IX Auto Logo

Καλώς ήρθατε στο ixauto.gr, το μοναδικό πλήρως ανεξάρτητο και απόλυτα έγκυρο μέσο ενημέρωσης για το αυτοκίνητο.


 
McLaren 650S Can-Am: Η αναγέννηση ενός θρύλου 50 ετών
Το 2016 θα σηματοδοτήσει τα 50 χρόνια απ’ τον πρώτο αγώνα Can-Am. Η McLaren, για να γιορτάσει την περίσταση, αποκαλύπτει μια ειδική έκδοση της 650S Spider, εμπνευσμένη από τις McLaren που αγωνίστηκαν στον θρυλικό θεσμό.
Του Δημήτρη Σπυράκη
Χάρη στην έλλειψη περιορισμών και το πλούσιο χρηματικό έπαθλο, το Can-Am απολάμβανε τεράστια επιτυχία στη δεκαετία του 1960 και του 1970, προσελκύοντας τα μεγαλύτερα ονόματα κατασκευαστών στο μηχανοκίνητο αθλητισμό, κανένας από τους οποίους δεν ήταν πιο επιτυχημένος από τον Bruce McLaren και την επώνυμη ομάδα του. Σχεδιασμένη από την McLaren Special Operations (MSO) για να αποτίνει φόρο τιμής στις προσπάθειες της μάρκας στη διάσημη σειρά αγώνων, η 650S Can-Am έχει υποβληθεί σε δραστική μείωση βάρους, χάρη στην εκτεταμένη χρήση ανθρακονημάτων, συμπεριλαμβανομένης -για πρώτη φορά- της ανασυρόμενης σκληρής οροφής.
 
Με όνομα βαρύ σαν ιστορία
Η ίδια η McLaren εξελίχθηκε σε όλη τη δεκαετία του 1960 και του 1970 ως παγκόσμια δύναμη, νικώντας σε μια από τις πιο ακραίες μορφές του μηχανοκίνητου αθλητισμού, το Can-Am, κερδίζοντας 5 συνεχόμενα πρωταθλήματα, από το 1967 έως και το 1971. Προς τιμήν της 50ής επετείου της εναρκτήριας σεζόν του 1966, η McLaren Special Operation (MSO) έχει δημιουργήσει την περιορισμένης παραγωγής 650S Can-Am, που αντλεί την έμπνευσή της από τα αγωνιστικά αυτοκίνητα της χρυσής εποχής του μηχανοκίνητου αθλητισμού. Η 650S Can-Am μπορεί να παραγγελθεί από τώρα στην τιμή των 255.850 Βρετανικών λιρών (355.000 ευρώ), ενώ οι παραδόσεις πρέπει να ξεκινήσουν την άνοιξη του 2016, 50 χρόνια μετά από τον 1ο αγώνα στο Mont Tremblant του Καναδά. Μόλις 50 κομμάτια θα παραχθούν παγκοσμίως -όλα με βάση την 650S Spider- σε 3 μοναδικά χρώματα, το Mars Red (το ίδιο με το M1B στο οποίο οι Bruce McLaren και Chris Amon αγωνίστηκαν στο ντεμπούτο της σεζόν Can-Am), το Παπάγια Spark, ή το Μαύρο Onyx.
 
Ένας θεσμός με πρωταγωνιστές τους πιο διάσημους οδηγούς
Ο θεσμός Can-Am, ή Canadian-American Challenge Cup, ήταν μια άνευ ορίων μάχη δύναμης και ταχύτητας γύρω από μερικές από τις πιο εμβληματικές πίστες στη Βόρεια Αμερική και τον Καναδά. Προσέλκυσε τους καλύτερους οδηγούς της εποχής, συμπεριλαμβανομένων των Graham Hill, John Surtees, Jackie Stewart και Bruce McLaren. Το πρωτάθλημα ξεκίνησε το 1966, μόλις ένα χρόνο μετά την ίδρυση της Bruce McLaren Motor Racing και στα πρωταθλήματα όπου ακολούθησαν, ο νεαρός Kiwi έγινε ένα από τα πιο επιτυχημένα ονόματα του αθλήματος.
 
