IX Auto Logo

Καλώς ήρθατε στο ixauto.gr, το μοναδικό πλήρως ανεξάρτητο και απόλυτα έγκυρο μέσο ενημέρωσης για το αυτοκίνητο.


 
Best Global Brands 2015: Σε ανάπτυξη η βιομηχανία αυτοκινήτου


Μετά την τελευταία μελέτη της Interbrand για την αξιολόγηση των παγκόσμιων εμπορικών σημάτων και την κατάρτιση της λίστας Top-100, το Best Global Brands 2015 αναδεικνύει ότι η παγκόσμια βιομηχανία αυτοκινήτου είναι σε ανάπτυξη.
Του Δημήτρη Σπυράκη
Η αυτοκινητοβιομηχανία συνεχίζει την ανάπτυξή της, μετά την αναφορά των αποτελεσμάτων της έρευνας της Interbrand με την έκδοση του Best Global Brands 2015. Οι κατασκευαστές έχουν παρουσιάσει σχεδόν στο σύνολό τους αυξημένη αποτιμώμενη αξία των εμπορικών τους σημάτων, βελτιώνοντας παράλληλα τη θέση τους ανάμεσα στα υπόλοιπα, παγκόσμιας εμβέλειας, εμπορικά σήματα, από άλλους τομείς δραστηριότητας. Η ανάπτυξη των εταιριών του κλάδου του αυτοκινήτου σχετίζεται και με τις συνέργειες των τελευταίων ετών με εταιρίες ηλεκτρονικών υπηρεσιών, όπως για παράδειγμα η από κοινού ανάπτυξη τεχνολογιών συνδεσιμότητα των οχημάτων και αυτόνομης οδήγησης, κάτι που δεν θα αργήσει να έχει ευρεία εφαρμογή, μετά τις αλλαγές στο νομικό πλαίσιο των ΗΠΑ.
 
Μεγάλη αύξηση της αποτιμώμενης αξίας στις περισσότερες μάρκες
Το γεγονός ότι τα πιο πολλά εμπορικά σήματα που συγκαταλέγονται στη λίστα με τα 100 μεγαλύτερα σε αξία παρουσίασαν αύξηση της αποτιμώμενης αξίας τους, δείχνει μια γενικότερη τάση της παγκόσμιας οικονομίας για άνοδο στις αξίες των μεγάλων ισχυρών εμπορικών σημάτων. Αύξηση της αξίας τους παρουσίασαν τα 64 εμπορικά σήματα του Top-100, με τα 28 εξ αυτών σε διψήφιο ποσοστό αύξησης. Αρνητικό ποσοστό διακύμανσης της αξίας τους είχαν μόλις 30 μάρκες στο σύνολο της λίστας του Top-100, με 16 εξ αυτών στο Top-50, 14 μάρκες στο 2ο μισό της λίστας, αλλά με 5 new entries και 7 μάρκες στο Top-20 με μία αμετάβλητη (Samsung). Σε διψήφιο αρνητικό ποσοστό είναι μόνον 6 μάρκες.
 
 
Το ειδικό βάρος ενός εμπορικού σήματος
Κάθε φορά που εκδίδεται μία μελέτη ή μία αναφορά για την αξιολόγηση των διεθνών και μη εμπορικών σημάτων, σπεύδω να την ρουφήξω κυριολεκτικά! Είναι πράγματι σημαντικό να γνωρίζεις την αξία ενός εμπορικού σήματος και την πορεία της εταιρίας του στις διεθνείς αγορές. Ο βασικότερος λόγος -ως αγοραστής και εν δυνάμει πελάτης- είναι η αίσθηση σιγουριάς που σου εμπνέει το ειδικό βάρος της κάθε μάρκας. Δεν είναι λίγες οι φορές που γίναμε καταναλωτές ενός προϊόντος ή μιας υπηρεσίας, χάρη στη «βαρύτητα» του ονόματος.
 
