IX Auto Logo

Καλώς ήρθατε στο ixauto.gr, το μοναδικό πλήρως ανεξάρτητο και απόλυτα έγκυρο μέσο ενημέρωσης για το αυτοκίνητο.


 
Porsche 718 Boxster PDK: Η εξέλιξη της παράδοσης
Το γεγονός ότι τα μικρά roadsters της Porsche, μετά την τελευταία αναβάθμιση, κατέβηκαν τόσο χαμηλά σε κυλίνδρους και κυβισμό, μπορεί να ξενίζει πολλούς εκ των πιστών φίλων της μάρκας. Όχι για πολύ. Μέχρι να τα οδηγήσουν!
Του Δημήτρη Σπυράκη
20 χρόνια μετά από τότε που πρωτοεμφανίστηκε η Boxster, η Porsche έκανε ριζική αναδιάρθρωση των κεντρομήχανων οχημάτων της με τον σχεδιασμό της νέας γενιάς των μοντέλων αυτών, που είναι οι νέες 718 Boxster & 718 Boxster S. Τα διθέσια ανοιχτά μοντέλα της είναι τώρα πιο ισχυρά και πιο αποδοτικά. Με αυτά, η Porsche συνεχίζει την παράδοση των 4-κύλινδρων επίπεδων κινητήρων που χρησιμοποιήθηκαν στα σπορ κεντρομήχανα Porsche 718 που κέρδισαν πολλούς αγώνες στη δεκαετία του 1950 και του 1960, μεταξύ των οποίων και οι θρυλικοί αγώνες Targa Florio και Le Mans.
 
Κλασική roadster γραμμή μέσα κι έξω
Η 718 Boxster συνεχίζει επάξια την παράδοση της Porsche στα roadster μοντέλα. Από τότε που λανσαρίστηκε η 550 Spyder μέχρι και σήμερα, κάθε μοντέλο της μάρκας αυτής της οικογένειας, διατηρεί πιστά την παράδοση. Σχεδιαστική γραμμή που ρέει απαλά από μπροστά μέχρι πίσω κι ένα άνετο κι εύχρηστο εσωτερικό, για να μπορείς να απολαύσεις κάθε χιλιόμετρο πίσω απ’ το τιμόνι του αυτοκινήτου. Αεραγωγοί στο σωστό σημείο, τόσο μπροστά όσο και στο πλάι, φωτιστικά σώματα εμπρός/πίσω βυθισμένα στο αμάξωμα έτσι ώστε να μην επηρεάζουν την συνολική σχεδιαστική αρμονία, μεγάλοι τροχοί (20 ιντσών στο μοντέλο της δοκιμής μας) και βελτιωμένη σχεδίαση κι εργονομία, για ένα ακόμη πιο λειτουργικό εσωτερικό περιβάλλον. Το κάθισμα του οδηγού, που ρυθμίζεται σε άπειρες θέσεις, θα σε φέρει στην ιδανική θέση πίσω απ’ το τιμόνι και τα ποδοστήρια. Στρίβοντας το κλειδί για την εκκίνηση -πάντα από τα αριστερά- κι επιλέγοντας τη σωστή σχέση στο κιβώτιο, η οδηγική απόλαυση ξεκάνει. Επίσης, ένας ακόμη λόγος που θα λατρέψεις την 718 Boxster, παραμένει ο διπλός χώρος αποσκευών, με 275 λίτρα (150/125 εμπρός/πίσω).
 
Δύναμη και οικονομία
Το κεντρικό στοιχείο της νέας σειράς Boxster είναι ο καινούργιος 4-κύλινδρος επίπεδος κινητήρας με υπερσυμπιεστή. Η 718 Boxster αναπτύσσει ισχύ 300 ίππων από 2.0 λίτρα κινητήρα, ενώ η 718 Boxster S φθάνει τους 350 ίππους από 2.5 λίτρα. Στην 718 Boxster S, η Porsche χρησιμοποιεί επίσης στροβιλοσυμπιεστή με μεταβλητή γεωμετρία στροβίλου. Στην πραγματικότητα, είναι τώρα ο μοναδικός κατασκευαστής που προσφέρει τεχνολογία VTG σε παραγωγής αυτοκίνητα με βενζινοκινητήρες, τόσο στην 911 Turbo όσο και στην 718 Boxster S. Εντυπωσιακή είναι η σημαντική αύξηση ισχύος των 35 ίππων σε σύγκριση με τα προηγούμενα μοντέλα Boxster και η αποδοτικότητα των νέων turbo κινητήρων. Οι νέες 718 Boxster έχουν βελτιωμένη οικονομία καυσίμου έως και 13%.
 
