IX Auto Logo

Καλώς ήρθατε στο ixauto.gr, το μοναδικό πλήρως ανεξάρτητο και απόλυτα έγκυρο μέσο ενημέρωσης για το αυτοκίνητο.


 
F1 GP Μονακό: Νίκη του Lewis Hamilton με σύμμαχο τη στρατηγική


O Lewis Hamilton επέστρεψε στις νίκες πετυχαίνοντας την πρώτη του καρό σημαία για το 2016 στο Grand Prix του Μονακό, κρατώντας έξυπνα πίσω του τον pole-man Daniel Ricciardo που έχασε τον αγώνα στις λεπτομέρειες των pits.
Του Δημήτρη Σπυράκη
Το αποτέλεσμα τερματίζει τη γκίνια του Βρετανού πιλότου της Mercedes, που για 8 αγώνες ήταν χωρίς νίκη και συνδυαστικά με το κακό αποτέλεσμα του ομόσταυλού του Nico Rosberg, τον φέρνει στους 24 βαθμούς πίσω από την κορυφή του πρωταθλήματος. Ο Rosberg αγωνίστηκε μάταια να βρει ρυθμό σε όλο τον αγώνα. Αποκορύφωμα στην κακή του ημέρα στο Μονακό, ήταν η απώλεια της 6ης θέση κυριολεκτικά στο νήμα του τερματισμού από τον συμπατριώτη του Nico Hulkenberg που βγήκε έξυπνα από πίσω του στην τελευταία στροφή στον τελευταίο γύρο. Η νίκη του Hamilton ήρθε όταν μπήκε στα pits για να βάλει slick ελαστικά μεταξύ των γύρων 31 και 32, όπου η Mercedes εκμεταλλεύτηκε το λάθος της Red Bull που κράτησε τον Ricciardo καθηλωμένο στα pits για 13,6’’ και τον έριξε οριακά πίσω από τον Hamilton, ενώ ο ίδιος δεν ήταν σε θέση να ανακτήσει την 1η θέση στη συνέχεια.
 
Ο Sergio Perez με την Force India συμπλήρωσε το βάθρο των νικητών. Ο Μεξικάνος πιλότος έκανε μια εντυπωσιακή εμφάνιση στο Μονακό και πήρε άξια την 3η θέση, αφού άντεξε στην πίεση του Sebastian Vettel και κράτησε τον Γερμανό πιλότο της Ferrari πίσω του, αναγκάζοντάς τον να αρκεστεί στην 4η θέση. Περίπου 70’’ πιο πίσω πήρε καρό σημαία ο Fernando Alonso σε μία άξια 5η θέση για την McLaren, μπροστά από τον 6ο Hulkenberg και τον 7ο Rosberg. Ο Carlos Sainz Jr. με την Toro Rosso, ο έτερος πιλότος της McLaren Jenson Button και ο Felipe Massa με την Williams, πήραν τους υπόλοιπους βαθμούς της τελικής 10άδας στον αγώνα.
 
 
Η δυνατή βροχή ανάγκασε τους οδηγούς να παραταχθούν πίσω από το αυτοκίνητο ασφαλείας, που εκκίνησε και οδήγησε τον αγώνα για 8 γύρους, πριν τα μονοθέσια πάνε σε αγωνιστικό ρυθμό. Παρά τις επανειλημμένες εκκλήσεις από τους οδηγούς να επανεκκινήσει ο αγώνας νωρίτερα, οι συνθήκες ήταν ακόμα ύπουλες και ο Jolyon Palmer έχασε το πίσω μέρος του δικού του μονοθέσιου Renault στην ευθεία των pits, χτυπώντας στα εμπόδια και τελειώνοντας τον αγώνα του στην περιοχή διαφυγής στο Ste Devote. Την ίδια τύχη είχε και ο Kimi Raikkonen 2 γύρους αργότερα, όταν χτύπησε στο εξωτερικό εμπόδιο στη φουρκέτα Loews Hairpin, διπλώνοντας το μπροστινό φτερό κάτω από τη Ferrari του, μέχρι που τελικά βγήκε από τον δρόμο και εγκατέλειψε στο Nouvelle Chicane.
 
Μπροστά ο Ricciardo αγωνιζόταν για ένα προβάδισμα από τους οδηγούς της Mercedes στη 2η και 3η θέση. Ο Rosberg αγωνιζόταν να διατηρήσει τη θερμοκρασία των φρένων και καθυστέρησε τον Hamilton για αρκετούς γύρους, πριν η Mercedes καλέσει τους οδηγούς της να ανταλλάξουν θέσεις. Σε μια αξιοσημείωτη επίδειξη ομαδικού πνεύματος, ο Rosberg συμφώνησε να αφήσει τον Hamilton να περάσει στον 16ο γύρο, μια απόφαση που μπορεί να το μετανιώσει αργότερα μέχρι το τέλος του πρωταθλήματος, αλλά αυτό επέτρεψε στην Mercedes να εξασφαλίσει τη νίκη στο Μονακό. Σε διάστημα ενός γύρου ο Hamilton τράβηξε ένα προβάδισμα 4,9’’ από τον ομόσταυλό του και άρχισε να πλησιάζει την Red Bull του Ricciardo στην 1η θέση.
 
