IX Auto Logo

Καλώς ήρθατε στο ixauto.gr, το μοναδικό πλήρως ανεξάρτητο και απόλυτα έγκυρο μέσο ενημέρωσης για το αυτοκίνητο.


 
F1 GP Σιγκαπούρης: Νίκη-δώρο της Ferrari στον Lewis Hamilton


Με το 1-4 στο grid και μετά από μία καταστροφική εκκίνηση της Ferrari στην βροχερή πίστα, ο 5ος Lewis Hamilton πήρε ένα απρόσμενο δώρο από την Scuderia. Ηγήθηκε από την αρχή μέχρι το τέλος, με τις Ferrari εξ αρχής εκτός αγώνα.
Του Δημήτρη Σπυράκη
Ο Lewis Hamilton κέρδισε ένα χαοτικό και βροχερό Grand Prix στη Σιγκαπούρη, για να επεκτείνει τη διαφορά του στο πρωτάθλημα στους 28 βαθμούς έναντι του βασικού του αντίπαλου, του Sebastian Vettel. Ο τελευταίος συμμετείχε σ’ ένα δραματικό συμβάν λίγο πριν την 1η στροφή με τον συμπαίκτη του στην Ferrari, Kimi Raikkonen, καθώς και τον Max Verstappen της Red Bull, όπου και οι τρεις τους αποσύρθηκαν από τον αγώνα στον εναρκτήριο γύρο. Ο Hamilton, ο οποίος ξεκίνησε 5ος, κατόρθωσε να αποφύγει το επικίνδυνο σύμπλεγμα και πήρε το προβάδισμα, καθώς η αρχική ζημιά του Vettel προκάλεσε το τετ-α-κε στην 4η στροφή. Μια απώλεια υγρών από το κατεστραμμένο αριστερό μέρος του Vettel μετά την 1η στροφή, είναι πιθανό να τον προκάλεσε να χάσει το πίσω μέρος του μονοθέσιού του και να χτυπήσει την Ferrari του στα προστατευτικά κιγκλιδώματα. Αν κι ο Vettel συνέχισε για μικρή απόσταση, η ομάδα του σύντομα του ανέφερε στην ενδοεπικοινωνία να σταματήσει λόγω απώλειας πίεσης νερού.
 
 
Μέσα από στεγνές συνθήκες και για 3 φορές την είσοδο του αυτοκινήτου ασφαλείας, ο Hamilton οδήγησε τον αγώνα έως ότου παρέλθει ο αγωνιστικός χρόνος των 2 ωρών στον 58ο γύρο. Παρά το γεγονός ότι το προβάδισμά του μειώθηκε στη διάρκεια του Safety Car, κατάφερε να κρατήσει τον Daniel Ricciardo στη 2η θέση με 4,5’’ διαφορά. Ο συμπαίκτης του Βρετανού, Valtteri Bottas, αγωνίστηκε πίσω εκκινώντας  από την 6η θέση, για να καταφέρει τελικά να τερματίσει 3ος, ολοκληρώνοντας ένα ισχυρό αποτέλεσμα για την ομάδα του την Mercedes, η οποία έχει ένα σημαντικό προβάδισμα 102 βαθμών τώρα έναντι της Ferrari στο πρωτάθλημα των κατασκευαστών. Κάτι ανάλογο έγινε και για το πρωτάθλημα των οδηγών, καθώς το προβάδισμα του Hamilton έναντι του Vettel εκτινάχθηκε στους 28 βαθμούς. Επιπλέον, η νίκη του Hamilton, η 7η της σεζόν και η 3η συνεχόμενη, ήρθε σε μια στιγμή όπου η Mercedes είχε αγωνιστεί σκληρά όλο το Σαββατοκύριακο -χωρίς το επιθυμητό αποτέλεσμα- κι ο Vettel αναμενόταν να κερδίσει από την 1η θέση στην εκκίνηση.
 
Δεδομένου ότι τα μονοθέσια έφτασαν στη σχάρα εκκίνησης 15’ πριν τον αγώνα, η βροχή άρχισε να πέφτει κι αστραπές έλαμψαν στον ουρανό πάνω από τη Σιγκαπούρη. Για πρώτη φορά στην ιστορία του GP της Σιγκαπούρης είχαμε βροχή την ημέρα του αγώνα και το grid ήταν ένα μείγμα οδηγών που επέλεξαν ενδιάμεσα ή και πλήρως βρόχινα ελαστικά. Ο Verstappen -ο οποίος εκκινούσε 2ος- έκανε καλή εκκίνηση, αλλά ο Raikkonen από 4ος σύντομα ευθυγραμμίστηκε με την Red Bull του 19χρονου Ολλανδού. Η εκκίνηση του Vettel ήταν ρουτίνα, αλλά σύντομα βρήκε τον Verstappen όταν άρχισε να κλείνει προς το εσωτερικό μέρος της πίστας κι ο οδηγός της Ferrari προσπάθησε να καλύψει την Red Bull, προφανώς χωρίς να γνωρίζει ότι ο Raikkonen ήταν στην άλλη πλευρά του μονοθέσιου του Verstappen και δίπλα στις μπάρες.
 
