IX Auto Logo

Καλώς ήρθατε στο ixauto.gr, το μοναδικό πλήρως ανεξάρτητο και απόλυτα έγκυρο μέσο ενημέρωσης για το αυτοκίνητο.


 
Honda Jazz: Μοναδικότητα για την κατηγορία του
Με νέα πλατφόρμα, σχεδίαση, κινητήρες, κιβώτια και εσωτερικό, το νέο Jazz έρχεται (1η Νοεμβρίου 2008 στην Ελλάδα) να δώσει άλλη διάσταση στην κατηγορία των μικρών, ευέλικτων οικογενειακών οχημάτων.
Αποστολή στη Γερμανία
Το νέο Honda Jazz σκοπεύει, για μία ακόμα φορά, να επαναπροσδιορίσει τις παραμέτρους της πρακτικότητας και της ευρυχωρίας εσωτερικού στην κατηγορία Β. Το 5θυρο hatchback στοχεύει σε κορυφαία ευρυχωρία εσωτερικού στην κατηγορία του, σε συνδυασμό με σημαντικά βελτιωμένη οικονομία καυσίμου και εκπομπές CO2 (1.4 i-SHIFT και 1.2). Διακριτικές χαρακτηρίζονται οι αλλαγές όσον αφορά την εξωτερική σχεδίαση. Το αυτοκίνητο βασίζεται στις αρχές του προηγούμενου Jazz, διατηρώντας την κεντρική διάταξη του ρεζερβουάρ καυσίμου και τα καθίσματα Magic Seats που του χάρισαν ασυναγώνιστη ευελιξία εσωτερικού. Αν κι έχει κρατήσει τα πιο αξιόλογα χαρακτηριστικά του, όπως ευρυχωρία καμπίνας εφάμιλλη με μεσαίων μοντέλων sedan, το νέο Jazz σηματοδοτεί μία αλλαγή σε όλους τους τομείς, με σκοπό την επιτυχία στην κατηγορία του, όμοια μ’ αυτή της προηγούμενης γενιάς, που κατέκτησε πάνω από 50 βραβεία και πούλησε πάνω από 2.000.000 σε όλο τον κόσμο από το 2001 που πρωτοπαρουσιάστηκε.
Συμπαγείς διαστάσεις, ευρύχωρο εσωτερικό
Με μήκος 3,9 μέτρα, πλάτος 1,695 και ύψος 1,525, το νέο Jazz τοποθετείται ανάμεσα στα supermini και τα συμπαγή MPV, προσφέροντας στυλ και πρακτικότητα. Το συνολικό ύψος παραμένει το ίδιο, αλλά το μήκος του νέου Jazz είναι αυξημένο κατά 55 χλστ., ενώ είναι και ελαφρώς φαρδύτερο (20 χλστ.). Το μεταξόνιο είναι κι αυτό αυξημένο 50 χλστ., όπως επίσης και τα μετατρόχια εμπρός και πίσω, κατά 35 και 30 χλστ. αντίστοιχα. Παρά τις αυξημένες διαστάσεις, ο κύκλος στροφής από κράσπεδο σε κράσπεδο παραμένει ίδιος με αυτόν του προηγούμενου Jazz (9,8 μέτρα). Το ελαφρώς πιο μεγάλο αμάξωμα με την καμπίνα τραβηγμένη προς τα εμπρός (cab forward) βελτιώνει την ορατότητα και την ευρυχωρία, με αποτέλεσμα να ωφελείται κυρίως η περιοχή των ποδιών των πίσω επιβατών και του πορτμπαγκάζ. Τα καθίσματα Magic Seats τώρα βυθίζονται με μία απλή κίνηση και η ευελιξία τους ολοκληρώνεται από ένα νέο χαρακτηριστικό Double-Trunk στο χώρο αποσκευών, που βασίζεται σε παρόμοια φιλοσοφία με του Honda CR-V.
Tο Double-Trunk έχει έναν υποδαπέδιο αποθηκευτικό χώρο πίσω από ένα πάνελ με 2 μεντεσέδες Regular Mode. Το κάτω διαμέρισμα βάθους 230 χλστ. και χωρητικότητας 64 λίτρων είναι ιδανικό για την αποθήκευση σπορ εξοπλισμού ή υγρών αντικειμένων, τα οποία, λόγω του καλύμματος, δεν λερώνουν τις άλλες αποσκευές. Το πάτωμα μπορεί να αφαιρεθεί τελείως ή να αναδιπλωθεί πάνω στα πίσω καθίσματα, ώστε να αξιοποιηθεί πλήρως το συνολικό διαθέσιμο βάθος, ιδανικό για αντικείμενα μεγάλου ύψους (Tall Mode). Εναλλακτικά, αντί να