IX Auto Logo

Καλώς ήρθατε στο ixauto.gr, το μοναδικό πλήρως ανεξάρτητο και απόλυτα έγκυρο μέσο ενημέρωσης για το αυτοκίνητο.


 
F1 GP Ευρώπης: Ο Nico Rosberg επιστρέφει και πάλι στις νίκες


Ο Nico Rosberg πήρε την καρό σημαία στο Grand Prix της Ευρώπης σκοράροντας την 5η του νίκη στη σεζόν του 2016 και αποκτώντας ένα προβάδισμα 24 βαθμών έναντι του ομόσταυλού του στη Mercedes, πρωταθλητή Lewis Hamilton.
Του Δημήτρη Σπυράκη
Ο Lewis Hamilton έμεινε 5ος στο τέλος του αγώνα, μετά από μια λανθασμένη ρύθμιση που τον οδήγησε σε γύρο 2’’ πιο αργό απ’ ό,τι του Rosberg. Σύμφωνα με τους νέους κανονισμούς αυτή τη σεζόν, η ομάδα του από τα pits δεν ήταν σε θέση να του πει πώς να διορθώσει το πρόβλημα και παρά την εύρεση εν συντομία μιας ρύθμισης στον 42ο γύρο, που του επέτρεψε να ρυθμίσει τον γύρο του πάνω από 1’’, οι χρόνοι του σύντομα έπεσαν και πάλι. Εν τω μεταξύ, ο Sebastian Vettel ήταν σε θέση να σώσει τη 2η θέση σ’ ένα σκληρό Σαββατοκύριακο για τη Ferrari, 16,7’’ πίσω από τον Rosberg.
 
Ο Sergio Perez πέτυχε το 2ο στη σειρά βάθρο του στην 3η θέση, μετά από ένα εντυπωσιακό comeback από ένα πέναλτι 5 θέσεων στη σχάρα εκκίνησης του αγώνα, που το εισέπραξε από την προηγούμενη ημέρα (Σάββατο 18 Ιουνίου 2016). Ο Μεξικανός πιλότος πέρασε τον Raikkonen για την 3η θέση στην αρχή του τελευταίου γύρου, αλλά μια ποινή 5’’ για τον οδηγό της Ferrari για εκτροπή πάνω από τη γραμμή εισόδου στα pits νωρίτερα στον αγώνα, σήμαινε την κίνηση, αν και εντυπωσιακά, που ήταν για το θεαθήναι κι όχι για τη θέση.
 
 
Ο Valtteri Bottas πήρε την 6η θέση, ακριβώς 4,5’’ πίσω από τον Hamilton που αρκέστηκε 5ος, αλλά με μια άνετη 8,3’’ διαφορά από τον Daniel Ricciardo πίσω του. Μια στρατηγική 2 pit stop οδήγησε τον Ricciardo από 2ο στο grid στην 7η θέση στον τερματισμό, αλλά η Red Bull αγωνίστηκε επίσης με την έλλειψη ταχύτητας στις ευθείες σε όλο τον αγώνα. Τόσο ο ίδιος όσο και ο Verstappen ήταν εύκολη λεία για τους αντιπάλους τους στα πρώτα στάδια του αγώνα, αλλά αναμφίβολα η στρατηγική της Red Bull την άφησε και πάλι πίσω. Ο Nico Hulkenberg παλέψει για την 9η θέση σε μια ασυνήθιστη στρατηγική με την Force India να τον ξεκινάει με τα μαλακά ελαστικά, αναγκάζοντάς τον να ολοκληρώσει ένα stint 31 γύρων με τα πάρα πολύ μαλακά ελαστικά στο 2ο μισό του αγώνα. Ήταν αρκετό, ωστόσο, και το ότι κέρδισε τον Felipe Massa, σε μια στρατηγική 2 pit stop στη Williams.
 
Η μεγαλύτερη έκπληξη στο Μπακού ήταν ίσως η απουσία ενός αυτοκινήτου ασφαλείας. Η 1η στροφή πέρασε χωρίς σημαντικά επεισόδια, καθώς μόνον ο Esteban Gutierrez δεν υπολόγισε σωστά το σημείο φρεναρίσματός του και ήρθε σε επαφή με τον Nico Hulkenberg. Παρά την υπερβολικά αισιόδοξη κίνηση από τον οδηγό της Haas, και τα 22 μονοθέσια συνέχισαν για την 2η στροφή χωρίς μεγάλες ζημιές και σύντομα πήραν τη θέση τους για το υπόλοιπο του γύρου. Ο Rosberg δεν έχασε χρόνο κι έφτιαξε ένα προβάδισμα έναντι του 2ου Ricciardo, που γρήγορα τέθηκε υπό επίθεση από την Ferrari του Vettel στην 3η θέση.
 
