IX Auto Logo

Καλώς ήρθατε στο ixauto.gr, το μοναδικό πλήρως ανεξάρτητο και απόλυτα έγκυρο μέσο ενημέρωσης για το αυτοκίνητο.


 
Οι νέοι κανονισμοί των ελαστικών της Formula 1 για τη σεζόν του 2016


Μετά από σύγκληση του Παγκοσμίου Συμβουλίου της FIA (Παγκόσμια Ομοσπονδία Αυτοκινήτου) στο Παρίσι, εγκρίθηκαν οι κανονισμοί όσον αφορά στα ελαστικά της Formula 1 για τη σεζόν του 2016. Σύμφωνα με τους νέους κανονισμούς, οι αλλαγές αφορούν μόνο στα σλικ ελαστικά, ενώ δεν αλλάζουν οι κανονισμοί που αφορούν στα ενδιάμεσα και στα βρόχινα ελαστικά. Με την υιοθέτηση της πάρα πολύ μαλακής γόμας (ultrasoft - με μωβ χρώμα) ο συνολικός αριθμός των σλικ ελαστικών ανέρχεται σε 5. Όσον αφορά την προετοιμασία για τον αγώνα και την επιλογή ελαστικών, σε συνεργασία με τη FIA, η Pirelli θα αποφασίζει πριν τον αγώνα για τις 3 διαφορετικές γόμες που θα χρησιμοποιηθούν. Αυτή η πληροφορία θα αποστέλλεται στις ομάδες. Ο συνολικός αριθμός σετ ελαστικών που μπορεί να χρησιμοποιεί ο κάθε οδηγός σε ελεύθερες, κατατακτήριες δοκιμές και αγώνα, παραμένει ίδιος (13).
 
H Pirelli θα ορίζει 2 βασικά σετ ελαστικών που θα πρέπει να χρησιμοποιηθούν στον αγώνα. Επιπλέον ένα σετ από την πιο μαλακή εκ των διαθεσίμων γομών θα είναι υποχρεωτικό να χρησιμοποιηθεί μόνο στο Q3. Τα 2 βασικά σετ ελαστικών για τον αγώνα θα είναι από 2 διαφορετικές γόμες εκ των τριών διαθέσιμων για όλο το 3ήμερο. Τα βασικά σετ ελαστικών θα είναι ίδια για όλες τις ομάδες. Απομένουν 10 σετ ελαστικών για κάθε οδηγό, που οι ομάδες μπορούν να επιλέξουν ελεύθερα τι τύπο γόμας θέλουν. Οι ομάδες πρέπει να κάνουν την επιλογή τους μέχρι ένα ορισμένο από την Pirelli χρονικό όριο. Θα ανακοινώνουν την απόφασή τους στη FIA που θα καθοδηγεί την Pirelli στο πόσα ελαστικά να παράγει.
 
Οι επιλογές για κάθε μονοθέσιο/οδηγό θα παραμένουν μυστικές μέχρι 2 βδομάδες πριν τον αγώνα. Αν μια ομάδα δεν προκαθορίσει τα ελαστικά που θέλει εντός της προθεσμίας, τότε ο ορισμός τους θα γίνεται από τη FIA. Από τη στιγμή που έχουν γίνει οι επιλογές για κάθε μονοθέσιο/οδηγό, η FIA θα μοιράζει τυχαία τα ελαστικά που θα φέρουν όπως και σήμερα ειδικό ηλεκτρονικό ίχνος (barcode). Η επιλογή μιας ομάδας μπορεί να είναι διαφορετική για τον ένα οδηγό από τον άλλο. Οι γόμες ελαστικών θα ξεχωρίσουν με χρώματα όπως γίνονταν και ως σήμερα. Κατά τη διάρκεια του αγώνα, οι ομάδες θα έχουν την υποχρέωση να δίνουν πίσω κάποια σετ ελαστικών, βάσει προγράμματος και μπορούν οι ίδιες να αποφασίσουν ποια θα είναι αυτά.

Το πρόγραμμα είναι, η επιστροφή μιας τετράδας ελαστικών μετά τα πρώτα 40’ στο FP1, η επιστροφή 2ης τετράδας μετά το FP1, η επιστροφή ακόμη 2 τετράδων μετά το FP2 και η επιστροφή 2 ακόμη τετράδων μετά το FP3. Τα 2 βασικά σετ ελαστικών για τον αγώνα, υποχρεωτικά διατηρούνται και δεν μπορεί να δοθούν πίσω. Υποχρεωτικά τουλάχιστον ένα σετ από αυτά, πρέπει να χρησιμοποιηθεί στον αγώνα και εναπόκειται στην ομάδα να διαλέξει ποιο θα είναι αυτό. Τα 10 ταχύτερα μονοθέσια στο τέλος των κατατακτήριων δοκιμών, πρέπει να δώσουν πίσω το σετ της γόμας [η πιο μαλακή εκ των διαθεσίμων] που τους δόθηκε ειδικά για χρήση στο Q3 [3η περίοδος κατατακτήριων δοκιμών]. Επίσης υποχρεούνται να εκκινήσουν τον αγώνα με τα ελαστικά που πέτυχαν τον ταχύτερο χρόνο τους στο Q2 [αυτό ίσχυε και το 2015]. Όσοι οδηγοί δεν προκρίθηκαν στο Q3, μπορούν να χρησιμοποιήσουν το σετ που είχαν διαθέσιμο γι’ αυτό το σκοπό, στον αγώνα.
 
(Το θέμα αυτό αναρτήθηκε την 08/12/2015, 11:38 μμ.)



 
Σας Προτείνουμε
Αν ενδιαφέρεστε για Volkswagen
ΓΕΩΡΓΙΟΣ Μ. ΤΖΕΦΕΡΑΚΟΣ

Συνεργείο - Φανοποιείο/Βαφείο - Ανταλλακτικά/Αξεσουάρ (Πωλήσεις Αυτοκινήτων)
Αμαρουσίου Χαλανδρίου 12, 151 25 Μαρούσι
Τηλ.: +302106180529, +302106196297, Τηλ. & Fax: +302106196328
E-mail: georgejeferakos@gmail.com
Δείτε μας στο παγκόσμιο χρυσό οδηγό AiYellow.
Ακολουθήστε μας στο Ubiz. Κατεβάστε δωρεάν την εφαρμογή.
 
Χρήσιμα