IX Auto Logo

Καλώς ήρθατε στο ixauto.gr, το μοναδικό πλήρως ανεξάρτητο και απόλυτα έγκυρο μέσο ενημέρωσης για το αυτοκίνητο.


 
Αύξηση των διοδίων (όπως είχαμε προβλέψει)
Μόλις 6 εβδομάδες μετά την επίσημη ανάθεση του αυτοκινητοδρόμου Ελευσίνας-Κορίνθου και του δρόμου Κορίνθου-Πατρών από το ΥΠΕΧΩΔΕ στην Ολυμπίας Οδός ΑΕ, με σκοπό την βελτίωση της οδικής μας ασφάλειας από την εν λόγω εταιρία με τα προβλεπόμενα, εδώ και δεκαετίες έργα, στο κομμάτι αυτό, την Παρασκευή 12 Σεπτεμβρίου 2008 ανακοινώθηκε η, αναμενόμενη για μας, αύξηση του κόστους διοδίων 4 ημέρες αργότερα, από την Τρίτη 16 Σεπτεμβρίου. Τα διόδια Αθηνών-Κορίνθου και Κορίνθου-Πατρών αυξάνονται από 2 ευρώ σε 2,80 για τα ΙΧ αυτοκίνητα και στα δίκυκλα από 1 σε 1,9 ευρώ. Είναι πλέον γνωστή η θέση και άποψή μας, αλλά και του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου, για το κατά πόσο θεωρείται ορθή η είσπραξη διοδίων σ’ έναν δρόμο (Κορίνθου-Πατρών), που μαζί με το κομμάτι που βρίσκεται ενδιάμεσα στην Αθηνών-Θεσσαλονίκης, στα Τέμπη, κρίνονται τα πλέον επικίνδυνα για την ασφάλεια των φίλων οδηγών και «ταφόπλακα» για πολλούς άτυχους συμπατριώτες μας που πέρασαν από τα σημεία αυτά. Έχοντας προσφάτως (16 Αυγούστου) «πικρή» ανάμνηση από τη χρήση του δρόμου αυτού και εκφράζοντας εγγράφως την άρνησή μας (και τους λόγους αυτής) να πληρώσουμε διόδια, θεωρούμε τη διαχείριση του δρόμου ανεπαρκή από την αρμόδια εταιρία (Ολυμπία Οδός Λειτουργία ΑΕ), επαναπαυόμενη στην αστυνομική δύναμη της οδού (Τροχαία) και με λανθασμένες επιλογές όσον αφορά την διασφάλιση της στοιχειώδους ασφάλειας του δρόμου. Η αλήθεια είναι ότι δεν έχουμε πλήρη εικόνα μέχρι τη στιγμή που γράφονταν αυτές οι σειρές (12 Σεπτεμβρίου 2008), όμως πιστεύουμε ότι δεν θα διαφέρει και πολύ. Πέραν της όποιας νομιμότητας, θεωρούμε απαράδεκτη κάθε αύξηση που υπερβαίνει τον τρέχοντα πληθωρισμό. Πώς δικαιολογείτε κύριοι αυξήσεις 40-90%; Ασφαλώς, ξέρετε τι θα γίνει. Θα χάσετε κι αυτά που είχατε.
 
 
Ανασχέσεις ανάθεμα
«Ανάσχεση 15 χλμ. περίπου στην Ε.Ο. Αθηνών-Θεσσαλονίκης από το ύψος του Πλαταμώνα μέχρι τα διόδια Τεμπών», ήταν επί λέξει η ενημέρωση που πήραμε από το Αρχηγείο της Ελληνικής Αστυνομίας στο Υπουργείο Εσωτερικών την Κυριακή 31 Αυγούστου στις 6:25 μμ. Ξέρετε πολλούς που έχουν την υπομονή και την ψυχραιμία να υποστούν τέτοια ταλαιπωρία; Ξέρετε ποιο είναι το αποτέλεσμα; Ο εκνευρισμός των φίλων οδηγών και η μείωση της απαιτούμενης προσοχής τους στην οδήγηση, που μπορεί να οδηγήσει σε ατύχημα, με ό,τι μπορεί να συνεπάγεται αυτό στη συνέχεια. Καλό θα είναι να αποφύγουμε, ως παράδειγμα, μνήμες από το παρελθόν στο σημείο αυτό. Κι όταν τον έλεγχο των Εθνικών Οδών τον είχε το κράτος, μέσω του ΥΠΕΧΩΔΕ, όταν η ανάσχεση ήταν μεγάλη (1 χλμ. για παράδειγμα), η διέλευση των οχημάτων (θυμάστε;) γινόταν ελεύθερα, με το άνοιγμα των μπαρών. Από τη στιγμή που ανέλαβαν ανώνυμες εταιρίες το Εθνικό μας οδικό δίκτυο, οι μπάρες δεν «υπακούν» σε ανασχέσεις, όσο μεγάλες κι αν θα είναι. Ξέρετε γιατί; Γιατί κάθε φορά που σηκώνεται η μπάρα, αυτόματα το Υπουργείο Οικονομικών χρεώνει τις αναδόχους εταιρίες με τον ΦΠΑ. Και το κυριότερο, οι εταιρίες βασίζονται σ’ αυτό, το μοναδικό τους, εισπρακτικό μέσο, για την άντληση πόρων που θα καλύψουν το κόστος ανάληψης του έργου, το κόστος κατασκευής, βελτίωσης και συντήρησης εντός του συμφωνηθέντος χρονικού διαστήματος και τέλος, φυσικά, το κέρδος τους, το οποίο παραμένει άγνωστο πόσο θα είναι. Πολύ θα θέλαμε να έχουμε τα (πραγματικά) οικονομικά στοιχεία που αφορούν κάθε δραστηριότητα αυτών των εταιριών διαχείρισης και εκμετάλλευσης του οδικού μας δικτύου.
 
