IX Auto Logo

Καλώς ήρθατε στο ixauto.gr, το μοναδικό πλήρως ανεξάρτητο και απόλυτα έγκυρο μέσο ενημέρωσης για το αυτοκίνητο.


 
Ολοκληρώθηκε επιτυχώς το ιστορικό ράλι Ελλάδος του 2017


Έναν διαφορετικό χαρακτήρα είχε το ιστορικό ράλι Ελλάδος του 2017, που έγινε στην περιοχή της Θεσσαλίας με κέντρο την πρωτεύουσά της Λάρισα το 3ήμερο 13-15 Οκτωβρίου, όπου έτρεξαν ιστορικά οχήματα Regularity και Sporting, μαζί με τα υπόλοιπα αγωνιστικά αυτοκίνητα για τα πρωταθλήματα και κύπελλα όπου συμμετείχαν. Η εκκίνηση του ιστορικού ράλι Ελλάδος δόθηκε μπροστά από το αρχαίο θέατρο της Λάρισας, παρουσία πλήθους θεατών και εκπροσώπων της τοπικής αυτοδιοίκησης. Αρχικά τη ράμπα πέρασαν 27 κλασικά αυτοκίνητα που συμμετέχουν στον αγώνα στο πλαίσιο του επάθλου ιστορικών αυτοκινήτων Regularity της FIA (Διεθνής Ομοσπονδία Μηχανοκίνητου Αθλητισμού), καθώς και του αντίστοιχου πανελλήνιου πρωταθλήματος ιστορικών αυτοκινήτων ράλι, ενώ ακολούθησαν τα 28 πληρώματα που θα αγωνίζονταν τις επόμενες 2 ημέρες για το πανελλήνιο πρωτάθλημα ράλι, το πρωτάθλημα και τα κύπελλα ράλι ιστορικών αυτοκινήτων και το κύπελλο ράλι Βορείου Ελλάδος.

Παρών ήταν ο περιφερειάρχης Θεσσαλίας κ. Κώστας Αγοραστός, καθώς επίσης και ο δήμαρχος Λάρισας, της πόλης που φιλοξενεί τον αγώνα, κ. Απόστολος Καλογιάννης. Από πλευράς τοπικής αυτοδιοίκησης, παρεστήκαν οι κκ. Χρήστος Μιχαλάκης (αντιπεριφερειάρχης Τρικάλων), Γρηγόρης Παπαχαραλάμπους (πρόεδρος περιφερειακού συμβουλίου Θεσσαλίας), Δημήτρης Τάχος (πρόεδρος δημοτικού συμβουλίου δήμου Λάρισας), Κώστας Μπαργιώτας (βουλευτής Λάρισας), Σεραφείμ Καφετζής (διοικητής τροχαίας Λάρισας), εκπρόσωποι των χορηγών του αγώνα κ.ά. Αμέσως μετά την τελετή εκκίνησης, τα αυτοκίνητα της κατηγορίας Regularity συνέχισαν για το 1ο σκέλος του αγώνα, σε μια διαδρομή 49 χλμ. που περιλάμβανε και νυχτερινή ανάβαση Τεμπών, πριν ολοκληρώσουν το σκέλος στα Αμπελάκια. Για τα αυτοκίνητα της κατηγορίας Sporting, το καθαρά αγωνιστικό μέρος ξεκινούσε το πρωί της επόμενης ημέρας, με την αναχώρηση απ’ το service park, στη σκεπαστή αγορά Λάρισας. Η 1η ημέρα περιλάμβανε 4 ΕΔ 63,66 χλμ.
 
 
Η δράση και η δοκιμασία των πληρωμάτων της κατηγορίας Regularity ξεκίνησε αμέσως μετά την πανηγυρική εκκίνηση. Τα 27 πληρώματα που εκκίνησαν, έφυγαν από την Λάρισα, για να επιστρέψουν στο χώρο της σκεπαστής αγοράς μετά από 10 νυκτερινές ΕΔ ακριβείας και συνολικά 49 χλμ. Ακριβέστεροι στο 1ο σκέλος ήταν οι Θεμιστοκλής Κονταράτος & Ιούλιος Ιατρίδης (Porsche 911 SC του 1980) με 4,9 βαθμούς ποινής. Οι Δημήτρης & Άγγελος Κουνέλης (Mini του 1978) ακολούθησαν με 5,3 βαθμούς ποινής, ενώ οι περσινοί νικητές του αγώνα, Σπύρος & Νίκος Μουστάκας (Alfa Romeo Alfasud Ti) ήταν 3οι με με 5,5 βαθμούς ποινής. Οι Ιταλοί Massimo Mascagni & Fabrizio Farsetti (Porsche 911) ήταν 4οι με 6,2 βαθμούς ποινής.
 
