IX Auto Logo

Καλώς ήρθατε στο ixauto.gr, το μοναδικό πλήρως ανεξάρτητο και απόλυτα έγκυρο μέσο ενημέρωσης για το αυτοκίνητο.


 
F1 GP ΗΠΑ: Νίκη του Hamilton που τον έστεψε πρωταθλητή


Ο Lewis Hamilton πήρε τον 3ο του παγκόσμιο τίτλο με τη νίκη που πέτυχε σ’ ένα δραματικό Grand Prix στις ΗΠΑ, αφού ο ομόσταυλός του Nico Rosberg πέταξε την ευκαιρία για νίκη στους τελευταίους γύρους του αγώνα και τερμάτισε 2ος.
Του Δημήτρη Σπυράκη
Ο Hamilton με τον 3ο τίτλο που κατέκτησε στην καριέρα του στην F1, κατατάσσεται μαζί με τους Ayrton Senna, Sir Jackie Stewart και Niki Lauda στην ιστορία της F1 αφού εξασφάλισε το περιθώριο των βαθμών που χρειαζόταν από Rosberg και Sebastian Vettel (Ferrari), ο οποίος τερμάτισε 3ος. Ωστόσο, δεν ήταν καθόλου εύκολη υπόθεση ο αγώνας, με δύο φορές το αυτοκίνητο ασφάλειας στην πίστα, 6 αλλαγές της πρωτοπορίας στον αγώνα και 8 εγκαταλείψεις. Η πιο σημαντική στιγμή ήρθε με 8 γύρους να απομένουν κι ενώ ο Rosberg ήταν επικεφαλής, αποτέλεσμα που θα παράτεινε τον αγώνα τίτλου για άλλο ένα GP, έχασε το πίσω μέρος του μονοθέσιού του στην είσοδο της στροφής 13 και γλίστρησε έξω από την πίστα. Ο Hamilton άρπαξε την ευκαιρία να πάρει το προβάδισμα και έμεινε για τους υπόλοιπους γύρους 1ος, για να πάρει μια ιστορική νίκη και να γίνει 3 φορές παγκόσμιος πρωταθλητής.
 
 
Πριν από εκείνο το σημείο ο Hamilton ήταν σε ένα τρενάκι, με το προβάδισμα στη στροφή 1, αλλά έπεσε 4ος, καθώς πάλευε να διαχειριστεί τα ενδιάμεσα ελαστικά του σε μία στεγνή πίστα κατά τη διάρκεια των πρώτων 20 γύρων. Η πρώτη μάχη του με τον Rosberg έδωσε τον τόνο για το υπόλοιπο του αγώνα, καθώς συγκρούστηκαν με τους τροχούς τους και ο Rosberg κατέληξε στην 5η θέση, μαχόμενος με δύσκολες συνθήκες. Ο Daniel Ricciardo πήρε το προβάδισμα στον 15ο γύρο, καθώς ο Hamilton άρχισε να παλεύει με τα ενδιάμεσα ελαστικά του κι έπεσε στην 4η θέση, αλλά μόλις έβαλε τα slick ελαστικά στον 20ό γύρο, το πλεονέκτημα της Mercedes ήρθε στο προσκήνιο.
 
Ήταν ο Rosberg που τέθηκε επικεφαλής, όταν τα πρώτα pit-stop ήταν σε εξέλιξη, ενώ ο Hamilton για να ανακτήσει τη 2η θέση χρειάστηκε να περάσει τις Red Bull και πάλι. Το πρώτο αυτοκίνητο ασφαλείας βγήκε στον ίδιο γύρο, όταν ο Marcus Ericsson (Sauber) σταμάτησε ερχόμενος από τη στροφή 11 και έπρεπε να απομακρυνθεί, ανοίγοντας 2 πιθανές επιλογές στρατηγικής. Οι Mercedes και οι Red Bull, μπροστά επέλεξαν να μείνουν στην πίστα με το 1ο σετ slick ελαστικών τους, ενώ ο Vettel ήταν μεταξύ εκείνων που έβαλε άλλο ένα σετ νέων ελαστικών, βάζοντάς τον 5ο και με πιο φρέσκα ελαστικά για να επιτεθεί στην 4άδα. Ο Vettel δεν έχασε χρόνο και γρήγορα πέρασε τις Red Bull κατά την επανεκκίνηση, οι οποίες βασανίστηκαν χωρίς να έχουν κάνει pit stop. Η επόμενη διακοπή της κανονικής ροής του αγώνα ήρθε στον 36ο γύρο, όταν ο Nico Hulkenberg χτύπησε με τον Daniel Ricciardo, προσπαθώντας να περάσει στο εσωτερικό της στροφής 12 και οι διοργανωτές ενεργοποίησαν ένα εικονικό αυτοκίνητο ασφαλείας (VSC).
 
 
Ο Rosberg είχε την ευκαιρία να μπει στα pits, παραδίδοντας στον Hamilton το προβάδισμα, αλλά γνωρίζοντας ότι ο ομόσταυλός του θα έπρεπε να μπει και πάλι στα pits. Στον 42ο γύρο πέρασε τον Vettel για την 2η θέση, έναν γύρο πριν από την επόμενη κίτρινη σημαία και είσοδο του αυτοκινήτου ασφαλείας, όταν ο Daniil Kvyat έχασε το πίσω μέρος του μονοθέσιού του και πήγε με το ρύγχος στα εμπόδια. Ο Hamilton μπήκε στα pits υπό το αυτοκίνητο ασφαλείας μαζί με τον Vettel. Ο Rosberg οδηγούσε πλέον τον αγώνα μπροστά από τον Hamilton. Αν είχε κρατήσει τη θέση του θα μπορούσε να διατηρήσει τις ελάχιστες πιθανότητες για τον τίτλο, αλλά καθώς το πίσω μέρος του μονοθέσιού του βγήκε από την είσοδο της στροφής 13, οι ελπίδες του εξαφανίστηκαν όταν πάτησε στο βρεγμένο μέρος έξω από την πίστα.
 
