IX Auto Logo

Καλώς ήρθατε στο ixauto.gr, το μοναδικό πλήρως ανεξάρτητο και απόλυτα έγκυρο μέσο ενημέρωσης για το αυτοκίνητο.


 
Η Standard & Poor’s υποβάθμισε την πιστοληπτική ικανότητα της VW


Ο Αμερικανικός οίκος αξιολόγησης S&P (Standard & Poor’s) υποβάθμισε την Volkswagen AG στην πιστοληπτική της ικανότητα κατά ένα επίπεδο σε «Α-», την 4η χαμηλότερη του επενδυτικού βαθμού «Α», την Δευτέρα 12 Οκτωβρίου 2015.
Του Δημήτρη Σπυράκη
Η αξιολόγηση της πιστοληπτικής ικανότητας της Volkswagen AG κόπηκε ένα επίπεδο από την Standard & Poor’s, η οποία είπε ότι η εξαπάτηση της Γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας στις δοκιμές εκπομπών diesel των ΗΠΑ, δείχνει αδυναμίες διαχείρισης, που μπορεί να οδηγήσουν σε περαιτέρω υποβάθμιση του χρέους. Η S&P υποβάθμισε την πιστοληπτική ικανότητα της εταιρίας για το μακροπρόθεσμο χρέος σε «Α-», την 4η χαμηλότερη του επενδυτικού βαθμού «Α» και είπε ότι μια άλλη περικοπή της όσο 2 βαθμίδες είναι πιθανή.
 
«Η VW έχει αποδείξει ουσιώδεις ελλείψεις στον τομέα της διαχείρισης και γενικού πλαισίου διαχείρισης κινδύνου και της διακυβέρνησης», είπε σε μία δήλωση ο κ. Alex Herbert, αναλυτής με έδρα το Λονδίνο της S&P. «Οι εσωτερικοί έλεγχοι της VW έχει αποδειχθεί ότι είναι ανεπαρκείς για την πρόληψη ή τον εντοπισμό εικαζόμενης παράνομης συμπεριφοράς και οι δυνατότητες για άλλες παραβιάσεις, αντιπροσωπεύουν μια σημαντική φήμη και οικονομικό κίνδυνο», ανέφερε ο κ. Herbert, αιτιολογώντας την κίνηση του οίκου αξιολόγησης στο να υποβαθμίσει την Γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία.
 
 
Από αναβάθμιση σε υποβάθμιση
Η S&P έθεσε την VW σε τροχιά για πιθανή υποβάθμιση στις 22 Σεπτεμβρίου (2015), μετά τις αποκαλύψεις ότι μια σειρά πετρελαιοκίνητων αυτοκινήτων της αυτοκινητοβιομηχανίας είχαν εγκατεστημένο το λογισμικό που χρησιμοποιήθηκε για να ξεγελάσουν τις δοκιμές εκπομπών των ΗΠΑ. Περί τα 11.000.000 οχήματα παγκοσμίως μπορεί να επιδιορθωθούν για να αφαιρεθεί το λεγόμενο σύστημα αναστολής. Η οφειλή της εταιρίας αναβαθμίστηκε τον Σεπτέμβριο του 2014 σε «Α». Η κορυφαία βαθμολογία της από την S&P ήταν «ΑΑ-», ο 4ος υψηλότερος βαθμός, που έλαβε το 1991, σύμφωνα με τα στοιχεία του Bloomberg.
 
Υψηλό κόστος επιδιόρθωσης και εκατοντάδες αγωγές στις ΗΠΑ
Η VW έχει ακόμη να καθορίσει το πλήρες κόστος του σκανδάλου. Η εταιρία έχει δεσμεύσει 6,5 δις ευρώ για τις επισκευές και την αποζημίωση προς τους πελάτες, αλλά είπε ότι δεν θα είναι αρκετά. Μεταξύ αγωγών και κανονιστικών κυρώσεων, οι ΗΠΑ θα μπορούσαν να επιβάλουν ένα πρόστιμο στη VW έως και 7,4 δις δολάρια (0,00 δις ευρώ), κατά τις εκτιμήσεις της Sanford C. Bernstein Ltd. Περισσότερες από 250 αγωγές έχουν κατατεθεί εναντίον της VW στις ΗΠΑ κι όλα δείχνουν ότι θα πάρει χρόνια το κλείσιμο όλων των υποθέσεων, εκτός αν η VW ζητήσει να έρθει σε εξωδικαστικό συμβιβασμό με τους αντιδίκους της συγκεντρωτικά, κάτι που θα πάρει χρόνο όπως κι αν γίνει κάτι τέτοιο.
 
