IX Auto Logo

Καλώς ήρθατε στο ixauto.gr, το μοναδικό πλήρως ανεξάρτητο και απόλυτα έγκυρο μέσο ενημέρωσης για το αυτοκίνητο.


 
Porsche 911 Carrera: Από την 901 στη νέα Carrera 911
H Porsche παρουσίασε ήδη στη διεθνή έκθεση της Φρανκφούρτης την καινούργια 911. Ήταν όμως πριν από 52 χρόνια (στις 12 Σεπτεμβρίου του 1963), που στην ίδια έκθεση παρουσιάζονταν το αρχέτυπο με ένα διαφορετικό όνομα, «901».
Του Δημήτρη Σπυράκη
Έτσι θα χαρακτηρίζονταν και σήμερα τα θρυλικά sport coupe αυτοκίνητα, αν δεν υπήρχε ένα πρόβλημα. Η Γαλλική Peugeot, διαμαρτυρήθηκε έντονα στην Porsche ότι δεν μπορούσε να χρησιμοποιεί 3 αριθμούς ως κωδικούς αυτοκινήτων με το μεσαίο νούμερο να είναι το μηδέν, καθώς αυτοί αποτελούσαν δικό της brand name. Έτσι η Porsche απλώς άλλαξε το 0 με το 1 και τον Μάρτιο του 1964, όπου το αυτοκίνητο άρχισε να διατίθεται στις αγορές, η Porsche 901 είχε βαπτιστεί Porsche 911. Και μια και αναφερόμαστε στην 901, χρειάστηκαν 6 χρόνια για να εξελιχθεί το αυτοκίνητο, έως ότου εμφανιστεί στην Φρανκφούρτη του 1963.
 
Οι Γερμανοί δούλευαν προσεκτικά και στην παραμικρή λεπτομέρεια, καθώς είχαν στο μυαλό τους ότι το αυτοκίνητο θα αντικαθιστούσε την επιτυχημένη 356. Οι οδηγίες του Ferry Porsche ήταν σαφείς: «Θέλω μια αυθεντική Porsche, αλλά με μεγαλύτερους εσωτερικούς χώρους, ισχυρό κινητήρα, αλλά και χαμηλό κόστος παραγωγής». Ανεξάρτητα από τις πολλές σχεδιαστικές επιλογές, στις λεπτομέρειες του αυτοκινήτου η γνωστή σιλουέτα της 901-911 που σήμερα αποτελεί ένα μύθο, ήταν αδιαπραγμάτευτη. Το σχέδιο, ανήκε στον Ferdinand Alexander Porsche και ήταν το 4ο μόλις αυτοκίνητο που είχε σχεδιάσει. Αλλά ήταν αρκετό για να περάσει στην ιστορία, γενόμενο σχεδόν αμέσως icon symbol.
 
40 και πλέον χρόνια εμπειρίας στους turbo κινητήρες
Στην Porsche, οι καινοτομίες και οι πρωτοποριακές τεχνολογικές λύσεις που έχουν δοκιμαστεί με επιτυχία στις ακραίες αγωνιστικές συνθήκες πάντα λειτουργούν προς όφελος και των μοντέλων παραγωγής. Με τις δοκιμές στους αγώνες, εξασφαλίζονται οι επιδόσεις και η ανθεκτικότητα των νέων κινητήρων για τα sport αυτοκίνητα παραγωγής. Για την εξέλιξη των νέων υπερτροφοδοτούμενων 6-κύλινδρων επίπεδων κινητήρων, η Porsche αξιοποιεί την 40χρονη και πλέον εμπειρία της. Για παράδειγμα, η υπετροφοδότηση με βαλβίδα παράκαμψης χρησιμοποιήθηκε πρώτη φορά το 1972 στην αγωνιστική 917/10, ενώ 2 χρόνια αργότερα αξιοποιήθηκε σε μοντέλο παραγωγής, στην πρώτη 911 Turbo. Το 1974 η ψύξη του αέρα υπερπλήρωσης επίσης χρησιμοποιήθηκε πρώτη φορά στην 917/10. Η τεχνολογία αυτή εμφανίστηκε πρώτη φορά στην 911 Turbo 3.3 το 1997. Άλλα ορόσημα στην εξέλιξη των κινητήρων turbo, είναι η υπερσυμπίεση με 2 διαδοχικούς υπερσυμπιεστές (πρώτη φορά στην 911), η τεχνολογία bi-turbo με 2 παράλληλους υπερσυμπιεστές (πρώτη φορά στην 911 Turbo Type 993) και οι ρυθμιζόμενες βαλβίδες εισαγωγής (πρώτη φορά στην 911 Turbo Type 996).
 
