IX Auto Logo

Καλώς ήρθατε στο ixauto.gr, το μοναδικό πλήρως ανεξάρτητο και απόλυτα έγκυρο μέσο ενημέρωσης για το αυτοκίνητο.


 
Mercedes CLA180d: Στη μικρή αφάνα κρύβεται ο μεγάλος λαγός (*)
Κάτω από το καπό μιας CLA180d βρίσκεται ένας 1.500άρης πετρελαιοκινητήρας -«δανεικός» από την Renault- ο οποίος μετατρέπει τη μικρή σπορ λιμουζίνα της Mercedes, σ’ ένα αυτοκίνητο που δεν χορταίνεις να το φορτώνεις χιλιόμετρα!
(* Λαϊκή παροιμία που υποδηλώνει ότι κάτι μικρό στο μάτι, μπορεί να κρύβει κάτι πολύ μεγαλύτερο στην ουσία)
Του Δημήτρη Σπυράκη
Η γκάμα των επιβατικών μοντέλων της Mercedes έχει μεγαλώσει τόσο πολύ, που αποκλείεται να μην μπορέσεις να βρεις αυτό που πραγματικά σε αντιπροσωπεύει. Η premium μάρκα του Γερμανικού ομίλου οχημάτων Daimler, δικαιολογεί πλήρως την εμπορική της ανάπτυξη σε παγκόσμιο επίπεδο, γιατί κατάφερε μέσα σε λίγα -σχετικά- χρόνια, να διευρύνει την πελατειακή της βάση με την προσάρτηση στη γκάμα μοντέλων της αυτοκίνητα που απευθύνονται σε κάθε ηλικιακή κατηγορία και σε κάθε προσωπική ανάγκη, προσεγγίζοντας περισσότερα κοινωνικά και οικονομικά στρώματα. Κάπου ανάμεσα σ’ όλα αυτά τα δεδομένα, βρέθηκε χώρος για μια συμπαγή λιμουζίνα με εμφανή σπορ χαρακτηριστικά στην όψη και όχι μόνον. Και εγένετο η CLA! Και κάπου εδώ, αρχίζει και η δική μας -ευχάριστη- περιπέτεια.
 
Και σπορ και οικονομία
Μπορεί να μοιάζουν αταίριαστες αυτές οι δύο έννοιες, όμως η Mercedes δεν δυσκολεύτηκε και τόσο στη δημιουργία ενός αυτοκινήτου που θα συνδυάζει την σπορ εμφάνιση και οδική συμπεριφορά, με την οικονομία στην μετακίνηση. Η λύση ήταν προφανής. Στο μικρό της σπορ σεντάν CLA τοποθέτησε τον «δανεισμένο» από την Γαλλίδα συνεργάτιδα Renault μικρό diesel κινητήρα των 1.5 λίτρων με απόδοση 109 ίππους, «κούμπωσε» δίπλα του κι ένα αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων 7 σχέσεων με άριστη κλιμάκωση, κι έφτιαξε ένα αξιοζήλευτο σύνολο, ιδανικό για ταξίδια, λόγω της οικονομίας στην κατανάλωση. Η CLA180d δεν θα χρειαστεί πολύ για να σας πείσει. Μια σύντομη διαδρομή σε συνθήκες μικτής οδήγησης (πόλη κι ανοιχτό επαρχιακό οδικό δίκτυο) θα σας πείσει για το επόμενο αυτοκίνητο που θέλετε ν’ αποκτήσετε.
 
