IX Auto Logo

Καλώς ήρθατε στο ixauto.gr, το μοναδικό πλήρως ανεξάρτητο και απόλυτα έγκυρο μέσο ενημέρωσης για το αυτοκίνητο.


 
F1 GP Αυστραλίας: Άλλος ελάλησε, άλλος κέρδισε!


Μετά από μια σειρά «αιχμηρών» δηλώσεων που αντάλλαξαν ο pole man Lewis Hamilton (Mercedes) και ο 3ος στο grid Sebastian Vettel (Ferrari) μετά τις κατατακτήριες δοκιμές, το αποτέλεσμα δικαίωσε τον τελευταίο για τα λεγόμενά του.
Του Δημήτρη Σπυράκη
Ποδαρικό με pole position έκανε ο Lewis Hamilton για το 2018. Έσπασε τα χρονόμετρα κυριολεκτικά σε «νεκρό» χρόνο και πήρε πανάξια την 1η θέση στο grid για τον εναρκτήριο αγώνα της σεζόν στην F1, το Σάββατο 24 Μαρτίου (2018) στο Albert Park της Αυστραλίας. Ο Βρετανός πιλότος της Mercedes, αφού «ζύγισε» καλά τις επιδόσεις των αντιπάλων του και κυρίως των οδηγών της Ferrari, που με τους Kimi Raikkonen και Sebastian Vettel αντιστοίχως είχαν ήδη καταλάβει τις πρώτες δύο θέσεις στην εκκίνηση του αγώνα της Κυριακής, μπήκε στην πίστα κι έκανε 1’21’’164, χρόνος με διαφορά καλύτερος του Φιλανδού (1’21’’828) και του Γερμανού (1’21’’838) της Ιταλικής ομάδας με τα κατακόκκινα μονοθέσια.
 
Τα πράγματα όμως σοβάρεψαν όταν αντάλλαξαν δηλώσεις ο Hamilton και ο Vettel κατά τη διάρκεια της καθιερωμένης συνέντευξης Τύπου. Ο Γερμανός άφησε υπονοούμενα για την χαρτογράφηση του κινητήρα της Mercedes, ο Βρετανός ανταποκρίθηκε στον αντίπαλό του και κουβέντα την κουβέντα, όλοι πλέον κατάλαβαν ότι η μάχη της Κυριακής είχε πλέον φουντώσει από την στιγμή εκείνη. Ό,τι καλύτερο για το ξεκίνημα της σεζόν; Να ανάψουν τα αίματα και να δούμε μάχες; Μάλλον όχι, απ’ ό,τι φάνηκε στον αγώνα, αφού το αποτέλεσμα δεν κρίθηκε με προσπεράσεις μέσα στην πίστα, αλλά με την στρατηγική των στάσεων στα pits, συνδυαστικά με την παρουσία του αυτοκινήτου ασφαλείας στον αγώνα.
 
 
Ας πάρουμε όμως τα πράγματα απ’ την αρχή, ουσιαστικά από το πράσινο φως της εκκίνησης του αγώνα. Ο Hamilton είχε φανεί άνετος για μια νίκη απ’ την pole position έως τον 25ο γύρο, αλλά βρήκε τον εαυτό του να ανακάμπτει πίσω από την Ferrari του Vettel όταν ο Romain Grosjean σταμάτησε στην άκρη της πίστας μ’ ένα χαλαρό παξιμάδι στον εμπρός αριστερό τροχό. Το εικονικό αυτοκίνητο ασφάλειας ήταν δεδομένο κι έδωσε στον Vettel την ευκαιρία ν’ αλλάξει τα ελαστικά του, ενώ τα υπόλοιπα μονοθέσια έμεναν με μειωμένη ταχύτητα στην πίστα και τελικά, μ’ αυτόν τον τρόπο βγήκε και πάλι στην πίστα όσο ακριβώς χρειαζόταν για να τεθεί μπροστά απ’ τον Hamilton.
 
Η νίκη της Ferrari ήταν εν μέρει ευκαιριακή, αλλά είχε κι ένα στρατηγικό στοιχείο, αφού η Ιταλική ομάδα εξανάγκασε τον Hamilton να μπει πρόωρα στα pits, φέρνοντας τον Kimi Raikkonen σε αλλαγή ελαστικών απ’ την 2η θέση στον 18ο γύρο. Ο Hamilton μπήκε στα pits έναν γύρο μετά (19ο γύρο), επιτρέποντας στον Vettel να μείνει για περισσότερους γύρους μέσα στην πίστα, με την ελπίδα ότι κάτι θα διαταράξει τη ροή του αγώνα. Η ατυχία του Grosjean αποδείχτηκε ότι ήταν ο καταλύτης που είχαν ελπίσει Ferrari και Vettel. Ο Γερμανός διατήρησε το προβάδισμα όταν βγήκε και πάλι στην πίστα.
 