Νέοι ισχυρότεροι και αποδοτικότεροι turbo κινητήρες
Η ολοκαίνουργια γενιά κινητήρων bi-turbo εντείνει ακόμα περισσότερο τη συναρπαστική απόλαυση που νιώθει κανείς οδηγώντας την 911 Carrera, με 370 ίππους στο πίσω μέρος της 911, ενώ ο κινητήρας της 911 Carrera S αποδίδει πλέον 420 ίππους. Και στις δύο περιπτώσεις, η ισχύς είναι αυξημένη κατά 20 ίππους, ενώ αμφότεροι οι κινητήρες είναι 3.0 λίτρων. Η μεγαλύτερη ισχύς της 911 Carrera S προκύπτει από τους υπερσυμπιεστές καυσαερίων με τροποποιημένους συμπιεστές, ένα ειδικό σύστημα εξαγωγής καυσαερίων και το ειδικά ρυθμισμένο σύστημα διαχείρισης του κινητήρα. Οι νέοι κινητήρες της Porsche ξεχωρίζουν για τη σημαντικά αυξημένη τους ροπή (+60 Nm σε κάθε περίπτωση), η μέγιστη τιμή της οποίας αγγίζει τα 450 Nm και τα 500 Nm αντίστοιχα και παρέχεται ήδη στις 1.700-5.000 σ.α.λ. και στους δύο κινητήρες, γεγονός που εξασφαλίζει άριστες οδηγικές επιδόσεις.
 
Ταυτόχρονα, καθώς οι μέγιστες σ.α.λ. φτάνουν τις 7.500, η νέα γενιά κινητήρων υπερέχει ξεκάθαρα σ’ ό,τι αφορά την τελική ταχύτητα των συμβατικών κινητήρων τούρμπο, πράγμα που υπογραμμίζεται και από τον χαρακτηριστικό βαθύ, μπάσο ήχο τους. Κάθε νέα γενιά 911 έχει να επιδείξει αναβαθμισμένες επιδόσεις και αποδοτικότητα σε σχέση με την προηγούμενη. Για παράδειγμα, ανάλογα με την έκδοση μοντέλου, οι κινητήρες της νέας γενιάς είναι σχεδόν 12% πιο αποδοτικοί. Η κατανάλωση καυσίμου έχει μειωθεί έως και κατά 1 λίτρο/100 χλμ. Η 911 Carrera με το κιβώτιο ταχυτήτων PDK καταναλώνει πλέον μόλις 7,4 λίτρα/100 χλμ. (-0,8 λίτρα/100 χλμ.), ενώ η 911 Carrera S με το PDK καταναλώνει 7,7 λίτρα/100 χλμ. (-1 λίτρο/100 χλμ.).
 
