IX Auto Logo

Καλώς ήρθατε στο ixauto.gr, το μοναδικό πλήρως ανεξάρτητο και απόλυτα έγκυρο μέσο ενημέρωσης για το αυτοκίνητο.


 
Η Formula 1 επιστρέφει στο Μεξικό μετά από 23 χρόνια


Μετά από 23 χρόνια, η Formula 1 επιστρέφει στο Μεξικό, στην ανακαινισμένη πίστα Hermanos Rodriquez στην πόλη του Μεξικού. Η πίστα έχει πάρει το όνομά της από τους πιο διάσημους Μεξικάνους οδηγούς, τα αδέρφια Pedro και Ricardo Rodriquez. Οι εγκαταστάσεις της πίστας φτιάχτηκαν το 1962 σε ένα δημόσιο πάρκο κι αυτή δεν είναι η μόνη ομοιότητα που υπάρχει με την Monza. Υπάρχουν μερικές μεγάλες ευθείες και γρήγορες καμπές που μοιάζουν αρκετά με την Ιταλική πίστα. Η μέση γόμα P Zero White και η μαλακή γόμα P Zero Yellow επελέγησαν για το πρώτο Μεξικάνικο Grand Prix της σύγχρονης εποχής. Η σημερινή πίστα μπορεί να έχει αλλάξει πολύ, διατηρεί όμως πολλά στοιχεία από το χαρακτήρα της παλιάς διαδρομής. Καθώς δεν υπάρχουν πραγματικά δεδομένα εδώ, η Pirelli βασίστηκε σε προσομοιώσεις υπολογιστών για να προετοιμαστεί για τον αγώνα και να αποφασίσει ποιος συνδυασμός γομών θα είναι ο πιο ταιριαστός.
 
«Είναι πολύ συναρπαστικό για μας ότι ερχόμαστε στο Μεξικό σε μια ολοκαίνουργια πίστα που ταυτόχρονα όμως έχει μεγάλη παράδοση. Υπάρχουν προκλήσεις στην προσπάθεια να επιλέξεις τις κατάλληλες γόμες για μια νέα διαδρομή αλλά χάρη στην τεχνολογία της προσομοίωσης που έχει αναπτυχθεί πολύ στη F1 τα τελευταία χρόνια μπορούμε πλέον να είμαστε ακριβείς», λέει ο κ. Paul Hembery, αγωνιστικός διευθυντής της Pirelli. «Αναπόφευκτα βέβαια στην πρώτη χρονιά σε μια νέα πίστα, είναι σώφρων να κάνεις μια συντηρητική επιλογή. Όπως πάντα έτσι και στο Μεξικό στοχεύουμε σε δυο τουλάχιστον αλλαγές ελαστικών. Είναι βέβαιο πως ο απρόβλεπτος καιρός που επηρεάζει ένα μεγάλο μέρος της Βόρειας Αμερικής θα έχει μεγάλη επίδραση. Η πίστα σχεδιάστηκε για να διευκολύνει τα προσπεράσματα. Οι επιλογές στρατηγικής θα γίνουν πιο ξεκάθαρες μετά τις πολύ σημαντικές ελεύθερες δοκιμές. Σαφώς υπάρχει μια δυναμική για έναν διασκεδαστικό αγώνα, καθώς οι οδηγοί θα έχουν την δυνατότητα να κερδίσουν θέσεις στη διάρκειά του», είπε.
 
Η πιο γνωστή στροφή ονομάζεται Peraltada. Είναι μια γρήγορη δεξιά παρατεταμένη (πρόκειται για την τελευταία στροφή πριν την ευθεία των pits), αν και σε σχέση με το παρελθόν έχει διατηρηθεί η μισή για λόγους ασφαλείας. Το 1ο μέρος της Peraltada έχει αντικατασταθεί από ένα τεχνικό κομμάτι σταδίου που μοιάζει με αυτό του Hockenheim. Η πίστα βρίσκεται στο μεγαλύτερο υψόμετρο από κάθε άλλη της σεζόν. Το γεγονός αυτό επηρεάζει την αεροδυναμική, καθώς οι μηχανικοί είναι υποχρεωμένοι λόγω του πιο αραιού αέρα να δώσουν μεγαλύτερη κλίση στις αεροτομές, για να πετύχουν μια συγκεκριμένη αεροδυναμική απόδοση. Επίσης επηρεάζει θετικά την τελική ταχύτητα καθώς είναι μικρότερη η αντίσταση του αέρα. Τα υπερτροφοδοτούμενα μονοθέσια αναμένεται να ξεπερνούν τα 330 χ.α.ώ. στην ευθεία των 1,3 χλμ.

Ακραία καιρικά φαινόμενα επικρατούν αυτή τη στιγμή σ’ ένα μεγάλο μέρος της Βόρειας Αμερικής. Αυτό καθιστά την πρόβλεψη του καιρού δύσκολη τις επόμενες μέρες. Υπάρχει μεγάλη πιθανότητα να επικρατούν αντίξοες συνθήκες ως ουρά του τυφώνα Patricia. Καθώς ο τελευταίος αγώνας σ’ αυτή την πίστα διεξήχθη το 1992, ασφαλώς δεν έχει σχέση με το σήμερα. Πάραυτα, ο τελευταίος οδηγός που κέρδισε στην πίστα Hermanos Rodriquez με ελαστικά Pirelli ήταν ο Gerhard Berger με Benetton το 1986. O Αυστριακός δεν είχε κάνει αλλαγή ελαστικών. Ήταν η 1η νίκη στην καριέρα του και η 1η νίκη στην ιστορία της Benetton, από την οποία προήρθε η σημερινή ομάδα της Lotus. Τέλος, η αναμενόμενη διαφορά απόδοσης ανάμεσα στις δύο επιλεγμένες γόμες, κατά την εκτίμηση των ειδικών τεχνικών της Pirelli, θα είναι 1,3’’ ανά γύρο.
 
(Το θέμα αυτό αναρτήθηκε την 30/10/2015, 03:08 πμ.)



 
Σας Προτείνουμε
Αν ενδιαφέρεστε για Isuzu
ΤΖΑΒΑΡΑΣ ΑΕ
Έκθεση - Συνεργείο - Φανοποιείο/Βαφείο - Ανταλλακτικά/Αξεσουάρ
2ο χλμ. Τρίπολης-Άργους, 221 00 Τρίπολη
Τηλ.: +302710242858, Fax: +302710241115
E-mail: tzavaras-sa@tri.forthnet.gr, Website: www.tzavaras.com.gr
 
Χρήσιμα