IX Auto Logo

Καλώς ήρθατε στο ixauto.gr, το μοναδικό πλήρως ανεξάρτητο και απόλυτα έγκυρο μέσο ενημέρωσης για το αυτοκίνητο.


 
F1 GP Μεξικού: Νίκη-ελπίδα τίτλου για τον Lewis Hamilton


Ο Lewis Hamilton πήρε μια άνετη νίκη στο Grand Prix του Μεξικού μπροστά από τον ομόσταυλό του Nico Rosberg, ο οποίος έκανε ό,τι έπρεπε για να διατηρήσει τον έλεγχο της πρωτοπορίας του για την κατάκτηση του πρωταθλήματος.
Του Δημήτρη Σπυράκη
Η νίκη του Hamilton μείωσε το χάσμα με τον Rosberg στους 19 βαθμούς στην κατάταξη, αλλά με μόλις 2 αγώνες να απομένουν, μια νίκη του Rosberg στο επόμενο GP στη Βραζιλία, θα του εξασφαλίσει τον τίτλο. Ο Hamilton φάνηκε να απειλείται μόνον μία φορά στην 1η στροφή στον 1ο γύρο. Αργότερα εξήγησε ότι οφειλόταν σε χαμηλή θερμοκρασία στο δεξί μπροστινό φρένο του κι απέφυγε την ποινή για παράκαμψη στη 2η στροφή. Μετά από ένα σκληρό Σαββατοκύριακο πίσω από το τιμόνι της Mercedes του, η 2η θέση του Rosberg θα μπορούσε να αποδειχθεί καθοριστικό αποτέλεσμα για τον τίτλο. Ο ίδιος απειλήθηκε 2 φορές από τον Max Verstappen -στον 1ο γύρο στη 2η στροφή και στον 50ό γύρο στην 4η στροφή- αλλά και τις 2 φορές αντιστάθηκε στην επίθεση του Ολλανδού διατηρώντας τη 2η θέση. Τη 2η φορά είδε τον Verstappen στιγμιαία μπροστά του αλλά ο ενθουσιώδης νεαρός πιλότος δεν ολοκλήρωσε με επιτυχία καθώς ο Rosberg είχε κολλήσει στην αγωνιστική γραμμή.
 
Μετά τη 2η αποτυχημένη κίνηση του Verstappen προς τον Rosberg, ο Sebastian Vettel άρχισε να κλείνει τη διαφορά με τον οδηγό της Red Bull. Ο Vettel οδήγησε για μεγάλο μέρος του αγώνα στην 1η του περίοδο με τα μαλακά ελαστικά κι αυτό σήμαινε ότι το 2ο σετ των ελαστικών του ήταν κατά 20 γύρους πιο φρέσκα από αυτά του Verstappen στο τέλος του αγώνα. Η Ferrari του Γερμανού έπιασε τον Verstappen 4 γύρους πριν το τέλος, αλλά όταν ο ίδιος επιχείρησε μια κίνηση στην 1η στροφή, η Red Bull του Verstappen συνέχισε ευθεία πάνω από τη στροφή, κόβοντας δρόμο στη 2η στροφή για να μην χάσει τη θέση του από τον Vettel. Παρά το γεγονός ότι του έδωσε εντολή η ομάδα του να δώσει τη θέση στη Ferrari για να αποφύγει μια ποινή χρόνου, αυτός συνέχισε μπροστά από τον Vettel όπου λίγο έλειψε να τον βάλει σε περιπέτεια με τον Ricciardo που καραδοκούσε πίσω του.
 
 
Μετά τον αγώνα ο Verstappen τιμωρήθηκε αμέσως με 5’’ που οδήγησε τον Vettel στην 3η θέση και τον ίδιο στην 5η θέση, καθώς ο χρόνος ποινής ήταν αρκετός να τον φέρει πίσω ακόμη κι από τον ομόσταυλό του Ricciardo. Σε μια περίεργη τροπή των γεγονότων, ο Verstappen έχει ήδη τραβηχτεί στην περιοχή του βάθρου των νικητών πριν από την επιβεβαίωση της ποινής του, αλλά του είπαν να φύγει αμέσως από το δωμάτιο αναμονής των νικητών. Ο εμφανώς θυμωμένος από την συμπεριφορά του Ολλανδού Vettel που είχε πάει ήδη πίσω στα paddock, ειδοποιήθηκε να σπεύσει ταχέως για να λάβει τη θέση του στο 3ο σκαλί του βάθρου των νικητών.
 