Ο Vettel πέρασε τον Max Verstappen, που είχε παρεισφρήσει στην 3άδα με σταθερή οδήγηση και έξυπνη στρατηγική, πήρε την τελική θέση στο βάθρο, μπροστά από την Toro Rosso του νεαρού Ολλανδού. Μια συναρπαστική μάχη ξέσπασε πίσω από τον Verstappen, με τις McLaren να αγωνίζονται στην 5η και 6η θέση, πριν ο Sergio Perez πάρει την 5η θέση για την Force India, μπροστά από τον Jenson Button, ο οποίος έκανε το καλύτερο αποτέλεσμά του στη σεζόν, με την 6η θέση. Αλλά η ημέρα ανήκε στον Χάμιλτον, ο οποίος μετά από ένα Σαββατοκύριακο με καταιγίδες, καθυστέρηση για τις δοκιμές κατάταξης κι έναν δραματικό αγώνα, σημείωσε έναν 3ο παγκόσμιο τίτλο. Μετά το Αμερικανικό GP, η F1 μετακομίζει λίγο πιο κάτω, στο Μεξικό, επιστρέφοντας μετά από 23 χρόνια, με το GP του Μεξικού, την Κυριακή 1η Νοεμβρίου (2015).
 
 
Αποτελέσματα
1. Lewis Hamilton (Mercedes) 1.50’52’’703, 2. Nico Rosberg (Mercedes) +2’’850, 3. Sebastian Vettel (Ferrari) +3’’381, 4. Max Verstappen (Toro Rosso) +22’’359, 5. Sergio Perez (Force India) +24’’413, 6. Jenson Button (McLaren) +28’’058, 7. Carlos Sainz Jr. (Toro Rosso) +30’’619, 8. Pastor Maldonado (Lotus) +32’’273, 9. Felipe Nasr (Sauber) +40’’257, 10. Daniel Ricciardo (Red Bull) +53’’371.
 
Βαθμολογία Οδηγών
1. Hamilton 327, 2. Vettel 251, 3. Rosberg 247, 4. Raikkonen 123, 5. Bottas 111, 6. Massa 109, 7. Kvyat 76, 8. Ricciardo 74, 9. Perez 64, 10. Verstappen 45, 11. Grosjean 44, 12. Hulkenberg 38, 13. Nasr 27, 14. Maldonado 26, 15. Sainz Jr. 18, 16. Button 16, 17. Alonso 11, 18. Ericsson 9.
 
Βαθμολογία Κατασκευαστών
1. Mercedes 574, 2. Ferrari 374, 3. Williams 220, 4. Red Bull 150, 5. Force India 102, 6. Lotus 70, 7. Toro Rosso 63, 8. Sauber 36, 9. McLaren 27.
 
 
ΣΧΟΛΙΑ
Δημήτρης Σπυράκης: Οι ευχάριστες εκπλήξεις συνεχίζονται!
Αναμφισβήτητα, το GP του Austin ήταν ένας επεισοδιακός αγώνας. Έντονη βροχόπτωση, που οδήγησε σε αλλαγές στο ωράριο τέλεσης και στη διάρκεια των κατατακτήριων δοκιμών, μία πίστα βρεγμένη σε διάφορα σημεία και στεγνή σε άλλα, διακυμάνσεις στην κορυφή, ατυχήματα, αυτοκίνητο ασφαλείας 3 φορές (τη μία εικονικό), αλλαγές στη στρατηγική αρκετών ομάδων, αρκετά οδηγικά λάθη από την πλευρά των οδηγών, που σε ορισμένες περιπτώσεις οδήγησαν σε εγκατάλειψη -τερμάτισαν 12 μονοθέσια- αλλά και κάποιες ευχάριστες εκπλήξεις. Δεν μπορούμε να αφήσουμε ασχολίαστο το γεγονός ότι η McLaren ανακάμπτει. Ανέβηκε στις θέσεις 5 και 6, πριν πέσει πίσω ο Alonso προδομένος από την αδυναμία της κινητήριας μονάδας του και χάσει την 5η θέση ο Button από τον πολύ καλό Sergio Perez, που θα βρεθεί μπροστά στο κοινό της πατρίδας του σε λίγες ημέρες. Άλλη μία ευχάριστη έκπληξη ήταν και ο Max Verstappen, που λίγο έλειψε να ανέβει στο βάθρο, τερματίζοντας τελικά 4ος. Κρίμα που όλα αυτά γίνονται προς το τέλος της σεζόν. Έστω κι έτσι, ας ελπίσουμε ότι θα έχουμε και συνέχεια...
 
(Το θέμα αυτό αναρτήθηκε την 26/10/2015, 04:09 πμ.)


Το βάθρο των νικητών
Το βάθρο των νικητών
Sebastian Vettel - Ferrari
Sebastian Vettel - Ferrari
Sergio Perez - Force India
Sergio Perez - Force India
Max Verstappen - Toro Rosso
Max Verstappen - Toro Rosso
Jenson Button - McLaren
Jenson Button - McLaren

 
Σας Προτείνουμε
Αν ενδιαφέρεστε για Ford
ΑΦΟΙ ΑΓΓΕΛΗ ΟΕ

Συνεργείο & Γνήσια Ανταλλακτικά (& Αμορτισέρ KYB Bilstein)
Λεωφ. Αθηνών 179 (πρώην Καβάλας), 124 61 Χαϊδάρι
Τηλ.: +302105820467, +302105821699, Fax: +302105321893
 
Χρήσιμα