IX Auto Logo

Καλώς ήρθατε στο ixauto.gr, το μοναδικό πλήρως ανεξάρτητο και απόλυτα έγκυρο μέσο ενημέρωσης για το αυτοκίνητο.


 
Renault Twingo RS: Από πρόβατο... λύκος!
Μ’ έναν τρόπο που η Renault γνωρίζει πολύ καλά, το μικρό και «αθώο» αυτοκίνητο πόλης της Γαλλικής φίρμας, μεταμορφώνεται σε «αγρίμι» κι έρχεται να υψώσει το ανάστημά του στα γνήσια GT μοντέλα.
Αποστολή στην Πορτογαλία
«Καλό, φτηνό και γρήγορο. Διαλέξτε δύο από τα τρία». Ένας από τους βασικούς κανόνες σε πολλούς τομείς της προσωπικής και επαγγελματικής μας ζωής. Κανόνας που όμως ανατρέπεται στην περίπτωση του νέου γρήγορου μικρού που παρουσιάζει αυτές της ημέρες η Renault στο Φάρο της Πορτογαλίας. Το νέο Twingo της 100% sport οικογένειας RS (Renault Sport) είναι πλέον γεγονός κι έρχεται να σταθεί δίπλα στα «αδέρφια» του, Clio και Megane. Η διαφορά αυτών των δύο μοντέλων, σε σχέση με το Twingo, είναι ότι έχουν ένα ένδοξο παρελθόν, όσον αφορά τις σπορ εκδόσεις τους, σε αντίθεση με το νέο μικρό μέλος της οικογένειας Renault, που μετά από αρκετά χρόνια απουσίας του από την αγορά, εμφανίζεται και πάλι, αυτή τη φορά και με άκρως σπορ εμφάνιση. Μπορεί να μην θυμίζει σε τίποτα το 1ης γενιάς Twingo, όμως υπάρχει κάτι που θυμίζει τον πρόγονό του και το νοιώθεις από την πρώτη σου κιόλας επαφή με το μοντέλο. Η χειρολαβή των θυρών. Ίσως να είναι και το μοναδικό σημείο συγγένειας, πέραν της «μητρότητάς» τους.
Η «μετάλλαξη» του... προβάτου
Το Twingo, έτσι όπως το είχαμε γνωρίσει από το αρχικό μοντέλο, σε καμία περίπτωση δεν μας έβαζε στο μυαλό ό,τι θα ακολουθούσε 15 χρόνια μετά. Ήταν τέτοια εποχή, Φθινόπωρο του 1992, όταν στο διεθνές σαλόνι αυτοκινήτου του Παρισιού, η Renault παρουσίαζε το μικρότερο πολυχρηστικό μοντέλο στον κόσμο, το Twingo. Λίγους μήνες μετά, στις αρχές του 1993, το έβαλε στην παραγωγή και 5 χρόνια αργότερα, το 1998, είχε σημάνει η ώρα για το «φρεσκάρισμα» του μοντέλου. Το 2001 παρουσίασε την έκδοση με τον κινητήρα των 1.2 λίτρων, με 16 βαλβίδες και απόδοση 75 ίππων. Συνάμα, έκανε την εμφάνισή της και η έκδοση Quickshift, χωρίς συμπλέκτη, για πιο γρήγορες αλλαγές και οικονομία στην κατανάλωση καυσίμου. Σταδιακά, το Twingo «έσβησε». Δεν άργησε και πολύ όμως να έρθει το Twingo με τη μορφή που το ξέρουμε σήμερα. Την Άνοιξη του 2007, στο διεθνές σαλόνι της Γενεύης, το εντελώς νέο μοντέλο που αποτελεί τον εκπρόσωπο της Γαλλικής φίρμας στην κατηγορία των μίνι, λίγα πράγματα κράτησε από το πρώτο μοντέλο. Πρώτο και βασικό το όνομα. Τώρα, όσον αφορά την ευελιξία, την άνεση και τους χώρους, το νέο Twingo βρίσκεται πιο κοντά στα πρότυπα των μικρών και συμπαγών χάτσμπακ, όπως το μεγαλύτερο