Ένα όνομα που σου εμπνέει αίσθηση σιγουριάς, δεν χτίζεται από τη μια μέρα στην άλλη. Χρειάζονται πολλά χρόνια διαρκούς τεχνολογικής εξέλιξης, ποιοτικής εφαρμογής, υπηρεσιών εξυπηρέτησης, τεχνικής υποστήριξης (αν πρόκειται για προϊόντα με ιδιαίτερα χαρακτηριστικά, όπως τα οχήματα και οι μεγάλες συσκευές οικιακής ή προσωπικής χρήσης) και πολλά άλλα, που συνθέτουν μια ιστορική εξέλιξη που θα οδηγήσει στο αποκαλούμενο «Loyalty», δηλαδή την πίστη του αγοραστικού κοινού στις αρετές της μάρκας και στην υψηλή κάλυψη των εκάστοτε αναγκών του. Αυτό, πληρώνεται.
 
 
Τι λόγο έχει η αξιολόγηση των εμπορικών σημάτων;
Πριν 20 και πλέον χρόνια, ένας καλός μου φίλος -υιός οικογενειακού μας φίλου- εργαζόταν σε μία μεγάλη πολυεθνική εταιρία, η οποία είχε ως αντικείμενο δραστηριότητας, μελέτες για την αξιολόγηση των επιχειρήσεων ανά τον κόσμο. Απορία μου ήταν, ποιοι πλήρωναν αυτές τις μελέτες και για ποιο σκοπό. Ο ίδιος, κάποια στιγμή -από τις ελάχιστες που μπορούσαμε να βρισκόμαστε, αφού εργαζόταν πολλές ώρες ημερησίως, ενώ έλειπε συχνά στο εξωτερικό για ανάγκες της εταιρίας στην οποία εργαζόταν- μου αποκάλυψε ότι πελάτες τους ήταν επιχειρήσεις και μεγάλες εταιρίες από την Ελλάδα και το εξωτερικό για μελέτες συγχωνεύσεων ή/και εξαγορών.
 
Τους πλήρωναν να κάνουν μελέτες και έρευνες στο επιχειρηματικό προφίλ κάποιων άλλων εταιριών για τις οποίες είχαν επενδυτικό ενδιαφέρον, είτε τμηματικά με αγορά μετοχών, ή εξ ολοκλήρου με πλήρη εξαγορά τους. Στην περίπτωση που θα έκριναν ότι η αξία της μετοχής της εταιρίας που είχαν στόχο θα είχε προοπτικές ανόδου ομαλά και σε μακρό χρονικό διάστημα και η αναμενόμενη κερδοφορία θα ήταν σημαντική, έσπευδαν στο διοικητικό συμβούλιο με πρόταση εξαγοράς ενός σημαντικού ποσοστού, ως μεγάλοι επενδυτές, ή φρόντιζαν για την καθολική εξαγορά της και την συγχώνευσή της στο δικό τους επιχειρηματικό χαρτοφυλάκιο.
 
Οι ερευνητές και αναλυτές της αγοράς και των επιχειρήσεων, έχουν σκοπό να ενημερώνουν τους τακτικούς και μη πελάτες τους για την ιδανική χρονική στιγμή μιας μεγάλης τους επένδυσης, την σπουδαιότητα μιας μεταξύ τους συνέργειας με υψηλό δείκτη απόδοσης κερδοφορίας εκατέρωθεν και μια σειρά από άλλες πληροφορίες, που έχουν να κάνουν με την ανταλλαγή τεχνολογίας ή εφαρμογών στην αύξηση της παραγωγικότητας. Για παράδειγμα, η Toyota -πρωτοπόρος στην υβριδική τεχνολογία- σκέφτηκε ότι δεν θα μπορέσει να χρηματοδοτεί από μόνη της την τεχνολογική ανάπτυξη αυτού του τομέα και να αποσβέσει τα υπέρογκα ποσά βραχυπρόθεσμα, γι’ αυτό και αποφάσισε να μοιραστεί την τεχνολογία των υβριδικών της συστημάτων με άλλους κατασκευαστές, κυρίως του ίδιου με αυτήν κλάδου.
 
