IX Auto Logo

Καλώς ήρθατε στο ixauto.gr, το μοναδικό πλήρως ανεξάρτητο και απόλυτα έγκυρο μέσο ενημέρωσης για το αυτοκίνητο.


 
F1 GP Βραζιλίας: Νικητής και στη... σάμπα ο Nico Rosberg


Ο Nico Rosberg είδε πρώτος την καρό σημαία στο Grand Prix της Βραζιλίας, μετά τη νίκη του στο Μεξικάνικο GP δύο εβδομάδες πριν, με άριστη στρατηγική κι έναν αγώνα χωρίς το παραμικρό λάθος, χόρεψε τους αντιπάλους του σάμπα!
Του Δημήτρη Σπυράκη
Ο Nico Rosberg πήρε την 5η του νίκη στη σεζόν και εξασφάλισε τη 2η θέση στο πρωτάθλημα των οδηγών, μετά από μια τεταμένη μάχη με τον ομόσταυλό του στη Mercedes, Lewis Hamilton, στο GP της Βραζιλίας. Ακόμα κι αν Rosberg και Hamilton δεν πήγαν τροχό με τροχό και πάλι μετά από μάχη στην 1η στροφή, ο Hamilton συνέχισε να πιέζει τον team-mate του για το μεγαλύτερο μέρος του αγώνα, καθώς είχαν σχεδόν ταυτόσημες στρατηγικές με 3 στάσεις. Η καλύτερη ευκαιρία του Hamilton ήρθε στο 2ο stint, όπου μείωσε σε 0,5’’ και κυνηγούσε τον Rosberg στο 1ο sector του γύρου, αλλά με λίγες ευκαιρίες για προσπεράσεις και μία μικρή σε μήκος πίστα, δεν ήταν σε θέση να βρει την απαραίτητη απόσταση για να κάνει μια κίνηση στα φρένα. Ο Hamilton τελικά αρκέστηκε στη 2η θέση, υποχωρώντας στους τελευταίους γύρους και μένοντας 7,7’’ πίσω από τον team-mate του.
 
 
Ο Sebastian Vettel τερμάτισε 3ος με άλλα 6,5’’ διαφοράς από τον 2ο Hamilton, με τον ομόσταυλό του, Kimi Raikkonen, σε μία μοναχική 4η θέση, με μια στρατηγική 2 pit-stops. Ο Valtteri Bottas έκανε μια δυνατή εκκίνηση από την 7η θέση στο grid για να διεκδικήσει την 5η στην 1η στροφή, την οποία κράτησε μέχρι την καρό σημαία, ενώ ο Nico Hulkenberg πήγε πολύ καλά όλο το Σαββατοκύριακο, κατακτώντας επάξια την 6η θέση, μπροστά από τον Daniil Kvyat (7ος). Ο Felipe Massa βρίσκεται αντιμέτωπος με μια έρευνα μετά τον αγώνα για τα ελαστικά του, τα οποία βρέθηκαν να είναι πάνω από την επιτρεπτή θερμοκρασία πέλματος στην εκκίνηση, που σημαίνει ότι μπορεί να χάσει την 8η θέση του στην τελική κατάταξη, μπροστά από τους Romain Grosjean και Max Verstappen (9ος και 10ος αντίστοιχα). Rosberg και Hamilton έκαναν καλή εκκίνηση, με τον Γερμανό να κλείνει προς τα μέσα στην 1η στροφή, αναγκάζοντας τον Hamilton να πάρει την εξωτερική γραμμή. Παρά το γεγονός ότι ήρθαν κοντά, ο Rosberg αναδύθηκε μέσα από την Senna Esses με ένα αξιοπρεπές πλεονέκτημα έναντι του Hamilton, με τον Vettel να ακολουθεί στην 3η θέση.
 