Σχεδίαση και κατασκευή βασισμένες σε ελαφριά υλικά
Κλειδί για την επιτυχία των αγωνιστικών McLaren Can-Am ήταν η χρήση των τελευταίων τεχνολογιών και υλικών. Αυτή η βασική αρχή συνεχίζεται και στη σημερινή 650S Can-Am. Τα ελαφριά υλικά -όπως το αλουμίνιο- που χρησιμοποιήθηκαν για την κατασκευή των αγωνιστικών της εποχής εκείνης, εμφανίζονται και εδώ, με εκτεταμένη χρήση από ίνες άνθρακα, κυρίως στην κατασκευή του ελαφρού MonoCell αμαξώματος. Μία αναδιπλούμενη σκληρή οροφή από ανθρακονήματα κάνει την παρουσία της για πρώτη φορά, ενώ περαιτέρω ίνες άνθρακα έχουν χρησιμοποιηθεί για το καπό, τα βοηθήματα ροής του αέρα εμπρός, το κεντρικό μέρος του πίσω προφυλακτήρα, τις λεπίδες στις πόρτες και τα διακριτικά «650S Can-Am» στο κάλυμμα των μαρσπιέ. Η MSO έχει επίσης δημιουργήσει ένα μοναδικό σετ ζαντών από σφυρήλατο ελαφρύ κράμα αλουμινίου, εμπνευσμένες απ’ αυτές των αγωνιστικών της δεκαετίας του 1960, με γυαλιστερό μαύρο φινίρισμα σε καθεμία απ’ τις 5 ακτίνες, κι ένα χείλος κοπής με διαμάντι. Οι τροχοί, που συγκρατούνται στη θέση τους με βίδες τιτανίου, φοράνε ελαστικά Pirelli P Zero Corsa. Τα κεραμικά φρένα με βαμμένες μαύρες δαγκάνες, είναι βασικός εξοπλισμός.
 
Μοναδικά ιδιαίτερα χαρακτηριστικά
Μοναδικά χαρακτηριστικά εμπνευσμένα από τα ιστορικά αγωνιστικά Can-Am, περιλαμβάνουν γρίλιες από ίνες άνθρακα στα εμπρός φτερά κι ένα νέο 4πλό σύστημα εξάτμισης από γυαλισμένο ανοξείδωτο χάλυβα, σχεδιασμένο να μιμείται τις υποβλητικές «σάλπιγγες» που βρίσκονταν στις μεγάλες κινητήριες μονάδες της Chevrolet. Οι γρίλιες πάνω στα εμπρός φτερά, έχουν σχεδιαστεί για να μειωθεί η πίεση πάνω στους εμπρός τροχούς και να αυξηθεί η κάθετη δύναμη, ενώ οι 4 κυκλικές απολήξεις εξάτμισης στο πίσω μέρος του αυτοκινήτου, εδράζονται σε μια νέα πίσω σχάρα με όψη ινών άνθρακα επαναλάβω τα επιθετικά και σκόπιμη σάλπιγγες γκάζι από τα ιστορικά μοντέλα. Παρέχουν επίσης στην 650S Can-Am έναν μοναδικό ήχο.
 