Ο όμιλος  Daimler, που αντιμετώπιζε δυσκαμψία με την δική του τεχνολογία στα υβριδικά συστήματα των οχημάτων της μονάδας Mercedes, συνεργάστηκε με την Ιαπωνική φίρμα. Και δεν είναι η μόνη συνέργεια με άλλους κατασκευαστές οχημάτων. Έχει εδώ και χρόνια συνάψει μια μεγάλη συνεργασία με την στρατηγική συμμαχία Renault-Nissan Alliance για προμήθεια κινητήρων πετρελαίου μικρού κυβισμού, που τα συναντάμε στις σειρές A-Class, B-Class, CLA-Class και GLA-Class της Mercedes, ενώ πήρε ακόμη και ολόκληρο αυτοκίνητο, καθώς το Mercedes Citan είναι ένα re-budged ελαφρό φορτηγό όχημα βασισμένο στο Renault Kangoo. Να λοιπόν πόσο σημαντικές είναι τέτοιες έρευνες.
 
 
Σε ανάπτυξη η παγκόσμια αυτοκινητοβιομηχανία
Τα αποτελέσματα της έρευνας της Interbrand έδειξαν ότι η παγκόσμια αυτοκινητοβιομηχανία έχει στείλει αρκετά πίσω την ύφεση που βίωσε το 2009, που οδήγησε ορισμένους κατασκευαστές σε πτώχευση -όπως η Saab- και κάποιες άλλες εταιρίες του κλάδου σε συγχώνευση, όπως αυτή του Αμερικανικού ομίλου αυτοκινήτων Chrysler, με τον Ιταλικό όμιλο οχημάτων Fiat. Τα εμπορικά σήματα αυτοκινήτων δείχνουν τα τελευταία χρόνια μια διαρκή ανάπτυξη, που σημαίνει ότι ανακάμπτουν. Ορισμένες μάρκες έχουν φύγει πολύ πιο πάνω από το «break-even point» κι αυτό δείχνει ότι μπόρεσαν και διαχειρίστηκαν σωστά την περίοδο της κρίσης του 2009 και των ετών που ακολούθησαν. Αξιοσημείωτο το γεγονός ότι στη λίστα Top-100 του Best Global Brands 2015 της Interbrand βρίσκονται 14 εμπορικά σήματα αυτοκινήτου, με τα μισά απ’ αυτά στο Top-40, τα πρώτα 4 στο Top-20, ενώ στο πρώτο μισό της λίστας, βρίσκονται οι 9 από τις 14 μάρκες.
 
 
Καλπάζουν οι Ιαπωνικές μάρκες και ανεβαίνουν οι Κορεάτικες
Αν και τα φυσικά φαινόμενα χτύπησαν βίαια την Ιαπωνία με το καταστροφικό τσουνάμι του 2011, η Ιαπωνική βιομηχανία αυτοκινήτου που υπέστη σημαντικές ζημιές την περίοδο εκείνη, καλπάζει προς την κορυφή. Η Nissan παρουσίασε την μεγαλύτερη αύξηση (+19%) σε σχέση με όλες τις άλλες μάρκες αυτοκινήτων, με την αξία της στα 9,082 δις δολάρια (7,976 δις ευρώ) και βρίσκεται στην 49η της παγκόσμιας κατάταξης και την 9η ανάμεσα στους κατασκευαστές αυτοκινήτων. Η Toyota, που παραμένει στην κορυφή της παγκόσμιας αυτοκινητοβιομηχανίας, είχε την 2η μεγαλύτερη αύξηση του κλάδου και είναι το μόνο εμπορικό σήμα αυτοκινήτων που μπήκε πλέον στο Top-10 της παγκόσμιας κατάταξης, πίσω από τα σήματα Apple, Google, Coca-Cola, Microsoft και IBM.
 
Η αξία του σήματος Toyota αποτιμάται σε 40,048 δις δολάρια (35,217 δις ευρώ). Η Honda με αύξηση 6% βρίσκεται στην 4η θέση του κλάδου και την 19η της γενική κατάταξης, με αξία 22,975 δις δολάρια (20,177 δις ευρώ). Οι Κορεάτικες Hyundai και Kia καταλαμβάνουν τις θέσεις 7η και 11η του κλάδου (39η και 74η στη γενική κατάταξη). Η αξία της μάρκας Hyundai αποτιμάται στα 11,293 δις δολάρια (9,917 δις ευρώ) με μία αύξηση 9% και της θυγατρική της μάρκας Kia στα 5,666 δις δολάρια (4,976 δις ευρώ) και αύξηση 5%. Η αύξηση αυτή και στις δύο μάρκες μεγάλης παραγωγής οχημάτων της Κορέας, οφείλεται στην αποτελεσματική διείσδυση στις μεγάλες δυτικές αγορές, των ΗΠΑ και της Ευρώπης.
 
