IX Auto Logo

Καλώς ήρθατε στο ixauto.gr, το μοναδικό πλήρως ανεξάρτητο και απόλυτα έγκυρο μέσο ενημέρωσης για το αυτοκίνητο.


 
Mitsubishi Pajero - Η γιγάντωση του «Σογκούν»
Με παράδοση στην 4κίνηση και την εκτός δρόμου κίνηση, το νέο Pajero έρχεται να δώσει νέα πνοή στην κατηγορία των πολυτελών οχημάτων που προσφέρουν απεριόριστες δυνατότητες off-road.
 
Το νέο Pajero είναι πλέον γεγονός και για την Ελληνική αγορά. Στις αρχές του Φεβρουαρίου έγινε η επίσημη παρουσίαση του μοντέλου στους Έλληνες δημοσιογράφους του χώρου και από τις πρώτες ημέρες του Μάρτη θα είναι διαθέσιμο για το αγοραστικό κοινό. Η «Ελληνική» Mitsubishi (Ιάσων ΑΕΒΕ, μέλος του Ομίλου Σαρακάκη) επέλεξε τη «μαγευτική» Πορταριά, στη «κεφαλή» του Βόλου, για το λανσάρισμα του μοντέλου στους εκπροσώπους του ειδικού Τύπου του αυτοκινήτου, αφού πρώτα διανύθηκαν αρκετά χιλιόμετρα μικτής διαδρομής από τις εγκαταστάσεις της εταιρίας στην Αθήνα, ως το σημείο αναφοράς.
 
Η εξέλιξη της κατηγορίας
Ενώ το 1982 το πρώτο SJ Pajero είχε ως ανταγωνιστές μόνο μοντέλα όπως Range Rover, Cherokee ή Land Cruiser, σήμερα πάνω από 50 οχήματα ελεύθερου χρόνου όλων των μεγεθών και σχημάτων, ικανοποιούν τις επιθυμίες των όλο και περισσότερων Ευρωπαίων πελατών, με μοντέλα από το μικρό Suzuki Jimny μέχρι το μεγαλοπρεπές Hummer και όλες τις ενδιάμεσες εκδόσεις και συνδυασμούς, για όλες τις οικονομικές επιφάνειες. Σ’ αυτό το περίπλοκο, μεταβαλλόμενο και άκρως ανταγωνιστικό περιβάλλον, η νέα στρατηγική της Mitsubishi στα 4x4 έχει νόημα, καθώς αναθέτει συγκεκριμένο ρόλο στο καθένα από τα 3 της αυτοκίνητα επόμενης γενιάς, μέσα στο σύνολο της αγοράς 4x4. Με αυτή την έννοια και καθώς η επόμενη γενιά Outlander μπορεί τώρα να ικανοποιήσει πλήρως (ευρυχωρία, μέγεθος, πετρελαιοκινητήρας) το ταχέως αναπτυσσόμενο τμήμα SUV, ακριβώς την καρδιά της αγοράς και με το L200 να διερευνά νέες, πολλά υποσχόμενες αγορές SUV, το Pajero μπορεί τώρα να εστιάζει τις βλέψεις του στο χώρο που ανήκει πραγματικά, στο χώρο των αυθεντικών off-road, παράλληλα με τον κορυφαίο αντίπαλό του, Toyota Land Cruiser καθώς και τα Nissan Patrol και Pathfinder. Μία αρκετά σταθερή υποκατηγορία με ετήσιες πωλήσεις 100-120.000 μονάδων το χρόνο στην Ευρώπη, ανεξάρτητα από τις πρόσφατες τάσεις, έχει σαν περαιτέρω χαρακτηριστικό γνώρισμα τη διαθεσιμότητα των 3θυρων μοντέλων, που είναι πιο προσιτά και προορίζονται για πιο σπορ χρήση σε σχέση με τις 5θυρες εκδόσεις. Μεγάλη σημασία για το Pajero έχει η 3θυρη έκδοση που συνεχίζει να παράγεται αφού αντιπροσωπεύει το 54% των συνολικών πωλήσεων του μοντέλου στην Ευρωπαϊκή αγορά. Η ζήτησή του σε κάποιες περιοχές είναι ακόμη μεγαλύτερη αφού στη Νότα Ευρώπη αντιπροσωπεύει το 67% σε Γαλλία και Ιταλία και το 62% στην Ισπανία.
 
Επιστροφή στο Pajero
Ποτέ δεν ήταν εύκολο να ανασχεδιάσεις ένα σύμβολο και πολλές μάρκες έχουν βρεθεί σε παρόμοιο δίλημμα. Στην περίπτωση της επόμενης γενιάς Pajero, η Mitsubishi οραματίστηκε μία πιο ριζοσπαστική σχεδιαστική κατεύθυνση με τρεις προτάσεις προσανατολισμένες σε SUV, όλες βασισμένες στην εντυπωσιακή σχεδίαση του πρωτοτύπου Pajero Evo. Αν και κανένα από αυτά δεν έχανε την τεχνική ακεραιότητα και τον καθαρόαιμο χαρακτήρα του Pajero, και οι τρεις απορρίφθηκαν κατά τη διάρκεια έρευνας αγοράς στα τέλη του 2003, τόσο από τους πελάτες του Pajero όσο και από μη πελάτες του Pajero, καταλήγοντας ότι οι εκδόσεις αυτές απείχαν πολύ από την εικόνα που περίμεναν από το ιδανικό Pajero. Αυτό είναι ενδεικτικό του υψηλού ποσοστού πιστότητας του Pajero και της αναγνωρισιμότητας που οδήγησε τους σχεδιαστές πίσω στο σχεδιαστήριο, τόσο για το αυτοκίνητο παραγωγής, όσο και για την αγωνιστική έκδοση 2007 Dakar, με ένα σαφές αίτημα: «επιστροφή στο Pajero!»
 
