IX Auto Logo

Καλώς ήρθατε στο ixauto.gr, το μοναδικό πλήρως ανεξάρτητο και απόλυτα έγκυρο μέσο ενημέρωσης για το αυτοκίνητο.


 
Mercedes 190E 2.5-16 Evo II: Όταν το πρόβατο γίνεται λύκος!
Η Mercedes 190E 2.5-16 Evo II αποτέλεσε την τελευταία εξέλιξη ενός συμβατικού οικογενειακού sedan αυτοκινήτου, σε «καθαρόαιμο» έτοιμο να εισέλθει στις πίστες κι έκανε ντεμπούτο στο σαλόνι αυτοκινήτου της Γενεύης, Μάρτιο του 1990.
Του Δημήτρη Σπυράκη
Η πρώτη έκδοση της σπορ sedan Mercedes 190E ήρθε στην αγορά το 1983, με τον 16-βάλβιδο κινητήρα της των 2.3 λίτρων να αναπτύσσει 185 ίππους, επιτάχυνση από στάση στα 100 χ.α.ώ. σε 7,5’’ και μέγιστη ταχύτητα 230 χ.α.ώ. Η 190E 2.5-16 που ακολούθησε το 1988, με έναν προηγμένο 16-βάλβιδο κινητήρα 195 ίππων, απέδιδε παρόμοιες επιδόσεις. Αυτές ήταν ένα μέρος των στοιχείων απόδοσης των κορυφαίων μοντέλων της γκάμας τους, που δικαιολογούν τη χρήση του αυτοκινήτου στο μηχανοκίνητο αθλητισμό.
 
Μία άκρως πετυχημένη επιλογή
Ήδη από το 1985, η 190 E 2.3-16 χρησιμοποιήθηκε από ιδιωτικές αγωνιστικές ομάδες σε αγώνες πίστας και όχι μόνον, πρώτα στα Γαλλικά πρωταθλήματα αυτοκινήτων παραγωγής κι απ’ το 1987 και στο Γερμανικό πρωτάθλημα αυτοκινήτων τουρισμού (DTM). Το 1988 η Daimler έγινε ενεργή με επίσημη υποστήριξη στις ομάδες που ανταγωνίζονται στο DTM. Έναν χρόνο αργότερα, μια έκδοση homologation με την έγκριση τύπου για χρήση στο δρόμο, η 190E 2.5-16 Evo II, έκανε το ντεμπούτο της. Η απόδοση είχε παραμείνει η ίδια, αλλά τα οδηγικά χαρακτηριστικά είχαν τροποποιηθεί για τις ανάγκες της πίστα, για τις οποίες το Evo είχε σχεδιαστεί, διαμορφώνοντας τη βάση για ένα αυτοκίνητο τουρισμού της Ομάδας Α του DTM. Απ’ αυτό το μοντέλο, 502 μονάδες παρήχθησαν για να αποκτήσει homologation, μια προϋπόθεση για τη συμμετοχή του αυτοκινήτου στον μηχανοκίνητο αθλητισμό. Αυτό το μοντέλο ήταν άκρως επιτυχημένο σε πολλούς αγώνες. Ωστόσο η ζήτηση αυξήθηκε κι έτσι το μόνο λογικό βήμα ήταν να αναπτυχθεί ακόμη ένα πιο ισχυρό Evo μοντέλο.
 
Πλήρης αναβάθμιση και κορυφαίες επιδόσεις
Αυτό το νέο αυτοκίνητο, η 190E 2.5-16 Evo II, γιόρτασε την παγκόσμια πρεμιέρα του στο διεθνές σαλόνι αυτοκινήτου της Γενεύης, τον Μάρτιο του 1990. Ο κινητήρας 2.5 λίτρων της Evo II, καθώς το αυτοκίνητο ήταν γνωστό για μικρό διάστημα, απέδιδε 235 ίππους και ροπή 245 Nm στις 5.000-6.000 σ.α.λ. Το αυτοκίνητο, που ζύγιζε περίπου 1.300 κιλά, είχε επιτάχυνση 0-100 χ.α.ώ. σε μόλις 7,1’’ και μια τελική ταχύτητα 250 χ.α.ώ. Η σπορ ανάρτηση που παρείχε εξαιρετικά ακριβή χειρισμό, ρυθμιζόταν σε 3 διαφορετικά επίπεδα με τη βοήθεια ενός διακόπτη αριστερά του τιμονιού. Τα σπορ καθίσματα παρείχαν κορυφαία στήριξη σε οδηγό και συνοδηγό, ενώ τις υπηρεσίες τους στους πίσω επιβάτες πρόσφεραν δύο ανατομικά καθίσματα.
 