 
Σε τροχιά ανόδου η Γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία
Ανοδικός είναι και ο δείκτης της Γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας, καθώς διαθέτει 6 εμπορικά σήματα στο Top-100. Τις υψηλότερες θέσεις κατέχουν οι BMW και Mercedes (2η και 3η του κλάδου και 11η και 12η στη γενική κατάταξη), με αξία 37,212 δις δολάρια (32,678 δις ευρώ) για την Βαυαρική μάρκα (+9%) και 36,711 δις δολάρια (32,238 δις ευρώ) για τη μάρκα της Στουτγάρδης (+7%). Η Porsche (10η στον κλάδο και 56η στη γενική κατάταξη) με αξία 8,055 δις δολάρια (7,074 δις ευρώ) είναι το εμπορικό σήμα αυτοκινήτου της Γερμανίας με την μεγαλύτερη αύξηση (+12%). Η Audi με αξία 10,328 δις δολάρια (9,07 δις ευρώ) πέτυχε αύξηση 5% και βρίσκεται στην 8η θέση του κλάδου και την 44η της γενικής κατάταξης. Η μάρκα VW με αξία 12,545 δις δολάρια (11,017 δις ευρώ) -το μοναδικό εμπορικό σήμα αυτοκινήτου με ύφεση (-9%)- βρίσκεται στην 5η θέση του κλάδου και την 35η της γενικής κατάταξης, ενώ η μάρκα Mini συμπληρώνει τη λίστα των Γερμανικών σημάτων αυτοκινήτου και του κλάδου γενικότερα (98η στη γενική κατάταξη), με αξία 4,243 δις δολάρια (3,727 δις ευρώ).
 
Μικρή βελτίωση των Αμερικανικών σημάτων αυτοκινήτου
Η Ford είναι η μόνη μάρκα αυτοκινήτων που κρατάει τα προσχήματα για τις αυτοκινητοβιομηχανίες των ΗΠΑ. Βρίσκεται στην 6η θέση του κλάδου και την 38η της παγκόσμιας γενικής κατάταξης και αποτιμάται σε 11,578 δις δολάρια (10,168 δις ευρώ), παρουσιάζοντας μία αύξηση 6%. Η άλλη μάρκα μαζικής παραγωγής αυτοκινήτων των ΗΠΑ, η Chevrolet, παρουσίασε μία οριακή αύξηση της αξίας του σήματός της, μόλις 2%, με αποτιμώμενη αξία στο εμπορικό της σήμα στα 5,133 δις δολάρια (4,508 δις ευρώ). Είναι 12η ανάμεσα στις 14 μάρκες αυτοκινήτου της λίστας και στην 85η θέση στο παγκόσμιο Top-100.
 
 
Το Ινδικό «θαύμα» μέσω ΗΠΑ με έδρα τη Βρετανία
Ο λόγος για την Land Rover. Ένα εμπορικό σήμα που εξαγόρασε η Ινδική αυτοκινητοβιομηχανία Tata Motors από την Ford Motor Company τον Μάρτιο του 2008 για 2,3 δις δολάρια (2,02 δις ευρώ) μαζί με τη μάρκα Jaguar, όταν αυτές οι μάρκες είχαν κοστίσει στον Αμερικανικό όμιλο αυτοκινήτων 5,3 δις δολάρια (4,655 δις ευρώ). Εύλογο το ερώτημα, γιατί «σκότωσε» η Ford δύο μάρκες που στο προσεχές μέλλον θα είχαν μεγαλύτερη αξία; Απλά, για να μην μπλέξει με ομολογιακά δάνεια και το κρατικό χρήμα για την αποφυγή της χρεωκοπίας, κάτι που δεν κατάφερε η Chrysler, για παράδειγμα. Η απόφαση του διοικητικού συμβουλίου της Ford Motor Company ήταν «One Ford», δηλαδή όλη η δραστηριότητα της εταιρίας γύρω από ένα μοναδικό και ισχυρό εμπορικό σήμα, που θα έφερνε στο μέλλον την ανάκαμψη. Κι έτσι τελικά έγινε.
 