Πιστό στη μορφή
Το νέο Pajero σηματοδοτεί την επιστροφή στην χαρακτηριστική σχεδιαστική γλώσσα που προσδιόρισε το 1979 το Pajero II Concept (ψηλό, κατακόρυφο και σχεδόν επίπεδο παρμπρίζ, φυσιογνωμία με «μάτια Pajero», πίσω πόρτα με μεντεσέ το πλάι, κλπ.). Ένα ακόμα ιδιαίτερο χαρακτηριστικό είναι η σχεδίαση που τοποθετεί τον κινητήρα ελαφρώς πίσω από τους εμπρός τροχούς. Το κοντό ρύγχος που αποτελεί γνώρισμα του Pajero μεταφράζεται σε άριστη ορατότητα και πολύ καλή γωνία προσέγγισης 36°6 (36°7 στο 3θυρο). Καταργώντας τα διογκωμένα εμπρός φτερά της προηγούμενης γενιάς, που γρήγορα ξεπεράστηκαν σχεδιαστικά, αυτή η γενιά προσφέρει μία άριστα αναγνωρίσιμη, πιο ισορροπημένη σιλουέτα. Η διαθεσιμότητα 2 τύπων νέων ζαντών αλουμινίου (18άρες 6 ή 10 ακτίνων) επιβεβαιώνει αυτή την εντύπωση. Το πιο στιβαρό και σπορ 3θυρο ακολουθεί την ίδια στρατηγική σχεδίασης, διατηρώντας τις μακρύτερες πόρτες, το κοντό μεταξόνιο (2,545 μέτρα έναντι 2,78 για το 5θυρο), τη χαρακτηριστική κλίση των πίσω παραθύρων και τις κολόνες Β που θυμίζουν roll-bar, αλλά με ειδικά πίσω φανάρια με διάφανα κρύσταλλα και ανασχεδιασμένα πλαϊνά σκαλοπάτια. Το Pajero με το κοντό μεταξόνιο διατηρεί επίσης τα ανάγλυφα πίσω φτερά που εναρμονίζονται άριστα με την πιο δυναμική του εμφάνιση, ενώ το μακρύτερο 5θυρο τώρα υιοθετεί ένα πιο λιτό προφίλ. Στο ίδιο πνεύμα, τα πλαϊνά προστατευτικά έχουν εξομαλυνθεί και στα δύο στυλ αμαξώματος. Σαν τελική πινελιά, τα φλας είναι τώρα ενσωματωμένα στους εξωτερικούς καθρέπτες, προσθέτοντας μία συνολική εικόνα φινέτσας στις λεπτομέρειες.
 
Υψηλές απαιτήσεις 4x4
Οι αγοραστές ενός Pajero δε θα ήθελαν το αγαπημένο τους αυτοκίνητο να έχει εξωραϊστεί σε βάρος των αρχικών μηχανολογικών σχεδίων (σκληρή δουλειά, ρυμούλκηση, κίνηση στις λάσπες, διάσχιση ποταμών, κλπ.). Μελέτες έδειξαν ότι το Pajero χρησιμοποιείται κυρίως για τους λόγους τους οποίους σχεδιάστηκε και κατασκευάστηκε, δηλαδή, αληθινή οδήγηση 4x4, από «επαγγελματίες» σε μέρη χωρίς άσφαλτο, οι οποίοι και αποζητούν τα ίδια στοιχεία. Τα αποτελέσματα είναι απλά και σαφή. Η αξιοπιστία και η στιβαρότητα θεωρούνται κριτήρια αγοράς για το 21% των πελατών Pajero έναντι του 16% για τα πιο «ασφάλτινα» (τα λεγόμενα soft-road). Το 33% των ιδιοκτητών του Pajero χρησιμοποιούν το όχημά τους off-road για δουλειά έναντι του 16% για τα πιο «ασφάλτινα». Το 43% των ιδιοκτητών του Pajero χρησιμοποιούν το όχημά τους off-road για διασκέδαση έναντι του 24% για τα πιο «ασφάλτινα». Η μεταφορά μεγάλων αντικειμένων είναι σημαντική για το 85% των χρηστών του Pajero έναντι του 67% για τα πιο «ασφάλτινα». Το 31% των πελατών του Pajero ρυμουλκούν έναντι του 14% για τα πιο «ασφάλτινα». Επιβεβαιώνοντας τη χρήση του Pajero, το 80% των πελατών του στη Γερμανία, έχουν για παράδειγμα τοποθετημένο κοτσαδόρο, ενώ το 14% από αυτούς χρησιμοποιούν το αυτοκίνητό τους off-road για δουλειά σχεδόν κάθε μέρα και το 22% στο χώμα σχεδόν κάθε μέρα. Πιο Νότια, το Pajero χρησιμοποιείται λιγότερο από όλα τα 4x4 στην Ισπανία για τις καθημερινές διαδρομές στο σχολείο (12%) αλλά είναι επίσης το 2ο σε χρήση 4x4 σαν επαγγελματικό όχημα off road.
 
