IX Auto Logo

Καλώς ήρθατε στο ixauto.gr, το μοναδικό πλήρως ανεξάρτητο και απόλυτα έγκυρο μέσο ενημέρωσης για το αυτοκίνητο.


 
F1 GP Μπαχρέιν: 2 στα 3 για Ferrari και Sebastian Vettel


Ο Sebastian Vettel επικράτησε ολοκληρωτικά στο 3ο Grand Prix του 2017 και με τη νίκη του στο Μπαχρέιν βάζει ήδη θεμέλια για το πρωτάθλημα, παρά το γεγονός ότι έχουμε ακόμη δρόμο κι ο Lewis Hamilton είναι μόλις 7 βαθμούς πίσω.
Του Δημήτρη Σπυράκη
Σε έναν αγώνα που είδαμε τον pole-man Valtteri Bottas και τους Sebastian Vettel και Lewis Hamilton σε διαφορετική στρατηγική αγώνα, η απόφαση της Ferrari να βάλει στα pits νωρίς τον Γερμανό πιλότο της τελικά την δικαίωσε, καθώς μια περίοδος αυτοκινήτου ασφαλείας ανάγκασε την Mercedes να βάλει και τους δύο οδηγούς της στα pits. Ήταν εκείνη τη στιγμή που ο Hamilton έκανε ένα σημαντικό λάθος, κρατώντας σκόπιμα πίσω του τον Daniel Ricciardo κατά την είσοδο στα pits, αποκομίζοντας τελικά ποινή 5’’, που σημαίνει ότι έπρεπε να μείνει σε στάση στο τελικό του pit stop. Ο Vettel κέρδισε με μια σαφή διαφορά 6’’ στο τέλος, αλλά ο ρυθμός του Hamilton είχε δημιουργήσει μια ξέφρενη κερκίδα κι έκοψε δραματικά το χάσμα, με τη βοήθεια του συμπαίκτη του Bottas που υπάκουσε στις οδηγίες της ομάδας του και παραχώρησε τη 2η θέση στο τελικό stint.
 
 
Ο Kimi Raikkonen πήρε την 4η θέση για την Ferrari, μετά από μια κακή του εκκίνηση, μπροστά από τον Daniel Ricciardo, ο οποίος ήταν στις πρώτες θέσεις στην αρχή, αλλά έχασε έδαφος όταν μεταπήδησε σε μαλακά ελαστικά για το 2ο stint. Ο Felipe Massa ήρθε τελικά 6ος για την Williams, μπροστά από τον εντυπωσιακό Sergio Perez, που εκκίνησε από την 18η θέση στο grid κι έφτασε μέχρι την 7η θέση, τον Romain Grosjean στην 8η, τον Nico Hulkenberg στην 9η και τον Esteban Ocón στην τελευταία βαθμολογούμενη θέση (10ος). Κατά την έναρξη του αγώνα ο Hamilton είχε ολίσθηση των τροχών κι αυτό επέτρεψε στον Vettel να τον περάσει από την εξωτερική στην 1η στροφή και κόλλησε πίσω από τον Bottas, ο οποίος κατείχε το προβάδισμα από την pole position. Ο Max Verstappen έκανε ένα λαμπρό ξεκίνημα από την 6η θέση για να βρεθεί μπροστά από το συμπαίκτη του Ricciardo (5ος), ενώ ο Raikkonen έπεσε από 5ος στην 7η θέση πίσω από τον Massa.
 
Οι πρώτοι γύροι έμοιαζαν περισσότερο με αγώνα καρτ, καθώς και οι 5 πρωτοπόροι οδηγούσαν στην πίστα εν μέσω της ερήμου μέσα σε μόλις 3,5’’. Σύντομα έγινε σαφές ότι ο ρυθμός της Ferrari του Vettel ήταν δέσμιος πίσω από τον Bottas, αλλά χωρίς το απαραίτητο πλεονέκτημα απόδοσης για να δοκιμάσει ένα προσπέρασμα, η Ferrari άρχισε να ψάχνει τις επιλογές στρατηγικής της. Ο Hamilton φάνηκε επίσης να αγωνίζονται να κρατήσει πίσω του τον Verstappen ο οποίος μάλιστα ενημέρωσε την ομάδα του ότι τον καθυστερεί ο προπορευόμενός του, καθώς η Red Bull φαίνεται να είχε ένα αξιόλογο μέρος της απόδοσης από την πολλή μαλακή γόμα.
 
