IX Auto Logo

Καλώς ήρθατε στο ixauto.gr, το μοναδικό πλήρως ανεξάρτητο και απόλυτα έγκυρο μέσο ενημέρωσης για το αυτοκίνητο.


 
F1 GP Μονακό: Νίκη με 1-2 της Ferrari μετά από 16 χρόνια στο πριγκιπάτο


Σ’ έναν αγώνα αδιάφορο σε θέαμα και μονομαχίες -όπως αναμενόταν άλλωστε- οι Ferrari κράτησαν τις 2 πρώτες θέσεις του grid μέχρι και την καρό σημαία, με νικητή τον Sebastian Vettel και 2ο τον pole man του αγώνα, Kimi Raikkonen.
Του Δημήτρη Σπυράκη
Ο Sebastian Vettel πήρε την 1η νίκη της Ferrari στο Grand Prix του Μονακό από το 2001 με μια άνετη προσπάθεια νίκης μπροστά από τον συμπαίκτη του Kimi Raikkonen στους δρόμους του Monte Carlo. Η νίκη επεκτείνει το προβάδισμα του πρωταθλήματος πάνω από τον Lewis Hamilton σε 25 βαθμούς, αφού ο οδηγός της Mercedes γνώρισε ένα απογευματινό περιορισμό ζημιών μετά την κακή προκριματική του απόδοση το Σάββατο. Ένα καλό ξεκίνημα και μια έξυπνη στρατηγική βοήθησαν τον Hamilton να ανακάμψει από 13ος στην εκκίνηση στην 7η θέση μετά την καρό σημαία, αλλά αφήνει το Μονακό με λίγους βαθμούς στο πρωτάθλημα.
 
Ο Vettel ήταν 2ος πίσω από τον Raikkonen στην αρχή, αλλά βρέθηκε μπροστά στη διάρκεια των στάσεων στα pits, αφού η Ferrari έριξε τον Raikkonen μπροστά σε αργά μονοθέσια μετά τη μοναδική του αλλαγή ελαστικών. Εν τω μεταξύ, ο Vettel είχε τη δυνατότητα να κάνει χρόνο σε καθαρή πίστα κι έδωσε μια σειρά από γρήγορους γύρους όταν είχε σημασία για να κερδίσει την υπέρβαση και να πάρει το προβάδισμα μετά τη στάση του στα pits. Ο Raikkonen κράτησε τις απαντήσεις του σύντομα μετά τον αγώνα και δεν ήταν σε θέση να δώσει μια εξήγηση, γιατί η ομάδα του τον έβαλε σε τέτοιο μειονέκτημα με το χρονοδιάγραμμα της στάσης του στα pits. Ο Vettel τόνισε ότι δεν υπήρχε σχέδιο για την αλλαγή των μονοθέσιων στις στάσεις πριν από τον αγώνα, αλλά η υποψία στο paddock ήταν ότι η νίκη είχε κατασκευαστεί.
 
 
Ο Daniel Ricciardo επωφελήθηκε επίσης από μια καλή στρατηγική για να μεταβεί από 5ος σε 3ος στα pit stop με το να τρέχει πιο γρήγορα από τον Valtteri Bottas και τον συμπαίκτη του στη Red Bull, Max Verstappen, ο οποίος μπήκε στα pits στον 32ο γύρο κι ο Bottas και η Mercedes αντέδρασαν έναν γύρο αργότερα. Ο Bottas διατήρησε τη θέση του μπροστά απ’ τον Verstappen κι αρχικά φαινόταν γρήγορος, αλλά σύντομα έμεινε πίσω από τον Carlos Sainz Jr. που δεν είχε σταματήσει ακόμα. Ο Ricciardo εκμεταλλεύτηκε πλήρως την παραμονή του στην πίστα κι έβαλε μια σειρά από γρήγορους γύρους με καθαρή πίστα, που τον επέτρεψε να σταματήσει στον 38ο γύρο και να βγει μπροστά από τους Bottas και Verstappen. Όπως κι ο Raikkonen, ο Verstappen μπορεί να αισθάνεται εξαπατημένος απ’ την απόφαση της ομάδας του να τον βάλει νωρίς στα pits κι όταν ανακάλυψε ότι ο συμπαίκτης του ήταν μπροστά του στην πίστα, ακούστηκε από την ενδοεπικοινωνία του με τα pits της ομάδας του να λέει: «What a fucking disaster!»
 