 
Απίθανο να γνώριζαν την κατάσταση οι διοικούντες
Κορυφαία στελέχη στις ΗΠΑ και τη Βρετανία έχουν υποσχεθεί μέτρα για να διορθώσουν την κρίση. «Θεωρώ ότι είναι απολύτως απίθανο ότι οι ανώτεροι άνθρωποι θα έπρεπε να γνωρίζουν γι’ αυτά τα ζητήματα, σε σχέση με το σύστημα δοκιμών», δήλωσε ο κ. Paul Willis, επικεφαλής των επιχειρήσεων της VW στη Βρετανία, σε κοινοβουλευτική ακρόαση στο Λονδίνο την Δευτέρα 12 Οκτωβρίου (2015). «Έχουμε χειριστεί λανθασμένα την κατάσταση. Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο πρέπει να διορθώσουμε τα αυτοκίνητα, θα πρέπει να βάλουμε μέσα τους πελάτες και να βάλουμε το σωστό [λογισμικό]».
 
Εκατομμύρια τα επηρεαζόμενα οχήματα στις μεγάλες αγορές
Τα αυτοκίνητα που επηρεάζονται στη Βρετανία από το λογισμικό εξαπάτησης των μετρήσεων των εκπομπών ρύπων των ρυθμιστικών αρχών υπολογίζεται σε 1.200.000, με περίπου 700.000 οχήματα με κινητήρες 2.0 λίτρων θα απαιτηθεί να αναβαθμίσουν το λογισμικού, ενώ άλλα 400.000 οχήματα με κινητήρες 1.6 λίτρων, θα χρειαστούν μια αντικατάσταση επίσης του μπεκ ψεκασμού, δήλωσε ο κ. Willis. Ένας αντίστοιχος αξιοσέβαστος είναι και ο αριθμός των οχημάτων που θα χρειαστεί να αναβαθμιστούν και στην αγορά της έδρας της εταιρίας, την Γερμανία, άλλη μία μεγάλη αγορά της. Εκ των πραγμάτων θα πάρει χρόνο η διευθέτηση του προβλήματος στις αγορές αυτές, λόγω του πολύ μεγάλου αριθμού των οχημάτων που σχετίζονται με το επίμαχο λογισμικό, αλλά και της επιπρόσθετης επιδιόρθωσης σε χιλιάδες απ’ αυτά.
 
Ανακλήσεις από το 1ο 3μηνο του 2016
Οι ανακλήσεις της εταιρίας είναι πιθανό να ξεκινήσουν το 1ο 3μηνο του 2016, αφού η VW και η Γερμανική κυβέρνηση θα έχουν συμφωνήσει σε ένα πρόγραμμα επισκευής από το τέλος του 2015, με τα οχήματα που φέρουν τους κινητήρες των 2.0 λίτρων να μπαίνουν πρώτα για την επιδιόρθωσή τους. Ο στόχος της Βρετανίας είναι να διορθώσει όλα τα οχήματα που εμπλέκονται πριν από το τέλος του 2016, δήλωσε ο κ. Willis. Οι Βρετανικές πωλήσεις της εταιρίας έχουν πέσει λίγο, όπως αναμενόταν άλλωστε, δεδομένου ότι η είδηση της νοθείας των δοκιμών ελέγχου των εκπομπών των ρύπων έγινε γνωστό μέσα στον Σεπτέμβριο 92015).
 
 
Δικαιολογημένη η υποβάθμιση
Όπως φαίνεται, η υποβάθμιση έρχεται για μια σειρά από λόγους που συνδυαστικά γιγαντώνουν περαιτέρω κινδύνους, κυρίως για τους επενδυτές που τοποθετούν μεγάλα ποσά στην χρηματιστηριακή αξία της εταιρίας στα διεθνή ταμπλό. Όταν ένας κατασκευαστικός κολοσσός της βαριάς παγκόσμιας βιομηχανίας δεν μπόρεσε από τη μια να διαχειριστεί εσωτερικά μια τέτοια υπόθεση και να την εξαλείψει χωρίς να εκτεθεί δημόσια, ενώ από την άλλη καθυστέρησε να κάνει δεκτά τα αξιόπιστα αποτελέσματα της πολύμηνης ενδελεχούς έρευνας, δείχνει σαφή αδυναμία στη διαχείριση μεγάλων κρίσεων και έλλειψη διοικητικής ευελιξίας.
 
