IX Auto Logo

Καλώς ήρθατε στο ixauto.gr, το μοναδικό πλήρως ανεξάρτητο και απόλυτα έγκυρο μέσο ενημέρωσης για το αυτοκίνητο.


 
Ολοκληρώθηκε με επιτυχία η 12ωρη δοκιμή F1 ελαστικών της Pirelli


Ο οδηγός της McLaren, Stoffel Vandoorne έκανε τον ταχύτερο χρόνο στο τέλος της 12ωρης δοκιμής ελαστικών που διοργανώθηκε από την Pirelli στην λεία επιφάνεια του ασφαλτοτάπητα της πίστας Yas Marina στο Abu Dhabi, την Τρίτη 1η Δεκεμβρίου (2015). Οι δοκιμές πραγματοποιήθηκαν ασταμάτητα όλη την ημέρα, με τον αναμενόμενο λαμπερό ήλιο και τις υψηλές θερμοκρασίες να αρχίζουν στους περίπου 24 βαθμούς Κελσίου στο περιβάλλον και στους 35 βαθμούς στην άσφαλτο, φτάνοντας στους 28 και 40 βαθμούς αντίστοιχα μέχρι το μεσημέρι. Σ’ αυτή την διαδικασία δοκιμών των ελαστικών έλαβαν μέρος όλες οι ομάδες του 2015, με οδηγούς τους Pascal Wehrlein (Mercedes), Sebastian Vettel και Kimi Raikkonen (Ferrari), Valtteri Bottas (Williams), Daniel Ricciardo και Daniil Kvyat (Red Bull) Alfonso Celis Jr. και Nico Hulkenberg (Force India), Jolyon Palmer (Lotus), Carlos Sainz Jr. και Max Verstappen (Toro Rosso), Adderly Fong και Marcus Ericsson (Sauber), Stoffel Vandoorne (McLaren) και Rio Haryanto και Jordan King (Manor Marussia).
 
Οι δοκιμές ξεκίνησαν με όλους τους οδηγούς να τρέχουν μερικούς γύρους με τα βασικά ελαστικά για να επιβεβαιώσουν το set-up του μονοθέσιού τους και χρησιμοποιώντας τα πολύ μαλακά ελαστικά P Zero Red και τα μαλακά ελαστικά P Zero Yellow, δηλαδή αυτά που είχαν επιλεγεί για το Grand Prix του Abu Dhabi το Σαββατοκύριακο 28-29 Νοεμβρίου (2015). Οι δοκιμές με τα πρωτότυπα ελαστικά, τη νέα γόμα ultrasoft και νέες κατασκευές τόσο εμπρός όσο και πίσω ελαστικών, άρχισαν περίπου μιάμιση ώρα μετά την έναρξη των δοκιμών της ημέρας. Οι ομάδες δοκίμασαν πολλές διαφορετικές παραλλαγές της νέας ultrasoft γόμας, εκ των οποίων η μία τελικά θα επιλεγεί. Τα πρωτότυπα ελαστικά δεν είχαν σημανθεί με οποιαδήποτε χρώματα ή άλλα ορατά σημάδια, ενώ τα βασικά ελαστικά είχαν τα συνήθη χρώματα στα πλευρικά τους τοιχώματα.
 
 
Η δοκιμή ήταν «τυφλή». Οδηγοί και ομάδες δεν γνώριζαν το είδος των προδιαγραφών των ελαστικών που δοκίμαζαν. Κατά τη διάρκεια της δοκιμής, οι ομάδες δεν είχαν τη δυνατότητα να δοκιμάσουν νέα μέρη ή να αλλάξουν οποιαδήποτε άλλα συστατικά, διατηρώντας την εστίαση πάνω στα ελαστικά. Με τη λεία επιφάνειά της, τις συνεπείς θερμοκρασίες και την μεγάλη ποικιλία από τεχνικές γωνίες, η πίστα του Abu Dhabi ήταν ένας ιδανικός χώρος για να αξιολογήσει η Pirelli τις πιο βασικές πτυχές της συμπεριφοράς των ελαστικών. Η δοκιμή άρχισε στις 9:00 το πρωί [τοπική ώρα] και συνεχίστηκε σχεδόν μέχρι τις 9:00 το βράδυ, χωρίς μεσημεριανό διάλειμμα. Ήταν η μεγαλύτερη μονοήμερη δοκιμή των ομάδων της F1 στην ιστορία του αθλήματος.
 
«Είχαμε ένα πλάνο, όταν ήρθαμε να δοκιμάσουμε τα ελαστικά για την επόμενη σεζόν [2016], και μπορούμε να είμαστε ικανοποιημένοι με όσα έχουμε επιτύχει στη δοκιμή αυτή, ακόμα κι αν έχουμε να αναλύσουμε πλήρως τα δεδομένα. Έχουμε δοκιμάσει διαφορετικές εκδόσεις της νέας ultrasoft γόμας για το 2016, που ήταν ένας από τους στόχους για τη δοκιμή αυτή», δήλωσε ο κ. Paul Hembery, αγωνιστικός διευθυντής της Pirelli. «Ο στόχος της ultrasoft για το 2016 είναι να εισαγάγει μια γόμα μαλακότερη από την supersoft και κυρίως να σχεδιαστεί ως επιθετική επιλογή για σιρκουί δρόμου. Με καλύτερη απόδοση απ’ ό,τι η τελευταία έκδοση των supersoft ελαστικών και ταχύτερη αποδόμηση, προκειμένου να μπορέσουν οι ομάδες να ακολουθήσει μια πιο επιθετική προσέγγιση για στρατηγική αγώνα», εξηγεί ο κ. Hembery.
 