Κλασική σπορ λιμουζίνα
Τα σχεδιαστικά πρότυπα μιας «καθαρόαιμης» λιμουζίνας μπορεί να μην επιτρέπουν μεγάλες επεμβάσεις στην εξωτερική σχεδίαση ενός σεντάν. Αυτός ο περιορισμός όμως δεν υπήρχε στην δημιουργία της CLA. Αυτό ήταν και το ζητούμενο. Ένα σεντάν που να ξεφεύγει από τα στερεότυπα και να μπορεί να πείσει νέους αγοραστές να πλησιάσουν τη μάρκα. Η CLA ακολούθησε την ίδια σχεδιαστική φιλοσοφία της CLS. Με έντονη σπορ γραμμή, πιο σπορ οδηγικά χαρακτηριστικά και φυσικά, πιο προσιτή στο εν δυνάμει αγοραστικό κοινό. Όντως, η CLA θυμίζει την μεγαλύτερη αδερφή της CLS από όποια πλευρά κι αν την κοιτάξεις, όμως διατηρεί μια καθαρά δική της προσωπικότητα, ελκυστική κι ευχάριστη στην όψη, τόσο για τους πιο συντηρητικούς και ήδη πελάτες της μάρκας, όσο και για τους πιο τολμηρούς υποψήφιους αγοραστές.
 
Ευρύχωρο εσωτερικό για 5 επιβάτες
Μπορεί η εξωτερική όψη της CLA -ακόμα κι ως το μικρό αδερφάκι της CLS- να παραπέμπει σ’ ένα περιορισμένων εσωτερικών διαστάσεων αυτοκίνητο με 4 θέσεις, πρόκειται όμως για ένα 5-θέσιο 4-θυρο αυτοκίνητο, του οποίου οι εσωτερικοί χώροι κρίνονται επαρκείς. Η CLA είναι πρόθυμη να εξυπηρετήσει τόσο τους μέχρι 5 επιβάτες της, όσο και τις αποσκευές τους. Ειδικά όσον αφορά την χωρητικότητα του χώρου αποσκευών, εξωτερικά δεν σου γεμίζει το μάτι. Όταν ανοίξεις όμως το πίσω καπό, τότε αλλάζεις γνώμη. Μοναδικό μειονέκτημα εδώ είναι το περιορισμένο άνοιγμα φόρτωσης, λόγω του υψηλού -εκ των πραγμάτων- κατωφλιού φόρτωσης και του πίσω τζαμιού, που κατεβαίνει χαμηλά, ορίζοντας την εξωτερική σχεδίαση του πίσω μέρους του αυτοκινήτου. Εντάξει, οι χώροι της CLA δεν είναι άμεσα συγκρίσιμοι μ’ αυτούς της C-Class -με εξαίρεση τον χώρο αποσκευών- τις χωρίζουν άλλωστε 141 χλστ. μεγαλύτερου μεταξονίου υπέρ της δεύτερης. Όμως, η CLA δεν χαρακτηρίζεται ένα στενό κι άβολο σεντάν, παρά τις συμπαγείς διαστάσεις της.
 
Ένα μοτέρ-ποίημα οικονομίας
Η συνεργασία της Mercedes με την Renault απέδωσε ποικιλοτρόπως. Εκτός του μικρού βαν Citan, που είναι ένα remake του πετυχημένου Kangoo της Γαλλικής αυτοκινητοβιομηχανίας, η Γερμανική μάρκα πήρε τον μικρό πετρελαιοκινητήρα 1.5 dCi στις εκδόσεις ισχύος 90 και 109 ίππων για να συμπληρώσει τις diesel εκδόσεις των μικρών της μοντέλων κι αυτό της βγήκε «λουκούμι». Κατάφερε να τους «κουμπώσει» με τα αυτόματα κιβώτια 7 σχέσεων, έτσι ώστε ν’ αξιοποιήσει στο έπακρο την ελαστικότητά τους και να πετύχει χαμηλές καταναλώσεις -και κατ’ επέκταση χαμηλούς ρύπους- παρά το εκ των πραγμάτων σημαντικό βάρος. Έτσι, η CLA180d μας άφησε άφωνους, όταν μας έδειξε στο στροφόμετρο 1.650 σ.α.λ. στα 100 χ.α.ώ. με την μέγιστη σχέση (7η) στο κιβώτιο ταχυτήτων. Με αλλαγές μεταξύ 1.500 και 2.000 σ.α.λ., η CLA180d κινείται αξιοπρεπέστατα, για μοντέλο της κατηγορίας της. Και το αποτέλεσμα γίνεται λίγο αργότερα ευχάριστο, όταν θ’ αρχίσει ο υπολογιστής ταξιδίου να δείχνει τις μέσες καταναλώσεις, πολύ κοντά σ’ αυτές ενός σύγχρονου υβριδικού.
 