Ποιότητα, εργονομία και λειτουργικότητα
Το ταμπλό χρησιμοποιεί ορθόδοξη διάταξη σχήματος Τ με ένα μεγάλο μέρος των ποιοτικών, καμπύλων επιφανειών να καταλαμβάνουν οι οθόνες και τα χειριστήρια. Τα όργανα τοποθετούνται σε ζώνες ανάλογα με τη λειτουργία τους, με τη νέα κεντρική οθόνη πολλαπλών ενδείξεων, που προβάλλει πληροφορίες για τη λειτουργική κατάσταση του αυτοκινήτου, να βρίσκεται στο πάνω μέρος, το πάνελ χειριστηρίων του ηχοσυστήματος παρακάτω και το πάνελ των χειριστηρίων κλιματισμού στο κάτω τμήμα. Επιπλέον, τα χειριστήρια που χρησιμοποιούνται συχνά, όπως αυτά του τελείως αυτόματου συστήματος κλιματισμού που χρησιμοποιεί περιστροφικούς διακόπτες, έχουν γίνει μεγαλύτερα για να επιτυγχάνεται μεγαλύτερη λειτουργική ακρίβεια. Τα πάνελ χρησιμοποιούν τον ίδιο χαλαρωτικό πορτοκαλί/κόκκινο φωτισμό. Η ποιότητα της υφής ήταν προτεραιότητα στην εξέλιξη του ταμπλό. Η πολύ καθαρή εμφάνιση είναι αποτέλεσμα μιας ιδιαίτερης τεχνικής χύτευσης, που φαίνεται στην αποκλειστική σχεδίαση του πάνελ του ηχοσυστήματος, και στην παντελή απουσία ραφής η οποία να αποκαλύπτει την ύπαρξη του αερόσακου συνοδηγού. Τα κενά ανάμεσα στα στοιχεία του κάθε εξαρτήματος έχουν γεμίσει για τη δημιουργία μιας ενιαίας εμφάνισης που δικαιολογεί πλήρως μια νέα γενιά SUV παντός χρήσης, ενώ η προσεκτική επιλογή και συνοχή όλων των υλικών αναβάθμισε σημαντικά την ποιοτική εμφάνιση.
 
Εργονομία προληπτικής ασφάλειας
Μέσα στο αυτοκίνητο, τα off-road διαπιστευτήρια του Pajero συμβολίζονται με τη χρήση ενός κανονικού λεβιέ επιλογής 4κίνησης Super Select, αντί του μαλακού περιστροφικού μπουτόν που συνήθως υπάρχει στα σύγχρονα SUV. Λειτουργώντας σχεδόν διαισθητικά, πληροί τις ίδιες εργονομικές απαιτήσεις με τα νέα χειριστήρια στο τιμόνι. Αυτό το τιμόνι 4-ακτίνων χρησιμοποιεί μία πρωτοποριακή σχεδίαση λαβής, για ανώτερη αίσθηση άνεσης και ελέγχου, ενώ οι διακόπτες που βρίσκονται αριστερά και δεξιά επιτρέπουν στον οδηγό να ελέγχει το cruise control και τα χειριστήρια του ηχοσυστήματος χωρίς να χρειάζεται να πάρει τα χέρια του από το τιμόνι. Η υιοθέτηση ενός αυτόματου αντιθαμβωτικού μεσαίου καθρέπτη, είναι ένα ακόμα βήμα στον τομέα της προληπτικής ασφάλειας. Διατηρώντας το μεγάλο μέγεθος και τα βέλτιστα χαρακτηριστικά κατανομής πίεσης που έχουν γίνει τόσο δημοφιλή στο παρελθόν, τα καθίσματα περιλαμβάνουν τώρα στοιχεία που βελτιώνουν περαιτέρω την άνεση και την ασφάλεια. Τα προσκέφαλα των εμπρός καθισμάτων έχουν επανασχεδιαστεί για να έχουν πιο μαλακή αίσθηση και να αγκαλιάζουν απαλά το κεφάλι του επιβάτη. Το εμπρός τμήμα των μαξιλαριών των καθισμάτων της 2ης σειράς γίνεται πιο ανάγλυφο, κάτι που προσφέρει καλύτερη τοποθέτηση και μεγαλύτερη αίσθηση ασφάλειας, χωρίς να εμποδίζει τη λειτουργία της επίπεδης αναδίπλωσης. Το έξυπνο σύστημα καθισμάτων 3ης σειράς «Hide & Seat» της Mitsubishi (διατίθεται μόνο στα 5θυρα) που αποθηκεύεται κάτω από το πάτωμα του πορτμπαγκάζ, φέρει μεγάλα προσκέφαλα για βελτιωμένη ασφάλεια όταν χρησιμοποιείται. Το ύψος του πίσω πατώματος έχει βελτιστοποιηθεί αυξάνοντας το χώρο της κεφαλής για τους επιβάτες της 3ης σειράς σε 860 χλστ., επιτρέποντας μία πιο φυσική θέση καθίσματος και προσφέροντας για το κεφάλι και τους ώμους σχεδόν τόσο χώρο όσο στην 1η και 2η σειρά καθισμάτων. Η ταπετσαρία του Pajero είναι διαθέσιμη σε γνήσιο δέρμα ή σε πλεκτό ύφασμα. Μία νέα τεχνική επεξεργασίας χαρίζει στο δέρμα μία πιο μαλακιά, πιο πολυτελή αίσθηση. Παράλληλα η υφασμάτινη ταπετσαρία χρησιμοποιεί ένα σύγχρονο υλικό τύπου σουέτ.
 
