IX Auto Logo

Καλώς ήρθατε στο ixauto.gr, το μοναδικό πλήρως ανεξάρτητο και απόλυτα έγκυρο μέσο ενημέρωσης για το αυτοκίνητο.


 
F1 GP Καναδά: Νίκη του Lewis Hamilton με σύμμαχο τα ελαστικά του


Κάνοντας 45 γύρους με την ίδια (μαλακή) γόμα, ο Βρετανός πιλότος της Mercedes ξεπέρασε το σοκ της κακής εκκίνησης και με σύμμαχο τα ελαστικά του και την σωστή στρατηγική της ομάδας του, πήρε την 45η καρό σημαία της καριέρας του.
Του Δημήτρη Σπυράκη
Ο Lewis Hamilton νίκησε τον Sebastian Vettel, σε μια τεταμένη στρατηγική μάχη στο Καναδικό Grand Prix. Ο Vettel οδήγησε την κούρσα μετά την πρώτη στροφή, αλλά μια απόφαση να μπει στα pit κατά τη διάρκεια ενός σύντομου εικονικού αυτοκινήτου ασφαλείας στον 10ο γύρο, τον οδήγησε να στραφεί σε μια δύσκολη στρατηγική 2 pit stop, ενώ ο Hamilton και η Mercedes κράτησαν απλά ένα pit-stop. Η απόφαση της Ferrari ήταν υπερβολικά περίπλοκη, καθώς θα έπρεπε να είχε μία καταιγιστική πορεία για τη νίκη διεκδικώντας πίσω τη θέση στην πίστα, αλλά ο ρυθμός της Mercedes ήταν σαφώς υψηλός προς το τέλος του αγώνα και αποδείχθηκε πολύ δύσκολο για τον Vettel να διεκδικήσει τη νίκη.
 
 
Οι χαμηλές θερμοκρασίες έκαναν τα ελαστικά της Pirelli ακόμη πιο δύσκολο να προβλεφθούν από το κανονικό, αλλά χωρίς αμφιβολία μια έρευνα θα διεξαχθεί στο Maranello, μετά την άλλη μία χαμένη ευκαιρία για τη νίκη. Εν τω μεταξύ, ήταν ένας 2ος συνεχόμενος καταστροφικός αγώνας για τον Nico Rosberg, που είδε το προβάδισμά του στο πρωτάθλημα να μειώνεται σε μόλις 9 βαθμούς, μετά την επαφή με τον Hamilton στην 1η στροφή που τον έριξε πίσω στη 10η θέση στον 1ο γύρο. Θα μπορούσε να είχε ίσως μια θέση στο βάθρο, αν δεν έκανε τετ-α-κε στην προσπάθειά του να περάσει τον Max Verstappen στο προτελευταίο γύρο. Τελικά περιορίστηκε στην 5η θέση.
 
Ο Valtteri Bottas οδήγησε άψογα σε μια παρόμοια στρατηγική με τον Hamilton, που χάρισε το 1ο βάθρο στη Williams για την σεζόν του 2016. Ο Verstappen τερμάτισε 4ος για την Red Bull, μπροστά από τους Rosberg και Raikkonen, ο οποίος μιμήθηκε την ασυνήθιστη στρατηγική των 2 pit stop του Φιλανδού πιλότου της Ferrari. Ο Vettel ήρθε από την κορυφή για να πάρει τα πάρα πολύ μαλακά ελαστικά, αλλά μ’ αυτόν τον τρόπο, αυτό σήμαινε ότι έπρεπε να κάνει μια 2η στάση για να βάλει την υποχρεωτική μαλακή γόμα αργότερα στον αγώνα. Η λογική πίσω από την απόφαση ήταν σαφής, καθώς ο Vettel έχασε μόνον 11,3’’ από τον Hamilton, χάρη στον πιο αργό ρυθμό του οδηγού της Mercedes υπό το εικονικό αυτοκίνητο ασφαλείας. Ωστόσο, το μειονέκτημα ήταν ότι ο Vettel έχασε τη θέση στην πίστα από τον Hamilton, με τους δύο να απαιτούν μια επιπλέον στάση για να βάλουν τα μαλακά ελαστικά.
 