Clio, παρά σ’ αυτά που θέσπιζε τότε το 1ης γενιάς Twingo. Στον πρόσθετο εξοπλισμό του περιλαμβάνονται οι πλαϊνοί αερόσακοι τύπου κουρτίνας, ο αυτόματος κλιματισμός, το μεταλλικό χρώμα, ο σταθεροποιητής ταχύτητας με ορισμό ανώτερης ταχύτητας, η πανοραμική οροφή με δυνατότητα να ανοίγει και το πακέτο «Cup Pack» που περιλαμβάνει και τις 17άρες ζάντες ελαφρού κράματος σε σκούρα ανθρακί απόχρωση. Όσον αφορά την έκδοση αυτή, υπάρχει και η δυνατότητα επιλογής των εξωτερικών ειδικών αυτοκόλλητων, ανάλογα με το στιλ και το ύφος του ενδιαφερόμενου αγοραστή, με 3 επιλογές, Grey Shadows, Renault Sport Chequers και Chess. Στο εσωτερικό, μπορούν να τοποθετηθούν ακόμη και τα αγωνιστικού τύπου πεντάλ.
Τώρα και... λύκος
Με μακρά εμπειρία στην κατασκευή σπορ αυτοκινήτων και περγαμηνές τόσο στους αγώνες ράλι όσο και στη Φόρμουλα-1, στην οποία συνεχίζει την παρουσία της, η Renault αποφάσισε να αυξήσει τα μέλη της οικογένειας RS, όχι με κάποιο μοντέλο προς τα πάνω, όπως θα περιμέναμε οι περισσότεροι (πχ. Laguna Coupe), αλλά με ακόμη ένα μοντέλο προς τα κάτω. Έτσι, μετά τα Megane RS και Clio RS, σειρά είχε το Twingo RS. Το Megane RS ακολουθεί την φιλοσοφία της υπερπλήρωσης, όσον αφορά την κινητήρια μονάδα του, το Twingo RS όμως, ακολουθεί τη φιλοσοφία του κινητήρα «φυσικής αναπνοής» που υιοθετεί και το Clio RS. Με μόνη διαφορά, φυσιολογικά, την μικρότερη χωρητικότητα του κινητήρα και ως φυσικό ακόλουθο, μικρότερες αποδόσεις και επιδόσεις.
Δεν «κρατιέται»!
Αυτή είναι και η πρώτη εντύπωση που σου δίνει το αυτοκίνητο. Θέλει να σου δείξει ότι το όλο πακέτο δεν σταματάει στα χαρτιά, ούτε πρόκειται για μία ακόμη «καλοζυγισμένη» συνταγή του marketing. Το νέο Twingo RS έχει και ουσία και μάλιστα αρκετή. Η επιλογή του κινητήρα δεν ήταν τυχαία. Σκοπίμως επιλέχθηκε η λύση του ατμοσφαιρικού 1.6 αντί μίας ισχυρότερης έκδοσης του υπερτροφοδοτούμενου 1.2 TCE που ήδη φοράει το Twingo GT. «Θέλαμε να κρατήσουμε το κόστος χαμηλά, να τοποθετήσουμε έναν κινητήρα ατμοσφαιρικό με αγωνιστική συμπεριφορά, ο οποίος είναι και πιο... ευγενής σε σχέση με τον turbo». Αυτά είναι τα λόγια των τεχνικών της φίρμας που δικαιολογούν την επιλογή τους εδώ. Το αυτοκίνητο φοράει τα δισκόφρενα του Laguna εμπρός και αυτά του Megane πίσω. Έτσι εξηγείται η πολύ καλή πέδηση που το χαρακτηρίζει. Το Twingo RS διαθέτει μεγαλύτερα μετατρόχια εμπρός/πίσω 60/59 χλστ., 30% πιο σκληρά αμορτισέρ (40% στην έκδοση Cup) και 10 χλστ. χαμηλότερη ανάρτηση (16 χλστ. στην Cup), ενώ η στρεπτική ακαμψία του πίσω άξονα ενισχύθηκε κατά 25%. Το αποτέλεσμα στο δρόμο είναι εντυπωσιακό. Το τιμόνι είναι ακριβές. Θα το θέλαμε λίγο