Το 1ο σκέλος του ιστορικού ράλι Ελλάδος, που προσμετρά στο πανελλήνιο πρωτάθλημα ράλι και στο κύπελλο Βορείου Ελλάδος ως ο 4ος αγώνα του θεσμού, είχε πρωταγωνιστές τους Σωκράτη Τσολακίδη & Χρήστο Δήμο (Skoda Fabia R5). Οι 1οι Έλληνες νικητές του ράλι Ακρόπολις και νικητές του ράλι ΔΕΘ σημείωσαν τον ταχύτερο χρόνο και στις 4 ΕΔ του σκέλους, δημιουργώντας μία διαφορά ασφαλείας από τους αντιπάλους τους. Ο πρωταθλητής Ελλάδας του 2003 έχει κάνει ένα σημαντικό βήμα για να κατακτήσει τον 2ο τίτλο της καριέρας του, ενώ φυσιολογικά κατέκτησε το μέγιστο αριθμό βαθμών αναφορικά με τον 4ο γύρο του κυπέλλου Βορείου Ελλάδος.
 
 
Σε επίπεδο πανελλήνιου πρωταθλήματος ράλι, οι Γιάννης Μπαντούνας & Κώστας Σούκουλης (Mitsubishi Lancer EVO VI), προσπάθησαν και βελτίωσαν τους χρόνους στη διάρκεια του σκέλους και βρέθηκαν 2οι. Παραμένοντας 2οι γενικής, διατηρούσαν ελπίδες για τίτλο. Οι Γιώργος Ξενοκώστας & Λάζαρος Σκουλαριώτης ήταν στην 3η θέση και 1οι στην F2. Στα ιστορικά, οι Λαμιώτες Κώστας Μυλωνάς & Γιάννης Καλοπίτας (Toyota Corolla ΚΕ30) ήταν οι ταχύτεροι με διαφορά που τους έφερνε πολύ κοντά στη νίκη. Πίσω τους, οι Κώστας Αργυρίου & Αποστόλης Πάλλας (Toyota Corolla AE92) που κινήθηκαν γρήγορα, παρά τη χωμάτινη ανάρτηση του αυτοκινήτου.
 
Για το κύπελλο Βορείου Ελλάδος, οι Τάκης Καμπύλης & Σταύρος Σταμέλος (Skoda Fabia S2000), ήταν οι μοναδικοί που προσπάθησαν να κινηθούν στο ρυθμό του Τσολακίδη, όμως περιορίστηκαν στη 2η θέση. Πίσω τους ήραν οι Γιώργος Γεροδήμος & Σωτήρης Γρηγορίου (Opel Astra OPC) που βελτίωσαν κι αυτοί με τη σειρά τους τις επιδόσεις τους σε κάθε πέρασμα. Γρήγορα κι εντυπωσιακά κινήθηκαν οι Νίκος & Βασίλης Καραθανάσης (Honda Civic Type-R) που κέρδισαν στην F2, μπροστά από τους Νίκο Βάτσο & Χρήστο Θεοφανίδη (Renault Clio R3), που αντιμετώπισαν πρόβλημα φρένων.
 
 
Η 2η ημέρα του ιστορικού ράλι Ελλάδος στην κατηγορία Regularity αποδείχτηκε άσκηση ακριβείας για δυνατούς λύτες. Με μήκος 312 χλμ., το 2ο σκέλος ήταν το μεγαλύτερο του αγώνα, με τους συμμετέχοντες να αναχωρούν από τη Λάρισα και μέσω θρυλικών διαδρομών από την Ελασσόνα και την Καλαμπάκα, να καταλήγουν στα Τρίκαλα. Τα πληρώματα αγωνίστηκαν σκληρά, αφού οι 19 προγραμματισμένες ασκήσεις ακριβείας ήταν ιδιαίτερα απαιτητικές, γι’ αυτό και αρκετοί παρέμειναν στο «παιχνίδι» χάρη στον κανονισμό Τζόκερ της FIA, σύμφωνα με τον οποίο στο τέλος κάθε σκέλους η χειρότερη επίδοση ενός πληρώματος τίθεται αυτόματα εκτός της συνολικής προσπάθειάς του. Όπως από την αρχή πρόδιδε η ποιότητα των ονομάτων των συμμετεχόντων, το επίπεδο του ανταγωνισμού αποδεικνύεται ιδιαίτερα υψηλό. Είναι χαρακτηριστικό ότι μετά από 2 ημέρες, οι 9 πρώτοι στην κατάταξη χωρίζονται από μόλις 20 βαθμούς ποινής.
 