Εύκολη πρόσβαση κατά τη φόρτωση
Όσον αφορά τα θέματα φόρτωσης, το αυτοφερόμενο αμάξωμα του Pajero προσφέρει τη δυνατότητα ενός πολύ χαμηλότερου πατώματος, σε σχέση με τη δομή τύπου σκάλας που εξακολουθεί να χρησιμοποιείται σε πολλές μάρκες οχημάτων off-road. Η 4η γενιά Pajero έχει εξελίξει περαιτέρω αυτό το πλεονέκτημα, δημιουργώντας ένα χώρο αποσκευών ύψους 1,10 μέτρων στα 5θυρα μοντέλα ακόμα και με την 3η σειρά καθισμάτων αποθηκευμένη κάτω από το πάτωμα. Το χαμηλότερο πάτωμα του χώρου αποσκευών συντελεί και στη μείωση του ύψους του σκαλοπατιού φόρτωσης από το έδαφος, που στο νέο Pajero φτάνει τα μόλις 74 και 72,4 εκατοστά αντίστοιχα στο μακρύ και το κοντό αμάξωμα. Αυτό διευκολύνει τη φόρτωση/ εκφόρτωση μεγάλων και βαρέων αντικειμένων.
 
Στιβαρό αμάξωμα για άμεση οδηγική απόκριση
Ένα στιβαρό αμάξωμα είναι απαραίτητο για να μπορέσει το αυτοκίνητο να παρέχει άμεση οδηγική απόκριση και άνεση στους επιβάτες είτε κινείται στην άσφαλτο είτε στο χώμα. Το Pajero κληρονομεί τη βασική δομή και το πλαίσιο του προκατόχου του αλλά για μεγαλύτερη αντοχή και ακαμψία, τα 3θυρα και 5θυρα μοντέλα τώρα ωφελούνται από 38 και 54 περισσότερα σημεία συγκόλλησης (ηλεκτροπόντες) αντίστοιχα. Αλλαγές με στόχο τη στιβαρότητα περιλαμβάνουν τη χρήση ενός πιο άκαμπτου πατώματος και οροφής, τη χρήση ατσαλιού υψηλότερης αντοχής για τα πάνελ της πίσω πόρτας (αλλαγή στην κατηγορία 440 MPa από την 270 MPa) και τη στρατηγική χρήση νέων τεχνικών δομικών συγκολλήσεων. Ένα πιο άκαμπτο αμάξωμα προσφέρει μεγαλύτερη ευστάθεια. Η σημαντικά βελτιωμένη απόκριση του οχήματος και η πληροφόρηση για τις κινήσεις του πίσω μέρους στις στροφές, συμπληρώνονται από μία ουδέτερη αίσθηση του τιμονιού. Η χρήση αντιδιαβρωτικών επιστρώσεων ψευδαργύρου έχει αυξηθεί από 40% σε 76% (5-θυρο) και 78% (3-θυρο) σε περιοχές όπως το πάνελ του πατώματος, στην περιοχή των ποδιών, καθώς και στις εσωτερικές επιφάνειες των θυρών και των φτερών. Ένα ακόμα μέτρο, είναι ότι το Pajero διαθέτει τώρα πιο ελαφρύ καπό (μείωση 50% στα 9 κιλά) με τη χρήση εξαρτημάτων από αλουμίνιο. Συμβάλλοντας σε μία μέτρια αύξηση βάρους (+60 κιλά για ένα 5θυρο 3.2 DiD A/T Intense, για παράδειγμα), αυτή η επιλογή βελτιώνει την κατανομή βάρους εμπρός/ πίσω. Επίσης διευκολύνει το άνοιγμα και το κλείσιμο του καπό.
 