 
Για 3ο στη σειρά αγώνα η Ferrari πήγε σε επιθετική στρατηγική κι έβαλε νωρίς στα pits τον Vettel, μόλις στον 10ο γύρο, σε μια προσπάθεια να κόψει το προβάδισμα του Bottas. Ήταν μια τολμηρή κίνηση, καθώς ο Γερμανός επέστρεψε στην πίστα 12ος και σύντομα ήρθε πίσω από μια σειρά πολύ πιο αργών μονοθέσιων. Ο Verstappen, πρόθυμος να πάρει μέρος στη δράση και να αποκτήσει ένα παρόμοιο πλεονέκτημα έναντι του Hamilton, κάλεσε την Red Bull να υιοθετήσουν την ίδια στρατηγική με την Ferrari κι έναν γύρο αργότερα μπήκε στα pits για ένα φρέσκο σετ πολύ μαλακών ελαστικών. Ωστόσο, το δυναμικό φορτίο δεν μπόρεσε να το φέρει σε πέρας ο Verstappen και στον 1ο του κιόλας γύρο με τα φρέσκα ελαστικά, έφυγε ευθεία στην στροφή 4 κι εγκατέλειψε μετά από μια αποτυχία στο φρενάρισμα.
 
Οι κριτές κατάφεραν να ασχοληθούν με την λαβωμένη Red Bull χωρίς να προσφύγουν σ’ ένα αυτοκίνητο ασφαλείας, αλλά έναν γύρο αργότερα ο Carlos Sainz Jr. εμβόλισε τον Lance Stroll στη στροφή 1 και το αυτοκίνητο ασφαλείας αναπτύχθηκε για να καθαριστεί η πίστα. Η Mercedes πήρε την ευκαιρία να βάλει στα pits και τον Bottas και τον Hamilton, αλλά μ’ αυτόν τον τρόπο αναγκάστηκε να τακτοποιήσει τα μονοθέσιά της ταυτόχρονα στο pit lane. Εισερχόμενος όμως ο Hamilton στα pits, καθυστέρησε τον Ricciardo πίσω του καθώς περίμενε να φύγει ο Bottas, αλλά οι αγωνοδίκες δεν είδαν με καλό μάτι αυτή την σκόπιμη κίνηση.
 
 
Για να σταματήσουν τις ομάδες να αποκτούν ένα πλεονέκτημα σ’ αυτές τις συνθήκες, οι οδηγοί πρέπει να παραμείνουν μέσα σε 5’’ από το προπορευόμενο αυτοκίνητο υπό το αυτοκίνητο ασφαλείας, κι ο Ricciardo πήγε σχεδόν στο πίσω μέρος του Hamilton καθώς έμπαινε στα pits, ο Hamilton ξεπέρασε το όριο αυτό και πήρε 5’’ ποινής. Στον κακό χειρισμό της Mercedes, προστέθηκε και το γεγονός ότι τόσο ο Bottas όσο και ο Hamilton υπέμειναν ένα αργό pit-stop, κάτι που επέτρεψε στον Vettel να πάρει το προβάδισμα πίσω από το αυτοκίνητο ασφαλείας, ενώ ο Hamilton έπεσε στην 4η θέση πίσω από τον Ricciardo.
 