πιο μικρό και με πιο αγωνιστική σχεδίαση και τον επιλογέα με το «χτένι» της επιλογής σχέσεων σχεδιασμένο στην κεφαλή του κι όχι ένα αυτοκόλλητο στικεράκι στη βάση του, κάτω αριστερά. Τα καθίσματα δίνουν την απαραίτητη πλευρική στήριξη και η ορατότητα είναι η απαιτούμενη για το ύφος του μοντέλου. Ο κινητήρας λειτουργεί άψογα, όμως «προδίδει» τις αδυναμίες του κιβωτίου, όχι όσον αφορά τη λειτουργία του αλλά την κλιμάκωση που αρκετές φορές μας οδηγούσε στην αναζήτηση της 6ης σχέσης (5άρι κιβώτιο). Τα χιλιόμετρα έρχονται σχετικά γρήγορα και ταχύτητες αυτοκινητοδρόμου είναι... βούτυρο στο ψωμί του. Αγαπημένες στροφές λειτουργίας του κινητήρα είναι μεταξύ 5.000 και 6.000 σ.α.λ., με τον κόφτη να έρχεται στις 7.000 σ.α.λ., ενώ υπάρχει ένα ακόμη φάσμα στροφών του κινητήρα που προσφέρει σβελτάδα και ευχαρίστηση στην οδήγηση, στις 2-3.000 σ.α.λ. Σημαντικό είναι το γεγονός ότι το ESP μπορεί να απενεργοποιηθεί πλήρως και τότε... όλη η απόλαυση της οδήγησης, δική σας.
Ποιον... κυνηγάει;
Όπως είθισται, κάθε φορά που περνάει από τα χέρια μας ένα νέο μοντέλο, κι έχοντας ολοκληρώσει την πρώτη μας οδηγική εμπειρία και εξοικείωση μαζί του, έρχεται η ώρα της αναζήτησης του ανταγωνισμού. Με την πρώτη μας οδηγική εμπειρία από το 500 Abarth ακόμη νωπή στο μυαλό μας, ε, δεν χρειάστηκε και πολύ προσπάθεια για να συνδέσουμε αυτά τα δύο μοντέλα. «Θα σφαχτούνε», σκεφτήκαμε αμέσως. Στο 500αράκι υπάρχει ορατό πλεονέκτημα από την υπερπλήρωση, κυρίως στις μικρές και μεσαίες στροφές, ενώ ψηλά, η «κονταρομαχία» κορυφώνεται. Οι άνθρωποι της Renault συμπλήρωσαν τον ανταγωνισμό του μοντέλου τους με τα Citroen C2 VTS και Suzuki Swift Sport(!) Το ποσοστό των σπορ εκδόσεων του Twingo είναι σημαντικό και γι’ αυτό το λόγο οι εκδόσεις RS αναμένεται να ενισχύσουν τις συνολικές πωλήσεις του νέου μικρού της Γαλλικής φίρμας. Παραδειγματικά μας ανέφεραν την αγορά της Ελβετίας, όπου στη χώρα αυτή το Twingo GT αποτελεί το 25% των συνολικών πωλήσεών του. Αφήσαμε για το τέλος το καλύτερο, τις τιμές. Στην Ελλάδα δεν είναι ακόμη γνωστό σε τι τιμές θα διατίθενται οι εκδόσεις Sport και Cup του νέου Twingo RS, καθώς αναμένονται στις αρχές του 2009. Στη Γαλλία το μοντέλο ξεκινάει από τα 15.600 ευρώ και στη Γερμανία από 14.800, με 450 και 500 ευρώ επιβάρυνση, αντίστοιχα, για την έκδοση Cup. Σύμφωνα με τα λεγόμενα των ανθρώπων της Renault στην παρουσίαση στο Πόρτο της Πορτογαλίας, η διαφορά τιμής μεταξύ του Twingo RS και του 500 Abarth είναι κατά 3.000-4.000 ευρώ πιο ευνοϊκή για το Γαλλικό μοντέλο. Εμείς, δεν πιστεύουμε ότι θα έχουμε μία ανάλογη διαφορά και στην Ελλάδα. Δεν έχουμε παρά να περιμένουμε...