502 μοναδικά κομμάτια
Το Evo II ξεχώρισε για τις τροποποιήσεις του αμαξώματος που είχε σχεδιαστεί για να μειώσει ακόμη περισσότερο την οπισθέλκουσα και να αυξήσει την αεροδυναμική πίεση στον εμπρός και πίσω άξονα. Ιδιαίτερα χαρακτηριστική και εντυπωσιακή ήταν η μεγάλη πίσω αεροτομή και οι διευρυμένοι θόλοι των τροχών. Έτσι, το Evo II προκάλεσε μεγάλη αναταραχή κυριολεκτικά. Μέσα σε 3 μήνες παρήχθησαν 502 μονάδες για τη λήψη έγκρισης τύπου για τον μηχανοκίνητο αθλητισμό. Η τιμή του αυτοκινήτου ήταν σύμφωνη με την απόδοσή του. Το Evo II έπρεπε να είχε τιμή στα 115.260 Γερμανικά μάρκα (περίπου τα μισά σε ευρώ, 58.900) και με κλιματισμό 119.717 μάρκα (σχεδόν 61.210 ευρώ). Οι αγοραστές είχαν εξασφαλίσει την αποκλειστικότητα του μοντέλου, αφού κάθε Evo II είχε μία πλακέτα με τον αύξοντα αριθμό του, δίπλα στον επιλογέα ταχυτήτων.
 
Η βάση για αγωνιστική εξέλιξη και επιτυχίες
Το αυτοκίνητο μπορεί να ήταν τόσο καλά σχεδιασμένο και εξελιγμένο όσο ποτέ, όμως για τις ομάδες του μηχανοκίνητου αθλητισμού, δεν ήταν τίποτε περισσότερο από τη βάση για περαιτέρω τροποποιήσεις. Και υπήρχαν πολλά περιθώρια. Η ισχύς του κινητήρα ενισχύθηκε σε πάνω από 300 ίππους και το βάρος του αυτοκινήτου μειώθηκε σε λιγότερο από 1.000 κιλά, με αποτέλεσμα μια τελική ταχύτητα της τάξης των 300 χ.α.ώ. Ως εκ τούτου, δεν είναι έκπληξη το γεγονός ότι το Evo II ήταν πολύ επιτυχημένο και ανταγωνιστικό στην πίστα, όπως επιβεβαιώνεται από τον τίτλο των οδηγών του DTM από τον Klaus Ludwig, το 1992.
 
(Το θέμα αυτό αναρτήθηκε την 30/10/2015, 00:45 πμ.)



 
Σας Προτείνουμε
Αν ενδιαφέρεστε για Opel
Χ. ΚΑΛΤΣΟΥΝΗΣ ΑΕΒΕ

Α’ κατάστημα: Δεκελείας 7,143 43 Νέα Χαλκηδόνα (Κεντρικές Εγκαταστάσεις)
Έκθεση - Συνεργείο - Φανοποιείο/Βαφείο - Ανταλλακτικά/Αξεσουάρ
Τηλ.: +302102510891-2, +302102587061-3, +302102587040, Fax.: +302102510119

Β’ κατάστημα: Κλεισθένους 236,153 44 Γέρακας
Έκθεση - Συνεργείο - Φανοποιείο/Βαφείο - Ανταλλακτικά/Αξεσουάρ
Τηλ.: +302106615351-6, Fax: 210 6615357

Γ’ κατάστημα: Κ. Τσαλδάρη 30, 114 76 Πολύγωνο
Έκθεση - Συνεργείο - Ανταλλακτικά/Αξεσουάρ
Τηλ.: +302106439908, +302106455152, +302106458500. Fax: +302106452405

Δ’ κατάστημα: Λ. Καραμανλή 118, 136 78 Αχαρνές
Έκθεση - Συνεργείο - Ανταλλακτικά/Αξεσουάρ
Τηλ.: +302102445565-7, Fax: +302102476992

Ε’ κατάστημα: Στύρων 2, 341 00 Χαλκίδα
Έκθεση - Συνεργείο - Ανταλλακτικά/Αξεσουάρ
Τηλ: +302221028201, +302221028421, Fax : +302221029951
E-mail: myopel@kaltsounis.gr, Website: www.kaltsounis.gr

 

 
Χρήσιμα