Η Ινδική Tata έκανε τότε την πιο πετυχημένη κίνηση για την επιβίωσή της στο παγκόσμιο στερέωμα της βιομηχανίας αυτοκινήτου. Λάβετε υπόψη σας ότι περίπου τα 2/3 της κερδοφορίας του ομίλου Tata, προέρχονται από τον βραχίονα Jaguar-Land Rover, με το ιστορικό εμπορικό σήμα των SUV να γνωρίζει μεγάλη άνθιση στις παγκοσμίως μεγάλες αγορές και να βελτιώνει συνεχώς τα οικονομικά της αποτελέσματα. Έτσι λοιπόν, δεν φαντάζει έκπληξη το γεγονός ότι βρίσκεται στην 87η θέση της γενικής κατάταξης της λίστας των 100 εμπορικών σημάτων με τη μεγαλύτερη αξία (13η στις μάρκες αυτοκινήτου), με αποτιμώμενη αξία 5,109 δις δολάρια (4,487 δις ευρώ) και με μία αύξηση της αξίας της από τις μεγαλύτερες του κλάδου της αυτοκινητοβιομηχανίας (+14%).
 
Κερδισμένοι και χαμένοι της αυτοκινητοβιομηχανίας
Οι μάρκες αυτοκινήτων με την μεγαλύτερη αύξηση της αξίας τους ήταν οι Nissan (+19%), Toyota (+16%), Land Rover (+14%), Porsche (+12%) και BMW (+9%), ενώ οι μάρκες με την μικρότερη αύξηση ήταν οι Chevrolet (+2%), Audi (+5%), Kia (+5%), Honda (+6%) και Ford (+6%). Η μοναδική μάρκα που σημείωσε αρνητική διακύμανση στη λίστα αξιολόγησης της αξίας των εμπορικών σημάτων ήταν η VW (-9%). Ο Γερμανικός όμιλος αυτοκινήτων μαστίζεται αυτή τη χρονική περίοδο από ένα σκάνδαλο ενός λογισμικού που ξεγελούσε τους ελέγχους των εκπομπών ρύπων των diesel κινητήρων των οχημάτων του από τις Αμερικανικές ρυθμιστικές αρχές και πιο συγκεκριμένα από την Υπηρεσία Προστασίας του Περιβάλλοντος των ΗΠΑ. Επίσης, στους χαμένους θα μπορούσαμε να συμπεριλάβουμε και την Lexus, την μονάδα πολυτελών οχημάτων της Toyota, η οποία τέθηκε εκτός των 100 εμπορικών σημάτων του κόσμου με την μεγαλύτερη αξία, εκτοπισμένη από την μονάδα μικρών πολυτελών οχημάτων Mini του ομίλου BMW, ως νεοεισερχόμενη στη λίστα.
 
 
Ο παντοκράτορας στους κατασκευαστές μοτοσικλετών
Η λίστα του Top-100 της Interbrand με τα εμπορικά σήματα με τη μεγαλύτερη αξία στον κόσμο, έχει έναν και μόνον κατασκευαστή μοτοσικλετών, την Harley Davidson. Ο Αμερικανικός «ζωντανός θρύλος» των δύο τροχών φιγουράρει στην 79η θέση της παγκόσμιας κατάταξης χωρίς αντίπαλο στην κατηγορία του, με αποτιμώμενη αξία 5,46 δις δολάρια (4,795 δις ευρώ), με μία αύξηση 14%. Η Harley Davidson επένδυσε εδώ και δεκαετίες στο Αμερικανικό life style της μοτοσικλέτας, διαδίδοντας αυτό το πρότυπο στα πέρατα της Γης. Επίσης, πρόσφερε τη δυνατότητα εξατομίκευσης χωρίς όρια στις μοτοσικλέτες της, δίνοντας στα περισσότερα μοντέλα της -αν όχι σε όλα- μια διαχρονική αξία. Αυτό σήμερα είναι που την κάνει τόσο μοναδική ως μάρκα και το απόλυτο σύμβολο των ρομαντικών μοτοσικλετιστών.
 
