IX Auto Logo

Καλώς ήρθατε στο ixauto.gr, το μοναδικό πλήρως ανεξάρτητο και απόλυτα έγκυρο μέσο ενημέρωσης για το αυτοκίνητο.


 
Volvo C30 1.6: Η τύχη ευνοεί τους τολμηρούς
Με ανατρεπτική σχεδίαση, που συνδέει το ένδοξο παρελθόν με το ελπιδοφόρο μέλλον της φίρμας, το C30, αντικατοπτρίζει την τόλμη και την φαντασία των Σουηδών, σε μία άκρως ανταγωνιστική κατηγορία.
 
Αυτό το αυτοκίνητο, μαζί με ελάχιστα ακόμη, μας έκανε να νοιώσουμε ξανά την επιθυμία της οδήγησης. Δεν είναι οι προκλητικές του επιδόσεις. Δεν είναι οι άπλετοι χώροι που διαθέτει. Δεν είναι η εξωτική του όψη. Είναι όμως ό,τι ακριβώς χρειάζεται για να μην περάσει δίπλα σου απαρατήρητο. Κι αυτός ήταν ο σκοπός των δημιουργών του. Με πρωτοποριακής σχεδίασης μοντέλα στο παρελθόν, η Σουηδική σχολή ξεχώριζε για τον αρμονικό συνδυασμό της απλής μεν αλλά εντυπωσιακής του γραμμής με την υψηλή λειτουργικότητα των χώρων, που στην προκειμένη περίπτωση, εκ των πραγμάτων, ήταν περιορισμένη. Η Volvo σταμάτησε με το 480 ES, ένα συμπαγές κουπέ μοντέλο με έντονη προσωπικότητα και μοναδική όψη. Επανερχόμενη στην κατηγορία αυτή ξανά, δεν θα έπρεπε να συμβιβαστεί με τίποτα λιγότερο απ’ ό,τι ξέραμε μέχρι σήμερα. Η βαριά κληρονομία πάντα αποτελούσε πονοκέφαλο για τους σχεδιαστές μιας φίρμας, που κάθε φορά που πιάνουν την πένα τους για ένα εντελώς νέο μοντέλο, καλούνται να παρουσιάσουν κάτι μοναδικό και πρωτοποριακό για την εποχή του, έχοντας βάλει στα συστατικά του νέου τους «παρασκευάσματος» μια ισχυρή δόση από το ένδοξο παρελθόν. Αυτό ακριβώς έπρεπε να κάνουν και οι άνθρωποι της Volvo για λογαριασμό του νέου τους σπορ κουπέ μοντέλου.
Μοναδική σχεδίαση εντός κι εκτός
Αφού αυτός ήταν ο βασικός σκοπός της σχεδίασης, το νέο C30, έπρεπε να έχει να δηλώσει άποψη από κάθε πλευρά, τόσο εξωτερικά όσο και στο εσωτερικό του. Η αισθητική και η μοναδικότητα είναι στοιχεία που χαρακτηρίζουν το νεανικό κοινό. Τα παραπάνω συστατικά, σε ισχυρή δόση, αναζητούν όσοι νέοι ψυχή τε σώματι, θέλουν να ξεχωρίζουν μέσα στο άχρωμο και μονότονο περιβάλλον. Το C30 παίζει δύο ρόλους. Ο ένας είναι ό,τι ακριβώς περιγράφουμε παραπάνω και ο άλλος, η συνέχιση της παράδοσης στην κατηγορία των συμπαγών σπορ κουπέ, σε αρμονία με την επιβεβλημένη ενιαία εικόνα της φίρμας. Χωρίς περιττές γραμμές κι ενταγμένο στην κατηγορία πατώματος του S40, το C30 έχει σαφή χαρακτήρα σπορτίβικο και φιλοξενεί 4 επιβάτες. Ο χώρος αποσκευών, επηρεάζεται από τη γενικότερη σχεδίαση και κατά τη γνώμη μας, είναι το μόνο σημείο του αυτοκινήτου που δεν σε αφήνει ικανοποιημένο. Με 4 δραστήριους ενήλικες μπροστά, αυτός ο χώρος κρίνεται σαφώς λίγος. Η κάλυψη του διαθέσιμου χώρου από τα βλέμματα των «περίεργων» γίνεται μ’ έναν πρωτότυπο τρόπο, ακολουθώντας ουσιαστικά τη σχεδιαστική άποψη της πίσω πόρτας.
Δύναμη, όση ακριβώς χρειάζεται
Όση δύναμη κι αν μας δώσουν οι κατασκευαστές, εμείς πάντα θα ζητάμε κάτι παραπάνω. Αναφέρουμε χαρακτηριστικά την πλέον σπορ έκδοση του τελευταίας γενιάς Ford Focus (με το οποίο διατηρεί ισχυρές σχέσεις «συγγένειας» το C30), το αναμενόμενο Focus RS, το οποίο θα έχει 300 ίππους με κίνηση στους εμπρός τροχούς. Ποιος θα μπορούσε να φανταστεί ένα μπροστοκίνητο μοντέλο παραγωγής με τόση δύναμη πριν από ελάχιστα χρόνια; Ουδείς! Η Volvo προσφέρει το C30 και με 230 ίππους (έκδοση Τ5), όμως, για να αναδείξει τον νεανικό του σπορτίβικο χαρακτήρα δεν χρειάζεται τόση δύναμη. Ο κινητήρας 1.6 των 100 ίππων μπορεί να φαντάζει «λίγος» για την κατηγορία του μοντέλου, κινεί ικανοποιητικά όμως το αμάξωμα των 1.205 κιλών και δεν ξεφεύγει σε κατανάλωση, τομέας της αυτοκίνησης ιδιαίτερης βαρύτητας τον τελευταίο καιρό. Σε συνδυασμό με το μεγάλο ρεζερβουάρ, η αυτονομία είναι ανάλογη.
Με θάρρος και τόλμη
Έχοντας ήδη αρκετή οδηγική εμπειρία από το C30 1.6, βγαίνεις από το αυτοκίνητο και στέκεσαι λίγο πιο πέρα, αντικριστά για λίγα λεπτά, με το βλέμμα σου συγκεντρωμένο απόλυτα πάνω του. Όσο πιο πολύ το παρατηρείς, τόσο πιο πολύ κατανοείς την κάθε του γραμμή, από το «ρύγχος» του με την επιθετική όψη, μέχρι την ρέουσα πίσω επιφάνεια, που «σβήνει» κάτω από την ολική γυάλινη πίσω πόρτα. Αυτό το αυτοκίνητο δεν προκαλεί, όμως δεν σε αφήνει και να το... αφήσεις. Νοιώθοντας την ίδια χαρούμενη αίσθηση και στο εσωτερικό, αδιαφορείς για τις επιδόσεις (ξέρεις ότι επέλεξες την «ασθενέστερη» έκδοση) και απολαμβάνεις την ρομαντική πλευρά της οδήγησης, κάνοντας παράλληλα χρήση της σύγχρονης τεχνολογίας, της οποίας σήμα κατατεθέν στο εσωτερικό είναι η «φέτα» κεντρική κονσόλα. Είναι από τις ελάχιστες φορές που νοιώσαμε ένα ασυναίσθητο χαμόγελο όταν ήρθαμε για πρώτη φορά σε επαφή με το αυτοκίνητο αυτό. Αυτός ήταν ο σκοπός κι απ’ ό,τι φαίνεται, επετεύχθη. Όσοι αναζητάτε μία ξεχωριστή νότα κι έναν διαφορετικό «αέρα» από το αυτοκίνητό σας, δεν πρέπει να προσπεράσετε το C30. Και να το θέλετε, είναι βέβαιο ότι δεν θα σας αφήσει εκείνο.
 