 
Την ίδια περίπου ώρα, οι οδηγοί που είχαν κάνει μια πρόωρη μετάβαση σε φρέσκα ενδιάμεσα ελαστικά, άρχισαν να δείχνουν ελπιδοφόρο ρυθμό, σε σύγκριση με εκείνους που έτρεχαν ακόμα με τα βρόχινα ελαστικά. Ο Max Verstappen ήταν μεταξύ των οδηγών που βελτίωναν την επίδοσή τους, με 4 κερδισμένες θέσεις σε 2 γύρους, που πήρε αντίστοιχα από τους Felipe Nasr, Kevin Magnussen, Pascal Wehrlein και Valtteri Bottas. Ο Verstappen κατάφερε να ανέβει μέχρι και την 9η θέση αργότερα στον αγώνα, αλλά για μια στιγμή έχασε τον έλεγχο του μονοθέσιού του κι έτσι ο αγώνας του τελείωσε στα προστατευτικά εμπόδια στο Massanet στον 35ο γύρο.
 
Ο Rosberg ήταν ο πρώτος από την τριάδα της κορυφής που σταμάτησε για ενδιάμεσα ελαστικά στον 21ο γύρο, πριν τον Ricciardo που ακολούθησε 2 γύρους μετά, στον 23ο γύρο. Ο Hamilton προτίμησε να μείνει στην πίστα με τα ελαστικά που εκκίνησε κι έτσι πήρε ένα προβάδισμα από τον Ricciardo. Ο Αυστραλός πιλότος της Red Bull αξιοποίησε σε τέτοιο βαθμό τα ενδιάμεσα ελαστικά του, που βρέθηκε στο πίσω μέρος του μονοθέσιου του Hamilton μόλις 4 γύρους αργότερα, αλλά στο Μονακό η 1η θέση στην πίστα είναι πλεονέκτημα και ο Hamilton ήταν σε θέση να κρατήσει μακριά την ταχύτερη Red Bull του Ricciardo μέχρι τον 31ο γύρο, όταν σταμάτησε για ένα σετ πάρα πολύ μαλακών slick ελαστικών.
 
 
Ο Ricciardo σταμάτησε έναν γύρο αργότερα, αλλά τα ελαστικά του δεν ήταν έτοιμα στα pits της ομάδας του, κάτι που του στοίχησε 13,6’’, χάνοντας έτσι το πλεονέκτημα που χρειαζόταν έναντι του Hamilton για να ανακτήσει το προβάδισμα. Μετά τον αγώνα ο ίδιος αποκάλυψε ότι η ομάδα του τον είχε καλέσει να σταματήσει, καθιστώντας ακόμη πιο μεγάλη την ευθύνη στην ομάδα, ότι τα ελαστικά του δεν ήταν έτοιμα. Τελικά το λάθος αυτό κόστισε στην Red Bull τον αγώνα, αν και αυτό δεν εμπόδισε τον Ricciardo που προσπαθήσει να περάσει τον Hamilton στην πίστα στους υπόλοιπους 56 γύρους. Ο Ricciardo ήρθε πιο κοντά στον 38ο γύρο. καθώς ο ίδιος πίεσε τον Hamilton στο Nouvelle Chicane και ο οδηγός της Mercedes απέτυχε να κάνει το 2ο apex. Η Red Bull πήρε μια καλύτερη έξοδο στη μικρή ευθεία κατά μήκος του λιμανιού, αλλά ο Hamilton τον πίεσε πάνω στο ακόμα υγρό περιθώριο της πίστας, όπου έχασε το πίσω μέρος του μονοθέσιου που τον ανάγκασε να το κρατήσει μακριά από τον τοίχο. Οι αγωνοδίκες διερεύνησε το περιστατικό αλλά διαπίστωσαν ότι ο Hamilton είχε αφήσει αρκετό χώρο και επέλεξαν να μην τιμωρήσουν τον οδηγό της Mercedes.
 
Μια 2η ευκαιρία προέκυψε στον 52ο γύρο, καθώς ο Hamilton αντέδρασε στην έξοδο της Portier από τον Rio Haryanto και η Red Bull ήρθε κοντά μέσω της σήραγγας. Όμως ο Βρετανός σκέφτηκε σοφά να τοποθετήσει το μονοθέσιό του στη μέση του δρόμου, καθιστώντας αδύνατη την προσπέραση για τον Ricciardo. Μια απειλή βροχής εμφανίστηκε στους τελευταίους γύρους του αγώνα, αλλά έμεινε μακριά από την πίστα, για να επιτρέψει στον Hamilton να κερδίσει. Όταν ο Ricciardo κατάλαβε πλέον ότι δεν μπορούσε να χτυπήσει τη νίκη, σήκωσε το πόδι από το γκάζι και τελείωσε τον αγώνα με πάνω από 7’’ διαφορά από την καρό σημαία του νικητή Hamilton και τον Perez πίσω του περίπου 6,6’’. Ο Μεξικανός βρέθηκε μπροστά από τους Vettel και Rosberg με ένα pit-stop στον 22ο γύρο, κρατώντας τον επίμονο Γερμανό πιλότο της Ferrari πίσω του μόλις 2’’.
 
