IX Auto Logo

Καλώς ήρθατε στο ixauto.gr, το μοναδικό πλήρως ανεξάρτητο και απόλυτα έγκυρο μέσο ενημέρωσης για το αυτοκίνητο.


 
Το σοκ της κατανάλωσης κατά την εκκίνηση!


Οι σύγχρονοι κινητήρες μπορεί να έχουν γίνει ιδιαίτερα οικονομικοί σε σχέση με το παρελθόν, όμως το σοκ που προκαλεί ένδειξη της στιγμιαίας -ή και της μέσης- κατανάλωσης κατά την εκκίνηση του αυτοκινήτου από στάση, παραμένει ισχυρό!
Του Δημήτρη Σπυράκη
Ήταν κάπου στα μέσα της δεκαετίας του 1990, όταν είχα για δοκιμή το Volvo 850 T5 SW, ένα εξαίρετο αυτοκίνητο με πολυτέλεια και άνεση στο έπακρο κι έναν ρωμαλέο κινητήρα που άλλαζε τον χαρακτήρα του αυτοκινήτου, τραβώντας το από την συντηρητική κατηγορία των μεγάλων και αδιάφορων βάγκον οχημάτων και σπρώχνοντάς το στην κατηγορία των γρήγορων σπορ αυτοκινήτων. Το μοντέλο διέθετε και υπολογιστή ταξιδίου, παρέχοντας διάφορες μετρήσεις/ενδείξεις, μία εξ αυτών και η στιγμιαία κατανάλωση. Σε μία δυναμική εκκίνηση από στάση, μπόρεσα να δω ως στιγμιαία κατανάλωση ακόμη και τα 70 λίτρα/100 χλμ.(!!!), κάτι που είδα εκ νέου πρόσφατα πίσω από το τιμόνι ενός εκ του στόλου οχημάτων μας (Toyota Auris 1ης γενιάς), αυτή τη φορά όμως, η μέση κατανάλωση μετά από τα πρώτα 0,2 χλμ. από στάση.
 
Ένα από τα παράξενα της οδήγησης
Βέβαια, αυτό δε σημαίνει ότι το αυτοκίνητο έχει κάποιο πρόβλημα. Απλά, όταν μηδενίσεις το trip computer του οχήματος και δεν εκκινήσεις άμεσα, αφήνοντας το αυτοκίνητο να κάνει ελάχιστα μέτρα με εκκίνηση/στάση, η μέση κατανάλωση -που είναι συνάρτηση του χρόνου οδήγησης και της διανυθείσας απόστασης- θα μας δώσει ένα αποτέλεσμα που μόνον σοκ μπορεί να μας προκαλέσει. Αυτό αποτελεί ένα από τα παράξενα της οδήγησης, που δείχνει όμως πόσο σημαντική είναι η ρύπανση του περιβάλλοντος, όταν τα οχήματα λειτουργούν ενώ βρίσκονται σε ακινησία, ασφυκτικά εγκλωβισμένα σε μία κυκλοφοριακή συμφόρηση. Το πρόβλημα δεν υφίσταται στα περισσότερα σύγχρονα αυτοκίνητα, καθώς διαθέτουν σύστημα εκκίνησης/παύσης του κινητήρα, όμως στα υπόλοιπα συμβατικά που δεν έχουν τέτοια συστήματα, ο μόνος τρόπος να αποφύγουμε την υπερκατανάλωση και την υψηλή ρύπανση, είναι το σβήσιμο του κινητήρα όταν βλέπουμε ότι θα μείνουμε ακίνητοι για ώρα σε κάποιο μποτιλιάρισμα στους δρόμους.
 
(Το θέμα αυτό αναρτήθηκε την 30/12/2015, 01:41 πμ.)



 
Σας Προτείνουμε
Αν ενδιαφέρεστε για Daihatsu
ΑΦΟΙ ΛΙΑΠΗ ΑΕ

Έκθεση: Κ. Τσαλδάρη 82, 114 76 Αθήνα
Τηλ.: +302106456476-7, Fax: +302130416431
Συνεργείο - Φανοποιείο/Βαφείο - Ανταλλακτικά/Αξεσουάρ
(Τοποθετήσεις παντός τύπου συστημάτων υγραερίου για όλα τα αυτοκίνητα)
Βριλησσού 56, 114 56 Αθήνα, Τηλ.: +302106467177
E-mail: daihatsu.liapis@otenet.gr, Website: www.daihatsuliapis.gr
 
Χρήσιμα