Οι κερδισμένοι στη γενική κατάταξη
Μπορεί να μην έχουν άμεσο ενδιαφέρον για τον κλάδο της αυτοκινητοβιομηχανίας τα εμπορικά σήματα που βελτίωσαν αισθητά την αξία τους στη γενική κατάταξη ή αυτά που διολίσθησαν αρκετά, όμως ο κλάδος της αυτοκίνησης είναι άρρηκτα συνδεδεμένος με πολλές άλλες επιχειρήσεις μέσω της παράλληλης τεχνολογίας, όπως αυτές της υψηλής και ηλεκτρονικής τεχνολογίας, που έχουν αρχίσει να αγγίζουν τη βιομηχανία αυτοκινήτων μέσω της συνδεσιμότητας των οχημάτων που μελετούν οι κατασκευαστές του κλάδου και μεθοδεύουν να εφαρμόσουν στα οχήματά τους, εντάσσοντάς την στην ευρύτερη καθημερινότητά μας.
 
Έτσι λοιπόν, η Apple είναι το πιο μεγάλο σε αξία εμπορικό σήμα στον κόσμο με 170,276 δις δολάρια (149,554 δις ευρώ), ενώ συγκαταλέγεται ανάμεσα στα σήματα που παρουσίασαν την μεγαλύτερη αύξηση στην αξία τους. Πιο συγκεκριμένα, πέτυχε την 2η μεγαλύτερη αύξηση αξίας (+43%), μετά το facebook (+54%) που φιγουράρει στην 23η θέση με αξία 22,029 δις δολάρια (19,348 δις ευρώ). Την 3η μεγαλύτερη αύξηση αξίας παρουσίασε η Amazon (+29%) η μεγαλύτερη στον κόσμο εταιρία από την άποψη του κύκλου εργασιών από την πώληση αγαθών και υπηρεσιών μέσω του διαδικτύου και μια από τις πρώτες που βασίστηκε στο διαδίκτυο για την παροχή των υπηρεσιών της, με γνώμονα τις πραγματικές πωλήσεις καταναλωτικών αγαθών. Το εμπορικό σήμα Amazon βρίσκεται στη 10η θέση της παγκόσμιας κατάταξης της Interbrand με αξία 37,948 δις δολάρια (33,33 δις ευρώ). Στις μάρκες με τη μεγαλύτερη αύξηση της αξίας τους είναι και η Hermes Paris (+22%) με αξία 10,944 δις δολάρια (9,612 δις ευρώ) στην 41η θέση της παγκόσμιας κατάταξης.
 
 
Οι χαμένοι και οι νεοεισελθέντες στη γενική κατάταξη
Στα σήματα με την μεγαλύτερη απώλεια ηγείται η Gucci (-14%) στην 50ή θέση με αξία 8,882 δις δολάρια (7,801 δις ευρώ) και την ακολουθούν η Thomson Reuters (-12%) στην 63η θέση με αξία 6,583 δις δολάρια (5,782 δις ευρώ), η Caterpillar (-12%) στην 72η θέση με αξία 5,976 δις δολάρια (5,249 δις ευρώ), η Shell (-12%) στην 78η θέση με αξία 5,53 δις δολάρια (4,857 δις ευρώ) και η HSBC (-11%) στην 37η θέση με αξία 11,656 δις δολάρια (10,238 δις ευρώ). Η Samsung ήταν το μόνο σήμα που παρέμεινε αμετάβλητο (0%) στην 7η θέση με αξία 45,297 δις δολάρια (39,785 δις ευρώ). Επίσης, είχαμε 5 σήματα που μπήκαν στο Top-100 για πρώτη φορά, με πιο δυναμική είσοδο αυτή του σήματος Lego στην 82η θέση με αξία 5,362 δις δολάρια (4,71 δις ευρώ). Τα υπόλοιπα 4 εμπορικά σήματα (PayPal, Mini, Moet & Chandon και Lenovo) κατέλαβαν τις 4 τελευταίες θέσεις της 100άδας με αξία αντίστοιχα, 4,251 δις δολάρια (3,734 δις ευρώ), 4,243 δις δολάρια (3,727 δις ευρώ), 4,131 δις δολάρια (3,628 δις ευρώ) και 4,114 δις δολάρια (3,613 δις ευρώ).
 
