IX Auto Logo

Καλώς ήρθατε στο ixauto.gr, το μοναδικό πλήρως ανεξάρτητο και απόλυτα έγκυρο μέσο ενημέρωσης για το αυτοκίνητο.


 
Ηλεκτρικό φορτηγό με αυτονομία έως 480 χλμ. σχεδιάζει η Tesla


Όπως ανέφερε το ειδησεογραφικό πρακτορείο Reuters, η Tesla σχεδιάζει να παρουσιάσει μέσα στον Σεπτέμβριο (2017) ένα ηλεκτρικό φορτηγό μεγάλης ανύψωσης με αυτονομία 200-300 μίλια (320-480 χλμ.), ένα σημάδι ότι ο κατασκευαστής ηλεκτρικών αυτοκινήτων στοχεύει την είσοδό του στην εμπορική αγορά εμπορευματικών μεταφορών. Ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρίας, κ. Elon Musk, έχει υποσχεθεί να κυκλοφορήσει ένα πρωτότυπο του φορτηγού Tesla Semi τον επόμενο μήνα, σε μια προσπάθεια να επεκτείνει την αγορά της εταιρίας πέρα ​​από τα πολυτελή επιβατικά αυτοκίνητα. Ο επιχειρηματίας μαστίζει τη βιομηχανία φορτηγών με την προοπτική ενός βαρέως φορτηγού οχήματος με μπαταρίες που μπορεί να ανταγωνιστεί συμβατικούς πετρελαιοκινητήρες, οι οποίοι μπορούν να ταξιδέψουν μέχρι και 1.000 μίλια (1.600 περίπου χλμ.) με μία δεξαμενή καυσίμων.
 
Το ηλεκτρικό πρωτότυπο της Tesla θα είναι ικανό να ταξιδέψει στο χαμηλό τέλος των μεταφορών που θεωρούν ότι είναι «μακρινά» φορτηγά, σύμφωνα με τον κ. Scott Perry, διευθυντή στην εταιρία διαχείρισης στόλων Ryamair Inc. με έδρα το Μαϊάμι. Ο κ. Perry δήλωσε ότι συναντήθηκε με αξιωματούχους της Tesla νωρίτερα μέσα στο τρέχον έτος (2017) για να συζητήσουν την τεχνολογία στο εργοστάσιο κατασκευής των αυτοκινητοβιομηχανιών στο Fremont της Καλιφόρνια. Ο κ. Perry δήλωσε ότι οι προσπάθειες του Tesla επικεντρώνονται σ’ ένα ηλεκτρικό big-rig που είναι γνωστό ως «καμπίνα ημέρας», χωρίς λιθόστρωτο, ικανό να ταξιδεύει περίπου 200-300 μίλια με τυπικό ωφέλιμο φορτίο πριν από την επαναφόρτιση. «Δεν πρόκειται να τα υπολογίσω για τη στρατηγική τους για μεγαλύτερες αποστάσεις ή αυτονομίες, αλλά κάπου εκεί ακριβώς νομίζω ότι θα είναι που θα αρχίσουν», δήλωσε ο κ. Perry, ο οποίος είναι ο επικεφαλής τεχνολογίας κι επικεφαλής των υπηρεσιών προμηθειών για την Ryder.
 
Η Tesla απάντησε στις ερωτήσεις του Reuters με μια δήλωση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου, λέγοντας: «Η πολιτική της Tesla πάντα είναι να αρνείται να σχολιάζει την κερδοσκοπία, αληθινή είτε αναληθή, καθώς θα ήταν ανόητο». Το σχέδιο της Tesla, το οποίο θα μπορούσε να αλλάξει καθώς κατασκευάζεται το φορτηγό, είναι σύμφωνο μ’ αυτό που λένε οι ερευνητές της μπαταρίας με την τρέχουσα τεχνολογία. Η Tesla δεν είπε δημοσίως πόσο μακριά θα μπορούσε να ταξιδέψει το ηλεκτρικό της φορτηγό, τι θα κοστίσει ή πόσο φορτίο θα μπορούσε να μεταφέρει. Αλλά ο κ. Musk έχει αναγνωρίσει ότι η Tesla έχει συναντηθεί ιδιωτικά με πιθανούς αγοραστές για να συζητήσει τις ανάγκες τους. Το Reuters ανέφερε μέσα στον Αύγουστο (2017) ότι η Tesla αναπτύσσει ικανότητα αυτόνομης οδήγησης για το μεγάλο όχημα.
 
