IX Auto Logo

Καλώς ήρθατε στο ixauto.gr, το μοναδικό πλήρως ανεξάρτητο και απόλυτα έγκυρο μέσο ενημέρωσης για το αυτοκίνητο.


 
Ένα κατά παραγγελία 6-θυρο Audi A8L για τον βασιλιά της Νορβηγίας
Η εικονιζόμενη λιμουζίνα δεν αποτελεί μια έκδοση Pullman του A8L -ναυαρχίδας της Audi- αλλά μια κατά παραγγελία λιμουζίνα προς το Ingolstadt για λογαριασμό του Νορβηγού βασιλιά Harald του 5ου για την 25ετή του επέτειο στο θρόνο.
Του Δημήτρη Σπυράκη
Σύμφωνα με τον Νορβηγικό ιστότοπο TV2 καθώς και άλλα δημοσιεύματα, το μακρύτερο εργοστασιακής παραγωγής Audi A8L που κατασκευάστηκε ποτέ, αφορά τον βασιλιά της Σκανδιναβικής χώρας Harald τον 5ο και παρήχθη ειδικά για τον εορτασμό της 25ης επετείου του από τότε που κατέλαβε τον βασιλικό θρόνο. Ε, φυσιολογικό μας ακούγεται αυτό, για βασιλιάδες που συνήθως έχουν συντηρητικές τάσεις ως προς τα αυτοκίνητα, γιατί αν δούμε τις οδηγικές επιθυμίες των βασιλιάδων της Μέσης Ανατολής, θα καταλάβουμε ότι πρόκειται για λάτρεις των one-off supercars.
 
Από μηδενική βάση και μετά από έναν χρόνο!
Τόσο οι κατασκευαστές αμαξωμάτων όσο κι αυτοί που κατασκευάζουν τις θωρακίσεις οχημάτων, σπάνια αναλαμβάνουν έργα που αφορούν το Audi A8. Το πλαίσιο και το αμάξωμα από αλουμίνιο είναι το μεγαλύτερο πρόβλημα που κοστίζει. Αλλά η Audi ήταν αυτή που κατάφερε να «τεντώσει» την sedan ναυαρχίδα της και να την αναδιατυπώσει σε μια 6-θυρη λιμουζίνα. Η αυτοκινητοβιομηχανία από το Ingolstadt έκανε μια επιμήκυνση του μεταξονίου κατά 1,1 μέτρα, αυξάνοντας το sedan από τα 5,27 στα 6,37 μέτρα, με την προσθήκη επιπλέον 2 θυρών κι άλλες τόσες κολώνες στον σκελετό. Οι μηχανικοί σχεδίασαν τμήματα πλαισίων διέλασης αλουμινίου και πάνελ αμαξώματος από μηδενική βάση, προσθέτοντας χιαστί τιράντες, όπου χρειαζόταν. Η Audi υποστηρίζει ότι για τη δημιουργία αυτής της λιμουζίνα διατηρείται σχεδόν το ίδιο επίπεδο στρεπτικής ακαμψίας με τη βάση του μοντέλου, το Audi A8L sedan, ενώ ανέφερε ότι το εν λόγω έργο της πήρε σχεδόν έναν χρόνο.
 
Αέρινη και πετρελαιοκίνητη
Η προκύπτουσα λιμουζίνα -που ονομάζεται A8 L extended- είναι κάτι περισσότερο από μια απλή δουλειά επιμήκυνσης. Ολόκληρο το αμάξωμα, από την Α κολόνα έως πίσω, έχει αναδιατυπωθεί για να φιλοξενήσει το νέο προφίλ. Η Audi πρόσθεσε ένα πάνελ από γυαλί 2,41 μέτρων στην οροφή, δίνοντας παράλληλα στην 1η και την 3η σειρά καθισμάτων τους δικούς τους μικρότερους υαλοπίνακες, εξοπλισμένους με περσίδες, για να διατηρήσουν την προστασία από την υπεριώδη ακτινοβολία και την υπερθέρμανση της καμπίνας, ενώ παράλληλα στόλισε το εσωτερικό με υψηλής ποιότητας δέρμα Valcona. Κάτω απ’ το καπό του Audi A8L extended δεν θα βρείτε τον W12 (αν και πιθανό να κόστισε στον πελάτη περίπου 1.000.000 ευρώ). Αυτή η κατά παραγγελία λιμουζίνα τροφοδοτείται από έναν 3.0 TFSI κινητήρα που παράγει 310 ίππους και 440 Nm ροπής.
 