 
Αποτελέσματα
1. Lewis Hamilton (Mercedes) 1.59’29’’133, 2. Daniel Ricciardo (Red Bull) +7’’252, 3. Sergio Perez (Force India) +13’’825, 4. Sebastian Vettel (Ferrari) +15’’846, 5. Fernando Alonso (McLaren) +1’25’’076, 6. Nico Hulkenberg (Force India) +1’32’’999, 7. Nico Rosberg (Mercedes) +1’33’’290, 8. Carlos Sainz Jr. (Toro Rosso) +1 γύρο, 9. Jenson Button (McLaren) +1 γύρο, 10. Felipe Massa (Williams) +1 γύρο.
 
Βαθμολογία Οδηγών
1. Rosberg 106, 2. Hamilton 82, 3. Ricciardo 66, 4. Raikkonen 61, 5. Vettel 60, 6. Verstappen 38, 7. Massa 37, 8. Bottas 29, 9. Perez 23, 10. Kvyat 22, 11. Grosjean 22, 12. Alonso 18, 13. Sainz Jr. 16, 14. Hulkenberg 14, 15. Magnussen 6, 16. Button 5, 17. Vandoorne 1.
 
Βαθμολογία Κατασκευαστών
1. Mercedes 188, 2. Ferrari 121, 3. Red Bull 112, 4. Williams 66, 5. Force India 37. 6. Toro Rosso 30, 7. McLaren 24, 8. Haas F1 22, 9. Renault 6.
 
ΣΧΟΛΙΑΖΟΝΤΑΣ
Κλασικό, μοναδικό Μονακό, γιατί πάντα ένας αγώνας της Formula 1 στο πριγκιπάτο είναι απρόβλεπτος. Η σιγουριά που προσφέρει μία καλή θέση στη σχάρα εκκίνησης του αγώνα, λόγω της δυσκολίας των προσπεράσεων, μπορεί ανά πάσα ώρα και στιγμή να ανατραπεί, είτε από τις καιρικές συνθήκες, όπως εδώ με την βρόχινη εκκίνηση, είτε από κάποιο ατύχημα, που δεν λείπε σχεδόν ποτέ από αυτό τον αγώνα. Κάπως έτσι οι ανατροπές, μπέρδεψαν τις ομάδες με τις στρατηγικές που είχαν εξ αρχής προγραμματίσει και που ορισμένες ομάδες αναγκάστηκαν να αλλάξουν στην πορεία του αγώνα, με καθοριστικής σημασίας εδώ το εικονικό αυτοκίνητο ασφαλείας που είδαμε αρκετές φορές. Όπως και να έχουν τα πράγματα, ευχαριστηθήκαμε για άλλη μία φορά το GP του Μονακό γι’ αυτές του τις εναλλαγές στην κατάταξη και περιμένουμε να αξιωθούμε να ζήσουμε ακόμη ένα GP στο πριγκιπάτο έναν χρόνο μετά, στον αγώνα του 2017, όπου θα έχουμε και κάποιες αλλαγές στους κανονισμούς της F1.
 
(Το θέμα αυτό αναρτήθηκε την 29/05/2016, 08:16 μμ.)


Lewis Hamilton - Mercedes
Lewis Hamilton - Mercedes
Daniel Ricciardo - Red Bull
Daniel Ricciardo - Red Bull
Sergio Perez - Force India
Sergio Perez - Force India
Sebastian Vettel - Ferrari
Sebastian Vettel - Ferrari
Fernando Alonso - McLaren
Fernando Alonso - McLaren
Nico Hulkenberg - Force India
Nico Hulkenberg - Force India
Nico Rosberg - Mercedes
Nico Rosberg - Mercedes
Πανοραμική εικόνα του λιμανιού του Μονακό
Πανοραμική εικόνα του λιμανιού του Μονακό

 
Σας Προτείνουμε
Αν ενδιαφέρεστε για Toyota
ΙΩΑΝΝΗΣ ΑΝ. ΓΕΩΡΓΙΑΔΗΣ

Συνεργείο - Φανοποιείο/Βαφείο - Ανταλλακτικά/Αξεσουάρ
Νέα Είσοδος, 241 00 Καλαμάτα
Τηλ.: +302721088610, Fax: +302721099760
E-mail: georgiadiservicetoyota@yahoo.gr
Δείτε μας στο παγκόσμιο χρυσό οδηγό AiYellow.
Ακολουθήστε μας στο Ubiz. Κατεβάστε δωρεάν την εφαρμογή.

 

 
Χρήσιμα