Ο αγώνας έχασε τον ρυθμό του μετά τον 61ο γύρο -από τους 78 συνολικά- όταν ένα αυτοκίνητο ασφαλείας αναπτύχθηκε μετά την σύγκρουση μεταξύ του Jenson Button (McLaren) και του Pascal Wehrlein (Sauber). Ο Button πήρε εσωτερική του Wehrlein στο Portier, αλλά χρειαζόταν η πλήρη συνεργασία του Wehrlein για να ολοκληρωθεί η προσπέραση και στην πραγματικότητα, είναι απίθανο ο οδηγός της Sauber να γνώριζε τις προθέσεις του Button, μέχρι να συγκρουστούν. Το μονοθέσιο του Wehrlein σηκώθηκε με το πλάι στις 2 ρόδες και κατέληξε με την ίδια στάση στις μπαριέρες, όπου παρέμεινε μέχρι να μπορέσουν οι κριτές να το επαναφέρουν στους 4 τροχούς. Ο Γερμανός αποχώρησε από το ατύχημα πριν πάει στο ιατρικό κέντρο για προληπτικούς ελέγχους, ενώ ο Button συνέχισε μέχρι το Nouvelle Chicane, πριν αποσυρθεί από τον τελικό του αγώνα της F1 με σπασμένη ανάρτηση.
 
 
Με τον Raikkonen ως οπίσθιο πυροσβέστη του, ο Vettel δεν είχε κανένα πρόβλημα να διατηρήσει το προβάδισμα όταν ο αγώνας συνεχίστηκε μετά το Safety Car και διέσχισε τη γραμμή του τερματισμού 3,1’’ μπροστά από τον συμπαίκτη του. Πίσω τους, ο Ricciardo χτύπησε τις μπαριέρες στην έξοδο της στροφής 1, καθώς βρισκόταν υπό πίεση από τον Bottas στην επανεκκίνηση, αλλά κατάφερε να συνεχίσει χωρίς μεγάλη ζημιά και να τερματίσει 3ος. Ο Verstappen σταμάτησε στα pits υπό το Safety Car και με ελαστικά επίσης μαλακότερα και 23 γύρους πιο φρέσκα απ’ του Bottas, έβαλε πίεση στον οδηγό της Mercedes στους τελευταίους γύρους. Αλλά δεν ήταν αρκετό ένα πλεονέκτημα για να κάνει κίνηση κι ο νεαρός Ολλανδός πιλότος έπρεπε να συμβιβαστεί με την 5η θέση με το πέσιμο της καρό σημαίας.
 
Ο Carlos Sainz Jr. ακολούθησε την ισχυρή προκριματική του απόδοση για να τερματίσει 6ος μπροστά από τον Hamilton, ο οποίος κόλλησε πίσω απ’ την Toro Rosso μετά το Safety Car αλλά ποτέ δεν έφτασε αρκετά κοντά για να προσπαθήσει να κάνει κίνηση. Ο Romain Grosjean τερμάτισε στην 8η θέση για την Haas F1, αφού έχασε τη θέση του απ’ τον Hamilton στις στάσεις στα pits, καθώς η Mercedes έβαλε περισσότερους γύρους στον αγώνα με τα εξαιρετικά μαλακά ελαστικά κι εκμεταλλεύτηκε την καθαρή πίστα. Η μάχη για τις τελευταίες βαθμολογούμενες θέσεις σημείωσε ολοένα και περισσότερη απογοήτευση στους τελευταίους γύρους, καθώς ο Sergio Perez, ο οποίος αναγκάστηκε να μπει νωρίς στα pits με ζημιές στην εμπρόσθια πτέρυγα, άργησε να επανέλθει. Πέρασε τον Stoffel Vandoorne για την 10η θέση στο Sainte Devote στην επανεκκίνηση, στερώντας από την McLaren τους πρώτους της βαθμούς στη σεζόν, καθώς ο Βέλγος χτύπησε τα εμπόδια προσπαθώντας να αφήσει χώρο για την Force India.
 