Μοναδικής σχεδίασης εσωτερικό και εκρηκτικές επιδόσεις
Στο εσωτερικό, τα σπορ καθίσματα είναι στάνταρ επενδεδυμένα με δέρμα και Alcantara, που συμπληρώνουν το εξωτερικό μέρος του αυτοκινήτου. Τα ανθρακονήματα φυσικά διατίθενται εκτενώς στην καμπίνα, ενώ περαιτέρω Can-Am πινελιά αποτελεί η πλακέτα μοναδικότητας στην πόρτα του οδηγού. Όπως και η 650S Spider, αυτό το περιορισμένης παραγωγής μοντέλο διαθέτει τον βραβευμένο κινητήρα 3.8 λίτρων V8 με διπλό turbo, που αποδίδει 650 ίππους και 678 Nm ροπής. Οι επιδόσεις και η οικονομία είναι εξίσου συναρπαστικές. Η επιτάχυνση των 0-100 χ.α.ώ. διαρκεί μόλις 3’’ και η τελική ταχύτητα είναι περίπου 329 χ.α.ώ.
Σε τρία έντονα μοναδικά χρώματα
Οι 650S Can-Am προσφέρονται σε 3 χρώματα. Το χρώμα λανσαρίσματος Mars Red (κόκκινο της φωτιάς), εμπνέεται άμεσα από το M1B με το οποίο αγωνίστηκε ο Bruce McLaren και ο team-mate του Chris Amon, στην εναρκτήρια σεζόν του θεσμού. Το 2ο χρώμα Papaya Spark (λαμπερό παπάγια), είναι μια σύγχρονη και μεταλλική βαφή βασισμένη στη διάσημη αγωνιστική Can-Am McLaren Orange. Η τελική επιλογή είναι το Onyx Black (μαύρο του όνυχα), το οποίο είναι παρόμοιο με το χρώμα βάσης από πολλές αγωνιστικές McLaren ιδιωτικών ομάδων σε μεταγενέστερους θεσμούς. Κάθε χρωματική επιλογή είναι επιπρόσθετα διαθέσιμη με αντίστοιχα αγωνιστικά χρώματα, που δίνουν μια ακόμη πιο στενή οπτική σύνδεση με τον ιστορικό θεσμό Can-Am.
 
Μοναδικά αγωνιστικά αυτοκίνητα
Κατά τη διάρκεια των αγώνων του θεσμού Can-Am, πάτησαν τις πίστες της Βορείου Αμερικής και του Καναδά μερικά από τα πιο μοναδικά και ιδιαίτερα αγωνιστικά αυτοκίνητα της McLaren. Το θρυλικό μοντέλο ήταν το Μ1Β που έτρεξε στην εναρκτήρια σεζόν το 1966. Το 1967 αγωνίστηκε το M1C και την επόμενη χρονιά (1968) το Μ8Α. Από τότε, η ονομασία των αγωνιστικών της McLaren συμβόλιζαν, το μεν πρώτο γράμμα το αρχικό της φίρμας, ο αριθμός που ακολουθούσε τους κυλίνδρους του κινητήρα (επικρατέστεροι τότε ήταν οι V8 κινητήρες της Chevrolet) και το τελευταίο γράμμα την εξέλιξη του οχήματος. Το M8D αγωνίστηκε το 1970, το M8E την επόμενη χρονιά (1971) και το M8F το 1972. Η Μ20 με την οποία είχε αγωνιστεί ο Peter Revson στη σεζόν του 1972, βγήκε σε πλειστηριασμό το καλοκαίρι του 2014 στο Monterey για 2.000.000 δολάρια (1.805.000 ευρώ).
 
(Το θέμα αυτό αναρτήθηκε την 28/10/2015, 06:01 μμ.)


McLaren M1B (1966)
McLaren M1B (1966)
McLaren M1C - Taylor Made (1967)
McLaren M1C - Taylor Made (1967)
McLaren M8A (1968)
McLaren M8A (1968)
McLaren M8D (1970)
McLaren M8D (1970)
McLaren M8E (1971)
McLaren M8E (1971)
McLaren M8F (1972)
McLaren M8F (1972)
McLaren M20 (1972)
McLaren M20 (1972)

 
Σας Προτείνουμε
Αν ενδιαφέρεστε για Peugeot
ΔΗΜ. ΚΟΥΤΣΟΜΥΛΟΣ & ΣΙΑ ΕΕ

Συνεργείο - Φανοποιείο/Βαφείο - Ανταλλακτικά/Αξεσουάρ - Ελαστικά - Μπαταρίες
Μενεξέδων 10, 145 64 Κάτω Κηφισιά
Τηλ. +302106257080, Fax: +302106257095
E-mail: info@peugeotmenexedon.gr, Website: www.peugeotmenexedon.gr

 

 
Χρήσιμα