Η άλλη όψη των σεντάν Mercedes
Η CLA180d αποτελεί ίσως την πιο ελκυστική πρόταση της Mercedes στην κατηγορία των μικρών σπορ σεντάν, τα οποία έχουν απήχηση και στην Ελληνική αγορά. Ένας συνδυασμός αισθητικής, πολυτέλειας, εξοπλισμού, επιδόσεων, άνεσης και οικονομίας, που δεν αφήνει κανέναν υποψήφιο αγοραστή ασυγκίνητο. Σπορ καθίσματα (για γυμνασμένα κορμιά), ένα σπορ τιμόνι με χειριστήρια για πιο ασφαλή χρήση infotainment και trip computer, δυνατότητα αλλαγής ταχυτήτων με shift paddles στο τιμόνι, εύκολη πρόσβαση σε όλα τα γύρω χειριστήρια, καλή ορατότητα ολόγυρα (με μικρή εξαίρεση τις πίσω κολόνες), ανάρτηση στο ύψος της περίστασης, εύκολος χειρισμός και δυνατά φρένα, όταν θα χρειαστεί ένα φρενάρισμα πανικού. Τώρα, αν σε όλα τα παραπάνω, προσθέσουμε τον ελαστικό κινητήρα που συνεργάζεται υποδειγματικά με το 7άρι αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων, έχουμε ένα σύνολο με ιδιαίτερο ενδιαφέρον. Τέλος, το μόνο που μένει, είναι να... πείσετε τη σύζυγό σας, για το χρώμα της αρεσκείας σας.
(Το θέμα αυτό αναρτήθηκε την 12/11/2017, 8:55 μμ.)
MercedesCLA180d
Διαστάσεις (Μήκος x Πλάτος x Ύψος): 4,64 x 1,777 x 1,432 μέτρα
Μεταξόνιο & Μετατρόχια Ε/Π: 2,699 & 1,549/1,547 μέτρα
Χώρος αποσκευών: 470 λίτρα
Βάρος: 1.400 κιλά
Κυβισμός: 1.461 κυβικά εκατοστά
Διάμετρος x Διαδρομή: 76 x 80,5 χλστ.
Σχέση συμπίεσης: 15,5:1
Μέγιστη ισχύς (ίπποι): 109/4.000 σ.α.λ.
Μέγιστη ροπή (Nm): 260/1.750-2.500 σ.α.λ.
Επιτάχυνση 0-100 χ.α.ώ.: 11,9’’
Τελική ταχύτητα: 190 χ.α.ώ.
Φρένα εμπρός: Αεριζόμενοι δίσκοι 276 χλστ.
Φρένα πίσω: Συμπαγείς δίσκοι 258 χλστ.
Τροχοί: 225/45R17
Ρεζερβουάρ 50 λίτρα
Κατανάλωση σε αστικό κύκλο: 4,4 λίτρα/100 χλμ.
Κατανάλωση σε υπεραστικό κύκλο: 3,5 λίτρα/100 χλμ.
Κατανάλωση σε συνδυασμένο κύκλο: 3,8 λίτρα/100 χλμ.
Εκπομπές ρύπων CO2: 100 γραμμ./χλμ.



 
Σας Προτείνουμε
Στον Νομό ΑΤΤΙΚΗΣ
ALEVIZOPOULOS AUTECH

Service, Μηχανικές Εργασίες, Ανταλλακτικά, Ελαστικά, Ευθυγράμμιση, Ηλεκτρολογικά, Αναβαθμίσεις, Φανοποιΐα, Βαφές, Μικροεπισκευές Αμαξώματος, Ηλεκτρονική Διάγνωση, Διεκπεραιώσεις ΚΤΕΟ
Πειραιώς 34, 183 46 Μοσχάτο, Τηλ.: +302104819763, Fax: +302104830295
E-mail: alevizopoulos@outlook.com, Website: www.autech.gr
Ακολουθήστε μας στο Ubiz. Κατεβάστε δωρεάν την εφαρμογή.
 
Χρήσιμα