 
Το μοναδικό pit-stop του Hamilton για μαλακά ελαστικά ήρθε στον 24ο γύρο και επέστρεψε στην πίστα 13,2’’ πίσω από τον Vettel. Από εκείνο το σημείο και μετά, ο ρυθμός της Mercedes με την μαλακή γόμα ήταν εντυπωσιακός. Στα χαρτιά η μαλακή απαιτεί υψηλές θερμοκρασίες για να προσφέρει βέλτιστη πρόσφυση, αλλά στο μονοθέσιο του Hamilton φάνηκε να ενεργοποιείται σε συνθήκες κάτω των 15 βαθμών Κελσίου. Ως αποτέλεσμα ήταν να διατηρήσει το χάσμα με τον Vettel με τα ταχύτερα, λιγότερο ευαίσθητα στη θερμοκρασία, πάρα πολύ μαλακά ελαστικά κι όταν η Ferrari πέρασε στα pits στον 36ο γύρο, ο Hamilton ξαναπήρε το προβάδισμα.
 
Ο Vettel ακολούθησε 7,4’’ πίσω από τον Hamilton, αλλά κατάφερε να κλείσει το χάσμα σε λιγότερο από 5’’ στον 50ό γύρο. Ο Hamilton είχε 13 γύρους πιο χρησιμοποιημένα ελαστικά, αλλά ποτέ δεν έπεσε πολύ η απόδοσή τους κι έτσι ο Vettel πίεζε πιο πολύ σε κάθε γύρο για να προσπαθήσει να πάρει τη νίκη, κάνοντας λάθη που του κόστισαν σε χρόνο, καθώς άρχισε να σέρνεται στα πολύ κλειστά κομμάτια. Στον 56ο γύρο ο Vettel παράκαμψε το σικέιν για 2η φορά, άνοιξε τη διαφορά του με τον Βρετανό και τελικά, εγκατέλειψε την προσπάθεια για νίκη. «Έπρεπε να προσπαθήσω», είπε ο Vettel μετά τον αγώνα. «Χθες ήμουν πολύ καλός φίλος με την τελευταία στροφή και σήμερα λιγότερο», είπε.
 
 
Πίσω από τους δύο πρώτους, ο Bottas διατήρησε την δική του Williams έξω από προβλήματα, ενώ ταίριαξε τον ρυθμό του μ’ αυτόν των Red Bull όταν έπρεπε. Η στρατηγική των 2 pit stop για τους Verstappen και Ricciardo του έδωσε τη θέση στο βάθρο, κάνοντας μια στρατηγική με μία στάση. Ο Rosberg ήταν πίσω του μέχρι τον 51ο γύρο, όταν μια αργή διάτρηση τον οδήγησε εσπευσμένα στα pits για νέα ελαστικά. Ο Γερμανός πιλότος της Mercedes κατάφερε να ανέβει στην 5η θέση πίσω από τον Verstappen και εξαπέλυσε την επίθεσή του στην Red Bull στους τελευταίους γύρους του αγώνα. Καθώς πλησίασε την τελευταία στροφή για τον προτελευταίο γύρο, ο ίδιος φάνηκε να έχει ολοκληρώσει την κίνησή του, όταν τα πίσω ελαστικά του κλείδωσαν στο φρενάρισμα κι γλίστρησε με τετ-α-κε. Ο ίδιος διόρθωσε γρήγορα την πορεία του μονοθέσιού του για να τελειώσει μόλις πάνω από 1’’ μπροστά από τον Raikkonen που ήρθε 6ος.
 