Ο Vettel ήταν θυμωμένος για την κατάσταση στους τελευταίους γύρους του αγώνα και ούρλιαζε στην ενδοεπικοινωνία με την ομάδα του να ζητήσει από τον διευθυντή του αγώνα της FIA, κ. Charlie Whiting, να πουν στον Verstappen να κάνει στην άκρη. Όταν ο μηχανικός του προσπάθησε να του πει ότι το συμβάν θα διερευνηθεί μετά τον αγώνα λέγοντας «ο Charlie είπε...», ο Vettel τον διέκοψε φωνάζοντας: «Ναι! Να ένα μήνυμα προς τον Charlie: Fuck off. Fuck off». Η οργή του Vettel είχε ενταθεί όταν ο Verstappen, ακόμα στην 3η θέση, τον κράτησε πίσω ώστε να επιτρέψει στην Red Bull του συμπαίκτη του Daniel Ricciardo από την 5η θέση, να επιχειρήσει ένα πέρασμα στην 4η στροφή στο προτελευταίο γύρο. Ο Vettel κινήθηκε για να κλίσει την εσωτερική με τους εμπρόσθιους τροχούς και τα μονοθέσια κινήθηκαν αρκετά υπό επαφή. Ο Vettel μόλις που κατάφερε να διατηρήσει αρκετή ορμή για να κρατήσει τη θέση του από την εξωτερική, όπου τελικά αποδείχθηκε ότι ήταν αρκετό για να πάρει την 3η θέση, όταν εφαρμόστηκε η ποινή του Verstappen.
 
 
Πίσω από το δράμα για την τελική θέση στο βάθρο, ο Kimi Raikkonen άρπαξε την 6η θέση από τον Nico Hulkenberg στους τελευταίους γύρους. Ο Raikkonen ήταν σε στρατηγική 2 pit stop σε σύγκριση με την μία στάση που είχε υιοθετηθεί από τους περισσότερους πιλότους της τελικής δεκάδας, η οποία τον έριξε από 5ο στην 7η θέση και πάλεψε για να πάρει τελικά την 6η θέση. Καθώς ο οδηγός της Ferrari πέρασε τον Hulkenberg, η Force India του Γερμανού περιστράφηκε 180 μοίρες, αλλά με τον Valtteri Bottas άλλα 6’’ πίσω, ο Hulkenberg ήταν σε θέση να διατηρήσει την 7η θέση. Οι Williams των Bottas και Felipe Massa τερμάτισαν στην 8η και 9η θέση αντιστοίχως, μπροστά από τον Sergio Perez που πήρε τον τελευταίο βαθμό για την Force India. Ιδιαίτερη μνεία κάνουμε στον Ericsson, αφού κατά την επιστροφή του στον αγώνα μετά την πρόσκρουση που είχε στην 1η στροφή μετά την εκκίνηση, τερμάτισε 11ος, μπροστά από τις McLaren. Σκυτάλη τώρα παίρνει το GP της Βραζιλίας, ο προτελευταίος αγώνας της σεζόν, την Κυριακή 13 Νοεμβρίου (2016).
 
 
Αποτελέσματα
1. Lewis Hamilton (Mercedes) +1.40’31’’402, 2. Nico Rosberg (Mercedes) +8’’354, 3. Sebastian Vettel (Ferrari) +17’’313, 4. Daniel Ricciardo (Red Bull) +20’’858, 5. Max Verstappen (Red Bull) +21’’323, 6. Kimi Raikkonen (Ferrari) +49’’376, 7. Nico Hulkenberg (Force India) +58’’891, 8. Valtteri Bottas (Williams) +1’05’’612, 9. Felipe Massa (Williams) +1’16’’206, 10. Sergio Perez (Force India) +1’16’’798.
 
