IX Auto Logo

Καλώς ήρθατε στο ixauto.gr, το μοναδικό πλήρως ανεξάρτητο και απόλυτα έγκυρο μέσο ενημέρωσης για το αυτοκίνητο.


 
Προβλήματα δεδομένων κυκλοφορίας στα συνδεδεμένα οχήματα


Μία πιθανή κυκλοφοριακή συμφόρηση μελλοντικά, θα μπορούσε να προκαλέσει ένα σοβαρό αδιέξοδο δεδομένων στα συνδεδεμένα οχήματα, τα οποία θα είναι φορτωμένα με συστήματα ψυχαγωγίας, ασφάλειας, πλοήγησης και συσκευές.
Του Δημήτρη Σπυράκη
Κυκλοφοριακή συμφόρηση στο μέλλον θα μπορούσε να προκαλέσει δυνητικά επικίνδυνο μπέρδεμα δεδομένων, καθώς τα αυτοκίνητα θα είναι γεμάτα με χαρακτηριστικά ψυχαγωγίας, ασφάλειας και πλοήγησης για τα ερτζιανά κύματα με τα smartphones, τα tablets και τις δικτυωμένες δυνατότητες σε άλλα οχήματα, σύμφωνα με μια μελέτη. Από το 2024, τα δίκτυα κινητής τηλεφωνίας θα βλέπουν συνδέσεις μεταξύ συσκευών σχεδόν 10 φορές περισσότερες, σε 2,3 δις από 250.000.000 το 2014. Το ήμισυ αυτών των συνδέσεων θα προέρχεται από την αυτοκινητοβιομηχανία, αναφέρει η μελέτη, που δημοσιεύθηκε την Πέμπτη 21 Μαΐου 2015 από την Machina Research. Στους δρόμους, περίπου 1 στα 5 οχήματα σε όλο τον κόσμο θα έχουν κάποια μορφή ασύρματης σύνδεσης δικτύου από το 2020, ή περισσότερο από 250.000.000 συνδεδεμένα οχήματα, σύμφωνα με τις προβλέψεις της εταιρίας ερευνών τεχνολογίας, Gartner.
 
 
Μαζική αναζήτηση δεδομένων κυκλοφορίας
Τα συνδεδεμένα αυτοκίνητα με ενσωματωμένες Wi-Fi συνδέσεις, θα μπορούσαν να προκαλέσουν αιχμές στην κυτταρική αναζήτηση δεδομένων, όταν η ροή της κυκλοφορίας σταματάει και οι οδηγοί αναζητούν εναλλακτικές διαδρομές και οι επιβάτες που βαριούνται, κάνουν αναζήτηση για ψυχαγωγία από τα τηλέφωνα και tablets, λέει η μελέτη της Machina. Τα συστήματα ανίχνευσης πλοήγησης αυτοκινήτου και σύγκρουσης που βασίζονται σε τοπικά δίκτυα για να εντοπίσουν τα εμπόδια, θα μπορούσαν στη συνέχεια να «μπουκώσουν», εφόσον δεν έχουν σχεδιαστεί και ρυθμιστεί προσεκτικά. Η έκθεση αναφέρει ότι οι κίνδυνοι θα αυξηθούν κατά την επόμενη δεκαετία, αλλά σταματώντας απότομα από την εικόνα μιας αιματηρής καθ’ οδόν καραμπόλας. Τέτοια σενάρια μπορούν να αποφευχθούν, αν οι φορείς εκμετάλλευσης δικτύου δώσουν μεγαλύτερη προσοχή στη ραγδαία διαχείριση, τις απρόβλεπτες απαιτήσεις δεδομένων σε περιοχές που έχουν κυκλοφοριακή συμφόρηση κι αν οι κατασκευαστές συσκευών κάνουν περισσότερα για να εξασφαλίσουν ότι τα προϊόντα τους δεν έρχονται σε αντίθεση με άλλους χρήστες του δικτύου.
 