Ο κ. Musk εξέφρασε τις ελπίδες της μεγάλης κλίμακας παραγωγής του Tesla Semi μέσα σε λίγα χρόνια. Αυτή η τολμηρή προσπάθεια θα μπορούσε να ανοίξει μια δυνητικά κερδοφόρα νέα αγορά για την αυτοκινητοβιομηχανία με έδρα το Palo Alto της Καλιφόρνια. Ή θα μπορούσε να αποδειχθεί μια ακριβή απόσπαση της προσοχής. Η Musk τον Ιούλιο (2017) προειδοποίησε ότι η εταιρία προωθείται για την «κατασκευαστική κόλαση», καθώς επιταχύνει την παραγωγή του νέου της sedan Model 3. Η Tesla στοχεύει να παράγει 5.000 αυτοκίνητα την εβδομάδα μέχρι το τέλος του 2017 και 10.000 ανά εβδομάδα κάποια στιγμή το 2018. Οι μετοχές της Tesla είναι περίπου 65% αυξημένες το 2017. Αλλά οι σκεπτικιστές αφθονούν. Κάποια αμφιβολία αμφισβητεί την ικανότητα του κ. Musk να άρει την Tesla από έναν εξειδικευμένο παραγωγό σε μια αυτοκινητοβιομηχανία μεγάλης κλίμακας. Περίπου το 22% των μετοχών που είναι διαθέσιμες για διαπραγμάτευση έχουν πωληθεί «σύντομα» από επενδυτές οι οποίοι αναμένουν να πέσουν τα αποθέματα.
 
Ο κ. Musk, ένας δισεκατομμυριούχος του οποίου οι φιλοδοξίες μεταφοράς περιλαμβάνουν την αποικιοποίηση του πλανήτη Άρη, έχει πολύ καιρό τώρα δείξει να αψηφάει τη συμβατική σοφία. Κατά την ετήσια συνάντηση της Tesla τον Ιούνιο (2017), επανέλαβε την υπόσχεσή του για ένα μεγάλο φορτηγό μεγάλου μήκους με μπαταρίες. «Πολλοί άνθρωποι δεν πιστεύουν ότι μπορείτε να φτιάξετε ένα φορτηγό μεγάλης εμβέλειας, το οποίο είναι ηλεκτρικό, αλλά είμαστε σίγουροι ότι αυτό μπορεί να γίνει», είπε. Ενώ το πρωτότυπο που περιγράφει ο κ. Perry της Ryder θα έπεφτε πολύ μακριά από τις δυνατότητες των συμβατικών πετρελαιοκινητήρων, ο κ. Musk ίσως βρήκε ένα γλυκό σημείο αν μπορεί να παραδώσει. Περίπου το 30% των θέσεων εργασίας σε φορτηγά στις ΗΠΑ είναι περιφερειακά ταξίδια 100-200 μιλίων (160-320 χλμ.), σύμφωνα με τον κ. Sandeep Kar, επικεφαλής στρατηγικής της Fleet Complete με έδρα το Τορόντο του Καναδά, ο οποίος παρακολουθεί και αναλύει την κίνηση των φορτηγών.
 
 
Ένα φορτηγό μ’ αυτή την αυτονομία θα είναι σε θέση να μεταφέρει τα εμπορεύματα σε περιφερειακό επίπεδο, όπως από λιμάνια σε κοντινές πόλεις ή από αποθήκες έως τα καταστήματα λιανικής πώλησης. «Εφόσον ο κ. Musk μπορεί να σπάσει τα 200 ​​μίλια, μπορεί να ισχυριστεί ότι το φορτηγό του είναι μακρινό κι ότι θα είναι τεχνικά σωστό», είπε ο κ. Kar. Το ενδιαφέρον για τα ηλεκτρικά φορτηγά είναι υψηλό στις επιχειρήσεις μεταφορών που επιθυμούν να μειώσουν τις εκπομπές και το λειτουργικό τους κόστος. Οι ηλεκτροκινητήρες απαιτούν λιγότερη συντήρηση απ’ τους κινητήρες εσωτερικής καύσης και η ηλεκτρική ενέργεια είναι φθηνότερη από το πετρέλαιο. Αλλά η τρέχουσα τεχνολογία δεν έχει δείξει όταν πρόκειται να τροφοδοτήσει τα οχήματα των ΗΠΑ σ’ ολόκληρη τη χώρα. Οι ειδικοί λένε ότι οι απαιτούμενες μπαταρίες θα ήταν τόσο μεγάλες και βαριές, που δεν θα υπήρχε αρκετός χώρος για φορτίο.
 