Επιδόσεις στο ύψος των περιστάσεων
Η νέα 911 έχει επίσης να επιδείξει εντυπωσιακές επιδόσεις. η 911 Carrera Coupe με το κιβώτιο ταχυτήτων Porsche-Doppelkupplung (PDK) και το πακέτο εξοπλισμού Sport Chrono, έχει επιτάχυνση 0-100 χ.α.ώ. σε 4,2’’, τιμή που την καθιστά κατά 0,2’’ ταχύτερη από την προκάτοχό της. Η 911 Carrera S με το κιβώτιο PDK και το πακέτο εξοπλισμού Sport Chrono έχει την ίδια επίδοση μόλις σε 3,9’’ (επίσης ταχύτερη κατά 0,2’’). Αυτό σημαίνει ότι είναι η πρώτη 911 Carrera που σπάει το φράγμα των 4’’. Αλλά και σε ό,τι αφορά την τελική τους ταχύτητα, και τα δύο μοντέλα είναι βελτιωμένα. Η 911 Carrera πλέον έχει τελική ταχύτητα 295 χ.α.ώ. (αυξημένη κατά 6 χ.α.ώ.), ενώ η 911 Carrera S πλέον αγγίζει ακόμα και τα 308 χ.α.ώ. (αύξηση 4 χ.α.ώ.).
 
Σε συνδυασμό με το προαιρετικό πακέτο εξοπλισμού Sport Chrono, η 911 Carrera διαθέτει πλέον για πρώτη φορά ένα διακόπτη επιλογής στο τιμόνι, ο οποίος προέρχεται από τον αντίστοιχο της 918 Spyder. Ο διακόπτης αυτός διαθέτει έναν περιστροφικό δακτύλιο με 4 θέσεις για τα προγράμματα οδήγησης Normal, Sport, Sport Plus και Individual. Ανάλογα με τον εξοπλισμό, η ρύθμιση Individual επιτρέπει στον οδηγό να διαμορφώνει τις δικές του ρυθμίσεις, όπως για παράδειγμα την ανάρτηση PASM, τις βάσεις ενεργής στήριξης του κινητήρα, το πρόγραμμα αλλαγών σχέσεων του κιβωτίου PDK και τον ήχο της σπορ εξάτμιση. Σε συνδυασμό με το κιβώτιο ταχυτήτων PDK, ο διακόπτης επιλογής έχει ένα πρόσθετο κουμπί, το Sport Response, που επιτρέπει την μεγαλύτερη δυνατή απόδοση του κινητήρα σε συγκεκριμένες περιπτώσεις όπως για παράδειγμα σε μια γρήγορη προσπέραση άλλη αυτοκινήτου.
 
Ανασχεδιασμένη ανάρτηση PASM
Η 911 Carrera είναι το μοντέλο αναφοράς για τα δυναμικά χαρακτηριστικά οδήγησης των all-round σπορ αυτοκινήτων. Σε κάθε νέα γενιά, η Porsche συνδυάζει όλο και καλύτερα την καθημερινή άνεση με τις επιδόσεις στην αγωνιστική πίστα. Για πρώτη φορά, η νέα ανάρτηση PASM (Porsche Active Suspension Management), με την οποία το ύψος του αυτοκινήτου χαμηλώνει κατά 10 χλστ., περιλαμβάνεται στο βασικό εξοπλισμό όλων των μοντέλων Carrera. Βελτιώνεται έτσι ακόμη περισσότερο η ευστάθεια και μειώνονται οι κλίσεις του αμαξώματος στις στροφές. Ταυτόχρονα, τα αμορτισέρ νέας γενιάς με τη μεγαλύτερη διαδρομή που διαθέτουν ενισχύουν την άνεση, χάρη στην ακόμα πιο ακριβή τους απόκριση, ενώ επίσης βελτιώνουν την αμεσότητα απόκρισης του αμαξώματος στη διάρκεια γρήγορης οδήγησης. Οι νέες ζάντες του βασικού εξοπλισμού με 5 λεπτές ακτίνες, συνδυάζονται με ελαστικά μειωμένης αντίστασης κύλισης και ενισχυμένων επιδόσεων. Επιπλέον, σε όλες τις εκδόσεις οι πίσω τροχοί είναι φαρδύτεροι κατά 0,5 έως 11,5 ίντσες, ενώ η 911 Carrera S φοράει πλέον ελαστικά 305 αντί 295 χλστ.
 