 
«Το αν αυτό θα παράγει περισσότερα pit-stop ή οποιαδήποτε διαφορά σε στρατηγικές, είναι πολύ νωρίς για να το πούμε από τώρα. Θα αναλύσουμε πλήρως τα δεδομένα και την τηλεμετρία της ομάδας μας, μόλις γυρίσουμε πίσω στη βάση μας», είπε ο κ. Hembery και συμπλήρωσε. «Φαίνεται ότι οδεύουμε προς τη σωστή κατεύθυνση. Η ultrasoft αναμένεται να προσφέρει περισσότερες δυνατότητες για ορισμένους αγώνες. Δοκιμάσαμε επίσης μερικές διαφορετικές κατασκευές και για τα δύο ελαστικά, εμπρός και πίσω».
 
Τους περισσότερους γύρους (107) τους έκανε ο Wehrlein (Mercedes) πετυχαίνοντας τον 6ο καλύτερο χρόνο (1’45’’605). Ακολούθησε ο Bottas (Williams) με 103 γύρους και χρόνο 1’45’’940 (10η καλύτερη επίδοση). Ο ταχύτερος όλων (Vandoorne με McLaren) έκανε 99 γύρους και είχε χρόνο γύρου 1’44’’103. Οι πιλότοι της Ferrari, Raikkonen και Vettel, έκαναν 56 γύρους έκαστος και οι χρόνοι τους ήταν οι 2ος (1’44’’456) και 5ος (1’44’’940) της ημέρας αντιστοίχως. Οι οδηγοί της Toro Rosso, Verstappen και Sainz Jr. έκαναν τους ίδιους γύρους με αυτούς των οδηγών της Ferrari (ο Verstappen 2 γύρους λιγότερους) και πέτυχαν τον 8ο (1’45’’849) και τον 12ο (1’46’’995) καλύτερο χρόνο αντίστοιχα. Η άλλη αδερφή ομάδα, η Red Bull, ήταν λίγο πιο μπροστά σε χρόνους, με τον Ricciardo στο 1’45’’805 (7ος χρόνος και 57 γύρους) και τον Kvyat στο 1’46’’309 (11ος χρόνος και 48 γύρους).
 
 
Με διάταξη ανάλογη των Red Bull και Toro Rosso αλλά ακριβώς πίσω τους, ήταν και οι οδηγοί της Force India, Hulkenberg και Celis Jr., με 71 γύρους ο πρώτος και 65 ο δεύτερος και χρόνους 1’45’’852 (9ος) και 1’48’’545 (14ος) αντιστοίχως. Ο Fong πίσω από το τιμόνι της Sauber μπορεί να έκανε 57 γύρους με καλύτερη επίδοση 1’48’’439 (13ος χρόνος), ο άλλος οδηγός της ομάδας όμως, ο Ericsson, πέτυχε την 3η καλύτερη επίδοση (1’44’’480) με 7 γύρους λιγότερους (50). Ο Palmer οδήγησε το μοναδικό μονοθέσιο Lotus στην πίστα, πετυχαίνοντας χρόνο 1’44’’568, που ήταν ο 4ος καλύτερος της ημέρας, έχοντας κάνει συνολικά 90 γύρους.

Τέλος, όπως αναμενόταν ίσως, τους τελευταίους χρόνους στη δοκιμή έκαναν οι οδηγοί της Manor, με τον Haryanto να πετυχαίνει χρόνο 1’49’’563 με 56 γύρους στο ενεργητικό του και τον King λίγο πιο πίσω, με 1’49’’661, αλλά κάνοντας συνολικά 3 γύρους περισσότερους από τον ομόσταυλό του (59). Οι οδηγοί έκαναν συνολικά περισσότερους από 1.084 γύρους και 6.020 χλμ. δοκιμών στο Abu Dhabi. Η επόμενη δοκιμή ελαστικών της Pirelli για την F1 έχει προγραμματιστεί για τις 25-26 Ιανουαρίου 2016 στη Γαλλική πίστα Paul Ricard, εστιάζοντας στα ελαστικά για βρεγμένο ασφαλτοτάπητα, που θα χρησιμοποιηθούν για την σεζόν που ακολουθεί.
 
(Το θέμα αυτό αναρτήθηκε την 02/12/2015, 03:10 πμ.)


Διάφορα ελαστικά κατά τη διάρκεια της δοκιμής
Διάφορα ελαστικά κατά τη διάρκεια της δοκιμής
Ο ταχύτερος όλων στη διαδικασία της δοκιμής, Stoffel Vandoorne
Ο ταχύτερος όλων στη διαδικασία της δοκιμής, Stoffel Vandoorne
Μία Manor επί το έργον
Μία Manor επί το έργον
Ελαστικά μέσα στις ειδικές θερμαινόμενες κουβέρτες, έτοιμα προς χρήση
Ελαστικά μέσα στις ειδικές θερμαινόμενες κουβέρτες, έτοιμα προς χρήση

 
Σας Προτείνουμε
Αν ενδιαφέρεστε για Citroen
ΖΑΧΑΡΟΓΙΑΝΝΗΣ ΑΕ

Έκθεση - Συνεργείο - Φανοποιείο/Βαφείο - Ανταλλακτικά/Αξεσουάρ
Ασπρόχωμα Καλαμάτας, 241 00 Καλαμάτα
Τηλ.: +302721069174, +302721062370, +302721026139, Fax: +302721026106
E-mail: zaxarogiannis01@citroennet.gr
 
Χρήσιμα