Κιβώτιο 4κίνησης
Η τέταρτη γενιά Pajero παραμένει πιστή στο δοκιμασμένο σύστημα κιβωτίου 4κίνησης της Mitsubishi, Super Select 4 II (SS4 II). Το σύστημα ενσωματώνει ένα κλείδωμα κεντρικού διαφορικού και βοηθητικό κιβώτιο που προσφέρουν έξοχες επιδόσεις off-road σε ανώμαλα εδάφη. Κατανέμοντας τη ροπή του κινητήρα εμπρός/πίσω 33/67 στάνταρ, το κεντρικό διαφορικό με σύστημα πλανητικών γραναζιών φέρει συνεκτικό συμπλέκτη για άριστη και συνεχή κατανομή της ροπής σε όλων των ειδών τις επιφάνειες, προσφέροντας υψηλό επίπεδο πρόσφυσης και ευστάθειας με άριστα χαρακτηριστικά συμπεριφοράς. Το Super Select 4 II προσφέρει 4 προγράμματα κίνησης. Με ταχύτητες μέχρι 100 χ.α.ώ. ένας επιλογέας άμεσης εμπλοκής επιτρέπει στον οδηγό να επιλέγει το πιο κατάλληλο πρόγραμμα κίνησης σε διαφορετικές ταχύτητες και οδηγικές συνθήκες (Το όχημα πρέπει να είναι σταματημένο όταν αλλάζει από 4HLc σε 4LLc). Ο οδηγός έχει πρόσβαση σε 4 προγράμματα, ανάλογα με τις οδηγικές, καιρικές και οδικές συνθήκες. Η λειτουργία 2H (κίνηση στους πίσω τροχούς) μειώνει τις απώλειες ισχύος στη μετάδοση. Εμπλέκοντας τις εμπρός πλήμνες ελεύθερου τροχασμού (περιστροφής), αποτρέπει την περιστροφή του άξονα μετάδοσης, μειώνοντας έτσι τις τριβές και επιτυγχάνοντας 3% βελτίωση στην οικονομία καυσίμου. Αυτό είναι το ιδανικό πρόγραμμα για οδήγηση στην πόλη σε καλό καιρό. Το στάνταρ πρόγραμμα λειτουργίας του SS4 II, η λειτουργία 4H (μόνιμη 4κίνηση) χρησιμοποιείται σε μία μεγάλη ποικιλία οδηγικών συνθηκών. Στην πόλη, στους δρόμους ταχείας κυκλοφορίας ή σε εξοχικούς δρόμους και λοιπές συνθήκες on-road καθώς και για οδήγηση σε χιόνι, πάγο και χώμα. Στην άσφαλτο, η ασύμμετρη κατανομή ροπής εμπρός/πίσω 33/67 επιτρέπει στον οδηγό να απολαμβάνει την άριστη οδηγική συμπεριφορά του Pajero. Σε βρεγμένες επιφάνειες και σε δρόμους με χαμηλό συντελεστή τριβής, ο συνεκτικός συμπλέκτης αυξάνει τη ροπή στους εμπρός τροχούς μέχρι μάξιμουμ 50% για βελτιωμένη πρόσφυση και ευστάθεια. Με την επιλογή του 4HLc κλειδώνει το κεντρικό διαφορικό, έτσι η κίνηση μεταφέρεται και στους 4 τροχούς, για επιδόσεις στο μαλακό χιόνι, στην άμμο, στο χώμα και σε άλλες, μη ομαλές συνθήκες. Το πρόγραμμα 4LLc (κοντές σχέσεις με κλείδωμα κεντρικού διαφορικού), χρησιμοποιείται σε συνθήκες που απαιτούν επιπλέον πρόσφυση, όπως πετρώδεις επιφάνειες ή λάσπη. Όλα τα Pajero διατίθενται τώρα με κλείδωμα πίσω διαφορικού που εξουδετερώνει τη διαφορά ταχύτητας μεταξύ των πίσω τροχών. Το κλείδωμα του πίσω διαφορικού, που ενεργοποιείται από ένα διακόπτη στο ταμπλό στα προγράμματα 4HLc ή 4LLC συνεργάζεται με το κλείδωμα εμπρός/πίσω μέσω του κεντρικού διαφορικού, για να βοηθήσει τον οδηγό να ξεκολλήσει το αυτοκίνητο όταν έχει χωθεί, π.χ. στη λάσπη. Το κλείδωμα του πίσω διαφορικού είναι ηλεκτρονικά ελεγχόμενο για την αποφυγή ξαφνικών αλλαγών στη συμπεριφορά του αυτοκινήτου. Ο οδηγός μπορεί να επιλέξει το κλείδωμα πίσω διαφορικού με ταχύτητες μέχρι 12 χ.α.ώ. και το διαφορικό στην πραγματικότητα κλειδώνει σε ταχύτητες κάτω των 6 χ.α.ώ. Το χαρακτηριστικό αυτό στο νέο Pajero είναι αποτέλεσμα μιας διαδικασίας αναβάθμισης του συστήματος κίνησης που σχεδιάστηκε για αύξηση της οδηγικής απόλαυσης και διασφάλιση της ηρεμίας.
 