 
Ο Perez άρχισε τότε να επιτίθεται στον Daniil Kvyat για την 9η θέση κι έπεσε στο εσωτερικό της Toro Rosso στο La Rascasse. Για άλλη μια φορά, ήταν μια θαυμάσια κίνηση κι αυτή τη φορά έληξε σε επαφή, με ένα θρυμματισμένο ψυγείο που ανάγκασε τον Kvyat να σταματήσει στο Casino Square στον επόμενο γύρο. Η ζημιά στο αριστερό μπροστινό λάστιχο του Perez είχε ως αποτέλεσμα να σταματήσει σύντομα στα pits, κάτι που τον έριξε 13ο, επιτρέποντας στους Felipe Massa (Williams) και Kevin Magnussen (Haas F1) να εκμεταλλευτούν και να κερδίσουν πόντους τερματίζοντας στην 9η και 10η θέση αντιστοίχως. Μετά το κοσμοπολίτικο Μονακό, το κομβόι της Formula 1 θα περάσει τον Ατλαντικό για το Καναδικό Grand Prix, το Σαββατοκύριακο 10-11 Ιουνίου (2017).
 
 
Αποτελέσματα
1. Sebastian Vettel (Ferrari) 1.44’44’’340, 2. Kimi Raikkonen (Ferrari) +3’’145, 3. Daniel Ricciardo (Red Bull) +3’’745, 4. Valtteri Bottas (Mercedes) +5’’517, 5. Max Verstappen (Red Bull) +6’’199, 6. Carlos Sainz Jr. (Toro Rosso) +12’’038, 7. Lewis Hamilton (Mercedes) +15’’801, 8. Romain Grosjean (Haas F1) +18’’150, 9. Felipe Massa (Williams) +19’’445, 10. Kevin Magnussen (Haas F1) +21’’443.
 
Βαθμολογία Οδηγών
1. Sebastian Vettel 129, 2. Lewis Hamilton 104, 3. Valtteri Bottas 75, 4. Kimi Raikkonen 67, 5. Daniel Ricciardo 52, 6. Max Verstappen 45, 7. Sergio Perez 34, 8. Carlos Sainz Jr. 25, 9. Felipe Massa 20, 10. Esteban Ocon 19, 11. Nico Hulkenberg 14, 12. Romain Grosjean 9, 13. Kevin Magnussen 5, 14. Pascal Wehrlein 4, 15. Daniil Kvyat 4.
 
Βαθμολογία Κατασκευαστών
1. Ferrari 196, 2. Mercedes 179, 3. Red Bull 97, 4. Force India 53, 5. Toro Rosso 29, 6. Williams 20, 7. Renault 14, 8. Haas F1 14, 9. Sauber 4.
 
(Το θέμα αυτό αναρτήθηκε την 28/05/2017, 10:25 μμ.)


Το βάθρο των νικητών
Το βάθρο των νικητών
Sebastian Vettel - Ferrari
Sebastian Vettel - Ferrari
Kimi Raikkonen - Ferrari
Kimi Raikkonen - Ferrari
Daniel Ricciardo - Red Bull
Daniel Ricciardo - Red Bull
Valtteri Bottas - Mercedes
Valtteri Bottas - Mercedes
Λίγο μετά την εκκίνηση του αγώνα
Λίγο μετά την εκκίνηση του αγώνα
Κλασική εικόνα του Μονακό, με τα πολυτελή γιοτ στο λιμάνι
Κλασική εικόνα του Μονακό, με τα πολυτελή γιοτ στο λιμάνι

 
Σας Προτείνουμε
Αν ενδιαφέρεστε για Suzuki
ΤΟΥΝΤΑΣ-ΨΩΦΙΜΗΣ ΟΕ

Συνεργείο - Φανοποιείο/Βαφείο - Ανταλλακτικά - Αξεσουάρ
Κλεισθένους 144, 153 44 Γέρακας Αττικής, Τηλ.: +302106616250, Fax: +302106654250

E-mail: tountassuzuki1@gmail.com, website: www.suzukigerakas.gr

 
Χρήσιμα