 
Συμπιεσμένος μεταξύ των δύο Ferrari, ο Verstappen ήρθε σ’ επαφή με τον Raikkonen, στέλνοντας τον Φιλανδό οδηγό στον τοίχο. Ο Raikkonen άγγιξε τον Vettel κι έχασε τον έλεγχο του μονοθέσιού του, καθώς έπεσε στους Verstappen και Fernando Alonso στην 1η στροφή. Το περιστατικό οδήγησε εκτός αγώνα Verstappen και Raikkonen, ενώ ο Vettel συνέχισε μ ένα λαβωμένο πλευρό στο μονοθέσιό του και υγρά να αποστραγγίζουν από τα συστήματα ψύξης μέσα. Ο Alonso συνεχίστηκε παρά την απώλεια μεγάλου μέρους από το πλάι και το πάτωμα του δικού του μονοθέσιου, αλλά αποχώρησε από τον αγώνα στον 8ο γύρο, όταν η McLaren έχασε όλη την τηλεμετρία από το αυτοκίνητο. Το ατύχημα της 1ης στροφής οδήγησε σ’ ένα αυτοκίνητο ασφαλείας για 5 γύρους, με τον Hamilton να οδηγεί τον αγώνα, μπροστά από τους Ricciardo και Nico Hulkenberg (Renault) στην επανεκκίνηση. Το μονοθέσιο του Hamilton φαινόταν καλό στις βρεγμένες συνθήκες και χτίστηκε μια διαφορά 5’’ από τον 2ο Ricciardo μέσα σε λίγους γύρους.
 
Στον 11ο γύρο ο Daniil Kvyat υπέρβαλλε εαυτόν στην 7η στροφή και κάρφωσε την Toro Rosso του στον τοίχο πέρα ​​από την περιοχή του αγώνα. Το τραυματισμένο μονοθέσιο και τα φθαρμένα εμπόδια προκάλεσαν για 2η φορά το αυτοκίνητο ασφαλείας και παρουσιάστηκε η ευκαιρία για μια ποικιλία στρατηγικών. Η διαδρομή ήταν ακόμα πολύ βρεγμένη για slick ελαστικά, αλλά η είσοδος στα pits για ένα νέο σετ ενδιάμεσων, ήταν κάτι όχι έξυπνο για τον Ricciardo, ο οποίος πήρε ένα νέο σετ ελαστικών, αλλά διατηρούσε τη 2η θέση. Ο Μπότας προχώρησε 3ος χωρίς να μπει στα pits κι ο Carlos Sainz Jr. ανέβηκε στην 4η θέση με την ίδια στρατηγική. Ο Hulkenberg έπεσε 5ος, ακολουθώντας το προβάδισμα του Ricciardo και μεταβαίνοντας από τα πλήρως υγρά ελαστικά που ξεκίνησε, σε ένα σύνολο νέων ενδιάμεσων ελαστικών.
 
 
Παρά το μικρό μειονέκτημα των ελαστικών, ο Hamilton κατάφερε να είναι και πάλι μπροστά από τον Ricciardo μετά την επανεκκίνηση στον 14ο γύρο. Ο Kevin Magnussen (Haas F1) ήταν ο πρώτος που τόλμησε να βάλει slick ελαστικά στον 25ο γύρο και μέσα σε 2 γύρους ακολούθησαν κι όλοι οι υπόλοιποι. Η Mercedes ήταν συντηρητική, διατηρώντας τον Hamilton στην πίστα με ενδιάμεσα ελαστικά για έναν γύρο ακόμη σε σχέση με τον Ricciardo, αλλά από τη στιγμή που επέστρεψε στην πίστα, το προβάδισμά του είχε επεκταθεί σε πάνω από 10’’. Ο Ricciardo κατάφερε να πάρει μερικά δευτερόλεπτα από τον Hamilton στο επόμενο stint, αλλά πρόθυμος να προστατέψει τα πίσω ελαστικά του, ο Hamilton ήταν σε θέση να διαχειριστεί τον αγώνα.
 