 
Νέα (δωρεάν) «κοπάνα»
Οι πλέον αγανακτισμένοι φίλοι οδηγοί, θα αναζητήσουν άλλες οδούς για να μεταβούν στον προορισμό τους. Άλλες διαδρομές, που συνήθως, είναι οι Παλαιές Εθνικές Οδοί, ως εναλλακτική λύση. Μόνο που αυτό το γεγονός εμπεριέχει έναν μεγάλο κίνδυνο. Την αύξηση των πιθανοτήτων πρόκλησης ατυχήματος για δύο λόγους. Ο ένας είναι ο εκνευρισμός που θα έχει προκληθεί εξ αρχής από την όλη κατάσταση, ο οποίος μάλιστα θα ενισχυθεί, όταν θα έχει να αντιμετωπίσει και τους άλλους οδηγούς που θα έχουν κάνει την ίδια επιλογή και θα έχουν επιβαρύνει την κυκλοφορία σ’ αυτόν το δρόμο. Η όποια καθυστέρηση θα προκαλέσει βιασύνη και η συνέχεια είναι γνωστή. Ο άλλος, κίνδυνος ατυχήματος λόγω της αυξημένης κυκλοφορίας και μάλιστα σε αρκετές κατοικημένες περιοχές, καθώς οι δρόμοι αυτοί, κατά τα πρότυπα του παρελθόντος και για λόγους ψηφοθηρίας, αντί να περνούν περιφερειακά από χωριά και πόλεις, τις διασχίζουν. Άρα, αύξηση ατυχημάτων και κατά συνέπεια αύξηση των θυμάτων αυτών.
Με χρηματοδότηση
Αυτή θα έπρεπε να είναι η μόνη επιλογή της όποιας αναδόχου εταιρίας για την κατασκευή και βελτίωση των δρόμων. Τραπεζική χρηματοδότηση και με την ολοκλήρωση του έργου, προσαρμογή του κόστους διοδίων με βάση το χρονοδιάγραμμα, που δεν θα είναι βραχυπρόθεσμο. Όπως γίνεται και σε ορισμένες Πολιτείες στην Αμερική. Πρώτα γίνεται η κατασκευή του έργου και με την παράδοσή του στην κυκλοφορία τοποθετούνται διόδια. Μόλις αποσβεστεί το έργο, τα διόδια κλείνουν. Όταν έρθει η στιγμή της συντήρησης και βελτίωσης των προβλεπόμενων φθορών, με την ολοκλήρωσή τους, τα διόδια ενεργοποιούνται εκ νέου. Τι πιο τίμιο και λογικό; Αλλά πού μιλάμε για τιμιότητα και λογική; Στη χώρα της κομπίνας, της απάτης, του παραλογισμού, της απληστίας, της διαφθοράς. Και σταματάμε εδώ, γιατί δεν θέλουμε να εξαντλήσουμε όλες τις υπόλοιπες συνώνυμες λέξεις της Ελληνικής Γλώσσας.
 
 
Δημήτρης Σπυράκης



 
Σας Προτείνουμε
Αν ενδιαφέρεστε για BMW
ΑΥΤΟΚΙΝΗΣΗ - Δ. ΚΑΡΠΙΔΑΣ - Κ. ΠΡΕΒΕΖΙΑΝΟΣ

Συνεργείο - Ανταλλακτικά/Αξεσουάρ
Δροσίνη 5 (Νέο Δέλτα Νέας Ιωνίας), 382 21 Βόλος
Τηλ.: +302421084581, Fax: +302421067377
 
Χρήσιμα