Προβλέψεις για το μέλλον
Μετά τα αποτελέσματα του Best Global Brands 2015 της Interbrand, παρατηρούμε μία ραγδαία ανάπτυξη στις εταιρίες της ηλεκτρονικής τεχνολογίας και ο λόγος είναι ότι αυτές μπορούν να εκμεταλλευτούν συνέργειες με κατασκευαστές αυτοκινήτων, λόγω της εξέλιξης της συνδεσιμότητας οχημάτων και την ανάπτυξη του mobile internet στα οχήματα. Μάλιστα, οι πολύ μεγάλες εταιρίες του κλάδου της υψηλής ηλεκτρονικής τεχνολογίας, όπως οι Apple και Google, μεθοδεύουν να δημιουργήσουν δικά τους αυτοκίνητα, ενώ μια τέτοια ιδέα πλανάται και στα μέλη του διοικητικού συμβουλίου της Microsoft, η οποία ακολουθεί μία διαφορετική στρατηγική σε σχέση με τις Apple και Google, με μία στάση αναμονής, για μία πιο σίγουρη κίνηση, όταν και αν θα προκύψει. Τελικά, στο προσεχές μέλλον, θα αγοράζουμε αυτοκίνητο αντί για υπολογιστή, ή υπολογιστή αντί για αυτοκίνητο.
(Οι ισοτιμίες δολαρίου/ευρώ έγιναν τη στιγμή ανάρτησης του άρθρου)
(Το θέμα αυτό αναρτήθηκε την 14/10/2015, 04:05 πμ.)
Δημήτρης Σπυράκης
Ανεξάρτητος Αναλυτής της Αυτοκινητοβιομηχανίας
dimspy@ixauto.gr


