IX Auto Logo

Καλώς ήρθατε στο ixauto.gr, το μοναδικό πλήρως ανεξάρτητο και απόλυτα έγκυρο μέσο ενημέρωσης για το αυτοκίνητο.


 
Mercedes C180: Η μικρή βασίλισσα επιστρέφει!
Έχοντας μια πολυετή και συνάμα λαμπρή ιστορία, η μικρή λιμουζίνα της Mercedes επιστρέφει και πάλι στο θρόνο της κατηγορίας της, αυτή τη φορά στολισμένη με ακόμη περισσότερη τεχνολογία και εξοπλισμό και τη γνώριμη ποιότητα.
Του Δημήτρη Σπυράκη
Κάθε καινούργια Mercedes είναι οδηγική πρόκληση. Ο λόγος προφανής: Πόσο περιθώριο βελτίωσης μπορεί να επιφέρει ένας κατασκευαστής πολυτελών αυτοκινήτων στα μοντέλα του; Ταβάνι εδώ δεν υπάρχει -ευτυχώς- χάρη της εξέλιξης και των τεχνολογικών εφαρμογών σε όλους τους τομείς. Και η νέα C-Class στην entry-level έκδοσή της, έχει να επιδείξει ένα νέας σχεδίασης αμάξωμα -πιστό στα σχεδιαστικά πρότυπα της κατηγορίας της- νέες τεχνολογίες στον εξοπλισμό και την άνεση -εκεί όπου η μάρκα δεν κάνει παραχωρήσεις- τους παραδοσιακούς πλούσιους εσωτερικούς χώρους και ακόμη πιο άνετη και οικονομική οδήγηση. Τι άλλο να ζητήσει κανείς;
 
Με όνομα βαρύ σαν ιστορία
Μπορεί όλα να ξεκίνησαν τον Απρίλιο του 1993, όταν η C-Class έκανε το ντεμπούτο της, η ιστορία του μοντέλου όμως έχει ακόμη πιο βαθιές ρίζες στο χρόνο, αφού πρόγονός της ήταν η Ε190, που μέχρι τότε είχε το ρόλο της εκπροσώπου της Mercedes στις μικρές λιμουζίνες, επίσης με λαμπρή ιστορία. Με την ολοκαίνουργια C-Class, η Mercedes έκανε ένα μεγάλο άλμα στην κατηγορία και η ζήτηση του μοντέλου από τη μια και οι ανάγκες των αγοραστών από την άλλη, έδωσαν το πράσινο φως για μια έκδοση βάγκον (Kombi), η οποία λανσαρίστηκε τον Χειμώνα του 1996. Μετά από 3 γεμάτα χρόνια, τον Μάρτιο του 2000, η C-Class αναθεωρείται σχεδιαστικά (restyling). Το φθινόπωρο του 2002 θα ενταχθούν στη γκάμα του μοντέλου νέοι κινητήρες και κιβώτια ταχυτήτων, καθώς και 4κίνητο σύστημα μετάδοσης 4Matic.
 
To 2007 έρχεται η νέα γενιά του μοντέλου και το φθινόπωρο του ίδιου έτους στο διεθνές σαλόνι αυτοκινήτου της Φρανκφούρτης, παρουσιάζεται η βάγκον έκδοση Kombi T. Σε μια άλλη διεθνή έκθεση αυτοκινήτου, του Ντιτρόιτ αρχές του 2011, λανσάρεται η «φρεσκαρισμένη» έκδοση της C-Class και στην ίδια έκθεση το 2014 λανσάρεται η ολοκαίνουργια νέα γενιά του μοντέλου. Η βάγκον έκδοση της τελευταίας γενιάς της C-Class δεν άργησε να παρουσιαστεί -όπως γινόταν με τις προηγούμενες εκδόσεις της- κι έτσι το break μοντέλο εμφανίζεται για πρώτη φορά στο αγοραστικό κοινό 2 μήνες μετά, τον Μάρτιο της χρονιάς εκείνης στη διεθνή έκθεση αυτοκινήτου της Γενεύης.
 