Το μέσο φορτηγό με κίνηση από πετρέλαιο κοστίζει περίπου 120.000 δολάρια (100.600 ευρώ). Το κόστος της μπαταρίας και μόνο για ένα μεγάλο φορτηγό ικανό να πάει 200-400 μίλια (320-645 χλμ.) που φέρει ένα τυπικό ωφέλιμο φορτίο θα μπορούσε να είναι κάτι παραπάνω απ’ αυτό, σύμφωνα με τους ερευνητές μπαταρίας κκ. Shashank Sripad και Venkat Viswanathan του πανεπιστημίου Carnegie Mellon. Το βάρος και η ικανότητα της μπαταρίας θα περιοριζόταν σε ένα ημίτονο σε μια περιοχή περίπου 300 μιλίων (480 χλμ.) με μέσο όρο ωφέλιμου φορτίου, σύμφωνα με πρόσφατη δημοσίευση από τους κκ. Viswanathan και Sripad. Το μέσο (Reuters) ευχαρίστησε την Tesla για «χρήσιμα σχόλια και προτάσεις». H Tesla δεν ενστερνίστηκε το έργο ούτε σχολίασε τα συμπεράσματα στο Reuters. Μια αυτονομία 200-300 μίλια θα έβαζε την Tesla στην άκρη του τι πιστεύει η βιομηχανία ηλεκτροκίνητων φορτηγών ότι είναι οικονομικά εφικτό, δήλωσαν οι ερευνητές και οι εμπλεκόμενοι στη βιομηχανία.
 
Οι ειδικοί στις μεταφορείς, όπως η κατασκευάστρια Daimler AG και η ναυτιλιακή εταιρία United Parcel Service Inc., δήλωσαν ότι εστιάζουν τις ηλεκτρικές τους προσπάθειες σε φορτηγά οχήματα κοντινών αποστάσεων. Αυτό συμβαίνει επειδή οι μικρότερες αποστάσεις και τα ελαφρύτερα ωφέλιμα φορτία απαιτούν λιγότερη ισχύ μπαταρίας και τα φορτηγά μπορούν να επαναφορτιστούν σε κεντρικό διανομέα κατά τη διάρκεια της νύχτας. Η μεγαλύτερη κατασκευάστρια φορτηγών στον κόσμο σε πωλήσεις Daimler, θα ξεκινήσει την παραγωγή ενός ηλεκτρικού οχήματος μεταφοράς μέσα στο 2017. Το όχημα θα έχει αυτονομία 100 μιλίων (160 χλμ.) και θα μπορεί να φέρει ωφέλιμο φορτίο 4,4 τόνων, περίπου 450 κιλά λιγότερο από το αντίστοιχο diesel της, σύμφωνα με τους αξιωματούχους της Γερμανικής κατασκευάστριας.

Η Daimler έχει συνεργασία με λίγες νεοσύστατες εταιρίες όπως η Chanje, ένας κατασκευαστής με έδρα το Λος Άντζελες, που συνεργάζεται με την Ryder για την κατασκευή ηλεκτρικών φορτηγών ηλεκτρικών οχημάτων αυτονομίας 100 μιλίων (160 χλμ.) για την παράδοση συσκευασιών. Η Ryder και οι πελάτες της πιστεύουν ότι τα ηλεκτρικά φορτηγά θα πιο πολύ κόστος αγοράς, αλλά μπορεί να είναι φθηνότερα στη συντήρηση και να έχουν πιο προβλέψιμο κόστος κίνησης. Καθώς οι μπαταρίες γίνονται φθηνότερες και η περιβαλλοντική ρύθμιση αυξάνεται, η υπόθεση για τα ηλεκτρικά φορτηγά θα μπορούσε να ενισχυθεί. «Αυτή η τεχνολογία θεωρείται ως ένας σημαντικός δυνητικός διαφοροποιητής. Ο καθένας θέλει να καταλάβει πόσο πραγματική είναι», δήλωσε ο κ. Perry, επικεφαλής της τεχνολογίας. Πάντως, όπως όλα δείχνουν, η ηλεκτροκίνηση θα συνεχίσει να βρίσκεται σε ραγδαία ανάπτυξη.
 
(Το θέμα αυτό αναρτήθηκε την 27/08/2017, 04:15 μμ.)



 
Σας Προτείνουμε
Αν ενδιαφέρεστε για Seat
ΗΛΙΑΣ ΚΩΝ. ΤΣΑΚΩΝΑΣ

Έκθεση - Συνεργείο - Φανοποιείο/Βαφείο - Ανταλλακτικά/Αξεσουάρ
2ο χλμ. Ασπροχώματος-Μεσσήνης, 241 00 Καλαμάτα
Τηλ. Έκθεσης: +302721080283, +302721025101
Τηλ. Συνεργείου: +302721062187-8, Fax: +302721088744

 

 
Χρήσιμα