IX Auto Logo

Καλώς ήρθατε στο ixauto.gr, το μοναδικό πλήρως ανεξάρτητο και απόλυτα έγκυρο μέσο ενημέρωσης για το αυτοκίνητο.


 
John Collins: Ο άνθρωπος που πούλησε 1.750 κλασικές Ferrari


Όσο κι αν ακούγεται απίθανο, υπάρχει ένας άνθρωπος στον πλανήτη Γη που έχει πουλήσει 1.750 και πλέον κλασικές Ferrari δεκαετίας 1950 και 1960 τα τελευταία 30 χρόνια. Πρόκειται για τον μοναδικό John Collins του οίκου Talacrest.
Του Δημήτρη Σπυράκη
«Αυτή είναι η Enzo Ferrari όψη μου», λέει περιπαιχτικά ο John Collins, γέρνοντας πίσω στην καρέκλα του γραφείου του, φορώντας τα γυαλιά ηλίου του και με τα πόδια απλωμένα πάνω στο γραφείο του. Κι ο ιδρυτής την Talacrest έχει κάθε λόγο -περισσότερο απ’ τον καθέναν- να παρομοιάζει τον εαυτό του με τον «Commendatore», έχοντας πουλήσει 1.750 κλασικές Ferrari από το 1986 μέχρι και σήμερα, συνολικής αξίας πώλησης πάνω από 1 δις δολάρια (λίγο κάτω από 1 δις ευρώ). Δεν ήταν πάντα συνδιαλλαζόμενος με επίκεντρο τα θρυλικά αυτοκίνητα με τον καλπάζοντα ίππο. Ο Collins έχει να επιδείξει μια εντυπωσιακή καριέρα ως φωτορεπόρτερ πριν ασχοληθεί με το εμπόριο κλασικών οχημάτων. Στην πολυτάραχη προηγούμενη καριέρα του είχε καλύψει σχεδόν τα πάντα, από το θάνατο της πριγκίπισσας του Μονακό Grace Kelly, μέχρι και την σφαγή σε μια παπική επίσκεψη στην Ιρλανδία. «Τρύπωσα κρυφά μέσω του οδοφράγματος και σκαρφάλωσα στην κορυφή μιας φορητής τουαλέτας», ανέφερε για το τελευταίο γεγονός. «Όλοι αυτοί οι ιερείς περνούσαν τις φωτογραφικές τους μηχανές σε μένα για να πάρουν φωτογραφίες του Πάπα», θυμάται.
 
Μια Dino η πρώτη του Ferrari
Η Ferrari ήταν πάντα στο αίμα του ανήσυχου Σκοτσέζου, όμως, και το ταλέντο του όχι μόνον στη λήψη φωτογραφιών αλλά και γράφοντας τις ιστορίες -ένα ασυνήθιστο πράγμα στη δεκαετία του 1970- αποδείχθηκε επικερδές, επιτρέποντάς του να αγοράσει μια ολοκαίνουργια Dino μετά από μόλις έναν χρόνο εργασίας ως ελεύθερος επαγγελματίας. «Κέρδισα 11.000 λίρες αυτό το έτος, 7.000 εκ των οποίων πήγαν κατ’ ευθείαν στη Dino, την πρώτη μου Ferrari», εξηγεί ο Collins. «Ήμουν ένας από τους πιο καλοπληρωμένους φωτορεπόρτερ του κόσμου, μόνο και μόνον επειδή θα μπορούσα να λειτουργήσω μία ημέρα ως επεξεργαστής φωτογραφιών, την επόμενη ως δημοσιογράφος και την αμέσως επόμενη ημέρα ως φωτογράφος», λέει ο Collins.
 