 
Αποτελέσματα
1. Lewis Hamilton (Mercedes) 1.31’05’’296, 2. Sebastian Vettel (Ferrari) +5’’011, 3. Valtteri Bottas (Williams) +46’’422, 4. Max Verstappen (Red Bull) +53’’020, 5. Nico Rosberg (Mercedes) +1’02’’093, 6. Kimi Raikkonen (Ferrari) +1’03’’017, 7. Ricciardo (Red Bull) +1’03’’634, 8. Nico Hulkenberg (Force India) +1 γύρο, 9. Carlos Sainz Jr. (Toro Rosso) +1 γύρο, 10. Sergio Perez (Force India) +1 γύρο.
 
Βαθμολογία Οδηγών
1. Rosberg 116, 2. Hamilton 107, 3. Vettel 78, 4. Ricciardo 72, 5. Raikkonen 69, 6. Verstappen 50, 7. Bottas 44, 8. Massa 37, 9. Perez 24, 10. Kvyat 22, 11. Grosjean 22, 12. Alonso 18, 13. Hulkenberg 18, 14. Carlos Sainz Jr. 18, 15. Magnussen 6, 16. Button 5, 17. Vandoorne 1.
 
Βαθμολογία Κατασκευαστών
1. Mercedes 223, 2. Ferrari 147, 3. Red Bull 130, 4. Williams 81, 5. Force India 42. 6. Toro Rosso 32, 7. McLaren 24, 8. Haas F1 22, 9. Renault 6.
 
 
ΣΧΟΛΙΑΖΟΝΤΑΣ
Ο αγώνας του Καναδά μπορεί να μην είχε την μεγάλη ανατροπή, άφησε όμως την ελπίδα για ένα πιο ανταγωνιστικό πρωτάθλημα, με τις βαθμολογικές διαφορές των πρωτοπόρων να μειώνονται. Το αποτέλεσμα αφήνει το πρωτάθλημα ανοιχτό και πάλι, με 14 από τους 21 αγώνες να απομένουν. Ο Hamilton είναι πλέον μόλις 9 βαθμούς από τον ομόσταυλό του Rosberg κι ένας ανανεωμένος Vettel βρίσκεται 38 βαθμούς πίσω από τον Rosberg, που απέδειξε επίσης, ότι η Ferrari εξακολουθεί να έχει ένα αυτοκίνητο ικανό να αμφισβητήσει τη νίκη σε ευαίσθητα σε δύναμη σιρκουί, ενώ η Red Bull είναι πιθανό να είναι σε θέση να αμφισβητήσει τη Mercedes, όταν η F1 επιστρέψει σε υψηλής αεροδυναμικής πίεσης πίστες, αργότερα μέσα στο έτος. Αναμένουμε...
 
(Το θέμα αυτό αναρτήθηκε την 13/06/2016, 02:16 πμ.)


Lewis Hamilton - Mercedes
Lewis Hamilton - Mercedes
Sebastian Vettel - Ferrari
Sebastian Vettel - Ferrari
Valtteri Bottas - Williams
Valtteri Bottas - Williams
Max Verstappen - Red Bull
Max Verstappen - Red Bull
Το βάθρο των νικητών
Το βάθρο των νικητών
Nico Rosberg - Mercedes
Nico Rosberg - Mercedes

 
Σας Προτείνουμε
Αν ενδιαφέρεστε για Audi
ΔΕΛΤΑ ΚΑΡ ΑΕ

Έκθεση - Συνεργείο - Φανοποιείο/Βαφείο - Ανταλλακτικά/Αξεσουάρ
Ν.Ε.Ο. Πατρών-Αθηνών 47, 264 42 Πάτρα
Τηλ.: +302610420373, Fax: +302610426027
Έκθεση - Συνεργείο - Ανταλλακτικά/Αξεσουάρ
3ο χλμ. Ε.Ο. Πύργου-Πατρών, 271 00 Πύργος
Τηλ.: +302621034863, Fax: +302621032272
E-mail: audis@deltacar.gr, Website: www.deltacar.gr
 
Χρήσιμα