Κορυφαία τεχνολογία
Το Pajero χρησιμοποιεί τώρα μία πιο προηγμένη και βελτιωμένη έκδοση του συστήματος Active Stability & Traction Control system (ASTC). Βασισμένο στην τεχνολογία «All Wheel Control» της Mitsubishi, ανεβάζει τον πήχη στον τομέα της ευστάθειας και της συμπεριφοράς μέσω ενεργούς διαχείρισης της ισχύος και της δύναμης πέδησης. Το σύστημα χρησιμοποιεί δεδομένα από αισθητήρες του αμαξώματος και πληροφορίες από την ηλεκτρονική μονάδα ελέγχου (ECU) για τη ρύθμιση της κινητήριας ισχύος και της δύναμης πέδησης σε κάθε τροχό. Το ASTC περιλαμβάνει δύο βασικά συστήματα. Το Active Stability Control (ASC) αποτρέπει το σπινάρισμα, την πλαγιολίσθηση και γενικά την τάση αποσταθεροποίησης του οχήματος λόγω ξαφνικών εντολών στο τιμόνι ή εξ αιτίας ολισθηρών επιφανειών του οδοστρώματος. Το Active Traction Control (ATC) αποτρέπει την απώλεια ελκτικής ροπής ή πέδησης όταν ένας τροχός χάσει την επαφή του με το δρόμο σε συνθήκες off-road ή σε άλλες καταστάσεις, εφαρμόζοντας τα φρένα σε κάθε τροχό ατομικά. Το ολοκληρωμένο σύστημα ASTC λειτουργεί όταν το κιβώτιο της 4κίνησης SS4 II είναι στο πρόγραμμα 2H ή 4H για τη διατήρηση της ευστάθειας του οχήματος. Όταν το SS4 II είναι στη λειτουργία 4HLc με το κλείδωμα του κεντρικού διαφορικού ενεργοποιημένο, η ρύθμιση της κινητήριας ισχύος μέσω των ASC και ATC απενεργοποιείται, αλλά η λειτουργία κατανομής της δύναμης πέδησης παραμένει ενεργή για τη βελτίωση των επιδόσεων σε δύσβατους δρόμους. Στη λειτουργία 4LLc, η ρύθμιση πέδησης ASC απενεργοποιείται (αφήνοντας μόνο τη ρύθμιση πέδησης ATC ενεργή) για να μπορέσει να βγει ευκολότερα κάποιο αυτοκίνητο που είναι κολλημένο σε λάσπη ή σε χιόνι. Ο οδηγός μπορεί επίσης να χρησιμοποιήσει ένα διακόπτη για την απενεργοποίηση του συστήματος ASC στη λειτουργία 4H, αφήνοντας μόνο την κανονική λειτουργία πέδησης ATC ενεργή όπως στη λειτουργία 4LLc, για βελτιωμένη συμπεριφορά off-road. Για λόγους ασφαλείας, όλο το σύστημα ATSC ενεργοποιείται κάθε φορά που ο οδηγός ξεκινά το αυτοκίνητο. Σε μοντέλα με το προαιρετικό κλείδωμα πίσω διαφορικού, αν ο οδηγός ενεργοποιήσει αυτό το χαρακτηριστικό, το σύστημα ASTC απενεργοποιείται αυτόματα για να δώσει προτεραιότητα στη μέγιστη κινητήρια ροπή. Το σκεπτικό εδώ είναι ότι το κλείδωμα του διαφορικού προσφέρει πιο αποτελεσματικό έλεγχο πρόσφυσης όταν το αυτοκίνητο οδηγείται στην άμμο, τη λάσπη ή άλλες αντίξοες συνθήκες επειδή δεν δαπανά καθόλου κινητήρια ροπή. Με αυτή την ευελιξία, το ASTC λειτουργεί πάντα με σκοπό να προσφέρει βέλτιστη πρόσφυση και ευστάθεια σε οποιαδήποτε οδική επιφάνεια. Η λειτουργία Engine Brake Assist Control (Ελέγχου Υποστήριξης Φρένου Κινητήρα) είναι στάνταρ και χρησιμοποιείται σε απότομες κατηφόρες. Ενεργοποιείται μόνο στις κοντές σχέσεις, με εμπλοκή της πρώτης ταχύτητας, επιτρέποντας από τον οδηγό να πάρει το πόδι του από το πεντάλ φρένου. Μόλις ανιχνεύσει ότι ένας τροχός χάνει την πρόσφυσή του, το EBAC αναλαμβάνει το φρενάρισμα του αυτοκινήτου, επιτυγχάνοντας μία ελεγχόμενη και σταδιακή κατάβαση.
 
Άριστα φρένα, υποδειγματικό σύστημα διεύθυνσης
Το Pajero διατίθεται με δύο διαφορετικά συστήματα πέδησης. Στις (ελαφρύτερες) 3θυρες εκδόσεις, τοποθετούνται φρένα 16 ιντσών (290 χλστ. μπροστά με δαγκάνες 2 εμβόλων και 300 χλστ. πίσω). Τα εμπρός φρένα έχουν τώρα υψηλότερη ικανότητα απαγωγής θερμότητας, για μείωση των φαινόμενων κόπωσης (υπερθέρμανση), ενώ τα τακάκια εμπρός/πίσω κατασκευάζονται από ανθεκτικότερο υλικό. Τα πιο βαριά 5θυρα αμαξώματος εφοδιάζονται τώρα με (332 χλστ. μπροστά και πίσω) αεριζόμενους δίσκους 17 ιντσών για καλύτερη ισχύ ακινητοποίησης και υψηλότερη αντοχή στην κόπωση. Τα εμπρός φρένα χρησιμοποιούν πιο άκαμπτες δαγκάνες με 4 έμβολα που μεταφέρουν πιο συνεπή αίσθηση φρένου στον οδηγό. Σύμφωνα με όλες τις μετατροπές που έγιναν στο πλαίσιο του Pajero (ASTC, φρένα, αναρτήσεις), διατίθενται νέοι τροχοί και ελαστικά, που βελτιώνουν κυρίως τη συμπεριφορά στο δρόμο. Νέες ζάντες αλουμινίου προσφέρονται σε διαστάσεις 17 x 7,5 J (265/65R17) ή 18 x 7,5 J (265/60R18) σε 2 διαφορετικά στυλ (ανάλογα με την έκδοση) συμπεριλαμβανομένης της ρεζέρβας. Αυτή αντικαθιστά τις προηγούμενες ζάντες 16 και 17 ιντσών, επιτρέποντας τη χρήση μεγάλων δισκοφρένων 17 ιντσών στο 5θυρο Pajero. Το Pajero διατηρεί από το προηγούμενο μοντέλο μία κρεμαγιέρα με υδραυλική υποβοήθηση. Οι φυσικές ιδιότητες του συστήματος (άμεση απόκριση, ακαμψία δομής) βελτιώνονται σ’ αυτή τη νέα γενιά με μετατροπές που εφαρμόστηκαν στο πλαίσιο και την ανάρτηση, επιτυγχάνοντας μεγαλύτερη αμεσότητα και ακρίβεια καθώς και καλύτερη απόσβεση των κραδασμών. Για καλύτερη ψύξη των υδραυλικών υγρών και βελτιωμένη αξιοπιστία, η αντλία ψύξης χρησιμοποιεί μακρύτερους σωλήνες, ενώ η διάταξη έχει ανασχεδιαστεί. Αντικαθιστώντας την υδραυλική αντλία και βελτιστοποιώντας το συντελεστή ροής υγρών, επιτυγχάνεται μεγαλύτερη ακρίβεια που προσφέρει μία αίσθηση καλύτερου ελέγχου στις υψηλότερες ταχύτητες.
 