Κλασική γραμμή λιμουζίνας
Τα σχεδιαστικά πρότυπα μιας «καθαρόαιμης» λιμουζίνας, δεν επιτρέπουν δραματικές αλλαγές ή μεγάλες επεμβάσεις στην εξωτερική σχεδίαση. Τα πράγματα δυσκολεύουν ακόμη περισσότερο όταν πρόκειται για μοντέλο με σημαντικό ιστορικό παρελθόν. Από τη μια δεν πρέπει να ξεφύγεις από τα πρότυπα της κατηγορίας, από την άλλη, πρέπει να δείξεις κάτι νέο και σύγχρονο, έτσι ώστε να δικαιολογήσεις την εξέλιξη του αυτοκινήτου, ψυχή και σώμα. Και η Mercedes έκανε αυτό ακριβώς. Παρουσίασε ένα αμάξωμα με καμπυλόγραμμες γωνίες, χωρίς να διαταράσσει την σχεδιαστική ισορροπία που απαιτείται στην κατηγορία. Η νέα C-Class παραμένει ελκυστική χωρίς να «προσβάλει» ούτε την σχεδιαστική της ιστορία ούτε τους κανόνες της κατηγορίας της.
 
Ευρύχωρο εσωτερικό με πλήρεις ανέσεις
Η Mercedes έδωσε ιδιαίτερη έμφαση στο εσωτερικό της C-Class. Βασικό μέλημα ήταν η επάρκεια των χώρων για τους επιβάτες, πέραν του δέοντος. Αυτό άλλωστε φαίνεται και από το γεγονός ότι το μεταξόνιο των 2,84 μέτρων θεωρείται ενδεικτικό για λιμουζίνες μεγαλύτερων διαστάσεων από αυτές της C-Class. Οι μέχρι 5 επιβάτες απολαμβάνουν την κορυφαία άνεση που προσφέρουν οι χώροι της καμπίνας, συνδυαστικά με το επίπεδο άνεσης που προέρχεται από την ανάρτηση και το γενικότερο στήσιμο του μοντέλου. Οι χώροι αποσκευών κρίνονται μεν ικανοποιητικοί, λαμβάνοντας όμως το μεγάλο μεταξόνιο, ίσως περιμένει κανείς τεράστιο και τον χώρο αποσκευών. Με έξυπνη διαχείρισή του, μπορεί να προσφέρει μέχρι 480 λίτρα, που δεν τα λες και λίγα.
 
Λύση Turbo
Η υπερπλήρωση είναι η πιο συνηθισμένη επιλογή όταν πρόκειται για την βελτίωση της απόδοσης των κινητήρων και την οικονομία καυσίμου. Η επιλογή Turbo είχε μείνει στο τεχνολογικό ράφι των κατασκευαστών εδώ και πολλά χρόνια και την επανάφεραν όταν θέλησαν να χρησιμοποιήσουν μικρούς και ρωμαλέους κινητήρες στα βαριά -πλέον- αμαξώματα, για λόγους οικονομίας καυσίμου και της επιτακτικής μείωσης των ρύπων. Έτσι λοιπόν, ο κινητήρας της C180 δεν είναι -κατά τους μέχρι πρότινος γνωστούς συμβολισμούς- 1.8 λίτρων αλλά 1.6 λίτρα με υπερπλήρωση και απόδοση 156 ίππους. Βέβαια υπάρχει ακόμη πιο μικρή επιλογή, όχι σε κυβισμό αλλά σε ισχύ, καθώς τοποθετείται στο κάτω άκρο της γκάμας του μοντέλου η έκδοση C160 με τον ίδιο κινητήρα -επίσης με υπερπλήρωση- αλλά χαμηλότερη ισχύ, στους 129 ίππους.
 
Ο κινητήρας της C180, όπως και της C160, χαρακτηρίζεται από μια μοναδική «ελαστικότητα», καθώς η μέγιστη ροπή των 250 Nm εμφανίζεται ατόφια σχεδόν στο 90% των στροφών που χρησιμοποιείται ένας κινητήρας σε μοντέλο της εν λόγω κατηγορίας. Έτσι, από τις 1.200 κιόλας σ.α.λ. και μέχρι τις 4.000, ο οδηγός απολαμβάνει μια σταδιακή, ομαλή και απόλυτα προοδευτική επιτάχυνση, χωρίς να νιώθει τα 1.350 κιλά της αυτόματης -που οδηγήσαμε- έκδοσης, αυξημένα κατά 30 κιλά σε σχέση με την αντίστοιχη με το 6τάχυτο μηχανικό κιβώτιο [η αυτόματη έκδοση έχει 7 σχέσεις].
 