Μετά τα αρχικά πλάνα για μια στρατηγική με 2 pit-stops, τα υψηλότερα των αναμενόμενων επίπεδα φθοράς των ελαστικών μετά το 1ο pit-stop, οδήγηση τους 3 πρώτους σε στρατηγική με 3 στάσεις. Ο Hamilton είχε κλείσει τη διαφορά έναντι του Rosberg στο 2ο stint και πέρασε αρκετούς γύρους μέσα στο φάσμα του DRS από τον ομόσταυλό του, αλλά δεν μπόρεσε να κάνει κίνηση για προσπέραση. Πήγε πλησιέστερα στον 24ο γύρο, αλλά παρά την προσαρμογή της γραμμής του στην 1η στροφή, για να προσπαθήσει να δημιουργήσει μια ευκαιρία στην 4η στροφή, δεν μπόρεσε να πάει αρκετά κοντά για να πάρει την κατάλληλη θέση για να περάσει. Λίγο αργότερα στην ενδοεπικοινωνία διαμαρτυρήθηκε λέγοντας ότι «είναι αδύνατο να επιτεθεί σ’ αυτή την πίστα».
 
 
Με τους δύο οδηγούς της Mercedes τόσο μπροστά, ήταν αναμφισβήτητη η υπόθεση της πρωτοπορίας, αλλά πιο πίσω ένας σημαντικός αριθμός οδηγών ήταν σε θέση να κάνουν κινήσεις για προσπέραση. Ο Max Verstappen για άλλη μια φορά ξεχώρισε πάνω από παλαιότερους συναδέλφους του και με μια φανταστική κίνηση στον 33ο γύρο, πέρασε τον Sergio Perez, όπου ανάγκασε τον οδηγό της Force India να οδηγήσει τόσο ανοιχτά στην επερχόμενη στροφή, που άφησε παράθυρο για προσπέραση και στον Romain Grosjean να ανέβει μια θέση. Verstappen και Grosjean συνέχισαν να προσφέρουν θέαμα σε όλο τον αγώνα, αλλά οι προσπάθειές τους ανταμείφθηκαν με τις δύο τελευταίες θέσεις των βαθμών (9η και 10η).
 
Ο Hamilton έκλεισε τη διαφορά του από τον Rosberg και πάλι στο τελικό stint, αλλά λόγω της κυκλοφορίας, όπου οι πιλότοι της Mercedes βρέθηκαν ανάμεσα στα πιο αργά μονοθέσια αλλά σε οδηγούς της 10άδας που ήταν δύσκολο το προσπέρασμα, δεν κατάφερε να του επιτεθεί. Μόλις ο Rosberg βρέθηκε σε «καθαρή» πίστα, επέκτεινε το προβάδισμά του έναντι του team-mate του και πάλι και σε εκείνο το σημείο ο Hamilton υπαναχώρησε αρκούμενος στη 2η θέση. Αυτό επέτρεψε στον Vettel να πλησιάσει, αλλά τα 6,5’’ δεν αντιπροσωπεύουν τη πραγματική διαφορά ανάμεσα σε Hamilton και τον Vettel. Όλοι οι οδηγοί από τον Raikkonen και μετά ήταν ντουμπλαρισμένοι με το πέσιμο της καρό σημαίας του αγώνα, υπογραμμίζοντας την κυριαρχία των κορυφαίων ομάδων Mercedes και Ferrari, σ’ έναν αγώνα χωρίς αυτοκίνητο ασφαλείας και μια πίστα με μικρή απόσταση γύρου. Ο τελικός γύρος του πρωταθλήματος θα διεξαχθεί σε 2 εβδομάδες στο Abu Dhabi, εκεί όπου θα πέσει η αυλαία για το 2015.
 
 
Αποτελέσματα
1. Nico Rosberg (Mercedes) 1.31’09’’090, 2. Lewis Hamilton (Mercedes) +7’’756, 3. Sebastian Vettel (Ferrari) +14’’244, 4. Kimi Raikkonen (Ferrari) +47’’543, 5. Valtteri Bottas (Williams) +1 γύρο, 6. Nico Hulkenberg (Force India) +1 γύρο, 7. Daniil Kvyat (Red Bull) +1 γύρο, 8. Felipe Massa (Williams) +1 γύρο, 9. Romain Grosjean (Lotus) +1 γύρο, 10. Max Verstappen (Toro Rosso) +1 γύρο.
 