αναδιπλωθεί ολόκληρο το πάνελ πάνω στις πλάτες των καθισμάτων, το πίσω μισό τμήμα του μπορεί να δημιουργήσει ένα ράφι στο μισό ύψος, επιτυγχάνοντας έτσι ένα διπλό χώρο φόρτωσης (Upper/lower Mode). Τα βαρύτερα αντικείμενα αποθηκεύονται από κάτω, και τα ελαφρύτερα τοποθετούνται στο πάνω ράφι, ενώ το δίχτυ φορτίου είναι ιδανικό για τη μεταφορά αντικειμένων με ανομοιόμορφα σχήματα, καθώς αποτρέπει τη μετατόπισή τους. Ο συνολικός διαθέσιμος χώρος αποσκευών είναι 399 λίτρα για μοντέλα με κιτ επισκευής ελαστικών, μεγαλύτερος από τον αντίστοιχο αρκετών συμπαγών MPV και κορυφαίος στην κατηγορία supermini. Συγκριτικά τα το προηγούμενο Jazz είχε συνολική χωρητικότητα 380 λίτρων.
Η διάταξη του εσωτερικού του πρώτου Jazz, με τη συμπαγή ανάρτηση και το κεντρικά τοποθετημένο ρεζερβουάρ καυσίμου που απελευθερώνει περισσότερο χώρο φόρτωσης, σε συνδυασμό με τις αυξημένες εξωτερικές διαστάσεις του νέου μοντέλου, μεταφράζονται σε βελτιωμένη άνεση εσωτερικού. Οι πίσω επιβάτες έχουν τώρα στη διάθεσή τους περισσότερο χώρο στα γόνατα κατά 37 χλστ., ενώ η απόσταση μεταξύ εμπρός και πίσω επιβατών αυξήθηκε 30 χλστ. Το ελαφρώς φαρδύτερο αμάξωμα σημαίνει επίσης ότι ο χώρος για τους ώμους έχει αυξηθεί κατά 44 χλστ. μπροστά και 43 χλστ. πίσω. Υψηλή ποιότητα, υλικά ευχάριστα στην αφή, κομψή σχεδίαση και καλόγουστα χρώματα χαρίζουν στην καμπίνα μία ανώτερη αίσθηση φινέτσας. Πιο αναπαυτικά εμπρός καθίσματα με καλύτερη στήριξη, υποπόδιο οδηγού, κάθισμα οδηγού που ρυθμίζεται σε ύψος, τιμόνι ρυθμιζόμενο σε κλίση και απόσταση και μεγαλύτερα πίσω καθίσματα, είναι μερικά από τα στοιχεία που κάνουν το νέο Jazz το πιο ευρύχωρο της κατηγορίας του. Η πρόσθετη ηχομόνωση και η αυξημένη ακαμψία του αμαξώματος παίζουν εδώ το δικό τους ρόλο. Η αίσθηση ευρυχωρίας του νέου Jazz κορυφώνεται στην έκδοση 1.4 EX που εφοδιάζεται με μία πανοραμική οροφή που εκτείνεται πάνω από τα πίσω καθίσματα για έξοχη ορατότητα. Θερμοαπορροφητικό κρύσταλλο και ένα ηλεκτρικό σκιάδιο διασφαλίζουν ιδανικές κλιματικές συνθήκες στην καμπίνα.
Νέοι ισχυροί και οικονομικοί κινητήρες
Νέοι κινητήρες 1.2 (90 ίππων) και 1.4 i-VTEC (100 ίππων) προσφέρουν καλύτερα χαρακτηριστικά επιδόσεων, αυξάνοντας την οικονομία σε εξαιρετικά επίπεδα. Οι εκπομπές CO2 και στους δύο κινητήρες έχουν επίσης μειωθεί σημαντικά, κάτι που σημαίνει οικονομία καυσίμου. Η ισορροπία που επιτυγχάνεται μεταξύ οικονομίας και επιδόσεων είναι απαράμιλλη στην κατηγορία. Υιοθετώντας της τεχνολογία VTEC της Honda, οι νέοι 4κύλινδροι κινητήρες 1.2 και 1.4 συνδυάζονται είτε με ένα 5άρι μηχανικό κιβώτιο, ή (στα μοντέλα 1.4) με το 6άρι αυτοματοποιημένο μηχανικό κιβώτιο i-SHIFT της Honda, που περιλαμβάνει μοχλούς αλλαγών ταχυτήτων στο τιμόνι. Το νέο SIL (Shift Indicator Light) που εφοδιάζει τα μηχανικά μοντέλα, και μοιάζει με το αντίστοιχο του νέου Accord, παρέχει μία οπτική προτροπή για τις ιδανικές στροφές αλλαγών σχέσεων με στόχο τη μεγιστοποίηση της οικονομίας. Τα μοντέλα 1.2 και 1.4 εφοδιάζονται με μία εξελιγμένη έκδοση του προηγούμενου 5-τάχυτου μηχανικού κιβωτίου με σχέσεις μετάδοσης βελτιστοποιημένες για μία πιο σπορ οδηγική εμπειρία, που διασφαλίζει παράλληλα καλή οικονομία καυσίμου.