Βαθμολογία Οδηγών
1. Rosberg 349, 2. Hamilton 330, 3. Ricciardo 239, 4. Vettel 192, 5. Raikkonen 178, 6. Verstappen 175, 7. Perez 85, 8. Bottas 85, 9. Hulkenberg 60, 10. Alonso 52, 11. Massa 51, 12. Sainz Jr. 38, 13. Grosjean 29, 14. Kvyat 25, 15. Button 21, 16. Magnussen 7, 17. Palmer 1, 18. Wehrlein 1, 19. Vandoorne 1.
 
Βαθμολογία Κατασκευαστών
1. Mercedes 679, 2. Red Bull 422, 3. Ferrari 370, 4. Force India 145, 5. Williams 136. 6. McLaren 74, 7. Toro Rosso 55, 8. Haas F1 29, 9. Renault 8, 10. Manor 1.
 
 
ΣΧΟΛΙΑΖΟΝΤΑΣ
Από τους πιο εντυπωσιακούς αγώνες ως προς την πλοκή των γεγονότων. Μπορεί να μην είχαμε μάχες για την 1η θέση -αυτή την δέσμευσε εξ αρχής ο Hamilton- ο αγώνας όμως παρουσίασε ενδιαφέρον από τη 2η θέση και κάτω. Ο Rosberg ένιωσε λίγη πίεση από τις Red Bull, οι οποίες με τη σειρά τους νικήθηκαν απ’ την Ferrari του Vettel, έστω με επεισοδιακό τρόπο. Force India και Williams συνέχισαν τη δική τους μάχη για την 4η θέση στο πρωτάθλημα των κατασκευαστών -η πλάστιγγα πλέον γέρνει υπέρ της πρώτης- μόνο που εδώ φάνηκαν πιο ισχυρές οι Williams. Το κοινό του Μεξικού ήταν επίσης θερμό κι ενθουσιώδες, σε βαθμό που δικαιολογεί απόλυτα το λόγο που γίνεται εκεί αγώνας της Formula 1. Και μετά απ’ όλα αυτά, όλα πλέον θα κριθούν στον επόμενο -προτελευταίο- ή στον τελευταίο αγώνα της σεζόν. Αναμένουμε το GP της Βραζιλίας στις 13 Νοέμβρη (2016), καθώς η αγωνία για την κατάκτηση του πρωταθλήματος των οδηγών κορυφώνεται.
 
(Το θέμα αυτό αναρτήθηκε την 31/10/2016, 10:15 πμ.)


Το βάθρο των νικητών
Το βάθρο των νικητών
Lewis Hamilton - Mercedes
Lewis Hamilton - Mercedes
Nico Rosberg - Mercedes
Nico Rosberg - Mercedes
Sebastian Vettel - Ferrari
Sebastian Vettel - Ferrari
Daniel Ricciardo
Daniel Ricciardo
Γεμάτες οι κερκίδες της πίστας
Γεμάτες οι κερκίδες της πίστας
Ιδιαίτερα ενθουσιώδες το κοινό στο Μεξικό
Ιδιαίτερα ενθουσιώδες το κοινό στο Μεξικό
Στο πνεύμα της ημέρας ακόμη και τα ελαστικά
Στο πνεύμα της ημέρας ακόμη και τα ελαστικά

 
Σας Προτείνουμε
Αν ενδιαφέρεστε για Skoda
MOTOR VETERANI ΕΠΕ

Έκθεση (& Μεταχειρισμένα): Λεωφ. Αθηνών 144-146, 385 00 Βόλος
Τηλ.: +302421086200, +302421087442, Fax: +302421090129
E-mail: sales@motorveterani.gr
Συνεργείο - Φανοποιείο/Βαφείο - Ανταλλακτικά/Αξεσουάρ
Δερβενακίων 11, 383 34 Βόλος
Τηλ.: +302421066473, +302421083214, Fax: +302421085592
E-mail: motorveterani@motorveterani.gr

 

 
Χρήσιμα