Βαθμολογία Οδηγών
1. Hamilton 363, 2. Rosberg 297, 3. Vettel 266, 4. Bottas 136, 5. Raikkonen 135, 6. Massa 117, 7. Kvyat 94, 8. Ricciardo 84, 9. Perez 68, 10. Hulkenberg 52, 11. Grosjean 49, 12. Verstappen 49, 13. Nasr 27, 14. Maldonado 27, 15. Sainz Jr. 18, 16. Button 16, 17. Alonso 11, 18. Ericsson 9.
 
Βαθμολογία Κατασκευαστών
1. Mercedes 660, 2. Ferrari 401, 3. Williams 256, 4. Red Bull 178, 5. Force India 120, 6. Lotus 73, 7. Toro Rosso 66, 8. Sauber 36, 9. McLaren 27.
 
 
ΣΧΟΛΙΑ
Δημήτρης Σπυράκης: Μεγάλο χάσμα διαφορών
Η απουσία του αυτοκινήτου ασφαλείας [μια μικρή εξαίρεση η κίτρινη σημαία στο sector 2 μετά την εγκατάλειψη του Carlos Sainz Jr.] και το μικρό μήκος της πίστας, οδήγησαν σε ντουμπλαρίσματα των γρήγορων οδηγών σε μεγάλο βαθμό, όπως φαίνεται κι από το γεγονός ότι στον ίδιο γύρο μετά την καρό σημαία ήταν μόλις οι 4 πρώτοι οδηγοί -αυτοί της Mercedes και της Ferrari- κι όλοι οι υπόλοιποι πάλεψαν για μια καλύτερη θέση στην τελική κατάταξη έναν γύρο πίσω. Το αποτέλεσμα αυτό δείχνει ότι υπάρχει ακόμη μεγάλο χάσμα στις διαφορές ανάμεσα στις ομάδες και την απόλυτα ορατή υπεροχή της Mercedes, μόνον η Ferrari μπορεί να αμφισβητήσει, κι αυτή υπό προϋποθέσεις. Μιας και οδεύουμε για το πέσιμο της αυλαίας του πρωταθλήματος του 2015, όπου έχουν ήδη κριθεί οι τίτλοι σε οδηγούς και κατασκευαστές, ελπίζουμε την άνοιξη του 2016, που θα ξεκινήσει το επόμενο πρωτάθλημα, ο ανταγωνισμός να είναι πιο έντονος.
 
(Το θέμα αυτό αναρτήθηκε την 16/11/2015, 02:24 πμ.)


Nico Rosberg - Mercedes
Nico Rosberg - Mercedes
Nico Rosberg - Mercedes
Nico Rosberg - Mercedes
Sebastian Vettel - Ferrari
Sebastian Vettel - Ferrari
Το βάθρο των νικητών του αγώνα
Το βάθρο των νικητών του αγώνα
Ο γύρος της πίστας από τους οδηγούς, τιμώντας τους νεκρούς της τραγωδίας στη Γαλλία 2 ημέρες πριν
Ο γύρος της πίστας από τους οδηγούς, τιμώντας τους νεκρούς της τραγωδίας στη Γαλλία 2 ημέρες πριν

 
Σας Προτείνουμε
Αν ενδιαφέρεστε για Mercedes
ΘΩΜΑΣ ΤΖΟΓΑΝΗΣ & ΣΙΑ ΟΕ

Συνεργείο - Ανταλλακτικά/Αξεσουάρ
Θεομήτορος 60 & Έλλης Αλεξίου 4, 173 42 Αγ. Δημήτριος
Τηλ.: +302109855513, Τηλ. & Fax: +302109851192
E-mail: tzoganis.mbservice@gmail.com
Δείτε μας στο παγκόσμιο χρυσό οδηγό AiYellow.
Ακολουθήστε μας στο Ubiz. Κατεβάστε δωρεάν την εφαρμογή.
 
Χρήσιμα