετικές πίστες που καλούμαστε να αντιμετωπίσουμε σε όλο το πρόγραμμα της F1. Είναι στο ίδιο επίπεδο με το Silverstone και το Spa», εξηγεί ο αγωνιστικός διευθυντής της Pirelli κ. Paul Hembery. «Τα τελευταία χρόνια έχει στρωθεί νέα άσφαλτος κι αυτό μείωσε την τραχύτητα του οδοστρώματος, αλλά δεν μείωσε τη συνολική πρόκληση που θέτει η Suzuka ανεξαρτήτως μορφής ή σχήματος. Τα ακραία καιρικά φαινόμενα δεν είναι ασυνήθιστα στην Ιαπωνία, είτε βρέχει πολύ είτε έχει πολύ ζέστη. Αμφότερα έχουν συμβεί τα προηγούμενα χρόνια αλλά και ενδιάμεσες σ’ αυτά καταστάσεις, οπότε είναι συνολικά μια εξαιρετικά σκληρή πίστα. Οι οδηγοί λατρεύουν την εμπειρία οδήγησης ενώ κατά τη διάρκεια του 3ημέρου οι κερκίδες είναι κατάμεστες με φιλάθλους παθιασμένους αλλά και γνώστες του αθλήματος, περισσότερο ίσως από οπουδήποτε αλλού. Οι φίλαθλοι είναι ένα από τα σημαντικά στοιχεία που καθιστούν τη Suzuka τόσο ιδιαίτερη. Σίγουρα η σκέψη όλων μας θα βρίσκεται αυτό το Σαββατοκύριακο περισσότερο απ’ ότι άλλες στιγμές, στον Jules Bianchi», είπε ο κ. Hembery.
 
Η Suzuka είναι μια γρήγορη πίστα με συνεχή ροή. Αναπτύσσονται πολύ υψηλά πλευρικά ενεργειακά φορτία στις γρήγορες καμπές, ενώ αντίθετα τα διαμήκη φορτία είναι χαμηλά αυτό καταδεικνύει πως δεν υπάρχουν πολλά σημεία απότομης επιτάχυνσης ή επιβράδυνσης. Αντίθετα οι οδηγοί διατηρούν υψηλή μέση ωριαία ταχύτητα κατά τη διάρκεια του γύρου, καθώς οι παρατεταμένες στροφές όπως η 130R (το R από το Radius, 130 μοιρών) και η Spoon, ασκούν για μεγάλη διάρκεια υψηλά φορτία στα ελαστικά. Στην 130R οι οδηγοί περνούν με τέρμα γκάζι, την υψηλότερη σχέση στο κιβώτιο και ταχύτητα που ξεπερνά τα 300 χ.α.ώ. Αυτό δημιουργεί τη μεγαλύτερη σε διάρκεια και μέγεθος πλευρική φόρτιση (g) όλης της χρονιάς.
 
Παρότι η Suzuka έχει ξαναστρωθεί πρόσφατα με άσφαλτο, το οδόστρωμα παραμένει τραχύ. Η βελτίωση του κρατήματος στην αγωνιστική γραμμή είναι θεαματική κατά τη διάρκεια του τριημέρου. Ειδικά την Παρασκευή, που δεν έχει ακόμη στρωθεί γόμα στην αγωνιστική γραμμή η πίστα θεωρείται πράσινη «green» και μπορεί να παρουσιαστεί παραμόρφωση λόγω τοπικής υπερθέρμανσης στην επιφάνεια επαφής του ελαστικού (graining) αν το κράτημα δεν είναι βέλτιστο. Η Suzuka προκαλεί υψηλό βαθμό φθοράς και πτώσης στην απόδοση των ελαστικών, αυτό καθιστά την διαχείρισή τους πιο σημαντική απ’ ότι συνήθως. Υπάρχει κίνδυνος για βροχή και αυτοκίνητο ασφαλείας όπως επίσης και αρκετές ευκαιρίες για προσπέρασμα.
 
Συνολικά, η Suzuka είναι μια πίστα που προσφέρεται για διαφορετικές στρατηγικές πάντα σε συνάρτηση με τις συνθήκες. Ο νικητής του αγώνα του 2014, ο Lewis Hamilton δηλαδή με την Mercedes, εκκίνησε από την 2η θέση με τα βρόχινα ελαστικά, καθώς ο αγώνας εκκίνησε υπό το αυτοκίνητο ασφαλείας και διεξήχθη υπό βροχή καθ’ όλη τη διάρκειά του. Στον 14ο γύρο ο Hamilton μπήκε στα pits για την 1η του προγραμματισμένη στάση και έβαλε τα ενδιάμεσα ελαστικά, ενώ στον 35ο γύρο έκανε το 2ο pit stop για να βάλει τα ενδιάμεσα ελαστικά και πάλι. Η στρατηγική των ομάδων θα εξαρτηθεί από τις συνέπειες του καιρού καθ’ όλο το Σαββατοκύριακο. Πάντως η διαφορά απόδοσης ανάμεσα στις επιλεγμένες γόμες είναι κάτω του 1’’/γύρο (0,6’’-0,8’’).
 