Τα 5’’ ποινής θα ήταν ένα διαρκές μαύρο σύννεφο πάνω από τον Hamilton για το υπόλοιπο του αγώνα και θα δέσμευε τις πιθανότητές του για μια μάχη ουσίας πίσω. Η Mercedes είχε τοποθετήσει στον Hamilton τα μαλακά ελαστικά, ενώ οι Vettel και Bottas είχε τα πολύ μαλακά ελαστικά, το οποίο θεωρητικά σήμαινε ότι ο Hamilton θα μπορούσε να επιχειρήσει να πάει μέχρι το τέλος του αγώνα, ενώ οι άλλοι δύο οδηγοί έπρεπε να κάνουν ακόμα ένα pit stop. Αλλά με την προσθήκη της ποινής των επιπλέον 5’’ στο χρόνο αγώνα του Hamilton, ακόμη κι αν δεν είχε κάνει άλλη μία στάση, αν ο Vettel θα τερμάτιζε πίσω από την Mercedes του Βρετανού στην πίστα, είχε μόνον να είναι μέσα σε 5’’ για να εξασφαλίσει τη νίκη.
 
Ο αγώνας συνεχίστηκε στον 16 γύρο με τον Hamilton να περνάει αμέσως τον Ricciardo για την 3η θέση, τη στιγμή που ο οδηγός της Red Bull πάλευε να πάρει τη θερμοκρασία στα μαλακά ελαστικά του. Ο Bottas δοκίμασε μια κίνηση στον Vettel από το εξωτερικό της στροφής 4, αλλά η Ferrari ήταν τοποθετημένη έτσι ώστε ο Bottas θα τρέχει πάντα από την εξωτερική στην πίστα κι ο Vettel διατήρησε το προβάδισμά του. Από εκείνο το σημείο και μετά, ο αγώνας του Bottas κατέρρευσε εντελώς και στον 27ο γύρο τον πέρασε ο Hamilton στη στροφή 1, πριν μπει στα pits για τα μαλακά ελαστικά στον 30ό γύρο. Ο Vettel μπήκε στα pits 3 γύρους αργότερα κι έπεσε 3ος πίσω από τον Raikkonen, ο οποίος είχε ανακτήσει τις χαμένες του θέσεις από την αργή του εκκίνηση, αλλά είχε ακόμα να κάνει μια 2η στάση. Στον 36ο γύρο ο Vettel έπιασε τον Raikkonen και οι Ferrari άλλαξαν θέσεις, δίνοντας στον Γερμανό τετράκις παγκόσμιο πρωταθλητή σαφή δρόμο για να κυνηγήσει τον Hamilton που ήταν ακόμη ηγέτης της κούρσας.
 
 
Η Mercedes είχε μια επιλογή να προσπαθήσει να πάει τον Hamilton μέχρι το τέλος με 5’’ πλεονέκτημα σε σχέση με τον Vettel ή να τον βάλει στα pits και να του επιτρέψει να αντεπιτεθεί μέσα στην πίστα, αλλά με τον Vettel να πιάνει περίπου 1’’/γύρο και το χάσμα ήδη στα 10,3’’ στον 40ό γύρο, η Mercedes προχώρησε στο αναπόφευκτο pit stop του Hamilton για ένα νέο σετ μαλακών ελαστικών στον 41ο γύρο. Μετά από την έκτιση των 5’’ ποινής του, ο Hamilton επανήλθε στην πίστα 3ος μη έχοντας τίποτα να χάσει. Είχε μια διαφορά 10,5’’ από τον Bottas και 19,7’’ από τον Vettel, αλλά με φρέσκα ελαστικά, έκανε αμέσως ταχύτερους γύρους κι έκλεισε το κενό.
 