 
Ο Vettel έκανε την κίνησή του στην έναρξη του 6ου γύρου, όπου ο ίδιος πέρασε τον οδηγό της Red Bull εξωτερικά της 1ης στροφής, χάρη στην ανώτερη ταχύτητα στην ευθεία. Ο Raikkonen κλείστηκε πίσω από τον Ricciardo για το υπόλοιπο του 6ου γύρου. Ο Raikkonen έμεινε πίσω από τον Ricciardo με την Red Bull ως στόχο την είσοδό της στα pits και ως αποτέλεσμα βρήκε τον εαυτό του στη λάθος πλευρά της διαχωριστικής γραμμής προσέγγισης στα pits και στην αγωνιστική πίστα. Οι αγωνοδίκες εξέτασαν το περιστατικό και σύντομα επέβαλαν 5’’ ποινή στον Raikkonen.
 
Η στρατηγική του Ricciardo μπορεί να είχε αποτέλεσμα με ένα αυτοκίνητο ασφαλείας την κατάλληλη χρονική στιγμή, αλλά η στάση του στον 6ο γύρο σήμαινε ότι αποκλείεται να πάει σε στρατηγική ενός pit stop. Η Ferrari πρότεινε στον Vettel να μπει στα pits 2 γύρους αργότερα, αλλά ο Γερμανός πιλότος της Scuderia αμφισβήτησε το κάλεσμα κι αποφάσισε να μείνει στην  πίστα, μια απόφαση που τελικά αποδείχθηκε η ταχύτερη στρατηγική. Οι Vettel και Rosberg πήγαν στα pits στον 20ό και 21ο γύρο αντίστοιχα και παρόλο που ο Vettel επανήλθε πίσω από τον Raikkonen, ο οποίος έκανε την δική του στάση στον 8ο γύρο, σύντομα η Ferrari ανακατάταξε τους οδηγούς της.
 
 
Το πρώτο μήνυμα στον ασύρματο σχετικά με το θέμα του Hamilton μεταδόθηκε στον 27ο γύρο. Εξήγησε ότι η μονάδα τροφοδοσίας του ήταν «derating παντού», που σημαίνει ότι το σύστημα ανάκτησης ενέργειας συνέλεγε πάρα πολλή ενέργεια, παραλείποντας να αναπτύξει μέγιστη ισχύ όταν την χρειάζονται περισσότερο. Ο Rosberg είχε ένα παρόμοιο θέμα, αλλά ήταν σε θέση να κάνει αλλαγές στο τιμόνι του να διορθώσει το πρόβλημα, Ο Hamilton έκανε όλο και πιο απελπιστικές εκκλήσεις προς τα pits της ομάδας του, που με βάση τον κανονισμό, έπρεπε να μένουν αναπάντητες.
 
Στον 34ο γύρο ο Hamilton είπε στον ασύρματο ότι θα προσπαθήσει να αλλάξει τα πάντα με την ελπίδα να πετύχει τη σωστή λειτουργία, όπου ο μηχανικός του, Peter Bonnington απάντησε: «Δεν σε συμβουλεύουμε γι’ αυτό Lewis». Ο Hamilton βρήκε για λίγο μια ρύθμιση στον 42ο γύρο που του επέτρεψαν να κάνει τον ταχύτερο γύρο σε εκείνο το σημείο του αγώνα, αλλά τελικά νικήθηκε από τον Rosberg με λιγότερα καύσιμα στους τελευταίους 8 γύρους. Ένα μέλος της ομάδας είπε αργότερα ότι ήταν σαν να περιμένει ο Hamilton να κάνει ένα σταυρόλεξο χωρίς ενδείξεις. Το αποτέλεσμα βρήκε τον Hamilton να χάνει το βαθμολογικό του πλεονέκτημα από το Καναδικό Grand Prix μία εβδομάδα νωρίτερα, καθώς έβαζε ένα τέλος στην ξέφρενη πορεία του Rosberg και στους 3 αγώνες του χωρίς βάθρο.
 