Μήκος
4,25 μέτρα
Πλάτος
1,78 μέτρα
Ύψος
1,445 μέτρα
Μεταξόνιο
2,64 μέτρα
Μετατρόχια Ε/Π
1,535/1,53 μέτρα
Χώρος αποσκευών
230 λίτρα
Βάρος
1.205 κιλά
Κυβισμός
1.596 κ.εκ.
Διάμετρος x διαδρομή
79 x 81,4 χλστ.
Σχέση συμπίεσης
11:1
Ισχύς (ίπποι/σ.α.λ.)
100/6.000
Ροπή (Nm/σ.α.λ.)
150/4.000
0-100 χ.α.ώ.
11,8’’
Τελική ταχύτητα
180 χ.α.ώ.
Κατανάλωση εκτός πόλης
5,7 λ./100 χλμ.
Μικτή κατανάλωση
7 λ./100 χλμ.
Κατανάλωση στην πόλη
9,3 λ./100 χλμ.
Ρεζερβουάρ
55 λίτρα
Εκπομπές ρύπων (CO2)
167 γραμμ./χλμ.
 



 
Σας Προτείνουμε
Στον Νομό ΜΕΣΣΗΝΙΑΣ
SINIOROS - ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΑΝΑΣΤΑΣΟΠΟΥΛΟΣ

Γενικό Συνεργείο Αυτοκινήτων, Ευθυγραμμίσεις
(Τοποθετήσεις Συστημάτων Υγραερίου, Βελτιώσεις Chip Tuning by Overload)
Α' πάροδος Γιαννιτσών, 241 00 Καλαμάτα
Τηλ. & Fax: +302721069026, E-mail: mrsinioros@gmail.com

 
Χρήσιμα