Ανάμεσα στις βασικές βελτιώσεις είναι μία αναβαθμισμένη διαδρομή συμπλέκτη, συγχρονιζέ τύπου ανθρακονημάτων στην 3η σχέση για τη βελτιστοποίηση του φορτίου αλλαγής, πιο ζωηρή διαδικασία αλλαγών μέσω μειωμένης ροπής αδρανείας του δίσκου του συμπλέκτη και πιο αθόρυβη λειτουργία. Τα μοντέλα με μηχανικό κιβώτιο φέρουν τη νέα λυχνία SIL (Shift Indicator Light) στο κέντρο του στροφόμετρου, κάτι που επίσης υπάρχει στο νέο Honda Accord. Παρέχοντας στον οδηγό μία οπτική προτροπή για τις ιδανικές στροφές αλλαγών σχέσεων με γνώμονα τη μέγιστη οικονομία, έχει αποδειχτεί ότι προσφέρει αισθητή βελτίωση στην κατανάλωση καυσίμου. Πέραν του 5-τάχυτου μηχανικού κιβωτίου, ο κινητήρας 1.4 μπορεί να συνδυαστεί με το κιβώτιο i-SHIFT της Honda. Είναι η πρώτη φορά που ένα 6άρι αυτοματοποιημένο, μηχανικό κιβώτιο προσφέρεται σ’ αυτή την κατηγορία, και υπόσχεται καλύτερη οικονομία καυσίμου σε σχέση με αυτή που μπορεί να επιτευχθεί με ένα απλό αυτόματο ή ένα CVT (continuously variable transmission). Η μονάδα αποτελεί εξέλιξη του συστήματος που τοποθετήθηκε για πρώτη φορά στο Civic, ενώ μεταξύ των βελτιώσεων που επιτεύχθηκαν είναι μειωμένοι χρόνοι αλλαγών ταχυτήτων, πιο ομαλές αλλαγές και πιο ευφυής λογική αλλαγής στο αυτόματο πρόγραμμα.
Αναβαθμισμένη ασφάλεια
Ο τομέας της ασφάλειας αναβαθμίζεται με την υιοθέτηση της δομής αμαξώματος ACE (Advanced Compatibility Engineering), μιας φιλοσοφίας που σταδιακά χρησιμοποιείται σε ολόκληρη την οικογένεια των μοντέλων της Honda. Η δομή ACE, και συγκεκριμένα ένα εμπρός πολυγωνικό βασικό πλαίσιο βοηθά στη μείωση των αρνητικών επιπτώσεων της κακής ευθυγράμμισης μεταξύ οχημάτων διαφορετικών μεγεθών και δομής και πολλαπλών ζωνών απορρόφησης ενέργειας που διαχέουν της ενέργεια κρούσης ώστε να παρεμποδίζεται η παραμόρφωση της καμπίνας. Στάνταρ σε όλα τα μοντέλα είναι 2 εμπρόσθιοι, 2 πλευρικοί αερόσακοι και 2 πλαϊνοί τύπου κουρτίνας πλήρους μήκους, με ζώνες ασφαλείας τριών σημείων και στα 5 καθίσματα, με προεντατήρες 2 σταδίων μπροστά. Ο αερόσακος του συνοδηγού μπορεί να απενεργοποιηθεί για να τοποθετηθεί ένα παιδικό κάθισμα με κατεύθυνση προς τα πίσω, ενώ για πρώτη φορά το Jazz εφοδιάζεται με σύστημα υπενθύμισης πρόσδεσης ζώνης ασφαλείας στα εμπρός και πίσω καθίσματα. Τα εμπρός καθίσματα φέρουν ενεργά προσκέφαλα, ελαχιστοποιώντας το ενδεχόμενο τραυματισμού από τράνταγμα. Δύο βάσεις ISOFIX στο αριστερό και δεξί πίσω κάθισμα, μαζί με ιμάντες πρόσδεσης στην οροφή διασφαλίζουν την σωστή τοποθέτηση παιδικών καθισμάτων.



 
Σας Προτείνουμε
Αν ενδιαφέρεστε για Ford
ΓΙΩΡΓΟΣ ΠΙΤΑΡΑΚΗΣ

Συνεργείο - Ανταλλακτικά/Αξεσουάρ - Βελτιώσεις
Πόντου 71, 164 52 Αργυρούπολη
Τηλ.: +302109958545, Fax: +302109945639, E-mail: g.pitarakis@hotmail.gr
 
Χρήσιμα