 
Αποτελέσματα
1. Nico Rosberg (Mercedes) 1.32’52’’366, 2. Sebastian Vettel (Ferrari) +16’’696, 3. Sergio Perez (Force India) +25’’241, 4. Kimi Raikkonen (Ferrari) +33’’102, 5. Lewis Hamilton (Mercedes) +56’’335, 6. Valtteri Bottas (Williams) +1’00’’886, 7. Daniel Ricciardo (Red Bull) +1’09’’229, 8. Max Verstappen (Red Bull) +1’10’’996, 9. Nico Hulkenberg (Force India) +1’17’’708, 10. Felipe Massa (Williams) +1’25’’375.
 
Βαθμολογία Οδηγών
1. Rosberg 141, 2. Hamilton 117, 3. Vettel 96, 4. Raikkonen 81, 5. Ricciardo 78, 6. Verstappen 54, 7. Bottas 52, 8. Perez 39, 9. Massa 38, 10. Kvyat 22, 11. Grosjean 22, 12. Hulkenberg 20, 13. Alonso 18, 14. Carlos Sainz Jr. 18, 15. Magnussen 6, 16. Button 5, 17. Vandoorne 1.
 
Βαθμολογία Κατασκευαστών
1. Mercedes 258, 2. Ferrari 177, 3. Red Bull 140, 4. Williams 90, 5. Force India 59. 6. Toro Rosso 32, 7. McLaren 24, 8. Haas F1 22, 9. Renault 6.
 
 
ΣΧΟΛΙΑΖΟΝΤΑΣ
Το σχόλιό μας αυτή τη φορά δεν θα περιοριστεί στα απολύτως αγωνιστικά δρόμενα του αγώνα. Μπαίνουμε κατευθείαν στο «ψητό». Από σύστασής του, το κράτος του Αζερμπαϊτζάν έχει προωθηθεί υπέρμετρα. Μας θυμίζει εκείνη την έξαρση προβολής της Αραβικής χλιδής με το Ντουμπάι και τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα. Η χώρα αυτή έχει «σπρωχτεί» γενικώς. Δεν θα μπούμε σε πολιτικο-οικονομικές και γεωπολιτικές αναλύσεις, αυτές ανήκουν στους καθ’ ύλην αρμόδιους. Αλλά γενικότερα στα δημόσια θεάματα, η χώρα εμφανίζεται ως ένας νέος αναπτυσσόμενος «παράδεισος» επενδύσεων και πλούτου. Δεν γνωρίζουμε αν τελικά πρόκειται για ένα παγκόσμιας εμβέλειας «πλυντήριο», κρατάμε όμως το γεγονός, ότι το Ευρωπαϊκό GP της F1 για το 2016, που έγινε στο Baku και μας θύμισε κάτι από Μονακό, ως προς το στήσιμο του αγώνα, μάς αφήνει θετικές εντυπώσεις μεν, αλλά και υψηλές προσδοκίες για το μέλλον, αν τελικά θα έχει διάρκεια αυτό το «πείραμα» των διοργανωτών του θεσμού.
 
(Το θέμα αυτό αναρτήθηκε την 20/06/2016, 01:47 πμ.)


Το βάθρο των νικητών
Το βάθρο των νικητών
Nico Rosberg - Mercedes
Nico Rosberg - Mercedes
Kimi Raikkonen - Ferrari
Kimi Raikkonen - Ferrari
Ο αγώνας στους δρόμους του Baku
Ο αγώνας στους δρόμους του Baku
Επεισοδιακή αλλά ανέπαφη εκκίνηση
Επεισοδιακή αλλά ανέπαφη εκκίνηση
Εντυπωσιακές παρουσίες στην πίστα
Εντυπωσιακές παρουσίες στην πίστα

 
Σας Προτείνουμε
Αν ενδιαφέρεστε για Mazda
(MIATA) Μ. ΝΟΜΙΚΟΣ - Γ. ΚΟΥΡΗΣ ΟΕ

Συνεργείο - Φανοποιείο/Βαφείο - Ανταλλακτικά/Αξεσουάρ
Γ. Παπανδρέου 106, 144 52 Μεταμόρφωση Αττικής
Τηλ.: +302102832915, +302102845726, Fax: +302102841073
E-mail: miata@ath.forthnet.gr, Website: www.miataservice.gr
 
Χρήσιμα