Όλα αυτά έχουν να κάνουν κατά τη γνώμη μου και με την απόλυτη οικογενειοκρατία (Porsche-Piech) που διακατέχεται η εταιρία, καθώς δύο φατρίες με άρρηκτους δεσμούς συγγένειας μεταξύ τους, ελέγχουν το 50% των ψήφων του εποπτικού συμβουλίου του ομίλου VW, ενώ έχουν και τις στενές επιρροές τους και στα μέλη του υπόλοιπου μισού του συμβουλίου, που απαρτίζουν οι ηγέτες των εργατικών συνδικάτων του ομίλου. Έχω παρατηρήσει γενικότερα, ότι σε κάθε μεγάλη επιχείρηση που τον απόλυτο έλεγχο και την διαχείριση κάνουν τα μέλη των ιδιοκτητών οικογενειών, δεν υπάρχει η απαραίτητη ευελιξία στις διοικητικές αποφάσεις, αλλά και το ρίσκο που χρειάζεται να πάρουν κάποιες στιγμές, όταν τα χρονικά περιθώρια των αποφάσεων είναι ασφυκτικά στενά. Ο έχων το χρήμα, δεν σημαίνει κατ’ ανάγκη ότι έχει και την απαραίτητη πνευματική ικανότητα και το ταλέντο, για τη θέση πίσω από το τιμόνι μιας μεγάλης επιχείρησης.

Αν και πιστεύω ότι θα λυθούν τα όποια προβλήματα και θα εξομαλυνθεί η υφιστάμενη κατάσταση σύντομα, η παγκόσμια βιομηχανία αυτοκινήτου θα έχει για μακρό χρονικό διάστημα «πόνους στο στομάχι». Η εξαπάτηση των κατασκευαστών οχημάτων απέναντι στους καταναλωτές-πελάτες τους είναι πολυδιάστατη, κι έχει να κάνει τόσο με ψευδείς δηλώσεις ως προς τις προδιαγραφές και επιδόσεις/αποδόσεις των οχημάτων τους, όσο και με την παραπλανητική διαφήμιση, που απορρέει πολλές φορές από την πρώτη περίπτωση. Όλοι οι κατασκευαστές πρέπει να είναι ειλικρινείς με τους εν δυνάμει πελάτες τους. Σ’ αυτούς άλλωστε χρωστούν το όποιο μεγαλείο τους.
 
(Το θέμα αυτό αναρτήθηκε την 13/10/2015, 01:53 μμ.)
Δημήτρης Σπυράκης
Ανεξάρτητος Αναλυτής της Αυτοκινητοβιομηχανίας
dimspy@ixauto.gr


Δέσμια του εαυτού της έγινε η VW
Δέσμια του εαυτού της έγινε η VW
Τέρμα τα ψέματα, λέει η Greenpeace για την VW
Τέρμα τα ψέματα, λέει η Greenpeace για την VW
Θα επέμβει η Γερμανική κυβέρνηση για να σώσει την VW ή όχι;
Θα επέμβει η Γερμανική κυβέρνηση για να σώσει την VW ή όχι;
Ο ακτιβισμός λέει πάντα την αλήθεια
Ο ακτιβισμός λέει πάντα την αλήθεια

 
Σας Προτείνουμε
Στον Νομό ΑΧΑΙΑΣ
ΑΧΙΛΛΕΑΣ ΝΙΚΟΛΑΟΥ

Συνεργείο Αυτοκινήτων (BMW, Mini, Mercedes-Benz), Μετατροπές & Εμπορία Ανταλλακτικών
Σταματίου Κλεάνθη 38 (φανάρια Αρέθα Ν.Ε.Ο. Πατρών-Αθηνών), 264 42 Πάτρα
Τηλ.: +302610427903, Τηλ. & Fax: +302610429780

 
Χρήσιμα