Στον 38ο γύρο ο Marcus Ericsson έχασε το πίσω μέρος της Sauber στη γέφυρα Anderson κι έριξε το μονοθέσιό του στα κιγκλιδώματα. Όντας αδύνατον να συνεχίσει, ξεπήδησε από το μονοθέσιό του και το άφησε να μπλοκάρει μία απ’ τις δύο λωρίδες της γέφυρας, προκαλώντας για 3η φορά ένα αυτοκίνητο ασφαλείας. Γι’ άλλη μια φορά, ο Hamilton επωφελήθηκε στην επανεκκίνηση και δημιούργησε ένα 3ο και τελικό προβάδισμα έναντι του Ricciardo, τον οποίο και κρατούσε ως την καρό σημαία. Ο Bottas δεν μπόρεσε να πιάσει τον Ricciardo για την 2η θέση και τερμάτισε συμβιβαστικά 3ος, μπροστά από τον Sainz Jr., ο οποίος έμεινε 4ος για την Toro Rosso παρά την πίεση του Sergio Perez (5ος). Ο Jolyon Palmer πήρε τους πρώτους βαθμούς του στη σεζόν με την 6η θέση, μπροστά από την McLaren του Stoffel Vandoorne, ο οποίος είχε έναν σταθερό αγώνα για να τερματίσει 7ος, μπροστά από τον Lance Stroll (Williams). Ο Romain Grosjean πήρε την 9η θέση μπροστά από την Force India του Esteban Ocon, που πήρε την τελευταία θέση των βαθμών του αγώνα.
 
 
Αποτελέσματα
1. Lewis Hamilton (Mercedes) 2.03’23’’544, 2. Daniel Ricciardo (Red Bull) +4’’507, 3. Valtteri Bottas (Mercedes) +8’’800, 4. Carlos Sainz Jr. (Toro Rosso) +22’’822, 5. Sergio Perez (Force India) +25’’359, 6. Jolyon Palmer (Renault) +27’’259, 7. Stoffel Vandoorne (McLaren) +30’’388, 8. Lance Stroll (Williams) +41’’696, 9. Romain Grosjean (Haas F1) +43’282, 10. Esteban Ocon (Force India) +44’’795.
 
Βαθμολογία Οδηγών
1. Lewis Hamilton 263, 2. Sebastian Vettel 235, 3. Valtteri Bottas 212, 4. Daniel Ricciardo 162, 5. Kimi Raikkonen 138, 6. Max Verstappen 68, 7. Sergio Perez 68, 8. Esteban Ocon 56, 9. Carlos Sainz Jr. 48, 10. Nico Hulkenberg 34, 11. Felipe Massa 31, 12. Lance Stroll 28, 13. Romain Grosjean 26, 14. Kevin Magnussen 11, 15. Fernando Alonso 10, 16. Jolyon Palmer 8, 17. Stoffel Vandoorne 7. 18. Pascal Wehrlein 5, 18. Daniil Kvyat 4.
 
Βαθμολογία Κατασκευαστών
1. Mercedes 475, 2. Ferrari 373, 3. Red Bull 230, 4. Force India 124, 5. Williams 59, 6. Toro Rosso 52, 7. Renault 42, 8. Haas F1 37, 9. McLaren 17, 10. Sauber 5.
 
(Το θέμα αυτό αναρτήθηκε την 19/09/2017, 01:06 μμ.)


Lewis Hamilton - Mercedes
Lewis Hamilton - Mercedes
Η αυτοκτονία των μονοθέσιων της Ferrari
Η αυτοκτονία των μονοθέσιων της Ferrari
Daniel Ricciardo - Red Bull
Daniel Ricciardo - Red Bull
Carlos Sainz Jr. - Toro Rosso
Carlos Sainz Jr. - Toro Rosso
Sergio Perez - Force India
Sergio Perez - Force India
Jolyon Palmer - Renault
Jolyon Palmer - Renault
Λίγο μετά το πράσινο φως της εκκίνησης
Λίγο μετά το πράσινο φως της εκκίνησης
Το βάθρο των νικητών
Το βάθρο των νικητών

 
Σας Προτείνουμε
Αν ενδιαφέρεστε για BMW
ΑΦΟΙ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ ΑΒΕΕ

Έκθεση - Συνεργείο - Φανοποιείο/Βαφείο - Ανταλλακτικά/Αξεσουάρ
(Επίσημος Dealer BMW Motorrad)
4ο χλμ. Χαλκίδας-Ερέτριας, 341 00 Χαλκίδα (περιοχή Μύτικας)
Τηλ. Έκθεσης: +302221049900, +302221049999, Fax Έκθεσης: +302221049936
Τηλ. Συνεργείου: +302221049924, Fax Συνεργείου: +302221049934
E-mails: saleskon@otenet.gr, drenkon@otenet.gr
Website: www.afoikonstantinou.gr, http://afoi-konstantinou.car.gr
 
Χρήσιμα