Ενεργητική 4-διεύθυνση και απόλυτη αίσθηση στο δρόμο
Η ενεργητική 4-διεύθυνση που προσφέρεται προαιρετικά για την 911 Carrera S, είναι τεχνολογία που υιοθετείται από την 911 Turbo και την 911 GT3. Ενισχύει ακόμα περισσότερο την ευελιξία και αμεσότητα της 911 στην είσοδο των στροφών. Προσφέρει επίσης μεγάλη ευστάθεια οδήγησης κατά την ξαφνική αλλαγή λωρίδων κυκλοφορίας με υψηλές ταχύτητες. Ταυτόχρονα εξασφαλίζει μεγαλύτερη ευελιξία στην κίνηση μέσα στην πόλη, χάρη στον κύκλο στροφής, μειωμένος κατά 0,4 μέτρα. Η αίσθηση της βελτιωμένης οδικής συμπεριφοράς μεταφέρεται στον οδηγό μέσω του τιμονιού νέας γενιάς που είναι βασισμένο στο αντίστοιχο της 918 Spyder. Το τιμόνι του βασικού εξοπλισμού έχει διάμετρο 375 χλστ. Η διάμετρος του προαιρετικού σπορ τιμονιού GT είναι 360 χλστ. Για απεριόριστη καθημερινή πρακτικότητα, η Porsche προσφέρει ένα υδραυλικό σύστημα ανύψωσης με ενσωματωμένους ανυψωτικούς κυλίνδρους στα μπροστινά γόνατα της ανάρτησης. Με το πάτημα ενός κουμπιού, η απόσταση από το έδαφος στο μπροστινό τμήμα του αυτοκινήτου αυξάνεται 40 χλστ. σε 5’’ με αποτέλεσμα το υποδάπεδο του αυτοκινήτου να μην χτυπάει στο έδαφος, πχ. στην έξοδο ενός γκαράζ μεγάλης κλίσης.
 
Νέο σύστημα PCM με online σύστημα πλοήγησης
Ο βασικός εξοπλισμός των νέων μοντέλων 911 Carrera περιλαμβάνει το νέο Σύστημα Διαχείρισης Επικοινωνιών (PCM) με μονάδα online πλοήγησης και φωνητικό έλεγχο. Ο χειρισμός του συστήματος PCM μπορεί να γίνεται με κινήσεις αφής στην οθόνη των 7 ιντσών, όπως δηλαδή χειρίζεται κανείς ένα smartphone. Υπάρχει δυνατότητα, για παράδειγμα, ο χρήστης να δίνει χειρόγραφες εντολές. Επίσης το σύστημα συνδέεται με κινητά τηλέφωνα και smartphones μέσω Wi-Fi. Η βάση για smartphone έχει ενσωματωθεί για πρώτη φορά στο κεντρικό υποβραχιόνιο προσφέρει επίσης λειτουργία φόρτισης για εξοικονόμηση μπαταρίας, καθώς και βελτιστοποιημένη λήψη για το κινητό τηλέφωνο. Ένα ακόμα νέο χαρακτηριστικό είναι η προαιρετική δυνατότητα σύνδεσης iPhone στο σύστημα PCM για χρήση του λειτουργικού περιβάλλοντος Apple CarPlay.
 
Για σημαντικά βελτιωμένη πλοήγηση, το σύστημα παρέχει πληροφορίες για την κυκλοφορία (όπου υπάρχει αντίστοιχη υποδομή) σε πραγματικό χρόνο. Παρουσιάζεται στον οδηγό μια σύντομη επισκόπηση της κατάστασης, με την οποία εξασφαλίζεται η προσαρμογή της διαδρομής στις συγκεκριμένες πληροφορίες. Για πρώτη φορά επίσης, το σύστημα περιλαμβάνει τις εφαρμογές Google Earth και Google Street View, για καλύτερο προσανατολισμό. Άλλα επιμέρους χαρακτηριστικά του συστήματος PCM είναι η λειτουργία Porsche Car Connect και η εφαρμογή Porsche Connect, οι οποίες μπορούν να χρησιμοποιηθούν για το χειρισμό λειτουργιών του αυτοκινήτου από απόσταση, τη μεταφορά προορισμών στη μονάδα πλοήγησης και τη χρήση τρίτων υπηρεσιών μετάδοσης ροής μουσικής (music streaming) μέσω του συστήματος PCM.
 