 
Κυκλοφοριακή αιχμή
«Όσον αφορά στον συνολικό όγκο δεδομένων, τα συνδεδεμένα αυτοκίνητα δεν παρουσιάζουν μεγάλο πρόβλημα», είπε ο κ. Matt Hatton, ιδρυτής και διευθύνων σύμβουλος της Machina, μια Βρετανική εταιρία έρευνας αγοράς που ειδικεύεται σε machine-to-machine επικοινωνίες δεδομένων. «Αλλά η διαχείριση των πόρων του δικτύου δεν βασίζεται στον συνολικό όγκο κυκλοφορίας. Είναι βασισμένη σε συγκεκριμένες κυτταρικές περιοχές κατά τις ώρες αιχμής της χρήσης του δικτύου», είπε ο κ. Hatton, από τις κεραίες και τον εξοπλισμό που χρησιμοποιούνται για τη μεταφορά κλήσεων κινητής τηλεφωνίας και δεδομένων προς και από την τοπική περιοχή. Η αιχμή της κυκλοφορίας σε ώρες αιχμής, θα μπορούσε να διπλασιαστεί σε άμεση γειτνίαση με περιοχές με κυκλοφοριακή συμφόρηση, λόγω των ηλεκτρονικών των συνδεδεμένων αυτοκινήτων, εκτιμάει η Machina. Ήδη, οι περισσότεροι οδηγοί κολλημένοι σε κυκλοφοριακή συμφόρηση, αναμένουν την κάλυψη του κινητού τηλεφώνου, για να βρεθούν εκτός του όγκου των καλούντων, που βρίσκονται ξαφνικά προφυλακτήρα με προφυλακτήρα.
 
 
Πτώση ταχύτητας δικτύων και κορεσμός
Λιγότερο αισθητά, οι χρήστες του τηλεφώνου σε πυκνοκατοικημένες περιοχές, μπορούν να δουν τις πολύ γρήγορες 4G συνδέσεις δεδομένων να πέφτουν σε βραδύτερες συνδέσεις 3G ή ακόμη και 2G συνδέσεις, ικανές μόνο για περιορισμένη μεταφορά δεδομένων. Αλλά, τα κινητά τηλέφωνα προκαλούν ελάχιστες απαιτήσεις σε ένα δίκτυο σύνδεσης, έως ότου ένας χρήστης κατεβάζει ένα βίντεο, ενημερώσεις ηλεκτρονικού ταχυδρομείου ή κάνει κλήση, η συμφόρηση του δικτύου πολλαπλασιάζεται όταν οι οδηγοί συγκλίνουν στην οδική κυκλοφορία. «Τα συνδεδεμένα αυτοκίνητα, όπως και με άλλες συσκευές M2M, δεν συμπεριφέρονται όπως τα smartphones», είπε ο κ. Hatton, κι αυτό οφείλεται εν μέρει στο πολύ πιο διαφορετικό σύνολο των συσκευών, που θα μπαίνουν στο παιχνίδι με τόσες πολλές μηχανές μιλώντας με άλλα μηχανήματα. Η έκθεση της Machina Research χρηματοδοτήθηκε από την TEOCO, μία πάροχος υπηρεσιών διαχείρισης δικτύου για μεγάλες επιχειρήσεις του δικτύου τηλεπικοινωνιών σε όλο τον κόσμο, με έδρα το Fairfax της Virginia στις ΗΠΑ.
 
(Το θέμα αυτό αναρτήθηκε την 01/11/2015, 01:28 πμ.)



 
Σας Προτείνουμε
Αν ενδιαφέρεστε για Citroen
ΔΗΜ. ΚΟΥΤΣΟΜΥΛΟΣ & ΣΙΑ ΕΕ

Συνεργείο - Φανοποιείο/Βαφείο - Ανταλλακτικά/Αξεσουάρ - Ελαστικά - Μπαταρίες
Μενεξέδων 10, 145 64, Κάτω Κηφισιά
Τηλ.: +302106257080 (11 γραμμές), Fax: +302106257095
E-mail: citroenmenexedon@otenet.gr, Website: www.citroenmenexedon.gr

 

 
Χρήσιμα