Οι Κονταράτος-Ιατρίδης ήταν μέχρι στιγμής οι ακριβέστεροι παραμένοντας επικεφαλής της κατάταξης με 21,7 βαθμούς ποινής. Διατηρώντας τη θέση τους αυτή, πέρα απ’ τη νίκη, κατακτούσαν και τη 2η θέση στο Ευρωπαϊκό Έπαθλο, πίσω από τον Βέλγο Christian Crusifix ο οποίος έχει ήδη διασφαλίσει τον τίτλο. Οι Γιώργος & Νίκος Οικονόμου συγκέντρωσαν τους λιγότερους βαθμούς ποινής της ημέρας με το Ford Escort και παρέμειναν 2οι σε απόσταση βολής από τους 1ους. Διατηρώντας μάλιστα αυτή τη θέση, κατακτούσαν το πρωτάθλημα Ελλάδος. Στην 3η θέση ήταν οι Γιώργος Κατσαούνης & Μαθιός Μανσόλας (VW Golf). Οι Αναστάσιος Δούρος & Γιώργος Μποζιονέλος (BMW 1502) ήταν 4οι και πολύ κοντά στην εξασφάλιση της 3ης θέσης στο πρωτάθλημα. Στην 5η θέση ήταν οι Σπύρος & Νικόλας Μουστάκας και στην 6η οι Christian Crusifix & Joseph Lambert (Ford Anglia). Αν θα διατηρούσαν αυτή τη θέση, ο συνοδηγός θα κατακτούσε και τον αντίστοιχο Ευρωπαϊκό τίτλο, αφού ο έτερος διεκδικητής, ο Ιταλός Fabrizio Farsetti, βρισκόταν με οδηγό τον Massimo Mascagni στην 11η θέση μέσα σε μια Porsche 911 Coupe.
 
Η Κυριακή 15 Οκτωβρίου (2017) ήταν και η τελευταία ημέρα του αγώνα. Μετά από 3 ημέρες και 516 χλμ. σε πανέμορφες διαδρομές της Θεσσαλίας, τα ιστορικά αυτοκίνητα της κατηγορίας Regularity ολοκλήρωσαν τον μεγαλύτερο φετινό αγώνα του είδους, που αποδείχτηκε ένας από τους πιο απαιτητικούς, ακόμα και για τα πιο έμπειρα πληρώματα. Το ενδιαφέρον διατηρήθηκε αμείωτο μέχρι το τέλος, δικαιώνοντας τις προβλέψεις που μίλαγαν για υψηλό επίπεδο ανταγωνισμού. Κι αυτό φαίνεται από τη διαφορά μεταξύ 1ου και 4ου πληρώματος, που δεν ξεπέρασε τους 2,6 βαθμούς ποινής. Νικητές του αγώνα για το έπαθλο ιστορικών Regularity αυτοκινήτων της Διεθνούς Ομοσπονδίας Μηχανοκίνητου Αθλητισμού (FIA) είναι οι Κονταράτος-Ιατρίδης με Porsche 911 SC, οι οποίοι βρέθηκαν από το 1ο σκέλος στην κορυφή, θέση που διατήρησαν στο 2ο σκέλος και μέχρι τη ράμπα του τερματισμού, με 31 βαθμούς ποινής.