Καθαροί κινητήρες πετρελαίου/βενζίνης
Ο 4κύλινδος, 16βάλβιδος, υπερτροφοδοτούμενος πετρελαιοκινητήρας, 3.2 λίτρων του Pajero με διπλό εκκεντροφόρο επικεφαλής και intercooler, είναι ένα σκληρό, ανθεκτικό εργαλείο που θα εκτιμηθεί ιδιαίτερα από τους πελάτες του. Ωστόσο, σε επίπεδο λειτουργίας, αυτή η μονάδα έπρεπε πρώτο και κύριο να αναθεωρηθεί προσεκτικά ώστε να ικανοποιεί τις προσδοκίες στον τομέα της άνεσης και των εκπομπών ρύπων. Έτσι υιοθετήθηκε μία αρχιτεκτονική common-rail, μαζί με ένα σύστημα άμεσου ψεκασμού, παρόμοια μέθοδος με αυτή που επιλέχθηκε νωρίτερα φέτος για το νέο L200. Πιο αθόρυβος κατά 15% και με προδιαγραφές Euro 4, αυτός ο νέος πετρελαιοκινητήρας κάνει το αυτοκίνητο συνολικά ταχύτερο (από 170 σε 177 χ.α.ώ.), πιο οικονομικό (από 10,5 λίτρα ανά 100 χλμ. σε 9,3) και καθαρότερο (g/km CO² από 251 σε 246 για το ίδιο 160 ίππων M/T, τιμές Pajero 5-θυρο M/T). Σαν ένα πρόσθετο πλεονέκτημα, 10 ίππων κερδίζονται στο αυτόματο κιβώτιο συγκριτικά με το προηγούμενο Pajero, ενώ 8 επιπλέον Nm συμβάλλουν στη μεγαλύτερη ελαστικότητα (πάντα πλεονέκτημα σε συνθήκες off road) με μηχανικό κιβώτιο. Έχοντας παράλληλη εξέλιξη, η αυτόματη και η μηχανική έκδοση, δεν αποδείχτηκαν εφάμιλλες στον τομέα των εκπομπών ρύπων, αφού ο 3.2 Di-D M/T πέρασε με ευκολία στην κατηγορία Euro 4, ενώ ο 3.2 Di-D A/T χρειάστηκε λίγη περισσότερη προσοχή. Η λύση βρέθηκε με την υιοθέτηση στον στάνταρ εξοπλισμό ενός Φίλτρου Σωματιδίων Πετρελαίου (DPF) κλειστού τύπου. Ωστόσο, επειδή αυτό απειλούσε να «κλέψει» μέρος από την ισχύ του κινητήρα, ένας υπερσυμπιεστής μεταβλητής γεωμετρίας κρίθηκε απαραίτητος, αυξάνοντας τη συνολική ισχύ κατά 10 ίππους όπως αναφέραμε παραπάνω (από 160 σε 170 ίππους). Φίλτρο Σωματιδίων Πετρελαίου θα διατίθεται επίσης στις μηχανικές εκδόσεις, ανάλογα με τις αγορές. Για τη βενζινοκίνητη έκδοση, που είναι δημοφιλής σε βασικές αγορές, η Mitsubishi παρέμεινε πιστή στη διάταξη V6, αλλά αντί της προηγούμενης μονάδας 202 ίππων 3.5 λίτρων GDI επέλεξε την τελευταία γενιά του κινητήρα MIVEC 3.8 λίτρων που τοποθετήθηκε στα πρόσφατα σπορ αυτοκίνητα Eclipse στη Βόρεια Αμερική. Προσφέροντας πολύ υψηλότερη ισχύ (από 202 ίππους στις 5.000 σ.α.λ. σε 250 ίππους στις 6.000 σ.α.λ.), ροπή (από 318 Nm στις 4.000 σ.α.λ. σε 329 Nm σε 2,750 σ.α.λ.), επιδόσεις (από 185 σε 200 χ.α.ώ., 0-100 χ.α.ώ. από 12,5’’ σε 10,8’’), χαμηλότερη κατανάλωση καυσίμου (από 14,2 σε 13,5 λίτρα ανά 100 χλμ.) και χαμηλότερες εκπομπές ρύπων (από 339 σε 324 g/km), αυτός ο κινητήρας αποδεικνύεται και πολύ πιο αθόρυβος από τον προκάτοχό του, με ένα πολύ ιδιαίτερο θόρυβο από την εξάτμιση. Με τον κωδικό «6G75», αυτός ο κινητήρας με μεταβλητή πολλαπλή εισαγωγής 2 σταδίων αναβαθμίζει την απόδοση του νέου Pajero ξεκινώντας με το σύστημα μεταβλητού χρονισμού MIVEC της Mitsubishi.
 