Προθάλαμος για επιστροφή της Audi στις υπερπολυτελείς λιμουζίνες
Αυτό το αυτοκίνητο δεν είναι μια εναλλακτική λύση για την Mercedes-Maybach Pullman με καθίσματα σε στιλ συνεδρίου, αλλά προϊόν για διαφορετικού τύπου πελάτες. Η Audi έχει μείνει έξω από την κατηγορία των προσωπικών λιμουζινών εδώ και καιρό, επιλέγοντας να μην αμφισβητήσει ακόμη την BMW και την δική της λιμουζίνα L7 από την δεκαετία του 1990, μετά από μια εκτεταμένη εκδοχή του Audi V8L που σταμάτησε με το ντεμπούτο του A8 το 1994. Η Γερμανική premium μάρκα εξακολουθεί να προσφέρει μια θωρακισμένη έκδοση του A8L με το μακρύ μεταξόνιο. Η κατασκευή μιας θωρακισμένης λιμουζίνας με 2+2+2 θέσεις σε διάταξη συνέντευξης Τύπου είναι πραγματικά ένα θέμα θέλησης εκ μέρους της. Λαμβάνοντας υπόψη την εργασία σ’ αυτή την 6-θυρη παραλλαγή, έχουμε την αίσθηση ότι δεν θα πάρει πολύ για να απαλλαγεί από τις μεσαίες πόρτες, να μετατρέψει τη 2η σειρά καθισμάτων σε περιμετρική διάταξη και να περιμένει να έρθουν παραγγελίες. Δεν υπάρχει καμία έλλειψη πελατών στην Κίνα και τη Μέση Ανατολή, που αγοράζει τις λιμουζίνες των βασικών ανταγωνιστών της Audi.
 
Ένα ειδικό τμήμα της αγοράς που έλκει την Audi
Ενώ η γκάμα της S-Class της Mercedes μετράει ήδη 6 εκδόσεις, αυτή του A8 της Audi διαθέτει μόνον δύο, το βασικό μοντέλο κι αυτό με το μακρύ μεταξόνιο, αν δεν μετρήσουμε και το 6-θυρο one-off μοντέλο. Ωστόσο, τα πράγματα θα μπορούσαν ν’ αλλάξουν τη στιγμή που η επόμενη γενιά του Α8 θα «χτυπήσει» την αγορά, καθώς το πολυτελές εμπορικό σήμα του ομίλου VW -σύμφωνα με πληροφορίες- έχει βάλει στο στόχαστρο την Mercedes-Maybach. Μια τέτοια έκδοση της νέας ναυαρχίδας της Audi υπαινίχτηκε από τον μέχρι σήμερα επικεφαλής έρευνας & ανάπτυξης της μάρκας, κ. Stefan Knirsch, σε μια συνέντευξη που είχε δώσει πριν λίγο καιρό στο Βρετανικό αυτοκινητικό μέσο Auto Express. «Το σκεφτόμαστε», είχε πει ο κ. Knirsch. «Η επιτυχία της έξτρα-μακριάς έκδοσης της S-Class μάς κάνει να αναρωτιόμαστε για το αν θα μπορούσε να υπάρξει μια περίπτωση επιχειρήσεων γι’ αυτό [το τμήμα της αγοράς στο μέλλον», είπε. Το εύρος του επόμενης γενιάς Α8 πιστεύεται να επεκταθεί πέρα από το LWB (μακρύ μεταξόνιο) μ’ ένα δίθυρο coupe, που θα τοποθετηθεί ανταγωνιστικά πάνω στην S-Class Coupe.
 
(Το θέμα αυτό αναρτήθηκε την 27/09/2016, 10:27 πμ.)
Δημήτρης Σπυράκης
Ανεξάρτητος Αναλυτής της Αυτοκινητοβιομηχανίας
dimspy@ixauto.gr



 
Σας Προτείνουμε
Αν ενδιαφέρεστε για Mercedes
POWER TEAM

Συνεργείο - Ανταλλακτικά/Αξεσουάρ - Πωλήσεις
1ο Κατάστημα: Λεωφόρος Βουλιαγμένης 600Α, 164 62 Αργυρούπολη
Τηλ.: +302109957029, Fax: +302109957049
E-mail: vasilis@power-team.gr
2ο Κατάστημα: Φειδίου 12, 164 62 Αργυρούπολη
Τηλ.: +302109957020, Fax: +302109957350

Ακολουθήστε μας στο Ubiz. Κατεβάστε δωρεάν την εφαρμογή.

 
Χρήσιμα