Με βαριά αγωνιστική κληρονομιά
Η Renault διαθέτει σημαντική αγωνιστική κληρονομιά από το 1898, δηλαδή, από τότε που ιδρύθηκε. Μόλις το 1903 κέρδισε τον αγώνα Παρίσι-Μαδρίτη. Το 1978 κατέκτησε τη νίκη στον πολύ σημαντικό αγώνα αντοχής του Le Mans. Μακρά είναι η ιστορία της και στη Φόρμουλα-1, όπου κατέκτησε πολλές νίκες και τίτλους, μέχρι και την πολύ πρόσφατη ιστορία της (2005-2006), ενώ αυτή ήταν που εισήγαγε πρώτη στο θεσμό αυτό τον κινητήρα turbo (1977). Το ξεχωριστό τμήμα Renault Sport Technologies είναι αυτό που ευθύνεται γι ό,τι αποτέλεσμα βλέπουμε με τα διακριτικά RS και όχι μόνο. Κι αυτό ήταν κάτι που είδαμε σε μία μίνι έκθεση της φίρμας στο χώρο όπου τελέστηκε η επίσημη πανευρωπαϊκή παρουσίαση του μοντέλου. Το Renault 4CV «1063» μόλις 32 ίππων από έναν κινητήρα 4κύλινδρο με μόλις 748 κ.εκ., βάρος 530 κιλά και τελική ταχύτητα 132 χ.α.ώ. του 1951 ήταν εκεί, όπως επίσης και το πολύ πετυχημένο Renault 8 Gordini του 1964, με επίσης 4κύλινδρο κινητήρα 1255 κ.εκ., 5άρι κιβώτιο και 110 ίππους για μόλις 855 κιλά. Η τελική του ήταν 175 χ.α.ώ. Το Renault 5 Alpine του 1976 μας θύμισε μοναδικές στιγμές με αγωνιστική δράση σε πολλές χώρες. Μικρό (3,55 μέτρα μήκος), ευέλικτο, δυνατό (93 ίπποι). Ως το 1984 πρωταγωνίστησε, μαζί με την έκδοση turbo. Δεν μπορούσε να λείπει βέβαια και το θρυλικό Renault 5 GT Turbo των 1.4 λίτρων με 145 ίππους που παρουσιάστηκε το 1985 και διέπρεψε στους αγώνες, κάνοντας μονόλογο την κατηγορία Ν. Μάλιστα, το 1989 και το 1990 με τον Orielle κατέκτησε το παγκόσμιο πρωτάθλημα της Νορμάλ κατηγορίας. Τον Μάρτιο του 1991, μόλις έναν χρόνο μετά το λανσάρισμα του νέου Clio, έκανε την εμφάνισή του το Clio 16S των 1.8 λίτρων με 136 ίππους. Το 1995, ήρθε το Clio Williams με δίλιτρο κινητήρα και 150 ίππους. Η συλλεκτική έκδοση των 3.800 αριθμημένων αυτοκινήτων άφησε εποχή στην ιστορία των αγώνων για λογαριασμό της Γαλλικής φίρμας μέχρι και το 1993. Ένα εξ αυτών ήταν κοντά μας στην Πορτογαλία. Και κλείνουμε με τη φετινή έκδοση του Megane R26.R των 230 ίππων με τον γνωστό δίλιτρο turbo κινητήρα. Παρουσιάστηκε στο φετινό σαλόνι του Λονδίνου και αναμένεται μέσα στον Οκτώβριο να ξεκινήσει η πολύ περιορισμένη του παραγωγή, μόλις 450 αυτοκίνητα. Το Megane R26.R στις 23 Ιουνίου 2008, κατέρριψε το ρεκόρ της κατηγορίας του στη διάσημη πίστα Nurburgring της Γερμανίας με χρόνο 8’17’’. Τέλος, εμπρός από την είσοδο του ξενοδοχείου που κατακλίσαμε, φιγουράριζαν τα δύο μεγαλύτερα «αδέρφια» του Twingo RS, Clio RS και Megane RS.