Εντυπωσιακή είναι και η ροπή του κινητήρα, που στο μοντέλο της δοκιμής μας είναι 380 Nm -100 περισσότερα- σ’ ένα προκλητικά ευέλικτο φάσμα στροφών, από τις 1.950 σ.α.λ. μέχρι και τις 4.500 σ.α.λ., σε μια κλίμακα στροφών δηλαδή που κάνουμε συνήθως το 90% και πλέον της καθημερινής -και όχι μόνον- οδήγησής μας. Αυτός είναι κι ένας από τους λόγους που έχει πέσει τόσο χαμηλά η κατανάλωση καυσίμου. Για να καταλάβουμε το μέγεθος αυτής της ροπής, αρκεί να αναφέρουμε ότι η ροπή της 911 της γενιάς 997 όταν πρωτοεμφανίστηκε (2004) ήταν 370 Nm από 3.6 ατμοσφαιρικά λίτρα του παραδοσιακού 6-κίλυνδρου επίπεδου κινητήρα της μάρκας.
 
Επιδόσεις στο ύψος των περιστάσεων
Μετά από τις παραπάνω μηχανικές επεμβάσεις, οι επιδόσεις έχουν βελτιωθεί κι αυτές ανάλογα. Η «μικρή» 718 Boxster φέρνει στο ταχύμετρό της τα πρώτα 100 χ.α.ώ. από στάση σε μόλις 4,7’’, πάντα με την αμέριστη βοήθεια του ταχύτατου στις αλλαγές σχέσεων ημιαυτόματου κιβωτίου διπλού συμπλέκτη PDK, καθώς επίσης και του πακέτου Sport Chrono. Η επιτάχυνση των 0-100 χ.α.ώ. έχει τώρα βελτιωθεί κατά 0,8’’, περισσότερο απ’ ότι στην 718 Boxster S (0,6’’) της οποίας τα 0-100 χ.α.ώ. με αντίστοιχο εξοπλισμό είναι 4,2’’. Να σημειωθεί ότι πρόκειται για καλύτερο χρόνο επιτάχυνσης από την ισχυρότερη Boxster που κατασκευάστηκε ποτέ, την Boxster Spyder των 375 ίππων με 4,5’’, αν κι αυτή έχει αποκλειστικά και μόνον 6άρι μηχανικό κιβώτιο ταχυτήτων κι όχι 7άρι PDK. Τηρουμένων των αναλογιών, ακόμη και με την 718 Boxster, δεν υπάρχουν παράπονα για τις επιδόσεις επιτάχυνσης (0-160 χ.α.ώ. σε 11,3’’), αλλά και της τελικής ταχύτητας των 275 χ.α.ώ. (10 χ.α.ώ. λιγότερα της 718 Boxster S και 15 χ.α.ώ. λιγότερα της Boxster Spyder).
 
Εξοπλισμός ανάλογα τη χρήση και το γούστο
Η Porsche εδώ κι αρκετά χρόνια έχει εναγάγει την εξατομίκευση σε επιστήμη. Κάθε μοντέλο της μάρκας, προσφέρεται με πλούσιο βασικό εξοπλισμό, αλλά και με μια μεγάλη γκάμα προαιρετικού εξοπλισμού κι αξεσουάρ, επιτρέποντας έτσι στους κατόχους να «χτίσουν» το δικό τους μοντέλο σύμφωνα με το δικό τους γούστο και τις δικές τους ανάγκες. Η 718 Boxster που μας παραχώρησε η Ελληνική αντιπροσωπεία της μάρκας (Μοτοδυναμική), διέθετε σπορ θερμαινόμενα καθίσματα με συνδυασμό δερματίνη/alcantara σε χρώμα μαύρο, αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων PDK 7 σχέσεων, πίσω μηχανικό μπλοκέ διαφορικό PTV, ζάντες τύπου «Carrera S» 20 ιντσών, αυτόματο πιλότο (cruise control), συναγερμό, ενεργητική ανάρτηση PASM, roll-bar στο χρώμα του αμαξώματος, κλιματισμό δύο ζωνών, φώτα Bi-Xenon ενεργητικής κατεύθυνσης, πακέτο εσωτερικού φωτισμού LED και πακέτο καπνιστή, σύστημα υποβοήθησης παρκαρίσματος εμπρός & πίσω, σύστημα πλοήγησης PCM, κονσόλα υποδοχής τηλεφώνου, Apple CarPlay, Porsche Car Connect, Wi-Fi, Google Earth & Google Street View, iPhone Apps, πακέτο Sport Chrono και τροχούς βαμμένους με μαύρο χρώμα.
 