Μια επιχειρηματική αποτυχία που οδήγησε στο μεγάλο όνειρο
Μια επιχειρηματική συμφωνία που απέτυχε το 1987, ανάγκασε τον Collins να πουλήσει την αγαπημένη του Ferrari, το αποτέλεσμα της οποίας, αρκετά παραδόξως, τον ώθησε να δημιουργήσει την Talacrest. «Ένας έμπορος με πλήρωσε 41.000 λίρες για το αυτοκίνητο και 1-2 ημέρες αργότερα είδα να το πουλάει για 69.950 λίρες», θυμάται. «Σκέφτηκα ότι αν θα μπορούσε να το κάνει αυτός, θα μπορούσα να το κάνω κι εγώ. Δανείστηκα 300.000 από κάποιους φίλους για να θέσω τις καταθέσεις για αυτοκίνητα [με πίστωση] αξίας 3.000.000 λιρών και τα διαφήμιζα προς πώληση 6 μήνες πριν την ημερομηνία που είχα να πληρώσω γι’ αυτά». Αναπόφευκτα, υπήρξε κατακραυγή από τους εμπόρους από τους οποίους είχε παραγγείλει τα αυτοκίνητα, καθώς δεν μπορούσαν να πιστέψουν το θράσος του Collins. Αλλά το στοίχημα άξιζε τον κόπο, αφού κατά το 1ο έτος, η Talacrest ανέκαμψε με 12.000.000 λίρες και την επόμενη χρονιά με 30.000.000 λίρες.
 
Η εταιρία σύντομα απέκτησε ισχυρό όνομα για τα καλύτερα Ferrari και δεν είναι δύσκολο να καταλάβει κανείς γιατί, κοιτάζοντας το ένδοξο αρχείο εικόνων στον πρώην εκθεσιακό χώρο της Talacrest στο Egham του Surrey. Υπήρχαν μεταξύ αναρίθμητων άλλων, μοντέλα Testarossa και Daytona κι όχι μία αλλά δύο 250 GTO (από τις 8 που έχει πουλήσει ως τώρα η Talacrest), παραταγμένες στο προαύλιο. «Είχα όλα εκείνα τα αυτοκίνητα σε απόθεμα», λέει ο Collins, «κάτι που δεν θα μπορούσε να κάνει κάποιος σήμερα», λέει. Υπάρχουν φήμες ότι τα στελέχη της Ferrari από το εργοστάσιο θα ζητήσουν να κάνουν μια βόλτα στο παρελθόν στον εκθεσιακό χώρο, καθώς θα επισκέπτονται τα κοντινά κεντρικά γραφεία της μάρκας στη Βρετανία, για να δουν μερικές πραγματικά εξωτικές Ferrari.
 
Πουλημένα ξανά και ξανά
Αναπόφευκτα, ορισμένα αυτοκίνητα έχουν κάνει πλήρη κύκλο και διαπραγματεύονται ξανά και ξανά, εκ των οποίων δύο από τις τρεις 330 LMB, τις οποίες ο Collins έχει πουλήσει συνδυασμένα 9 φορές! Δεν είναι πάντα Ferrari τα αυτοκίνητα προς πώληση. Η Talacrest έχει πουλήσει αυτοκίνητα όπως η νικήτρια του Le Mans Aston Martin DBR1 και η σπάνια Mercedes-Benz W154 Silver Arrow. Όμως, πώς αισθάνεται ο Collins για τη δραστική αύξηση των τιμών των κλασικών Ferrari τα τελευταία χρόνια και την τρέχουσα κατάσταση της αγοράς; «Δεν μου αρέσει που οι τιμές είναι τόσο υψηλές», σχολιάζει. «Αλλά αν συγκρίνουμε μια GTO με 50.000.000 δολάρια κι έναν πίνακα Πικάσο με 100.000.000 δολάρια, ξέρω ποια θα προτιμούσα να έχω», λέει.
 
Ο ίδιος εκτιμά ότι οι οίκοι δημοπρασιών έχουν στρεβλώσει κάπως την αγορά, με τις εξωπραγματικές εκτιμήσεις τους για ορισμένα αυτοκίνητα. «Η πραγματικά ξεχωριστή ουσία δεν έχει επηρεαστεί, αλλά υπήρχε πολλή κερδοσκοπία με αυτοκίνητα όπως οι 275 και Lusso και οι τιμές έχουν εκ νέου ευθυγραμμιστεί», εξηγεί. «Ήταν τρελό να πάει η τιμή ενός αυτοκινήτου από 500.000 λίρες σε 2.000.000 μέσα σε 2 χρόνια, αλλά τώρα η αγορά έχει πλέον σταθεροποιηθεί και τα πράγματα δεν είναι τόσο ξέφρενα όπως ήταν παλαιότερα», εξηγεί.
 
