IX Auto Logo

Καλώς ήρθατε στο ixauto.gr, το μοναδικό πλήρως ανεξάρτητο και απόλυτα έγκυρο μέσο ενημέρωσης για το αυτοκίνητο.


 
Pole position για το GP της F1 στο Μεξικό από τον Nico Rosberg


O Nico Rosberg (Mercedes) πήρε την pole position, αγωνιζόμενος στην ολόφρεσκη άσφαλτο της ανανεωμένης πίστας Hermanos Rodriguez στην πόλη του Μεξικού, όπου η Formula 1 επιστρέφει στη χώρα της Κεντρικής Αμερικής μετά από 23 χρόνια. Μια νέα πίστα δημιουργεί πάντα μοναδικές προκλήσεις, με τη φρέσκια άσφαλτο να προσφέρει συχνά λίγη πρόσφυση, λόγω του πετρελαίου που αναδύεται στην επιφάνειά της κι όχι του καουτσούκ που είχε προηγουμένως προβλεφθεί για την ενίσχυση της πρόσφυσης. Αυτοί οι παράγοντες δυσκόλευαν τους οδηγούς να βρουν πρόσφυση την Παρασκευή 30 Οκτωβρίου (2015), μια κατάσταση που περιπλέκεται από τη μεταβλητή θερμοκρασία της πίστας και του αέρα, όπου κορυφώθηκε με βροχή κατά τη διάρκεια του FP2. Κατά το απογευματινό σκέλος η θερμοκρασία πίστας έπεσε 8 βαθμούς, γεγονός που καθιστά πολύ δύσκολο για τις ομάδες να πάρουν ακριβή στοιχεία για τη συμπεριφορά των ελαστικών.
 
Ο καιρός στο Μεξικό φαίνεται να είναι εξίσου αβέβαιος για το υπόλοιπο του Σαββατοκύριακου, με πιθανότητα βροχής και στον αγώνα. Και οι 4 γόμες χρησιμοποιήθηκαν την Παρασκευή, αν και μόνον ο Valtteri Bottas (Williams) χρησιμοποίησε το βρόχινο ελαστικό για έναν γύρο στο FP1. Τα ενδιάμεσα, μεσαία και μαλακά ελαστικά χρησιμοποιήθηκαν εκτενώς, με τη μαλακή γόμα να είναι πάνω από 2’’ στο γύρο ταχύτερη από τη μέση. Αυτό οφειλόταν στον υψηλό βαθμό εξέλιξης της πίστας την Παρασκευή, σε συνδυασμό με την επίδραση της βροχής στο FP2. Η άσφαλτος στο Μεξικό έχει μια πολύ κλειστή επιφάνεια, περιορίζοντας τη διαπερατότητα της επιφάνειας.
 
Ως συνήθως, οι οδηγοί έκαναν περισσότερους γύρους στη διάρκεια του FP2 και με τις δύο γόμες slick ελαστικών, αν και μένει να δούμε πόσο χρήσιμες θα αποδειχθούν οι πληροφορίες αυτές. Η καθιέρωση της θερμοκρασία των ελαστικών ήταν μία από τις μεγαλύτερες προκλήσεις, αλλά καθώς η γόμα στην πίστα εξελίσσεται, αυτό θα γίνει ευκολότερο. Η Toro Rosso του Max Verstappen ήταν ταχύτερη στο FP1 με τη μεσαία γόμα με σχεδόν 7’’ να χωρίζουν το ταχύτερο από το πιο αργό αυτοκίνητο. Στο FP2 η Mercedes του Nico Rosberg ήταν ταχύτερη με τα μαλακά ελαστικά, 4’’ ταχύτερος απ’ ό,τι ο Verstappen το πρωί της Παρασκευής.
 
«Σήμερα [Παρασκευή 30 Οκτωβρίου 2015] όλα ήταν σχετικά με την πρόσφυση και την παρακολούθηση της εξέλιξης. Ως συνήθως σε μια νέα επιφάνεια, υπάρχει ένα πολύ ορατό στρώμα πετρελαίου και λιπών, που καθιστά πολύ δύσκολο να βρεθεί πρόσφυση. Όσο περνά ο καιρός, η επιφάνεια παίρνει τελικά τριμμένο μακριά και πιο ελαστικό καθορίζεται: αλλά αυτό δεν θα συμβεί άμεσα», εξηγεί ο κ. Paul Hembery, αγωνιστικός διευθυντής της Pirelli, μετά τις ελεύθερες δοκιμές της Παρασκευής 30 του μήνα στην Μεξικάνικη πίστα.
 
«Ο καιρός δεν βοήθησε, είτε με τις πολύ μεταβλητές θερμοκρασίες και στη συνέχεια με βροχή στο τέλος του FP2. Αυτό έχει κάνει ήδη πολύ δύσκολο το έργο των ομάδων κατά την προετοιμασία τους σε μια νέα πίστα ακόμα πιο δύσκολη, επειδή δεν υπάρχουν αρκετά συνεπείς πληροφορίες για να πάρουν μια ακριβή εικόνα για το τι συνθήκες θα είναι το υπόλοιπο Σαββατοκύριακο. Ωστόσο, αυτές οι δύσκολες συνθήκες φέρνουν το καλύτερο για την F1, με τις ομάδες να χρειάζεται να αξιοποιήσουν στο έπακρο περιορισμένες πληροφορίες για να εξαγάγουν την καλύτερη δυνατή απόδοση. Ακόμη κι αν είχαμε μόνον τις ελεύθερες δοκιμές σήμερα [Παρασκευή 30 Οκτωβρίου 2015], η ατμόσφαιρα ήταν απολύτως απίστευτη και η πίστα έχει οριστεί να είναι ένα highlight την ημέρα του αγώνα», είπε ο κ. Hembery.
 