Στον 47ο γύρο πέρασε τον Bottas, παρέχοντας ένα ψυχολογικό πλήγμα στον συμπαίκτη του που τον άφησε σηκώνοντας στιγμιαία το πόδι από το γκάζι στη στροφή 14, και συνέχισε να πιέζει για να πιάσει τον Vettel. Έκλεινε με ρυθμό 1’’/γύρο, αλλά ο Vettel δεν επρόκειτο ν’ αφήσει τη διαφορά στον αγώνα να εξανεμιστεί και κατάφερε να ελέγξει το χάσμα που ήταν κάτω πλέον κάτω από 7’’. Ήταν μια γενναία προσπάθεια από τον Hamilton μετά το λάθος του στα pits, αλλά τελικά η Ferrari είχε το ρυθμό για να νικήσει τη Mercedes και τα λάθη που έγιναν υπό το αυτοκίνητο ασφαλείας κόστισαν για τους παγκόσμιους πρωταθλητές. Το αποτέλεσμα βρίσκει τον Vettel στους 7 βαθμούς από τον Hamilton στο πρωτάθλημα οδηγών και την Ferrari στους 3 βαθμούς μπροστά από την Mercedes στο πρωτάθλημα των κατασκευαστών.
 
 
Αποτελέσματα
1. Sebastian Vettel (Ferrari) 1.33’53’’374, 2. Lewis Hamilton (Mercedes) +6’’660, 3. Valtteri Bottas (Mercedes) +20’’397, 4. Kimi Raikkonen (Ferrari) +22’’475, 5. Daniel Ricciardo (Red Bull) +39’’346, 6. Felipe Massa (Williams) +54’’326, 7. Sergio Perez (Force India) +1’02’’606, 8. Romain Grosjean (Haas F1) +1’14’’865, 9. Nico Hulkenberg (Renault) +1’20’’188, 10. Esteban Ocon (Force India) +1’35’’711.
 
Βαθμολογία Οδηγών
1. Sebastian Vettel 68, 2. Lewis Hamilton 61, 3. Valtteri Bottas 38, 4. Kimi Raikkonen 34, 5. Max Verstappen 25, 6. Daniel Ricciardo 22, 7. Felipe Massa 16, 8. Sergio Perez 14, 9. Carlos Sainz Jr. 10, 10. Romain Grosjean 4, 11. Kevin Magnussen 4, 12. Esteban Ocon 3, 13. Niko Hulkenberg 2, 14. Daniil Kvyat 2.
 
Βαθμολογία Κατασκευαστών
1. Ferrari 102, 2. Mercedes 99, 3. Red Bull 47, 4. Force India 17, 5. Williams 16, 6. Haas F1 8, 7. Toro Rosso-Renault 6, 8. Toro Rosso 6, 9. Renault 2.
 
(Το θέμα αυτό αναρτήθηκε την 17/04/2017, 06:15 μμ.)


Sebastian Vettel - Ferrari
Sebastian Vettel - Ferrari
Sebastian Vettel - Ferrari
Sebastian Vettel - Ferrari
Το βάθρο των νικητών
Το βάθρο των νικητών
Lewis Hamilton - Mercedes
Lewis Hamilton - Mercedes
Valtteri Bottas (Mercedes) - Sebastian Vettel (Ferrari)
Valtteri Bottas (Mercedes) - Sebastian Vettel (Ferrari)
Kimi Raikkonen - Ferrari
Kimi Raikkonen - Ferrari
Daniel Ricciardo - Red Bull
Daniel Ricciardo - Red Bull
Felipe Massa - Williams
Felipe Massa - Williams
Nico Hulkenberg - Renault
Nico Hulkenberg - Renault
Η εκκίνηση του αγώνα
Η εκκίνηση του αγώνα
Λίγο μετά την εκκίνηση του αγώνα
Λίγο μετά την εκκίνηση του αγώνα
Διάφορες εκδηλώσεις έδιναν στον αγώνα έναν εορταστικό χαρακτήρα
Διάφορες εκδηλώσεις έδιναν στον αγώνα έναν εορταστικό χαρακτήρα

 
Σας Προτείνουμε
Αν ενδιαφέρεστε για Ford
ΑΦΟΙ ΑΓΓΕΛΗ ΟΕ

Συνεργείο & Γνήσια Ανταλλακτικά (& Αμορτισέρ KYB Bilstein)
Λεωφ. Αθηνών 179 (πρώην Καβάλας), 124 61 Χαϊδάρι
Τηλ.: +302105820467, +302105821699, Fax: +302105321893
 
Χρήσιμα