Ψυχαγωγία υψηλού επιπέδου
Στην πιο σύγχρονη εκδοχή του, το Pajero προσφέρει ένα ηχοσύστημα υψηλών προδιαγραφών Rockford Acoustic Design ειδικά προσαρμοσμένο και σχεδιασμένο για το Pajero σε συνεργασία με την Rockford Corporation, η οποία έχει ήδη εξοπλίσει προϊόντα της MMC στις ΗΠΑ (Eclipse) και στην Ιαπωνία (Outlander). Κάνοντας το ντεμπούτο του στο Pajero, το Mitsubishi Multi Communication System, χρησιμοποιεί ένα σκληρό δίσκο 30GB με έγχρωμη οθόνη αφής 6,5 ιντσών που προβάλλει 3D χάρτες τις πόλης, λεπτομερείς χάρτες, φωτογραφίες διάσημων αξιοθέατων και περιεχόμενο πλοήγησης πλούσιο σε δεδομένα, με πολύ υψηλότερη χωρητικότητα και καλύτερη ποιότητα, από τα υφιστάμενα συστήματα που βασίζονται σε CD. Το MMCS χρησιμοποιεί επίσης δέκτη FM VIC για τη μετάδοση των πιο σύγχρονων δελτίων κυκλοφορίας, ενώ το ειδικό του κύκλωμα προσφέρει εξαιρετικά γρήγορη αναζήτηση και δυνατότητα υπολογισμού διαδρομής. Αυτό το προηγμένο δορυφορικό σύστημα πλοήγησης υποστηρίζει όλα τα χαρακτηριστικά του ηχοσυστήματος Rockford Acoustic Design. Υποστηρίζει όλες τις μουσικές πηγές, παίζει DVD και ενσωματώνει ένα λογισμικό καταγραφής μουσικής σε σκληρό δίσκο (hard disk-driven music catcher). Χρησιμοποιώντας 10GB από τα 30GB διαθέσιμα στο σκληρό δίσκο, μπορεί να κατεβάζει άμεσα όλα τα CD που παίζει και να ταξινομεί όλους τους τίτλους, έχοντας μέγιστη χωρητικότητα περίπου 2.000 κομμάτια. Θεατές και ακροατές μπορούν να απολαμβάνουν πλέον την αγαπημένη τους μουσική σε ένα 5.1 home theater ηχοσύστημα μέσα στο αυτοκίνητο. Άλλα χαρακτηριστικά αποτελούν η κάμερα πίσω οπτικού πεδίου (βλέπε παραπάνω), που ενεργοποιείται αυτόματα με την επιλογή της όπισθεν, καθώς και ένα DVD player (μόνο όταν είναι σταματημένο). Συμπληρώνοντας ιδανικά ένα αυτοκίνητο οικογενειακών απαιτήσεων, όπως είναι το Pajero, διατίθεται επίσης ένα μόνιτορ 9 ιντσών για τους πίσω επιβάτες, με ενσωματωμένο σύστημα DVD, CD και video που τοποθετείται στην οροφή. Βιντεοκάμερα και κονσόλα παιχνιδιών υπολογιστή μπορούν να συνδέονται στο μόνιτορ μέσω εξωτερικής υποδοχής σύνδεσης. Συμβατό με το ηχοσύστημα Rockford Acoustic Design και το εργοστασιακής τοποθέτησης σύστημα πλοήγησης της Mitsubishi, το σύστημα προσφέρει επίσης πλήρη οπτικοακουστική ψυχαγωγία στους πίσω επιβάτες, μέσω ήχου 5.1 home theater surround. Η σύνδεση με την εμπρός κεντρική μονάδα έχει αναβαθμιστεί ώστε να επιτρέπει στους πίσω επιβάτες να ελέγχουν τη λειτουργική κατάσταση της εμπρός μονάδας και να ρυθμίζουν τα χειριστήρια ήχου, με δυνατότητα να παίζονται διαφορετικές πηγές ήχου μπροστά/πίσω. Το μόνιτορ 9 ιντσών αναδιπλώνεται στην οροφή όταν δεν χρησιμοποιείται και συνοδεύεται από ένα εύχρηστο τηλεχειριστήριο.



 
Σας Προτείνουμε
Αν ενδιαφέρεστε για Toyota
Κ. ΓΚΑΡΤΖΟΝΙΚΑΣ ΑΕΒΕ
Έκθεση - Συνεργείο - Φανοποιείο/Βαφείο - Ανταλλακτικά/Αξεσουάρ - Ασφάλειες
(Ανεξάρτητος Έμπορος Toyota, Επίσημος Επισκευαστής Toyota)
9ο χλμ Ε.Ο. Ιωαννίνων-Αθηνών, 455 00 Ιωάννινα
Τηλ.: +302651085204-5, Fax: +302651085206, E-mail: toyota-ioannina@gartzonikas.gr
5ο χλμ Ε.Ο. Άρτας-Ιωαννίνων, 471 00 Άρτα
Τηλ.: +302681021250, +302681021300, Fax: +302681051700, E-mail: toyota-arta@gartzonikas.gr
Λεωφ. Ιωαννίνων 416, 481 00 Πρέβεζα
Τηλ.: +302682089740, Fax: +302682089758, E-mail: toyota-preveza@gartzonikas.gr
Website: www.toyota.gr/gartzonikas

 

 
Χρήσιμα