 
Αυτή η pole position ήταν η 4η συνεχόμενη για τον Rosberg, το οποίου ο χρόνος (1’19’’480) τον έφερε μπροστά από τον ομόσταυλό του Lewis Hamilton (1’19’’668) και την Ferrari του Sebastian Vettel (1’19’’850). Αυτοί οι 3 οδηγοί ήταν και οι μοναδικοί που κατέβηκαν κάτω από το 1’20’’. Οι ταχύτεροι χρόνοι τέθηκαν στις πρώτες προσπάθειες στο Q3, καθώς οι οδηγοί έμειναν για δύο χρονομετρημένους γύρους, προκειμένου να πάρουν τα ελαστικά τους θερμοκρασία, πριν μπουν στα pits για ένα νέο σετ στο τέλος του σκέλους. Ο 1ος χρονομετρημένος γύρος του Rosberg στο Q3 βελτιώθηκε από τον 2ο του Hamilton, αλλά στη συνέχεια ο Γερμανός βελτίωσε και πάλι το χρόνο του και πήρε την pole position για 0,188’’.
 
Ο Sebastian Vettel ήταν 0,3’’ πιο αργός του Rosberg και δεν κατάφερε να βελτιώσει το χρόνο του με το 2ο σετ ελαστικών του στο Q3. Πίεσε πολύ για την τελική του προσπάθειά του και ήταν άνετα ταχύτερος απ’ τις Red Bull των Daniil Kvyat και Daniel Ricciardo, οι οποίοι έδειξαν ικανοί στον αυστηρότερο μεσαίο τομέα, αλλά αγωνίστηκαν για την ταχύτητα στην μεγάλη ευθεία μπροστά από τα pits. Οι Williams κατέλαβαν την 6η και 7η θέση με τους Valtteri Bottas και Felipe Massa, ενώ ο Max Verstappen οδήγησε την Toro Rosso του στην 8η θέση. Ο τοπικός ήρωας Sergio Perez (Force India) πήρε την 9η θέση στο grid, μπροστά από τον team-mate του Nico Hulkenberg, αλλά και οι δύο ελπίζουν να πάνε καλύτερα στον αγώνα με τη βοήθεια των Mercedes κινητήρων τους. Ο Carlos Sainz Jr. (Toro Rosso) έχασε μια θέση στην 10άδα για λιγότερο από 0,1’’ και θα εκκινήσει μπροστά από τις Lotus των Romain Grosjean (12ος) και Pastor Maldonado (13ος) και την Sauber του Marcus Ericsson (14ος).

Ο Kimi Raikkonen (Ferrari) τέθηκε εκτός μετά το Q2 και θα ξεκινήσει τελευταίος, μετά από μία ποινή για αλλαγή κιβωτίου ταχυτήτων. Ο οδηγός της Ferrari πίεσε μετά από 4 γύρους στο τελικό σκέλος αλλά μια μικρή φωτιά στο πίσω μέρος του μονοθέσιού του, είχε ως αποτέλεσμα την αλλαγή κιβωτίου και την ποινή. Πήγε στο Q2 με τη μέση γόμα, με την οποία θα ξεκινήσει τον αγώνα, αλλά είχε έναν χρόνο πάνω από 1’’ μακριά από τον Ericsson, πριν γυρίσει στη 2η προσπάθειά του. Ο Fernando Alonso (McLaren) έχασε για μια θέση στο Q2 για 0,2’’, αλλά θα λάβει μια ποινή 15 θέσεων και θα ξεκινήσει από την τελευταία σειρά της εκκίνησης, δίπλα στον ομόσταυλό του Jenson Button, ο οποίος ταλαιπωρήθηκε από την μονάδα Honda του μονοθέσιού του. Και οι δύο τρέχουν με αναβαθμισμένες μονάδες ισχύος αυτό το Σαββατοκύριακο, αλλά οι μεγάλες ευθείες του Μεξικού σημαίνει ότι είναι πιθανό να αγωνιστούν σε κανονικές συνθήκες. Η ποινή του Alonso φέρνει τον Felipe Nasr 16ο στην εκκίνηση, μπροστά από τον Alexander Rossi (Manor Marussia), που για 2ο συνεχόμενο αγώνα είναι μπροστά από τον ομόσταυλό του, Will Stevens.
 
(Το θέμα αυτό αναρτήθηκε την 01/11/2015, 00:53 πμ.)



 
Σας Προτείνουμε
Αν ενδιαφέρεστε για Smart
ΝΙΚΟΣ ΚΟΝΤΟΓΙΑΝΝΗΣ - ΠΕΤΡΟΣ & ΑΝΑΣΤΑΣΙΟΣ ΠΑΠΟΥΛΗΣ ΟΕ

Συνεργείο - Ανταλλακτικά/Αξεσουάρ
25ης Μαρτίου 14, 173 41 Αγ. Δημήτριος Αττικής
Τηλ. & Fax: +302109715789, E-mail: merc.service.kp@hotmail.com

 
Χρήσιμα