Από την πλευρά του κατόχου και γνώστη
Αισθάνομαι τυχερός που καλούμε να περιγράψω την οδική συμπεριφορά και τον οδηγικό χαρακτήρα της 718 Boxster, καθώς υπήρξα κάτοχος της 1ης γενιάς Cayman (στην έκδοση S) για 7,5 χρόνια και γνωρίζω πολύ καλά τις ρίζες αυτού του μοντέλου και τα βασικά του χαρακτηριστικά. Ω! Θεοί του Ολύμπου! Η 718 Boxster PDK είναι πιο γρήγορη ακόμη κι από την βελτιωμένη μου Cayman S (φορούσε πρόγραμμα) με τους 315 ίππους (274 στον τροχό) και τον 6-κύλινδρο ατμοσφαιρικό κινητήρα των 3.4 λίτρων. Να σκεφτεί κανείς ότι είχα απορρίψει την τότε αυτόματη έκδοση Tiptronic γιατί ήταν αργή! Σήμερα, δεν σκέφτομαι τίποτα πέρα από το PDK κιβώτιο. Άμεσο στις αλλαγές, ανταποκρίνεται στις υψηλές προσδοκίες της υπερπλήρωσης, που προσφέρει αποθέματα ροπής από τις πολύ χαμηλές στροφές, ένα κλικ επάνω θα λέγαμε από το ρελαντί! Κι όσο συνεχίζουμε να βλέπουμε την κατανάλωση χαμηλά -πάντα σύμφωνα με το ύφος του μοντέλου- τόσο πιο πολύ ανεβάζουμε τους ρυθμούς μας.

Η 718 Boxster στρίβει κατά τα γνωστά πρότυπα ενός γνήσιου κεντρομήχανου Porsche -τρένο δηλαδή- έχει άριστο πάτημα και η επιβράδυνση είναι στο ύψος της περίστασης. Ανοίγεις και την οροφή -εν κινήσει- και μέσα σε λίγα δευτερόλεπτα γίνεσαι ένα με τη φύση. Ο ήχος του κινητήρα, αν και δεν θυμίζει τον χαρακτηριστικό βρυχηθμό του boxer 6-κύλινδρου ατμοσφαιρικού συνόλου, παραμένει τραχύς μόνο στις υψηλές στροφές. Στις μεσαίες και τις χαμηλές, η αυτοκίνητο είναι -στ’ αυτιά τουλάχιστον- αρνάκι και μόνον κατά την εκκίνηση ο ήχος του μοτέρ σε βάζει σε υποψία! Όσοι οδηγήσουν για πρώτη φορά την 718 Boxster, απλά θα την λατρέψουν. Όσοι ήταν ή/και είναι κάτοχοι κι έχουν ήδη εμπειρία, απλά θα παραμένουν πιστοί στη μάρκα, ορισμένοι και στο μοντέλο. Το πιο γνήσιο roadster της εποχής του, που θα βάλει στη μάρκα νέους πελάτες, οι οποίοι δεν θα αναζητήσουν διαφυγή. Και γιατί να το κάνουν άλλωστε;
 
(Το θέμα αυτό αναρτήθηκε την 08/06/2017, 10:30 μμ.)
Porsche 718 Boxster PDK
Διαστάσεις (Μήκος x Πλάτος x Ύψος): 4,379 x 1,801 x 1,281 μέτρα
Μεταξόνιο & Μετατρόχια Ε/Π: 2,475 & 1,52/1,54 μέτρα
Χώρος αποσκευών: 150 λίτρα εμπρός & 125 λίτρα πίσω
Βάρος: 1.335 κιλά
Κυβισμός: 1.998 κυβικά εκατοστά
Διάμετρος x Διαδρομή: 91 x 76 χλστ.
Σχέση συμπίεσης: 9,5:1
Μέγιστη ισχύς (ίπποι): 300/6.500 σ.α.λ.
Μέγιστη ροπή (Nm): 370/1.950-4.500 σ.α.λ.
Επιτάχυνση 0-100 χ.α.ώ.: 4,7’’
Τελική ταχύτητα: 275 χ.α.ώ.
Ρεζερβουάρ 54 λίτρα
Κατανάλωση σε αστικό κύκλο: 9,9 λίτρα/100 χλμ.
Κατανάλωση σε υπεραστικό κύκλο: 6,0 λίτρα/100 χλμ.
Κατανάλωση σε συνδυασμένο κύκλο: 7,4 λίτρα/100 χλμ.
Εκπομπές ρύπων CO2: 168 γραμμ./χλμ.



 
Σας Προτείνουμε
Στον Νομό ΑΤΤΙΚΗΣ
AUTO SERVICE ΠΑΧΑΚΗΣ

Γενικό Συνεργείο Αυτοκινήτων, Ανταλλακτικά/Αξεσουάρ
Σοφίας Βέμπο 9, 165 61 Γλυφάδα Αττικής
Τηλ. & Fax: +302109621049, E-mail: marilenapachaki@gmail.com
Ακολουθήστε μας στο Ubiz. Κατεβάστε δωρεάν την εφαρμογή.
 
Χρήσιμα