Το ισχυρότερο εμπορικό σήμα στον κόσμο, η Apple, μελετάει την εμπλοκή της στην παραγωγή οχημάτων
Το ισχυρότερο εμπορικό σήμα στον κόσμο, η Apple, μελετάει την εμπλοκή της στην παραγωγή οχημάτων
Την παραγωγή αυτόνομων οχημάτων μελετάει η Google, το 2ο ισχυρότερο εμπορικό σήμα στον κόσμο
Την παραγωγή αυτόνομων οχημάτων μελετάει η Google, το 2ο ισχυρότερο εμπορικό σήμα στον κόσμο
Εμπλοκή με την αυτοκινητοβιομηχανία κυρίως σε λογισμικό έχει η Microsoft, το 4ο ισχυρότερο εμπορικό σήμα στον κόσμο
Εμπλοκή με την αυτοκινητοβιομηχανία κυρίως σε λογισμικό έχει η Microsoft, το 4ο ισχυρότερο εμπορικό σήμα στον κόσμο
Η αυτοκινητοβιομηχανία με την μεγαλύτερη αξία Toyota βάζει στην παραγωγή την τεχνολογία κυψελών καυσίμου υδρογόνου με το μοντέλο Mirai (MY2016)
Η αυτοκινητοβιομηχανία με την μεγαλύτερη αξία Toyota βάζει στην παραγωγή την τεχνολογία κυψελών καυσίμου υδρογόνου με το μοντέλο Mirai (MY2016)
Αιχμή της τεχνολογίας BMW αποτελεί το ηλεκτρικό supercar i8 (MY2015)
Αιχμή της τεχνολογίας BMW αποτελεί το ηλεκτρικό supercar i8 (MY2015)
Συμπαγή SUV με σπορ AMG χαρακτηριστικά για τα νέα μοντέλα Mercedes (GLE63 AMG Coupe MY2016)
Συμπαγή SUV με σπορ AMG χαρακτηριστικά για τα νέα μοντέλα Mercedes (GLE63 AMG Coupe MY2016)
Η Honda μαζί με τα αυτοκίνητά της, θέλει στο μέλλον να μας πουλάει κι ένα ρομπότ για οικιακό βοηθό (ASIMO)
Η Honda μαζί με τα αυτοκίνητά της, θέλει στο μέλλον να μας πουλάει κι ένα ρομπότ για οικιακό βοηθό (ASIMO)
Νέες τεχνολογίες εφαρμόζει η VW στο πιο δημοφιλές μοντέλο της (e-Golf MY2015)
Νέες τεχνολογίες εφαρμόζει η VW στο πιο δημοφιλές μοντέλο της (e-Golf MY2015)
Η Ford επενδύει στο μέλλον αξιοποιώντας το ένδοξο παρελθόν της (Mustang MY2016)
Η Ford επενδύει στο μέλλον αξιοποιώντας το ένδοξο παρελθόν της (Mustang MY2016)
Μεγάλα σχέδια έχει για το μέλλον η Hyundai (N-2025 VGT Concept - 2015)
Μεγάλα σχέδια έχει για το μέλλον η Hyundai (N-2025 VGT Concept - 2015)
Την τεχνολογία της e-tron εξελίσσει η Audi (e-tron Quattro Concept - 2015)
Την τεχνολογία της e-tron εξελίσσει η Audi (e-tron Quattro Concept - 2015)
Η Nissan πρωτοπορεί στην ηλεκτροκίνηση. Δοκιμάζοντας το Leaf σε αυτοκινητόδρομο της Ελβετίας στη Γενεύη το 2011
Η Nissan πρωτοπορεί στην ηλεκτροκίνηση. Δοκιμάζοντας το Leaf σε αυτοκινητόδρομο της Ελβετίας στη Γενεύη το 2011
Η Porsche εστιάζει την προσοχή της στα σπορ μοντέλα με σημαιοφόρο επί δεκαετίες την διαχρονικής αξίας 911 (Model Range 2015-2016)
Η Porsche εστιάζει την προσοχή της στα σπορ μοντέλα με σημαιοφόρο επί δεκαετίες την διαχρονικής αξίας 911 (Model Range 2015-2016)
Η Kia έχει στόχο να καλύπτει όλες τις ανάγκες του αγοραστικού κοινού (Trailster Concept - 2015)
Η Kia έχει στόχο να καλύπτει όλες τις ανάγκες του αγοραστικού κοινού (Trailster Concept - 2015)
Η Chevrolet εστιάζει σε τεχνολογίες
Η Chevrolet εστιάζει σε τεχνολογίες
Η Land Rover εξαργυρώνει ένα μεγάλο μέρος της αξίας της μάρκας με το Range Rover Evoque (MY2016)
Η Land Rover εξαργυρώνει ένα μεγάλο μέρος της αξίας της μάρκας με το Range Rover Evoque (MY2016)
Διαχρονική σχεδίαση, απεριόριστη εξατομίκευση και πληθώρα επιλογών σε αμαξώματα χαρακτηρίζουν την Mini (MY2015)
Διαχρονική σχεδίαση, απεριόριστη εξατομίκευση και πληθώρα επιλογών σε αμαξώματα χαρακτηρίζουν την Mini (MY2015)
Η μάρκα με τη μεγαλύτερη αξία στις μοτοσικλέτες η Harley Davidson. Το αγαπημένο μου μοντέλο Softail Rocker C (2009)
Η μάρκα με τη μεγαλύτερη αξία στις μοτοσικλέτες η Harley Davidson. Το αγαπημένο μου μοντέλο Softail Rocker C (2009)

 
Σας Προτείνουμε
Στον Νομό ΚΕΡΚΥΡΑΣ
ΙΩΣΗΦ ΜΟΣΚΑΤ

Βαφείο Αυτοκινήτων
Αλεπού (έναντι ΔΕΗ), 491 00 Κέρκυρα, Τηλ.: +302661048878

 
Χρήσιμα