Τη 2η θέση κατέκτησαν οι Κατσαούνης-Μανσόλας με VW Golf GTI και 32,8 βαθμούς ποινής και 3οι ήταν οι Σπύρος & Νίκος Μουστάκας με Alfa Romeo Alfasud Ti και 33,1 βαθμούς ποινής. Με την 4η θέση της γενικής κατάταξης, ο Joseph Lambert, συνοδηγός του Christian Crusifix, εξασφάλισε τον τίτλο συνοδηγών στο έπαθλο ιστορικών Regularity αυτοκινήτων. Αξίζει να σημειωθεί ότι παρά την κακή τους επίδοση στο 3ο σκέλος του αγώνα, οι Γιώργος & Νίκος Οικονόμου κατάφεραν να εξασφαλίσουν την 1η θέση στο Ελληνικό πρωτάθλημα Regularity. Η απονομή των επάθλων πραγματοποιήθηκε στη Δημοτική Πινακοθήκη Λάρισας, παρουσία εκπροσώπων των χορηγών, όπως και εκπροσώπων όλων των περιοχών που φιλοξένησαν τον αγώνα.
 
Με εξαιρετικές επιδόσεις και τις δύο ημέρες του αγώνα, ο Σωκράτης Τσολακίδης κατάφερε να στεφτεί για 2η φορά πρωταθλητής Ελλάδος, μετά από 14 χρόνια (2003). Με τον Χρήστο Δήμο συνοδηγό στο Skoda Fabia R5 της Ουγγρικής Eurosol, κυριάρχησαν στον αγώνα πετυχαίνοντας τον ταχύτερο χρόνο και στις 10 ΕΔ.  Παράλληλα, το πλήρωμα από τη Θεσσαλονίκη κατέκτησε το μέγιστο των βαθμών για το κύπελλο ράλι Βορείου Ελλάδος, αφού το σκέλος προσμετρούσε ως ο 5ος γύρος στο συγκεκριμένο θεσμό. Οι Καμπύλης-Σταμέλος (Skoda Fabia S2000) ολοκλήρωσαν τον αγώνα με διαφορά 2’ πίσω από τους νικητές στη 2η θέση, ενώ 3οι τερμάτισαν οι Μπαντούνας-Σούκουλης (Mitsubishi Lancer EVO VI), μια θέση που τους έφερε στη 2η θέση στο πανελλήνιο πρωτάθλημα.

Οι Μυλωνάς-Καλοπίτας, διατηρώντας τον πολύ καλό ρυθμό τους με την Toyota Corolla KE 30, επικράτησαν τελικά στην κατηγορία των ιστορικών. Στη 2η θέση τερμάτισαν οι Μάριος Σταφυλοπάτης-Κώστας Κακαλής με Ford Sierra Cosworth, εκμεταλλευόμενοι ένα πρόβλημα στην τελευταία ΕΔ στον κινητήρα της Toyota Corolla AE92 των Κώστα Αργυρίου-Αποστόλη Πάλλα, οι οποίοι μοιραία τερμάτισαν 3οι. Για το Κύπελλο Βορείου Ελλάδος τη 2η θέση πήραν οι Καμπύλης-Σταμέλος, ενώ, βαθμολογικά, την πρώτη τριάδα συμπλήρωσαν οι Γεροδήμος-Γρηγορίου με το Opel Astra OPC. Τέλος, από τον 2ο αγώνα του κυπέλλου Βορείου Ελλάδος, οι Νίκος Βάτσος-Χρήστος Θεοφανίδης με το Renault Clio R3 αποκόμισαν τους μέγιστους βαθμούς που τους διατηρούν στην διεκδίκηση του τίτλου της F2 του κυπέλλου ασφάλτου. Τέλος, θεατές, διοργανωτές και πληρώματα, ανανέωσαν το ραντεβού τους για την επόμενη χρονιά (2018), στο επόμενο ιστορικό ράλι Ελλάδος.
 
(Το θέμα αυτό αναρτήθηκε την 15/10/2017, 10:42 μμ.)



 
Σας Προτείνουμε
Στον Νομό ΜΕΣΣΗΝΙΑΣ
ΝΙΚΟΛΑΟΣ Η. ΕΥΤΥΧΙΑΚΟΣ

Ανταλλακτικά/Αξεσουάρ Παντός Τύπου (Φανοποιΐας/Αναλώσιμα) & Μάρκας
Αθηνών 105, 241 00 Καλαμάτα
Τηλ.: +302721020401, Τηλ. & Fax: +302721092221
E-mail: info@eftihiakos.gr, Website: www.eftihiakos.gr
Ακολουθήστε μας στο Ubiz. Κατεβάστε δωρεάν την εφαρμογή.

 
Χρήσιμα