Το δια ταύτα
Καλό, ορθά-κοφτά. Ευέλικτο, ζωηρό, έτοιμο για «παιχνίδι», με αγαπημένο του σπορ τις διαδοχικές στροφές. Και είχαμε ουκ ολίγες στην προεπιλεγμένη μας διαδρομή, από το Πόρτο προς την περιοχή του Μπαϊάο. Cup, ε; Για να δώσουν αυτή την ονομασία στην μία εκ των δύο εκδόσεων του μοντέλου, σκεφθήκαμε, ίσως να ετοιμάζουν κάτι. Κάποιο εσωτερικό κύπελλο νέων, κάποιο ενιαίο, όλο και κάτι θα έχουν σκεφτεί, καθώς η Renault έχει έντονη δράση σε τέτοιου είδους διοργανώσεις. «Εξετάζουμε το ενδεχόμενο διοργάνωσης ενός Cup Twingo RS για νέους οδηγούς στο μέλλον», ήταν τα λόγια των αρμοδίων του εργοστασίου. Τέλος, στην ερώτηση για το αν θα επαναφέρουν τις ονομασίες Alpine ή Gordini, «μπορεί στο μέλλον, αλλά μόνο μέσα από κάποιο ειδικό προϊόν και υπό προϋποθέσεις».
 
Μήκος
3,607 μέτρα
Πλάτος
1,688 μέτρα
Ύψος
1,46 μέτρα
Μεταξόνιο
2,368 μέτρα
Μετατρόχια Ε/Π
1,46/1,445 μέτρα
Χώρος αποσκευών
165-285 λίτρα
Βάρος
1.049 κιλά
Κυβισμός
1.598 κ.εκ.
Διάμετρος x διαδρομή
79,5 x 80,5 χλστ.
Σχέση συμπίεσης
11:1
Ισχύς (ίπποι/σ.α.λ.)
133/6.750
Ροπή (Nm/σ.α.λ.)
160/4.400
0-100 χ.α.ώ.
8,7’’
0-400 μέτρα
16,3’’
0-1.000 μέτρα
29,9’’
Τελική ταχύτητα
201 χ.α.ώ.
Φρένα εμπρός (αεριζ. δίσκοι)
280 x 57 χλστ.
Φρένα πίσω (δίσκοι)
240 x 40 χλστ.
Ελαστικά Sport Chassis
195/45R16
Ελαστικά Cup Chassis
195/40R17
Κατανάλωση εκτός πόλης
5,7 λ./100 χλμ.
Μικτή κατανάλωση
7 λ./100 χλμ.
Κατανάλωση στην πόλη
9,1 λ./100 χλμ.
Ρεζερβουάρ
40 λίτρα
Εκπομπές ρύπων (CO2)
165 γραμμ./χλμ.
 



 
Σας Προτείνουμε
Στον Νομό ΑΤΤΙΚΗΣ
ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΜΠΑΡΚΑΣ

Συνεργείο & Ανταλλακτικά Αυτοκινήτων (Audi, VW, Seat, Skoda)
Αετοφωλιάς & Πρεμένης 20, 111 47 Αθήνα (Πανόραμα Γαλατσίου)
Τηλ.: +302102913987, Fax: +302102130018
E-mail: opel.mparkas@gmail.com
Ακολουθήστε μας στο Ubiz. Κατεβάστε δωρεάν την εφαρμογή.
 
Χρήσιμα