Λατρεία για τις καινούργιες Ferrari
Υπό το φως ενός αυξημένου ενδιαφέροντος για τα νεότερα συλλεκτικά αυτοκίνητα, ο Collins αναφέρει: «Λατρεύω τα νέα αυτοκίνητα. Έχω μια F12 TdF και μια LaFerrari, αλλά δεν τα πουλάω επειδή είναι προσωπικά μου αυτοκίνητα και τα αγαπώ», εξηγεί ο ίδιος. «Έχω ήδη αγοράσει καινούργια αυτοκίνητα από την Ferrari από το 1970 και η εταιρία με σέβεται γιατί δεν κάνω εικασίες για τ’ αυτοκίνητά της», λέει. Ο Collins τονίζει ότι η αγάπη και το πάθος για την οδήγηση θα πρέπει να είναι τα κύρια κίνητρα για την αγορά ενός κλασικού ή μοντέρνου Ferrari κι όχι το χρήμα. «Μου έχει γίνει προσφορά τετραπλάσια απ’ ό,τι πλήρωσα για την προσωπική μου F12 TdF αλλά εγώ δεν θα την πουλήσω γιατί την αγαπώ», λέει.
 
Η «διαφημιστική εκστρατεία» της αγοράς οδήγησε τον Collins να κάνει ένα βήμα πίσω το 2016, όπου έγραψε ένα βιβλίο σχετικό με την εταιρία που σχεδιάζει να το πουλήσει για φιλανθρωπικούς σκοπούς. Αλλά στα τέλη του 2015 έκανε μια εξαιρετική επαναφορά, προσφέροντας προς πώληση τη 2η 250 GTO που παρήχθη. «Σκέφτηκα ότι ο καλύτερος τρόπος για να επανέλθω δυναμικά ήταν με την GTO», σχολιάζει. «Είναι η 9η GTO που είχα προς πώληση και μου αρέσει που δεν είναι κόκκινη. Πολλοί μεσίτες προσφέρουν αυτά τα αυτοκίνητα, αλλά ως επί το πλείστον είναι σκουπίδια. Ένας μεσίτης προσπάθησε να μου προσφέρει αυτό το αυτοκίνητο, όταν ήξερα ότι καθόταν στο γκαράζ μου».
 
Άνοιγμα στις αγορές της Άπω Ανατολής
Ο Collins είναι πίσω στο προσκήνιο, καθώς τα μελλοντικά του σχέδια περιλαμβάνουν το άνοιγμα μιας κοινοπραξίας στο Ντουμπάι και την Άπω Ανατολή, ένα εντελώς λογικό βήμα για την εταιρία που τιμήθηκε με το Βραβείο της Βασίλισσας για την Επιχειρηματικότητα το 2016, για το διεθνές εμπόριο των δραστηριοτήτων της. «Ανυπομονώ να αγοράσω μερικά αυτοκίνητα που δεν είχα στο παρελθόν», λέει. Έχοντας σχεδόν κάθε σημαντική Ferrari που μπορεί να φανταστεί κανείς, είναι κατανοητό ότι ο Collins παίρνει ένα λάκτισμα στο κυνήγι «νέων» αυτοκινήτων. Ο ίδιος έχει δεσμευτεί να διατηρήσει τη φήμη της Talacrest ως παγκόσμιος ηγέτης στο εμπόριο κλασικών Ferrari. «Δεν είμαι ο τυπικός έμπορος κλασικών αυτοκινήτων», επιμένει, «Δεν θα μπορούσε να κάνει κάποιος ό,τι έχω κάνει εγώ αυτές τις μέρες», λέει. Συνοψίζοντας, είναι απολύτως δίκαιο να πούμε ότι ο John Collins είναι πλέον μέρος του μύθου και της μαγείας της Ferrari. Και δεν υπάρχει κανείς που θα αμφισβητήσει κάτι τέτοιο.
Πηγή: Classic Driver
(Το θέμα αυτό αναρτήθηκε την 19/02/2017, 00:15 πμ.)



 
Σας Προτείνουμε
Στον Νομό ΑΤΤΙΚΗΣ
QUICK FIT by CAR CENTER (ΑΦΟΙ ΚΑΡΑΝΙΚΟΛΑ & ΣΙΑ ΟΕ)

Ελαστικά, Ζάντες, Ευθυγραμμίσεις
Δημοσθένους 8 & Πεντέλης (όπισθεν Λεωφ. Αμφιθέας), 175 64 Π. Φάληρο
Τηλ.: +302109422250, +302109428157 (4 γραμμές), Fax: +302109402904
E-mail: carcenter@ath.forthnet.gr, Website: www.center.gr/carcenter

 

 
Χρήσιμα