Ταξιδεύοντας 1η θέση
Η Mercedes, στην πάροδο των δεκαετιών της υπεραιωνόβιας ιστορίας της, έβγαλε τη φήμη της μάρκας που διακρίνεται για την ποιότητα κατασκευής, την τεχνολογία αιχμής, τον πλούσιο εξοπλισμό, την πολυτέλεια και την άνεση. Έτσι, φτάνοντας στο σήμερα, όλα τα μοντέλα της Γερμανικής φίρμας σε ταξιδεύουν με χαρακτηριστική άνεση, ανεξάρτητα αν πρόκειται για σπορ μοντέλα, οικογενειακά αυτοκίνητα ή μεγάλες υπερπολυτελείς λιμουζίνες. Κάτι αντίστοιχο συμβαίνει και στην περίπτωση της τελευταίας γενιάς C-Class. Το entry-level μοντέλο των οικογενειακών σεντάν της Mercedes, από την 1η κιόλας γενιά της, που διαδέχθηκε την 190 Ε, μέχρι και το σημερινό μοντέλο, έχει υποστεί σημαντική εξέλιξη, τόση ώστε να νοιώθει κανείς ότι τον ταξιδεύει 1η θέση.
 
Η C180 μπορεί να σε ταξιδέψει για ώρες κι εκατοντάδες χιλιόμετρα, χωρίς να σκέφτεσαι την κόπωση. Περνάει από τις ανωμαλίες του δρόμου με χαρακτηριστική άνεση κι ελάχιστοι κραδασμοί θα φτάσουν απ’ το έδαφος σε οδηγό κι επιβάτες. Φυσικά, δεν κατασκευάστηκε για οδηγική απόλαυση με σπορ κριτήρια, όμως δεν θα δυσκολευτεί ακόμη κι αν οι απαιτήσεις του οδηγού είναι υψηλές. Χρησιμοποιώντας ευέλικτα μηχανικά σύνολα που συνεργάζονται υποδειγματικά με τα υψηλής τεχνολογίας αυτόματα κιβώτια ταχυτήτων, η Mercedes επιδεικνύει μια κλασική λιμουζίνα χωρίς περιορισμό σε επιδόσεις, ευελιξία και οδηγική απόλαυση. Ένα αυτοκίνητο που θα λατρέψετε -όσο το λατρέψαμε κι εμείς- όταν θέλετε ν’ απολαμβάνετε οικογενειακώς την άνεση της οδήγησης και το ταξίδι σας, χωρίς παραχωρήσεις σε κόστος μετακίνησης, χώρους, πολυτέλεια κι ασφάλεια.
(Το θέμα αυτό αναρτήθηκε την 13/11/2017, 09:32 πμ.)
Mercedes C180
Διαστάσεις (Μήκος x Πλάτος x Ύψος): 4,69 x 1,81 x 1,44 μέτρα
Μεταξόνιο & Μετατρόχια Ε/Π: 2,84 & 1,59/1,57 μέτρα
Χώρος αποσκευών: 480 λίτρα
Βάρος: 1.350 κιλά
Κυβισμός: 1.595 κυβικά εκατοστά
Διάμετρος x Διαδρομή: 73 x 73,7 χλστ.
Σχέση συμπίεσης: 10,3:1
Μέγιστη ισχύς (ίπποι): 156/5.300 σ.α.λ.
Μέγιστη ροπή (Nm): 250/1.200-4.000 σ.α.λ.
Επιτάχυνση 0-100 χ.α.ώ.: 8,5’’
Τελική ταχύτητα: 223 χ.α.ώ.
Φρένα εμπρός: Αεριζόμενοι δίσκοι 295 χλστ.
Φρένα πίσω: Συμπαγείς δίσκοι 300 χλστ.
Τροχοί: 205/60R16 σε ζάντες 6 ιντσών
Ρεζερβουάρ 41 λίτρα
Κατανάλωση σε αστικό κύκλο: 6,8 λίτρα/100 χλμ.
Κατανάλωση σε υπεραστικό κύκλο: 4,6 λίτρα/100 χλμ.
Κατανάλωση σε συνδυασμένο κύκλο: 5,4 λίτρα/100 χλμ.
Εκπομπές ρύπων CO2: 126 γραμμ./χλμ.



 
Σας Προτείνουμε
Αν ενδιαφέρεστε για Isuzu
ΑΦΟΙ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ ΑΒΕΕ

Έκθεση - Συνεργείο - Φανοποιείο/Βαφείο - Ανταλλακτικά/Αξεσουάρ
4ο χλμ. Χαλκίδας-Ερέτριας, 341 00 Χαλκίδα (περιοχή Μύτικας)
Τηλ. Έκθεσης: +302221049900, +302221049999, Fax Έκθεσης: +302221049936
Τηλ. Συνεργείου: +302221049940-41, Fax Συνεργείου: +302221049943
E-mails: saleskon@otenet.gr, drenkon@otenet.gr
Website: www.afoikonstantinou.grhttp://afoi-konstantinou.car.gr
 
Χρήσιμα