Νέα και αναβαθμισμένα προαιρετικά συστήματα υποβοήθησης
Η 911 Carrera μπορεί πλέον να προσαρμοστεί ακόμα περισσότερο στις προσωπικές προτιμήσεις του οδηγού, με νέα και βελτιωμένα συστήματα υποβοήθησης. Το προαιρετικό σύστημα αυτόματου ελέγχου ταχύτητας μπορεί πλέον επίσης να επεμβαίνει ελαφρώς στα φρένα όταν υπάρξει υπέρβαση της προκαθορισμένης ταχύτητας, για παράδειγμα κατά την οδήγηση σε κατηφορικό δρόμο. Το προαιρετικό προσαρμοζόμενο σύστημα διατήρησης ταχύτητας (ACC) διαθέτει πλέον μια λειτουργία ελεύθερης κύλισης σε συνδυασμό με το κιβώτιο ταχυτήτων PDK. Με οδήγηση σε πυκνή κυκλοφορία, οι συμπλέκτες απομπλέκονται κι έτσι εξοικονομείται καύσιμο καθώς το αυτοκίνητο κυλά ελεύθερα. Το προαιρετικό σύστημα υποβοήθησης αλλαγής λωρίδας κυκλοφορίας παρακολουθεί με ραντάρ την κυκλοφορία πίσω από το αυτοκίνητο και χρησιμοποιεί λυχνίες LED στα αριστερά και τα δεξιά του τριγώνου των εξωτερικών καθρεφτών για να προειδοποιεί τον οδηγό σε περίπτωση που πλησιάζουν άλλα οχήματα στο τυφλό σημείο. Επιπλέον, η Porsche αυξάνει την ενεργητική ασφάλεια της Carrera, με το σύστημα φρεναρίσματος μετά από σύγκρουση που περιλαμβάνεται στο βασικό εξοπλισμό.
 
Με τιμή εκκίνησης λίγο κάτω από τις 100.000 ευρώ
Το λανσάρισμα της νέα, πλήρως αναβαθμισμένης 911 ξεκίνησε σταδιακά από τον Δεκέμβριο του 2015, με έναρξη στη Γερμανία στις 12/12/2015, με τιμές εκκίνησης, για τη μεν 911 Carrera στα 96.605 ευρώ και την 911 Carrera S στα 110.766 ευρώ. Οι αντίστοιχες ανοιχτές εκδόσεις, διαμορφώνονται περίπου 13.000 ευρώ επιπλέον εκάστη. Συγκεκριμένα, η 911 Carrera Cabriolet ξεκινάει στα 109.695 ευρώ και η 911 Carrera S Cabriolet στα 123.856 ευρώ. Στην Ελλάδα βέβαια, με την επιβολή του ΕΤΤ (Ειδικό Τέλος Ταξινόμησης) με νέο τρόπο υπολογισμού, οι τιμές αυτοκινήτων όπως οι νέες 911, γίνονται το λιγότερο απαγορευτικές.
 
(Το θέμα αυτό αναρτήθηκε την 06/06/2016, 00:41 πμ.)



 
Σας Προτείνουμε
Αν ενδιαφέρεστε για Opel
ΕΛΕΥΘΕΡΙΟΣ ΔΕΝΔΡΙΝΟΣ & ΣΙΑ ΟΕ

Ανταλλακτικά/Αξεσουάρ
Πρωτοπαπαδάκη 17 (προέκταση Γαλατσίου), 111 47 Γαλάτσι Αττικής
Τηλ.: +302102925126, Fax: +302102927095
E-mail: opeldendrinos@gmail.com, Website: www.opeldendrinos.gr
Ακολουθήστε μας στο Ubiz. Κατεβάστε δωρεάν την εφαρμογή.
 
Χρήσιμα