Στις ελεύθερες δοκιμές της Παρασκευής (25 Σεπτεμβρίου 2015), για 2ο σερί αγώνα, ο Daniil Kvyat της Red Bull έκανε τον καλύτερο χρόνο με 1’48’’277, αλλά ολόκληρη την ημέρα η πίστα της Suzuka επηρεάστηκε από τη βροχή με ποικίλη ένταση. Ως εκ τούτου, όλοι οι οδηγοί χρησιμοποίησαν μόνον τα βρόχινα και ενδιάμεσα ελαστικά, με χρόνους κατά 15’’ περίπου χειρότερους από τους συνηθισμένους με στεγνά ελαστικά. Στο πρωινό 1ο σκέλος των ελεύθερων δοκιμών, ο οδηγός της Toro Rosso, Carlos Sainz Jr., ήταν πιο γρήγορος για πρώτη φορά στην καριέρα του στην F1. Οι συνθήκες στην πίστα το Σάββατο (26 Σεπτεμβρίου 2015) αναμένεται να είναι γενικά λίγο πιο στεγνές, αν και η απειλή της βροχής παραμένει. Αυτό κατέστησε εξαιρετικά δύσκολο για τις ομάδες να κρίνουν κατά πόσον ή όχι οι υγρές συνθήκες και τα λιμνάζοντα νερά της Παρασκευής, θα είναι αντιπροσωπευτικές για το υπόλοιπο Σαββατοκύριακο, ή πόσο χρήσιμα θα είναι τα δεδομένα που έχουν ήδη καταγράψει.

Πολλές από τις ομάδες περιόρισαν την δραστηριότητά τους για να αποφύγουν περιττούς κινδύνους. Παρ 'όλα αυτά, ήταν ακόμα σε θέση να αποκτήσουν κάποιες χρήσιμες πληροφορίες σχετικά με τις δυνατότητες της πίστας και τα μονοθέσιά τους σε υγρές συνθήκες, σε περίπτωση που τα ενδιάμεσα ή βρόχινα ελαστικά θα ήταν αναγκαία στη συνέχεια. «Για τους οδηγούς και τους οπαδούς, ήταν ελαφρώς απογοητευτικές και ασαφείς οι ελεύθερες δοκιμές, αλλά ο καιρός σίγουρα δεν αμβλύνει τον ενθουσιασμό του εκπληκτικού Ιαπωνικού κοινού», είπε μετά τις δοκιμές ο κ. Hembery. «Οι οδηγοί είχαν την ευκαιρία να χρησιμοποιήσουν τα ενδιάμεσα και βρόχινα ελαστικά, που σημαίνει ότι ήταν σε θέση να εκτιμήσουν οι ομάδες τα σημεία διασταύρωσης, δηλαδή το ιδανικό σημείο για πιο γρήγορα, μεταβαίνοντας από ενδιάμεσα σε βρόχινα ελαστικά και το αντίστροφο. Η διακοπτόμενη φύση αυτών των δοκιμών, σημαίνει ότι το FP3 αύριο αποκτά ιδιαίτερη σημασία, καθώς οι ομάδες να προσπαθήσουν να αποκτήσουν όσο πιο στεγνή λειτουργία, δεδομένου ότι μπορούν, στη διαθέσιμη ώρα που δικαιούνται πριν τις δοκιμές κατάταξης», είπε.
 
(Το θέμα αυτό αναρτήθηκε την 26/09/2015, 00:35 πμ.)



 
Σας Προτείνουμε
Στον Νομό ΑΤΤΙΚΗΣ
MS AUTO- ΜΗΝΑΣ ΣΟΥΛΗΣ

Γενική Εμπορία Αυτοκινήτων (Πολυτελή/Off-Road)
Ηρώων Πολυτεχνείου 77, 163 42 Ηλιούπολη
Τηλ.: +302109960860, +302109911001, Fax: +302109911902
E-mail: msauto@otenet.gr, Websites: www.msauto.gr, http://msauto.car.gr
Ακολουθήστε μας στο Ubiz. Κατεβάστε δωρεάν την εφαρμογή.
 
Χρήσιμα