 
Η αγωνιστική δράση επανήλθε στον 32ο γύρο, αλλά παρόλο που ο Hamilton πίεσε πολύ, δεν μπόρεσε να βρει τρόπο να περάσει ​​την Ferrari του Vettel στη σφιχτή πίστα του πάρκου Albert Park. Ως αποτέλεσμα, έπρεπε να εδραιώσει την 2η φορά, μπροστά από τον άλλο οδηγό της Ferrari, τον Kimi Raikkonen. Ο Φιλανδός δεν είχε ένα άνετο απόγευμα, αφού ένιωσε την πίεση του ντόπιου Daniel Ricciardo (Red Bull) που ήθελε πολύ ένα βάθρο μπροστά στους συμπατριώτες του. Όμως, δεν είχε μοναδικό αντίπαλο τον Αυστραλό. Ο Fernando Alonso (που επωφελήθηκε από το εικονικό αυτοκίνητο ασφαλείας κι αυτός) ακολουθούσε κατά πόδας με την αναγεννημένη McLaren -στα «σωθικά» της οποίας πλέον υπάρχει κινητήρας Renault κι όχι Honda που είχε μέχρι το 2017- πιεζόμενος κι αυτός απ’ τον Max Verstappen.
 
Η νίκη είναι γλυκιά για την Ferrari, πολύ καλύτερη απ’ τον συνδυασμό Hamilton/Mercedes στα προκριματικά. Όμως, η σειρά των γεγονότων που οδήγησαν στην 1η νίκη της Ferrari για την σεζόν δεν πέρασε απαρατήρητη, με τον Vettel να επισημαίνει ότι υπήρχε «ακόμα δουλειά να κάνει», όπως ακούστηκε από την ενδοεπικοινωνία με τα pits της ομάδας του, καθώς επέστρεφε πίσω μετά την καρό σημαία. Ο αγώνας καθορίστηκε από την ατυχία της Haas. Οι Magnussen και Grosjean είχαν καταφέρει να πλασαριστούν στην 3η σειρά της εκκίνησης, αλλά η ατυχία χτύπησε και τους δύο, που αναγκάστηκαν σε εγκατάλειψη ο ένας μετά τον άλλον, προκαλώντας και το αυτοκίνητο ασφαλείας που επηρέασε τελικά το αποτέλεσμα, όπως αποδείχθηκε στην πορεία. Κι όλα έγιναν από διαδοχικά λάθη στα pits. Ο Δανός έφυγε με χαλαρό το μπουλόνι στον πίσω αριστερό τροχό κι ο Γάλλος στον εμπρός αριστερό τροχό.
 
 
Αν ο αγώνας είχε συνεχιστεί χωρίς συμβάντα, ο Hamilton θα είχε πάρει τη νίκη, ανεξάρτητα από το πότε ο Vettel θα έμπαινε στα pits, αλλά η διακοπή για λογαριασμό της εγκατάλειψης του Grosjean, προσέφερε στη Ferrari την ευκαιρία που περίμενε. Καθώς ο Hamilton οδηγούσε σε -εκ των πραγμάτων- περιορισμένο ρυθμό, ο Vettel έσπευσε στα pits για μια στάση χωρίς μεγάλες απώλειες χρόνου, κι όταν εμφανίστηκε και πάλι στην πίστα, βρέθηκε ακριβώς μπροστά από την Mercedes και με πιο φρέσκα ελαστικά, πράγμα που σημαίνει ότι έπρεπε μόνο να κρατήσει τον Hamilton πίσω του από εκείνη τη στιγμή και μετά, για να εξασφαλίσει τη νίκη.
 
Η προσπέραση στο Albert Park απαιτεί έναν ρυθμό 2’’ καλύτερο του προπορευόμενου αυτοκινήτου. Ο Hamilton είχε αναμφισβήτητα το πιο γρήγορο αυτοκίνητο, αλλά δεν ήταν αρκετό, και προσπαθώντας να ασκήσει πίεση στη Ferrari στον 47ο γύρο, έτρεξε ευρέως στο χορτάρι, όπου τελικά εγκατέλειψε την προσπάθειά του. Ο Vettel κατάφερε τελικά να διαχειριστεί σωστά το χάσμα μεταξύ των μονοθέσιων της Ferrari και της Mercedes μέχρι και την καρό σημαία, όπου τελικά πέτυχε μια απροσδόκητη νίκη με πολλαπλό χαρακτήρα. Γοήτρου, ψυχολογίας και τόνωσης του ηθικού της ομάδας του, έχοντας μπροστά μας άλλα 20 Grand Prix μέχρι την ολοκλήρωση του πρωταθλήματος.
 
 
Ο Alonso επίσης επωφελήθηκε από τα ίδια γεγονότα όπως ο Vettel. Η McLaren του τερμάτισε στην 5η θέση, μπροστά από έναν Verstappen που δεν θύμιζε τον περσυνό του εαυτό. Ο οδηγός της Red Bull είχε έναν απογοητευτικό αγώνα, χάνοντας μια θέση από τον Magnussen στην αρχή και στη συνέχεια γυρίζοντας στον 10ο γύρο, στην προσπάθειά του να περάσει την Haas και πέφτοντας πίσω από τον συμπαίκτη του Ricciardo, ο οποίος τερμάτισε 4ος. Ο Nico Hulkenberg πήρε την 7η θέση για την Renault μπροστά από τον Valtteri Bottas, ο οποίος πάλεψε από τη 15η θέση, μετά το ατύχημά του το Σάββατο. Ο Stoffel Vandoorne πήρε την 9η θέση για την McLaren κι ο Carlos Sainz Jr. τερμάτισε 10ος με την 2η Renault. Ο επόμενος αγώνας της σεζόν λαμβάνει χώρα στο Μπαχρέιν, δύο εβδομάδες μετά.
 
 
Αποτελέσματα
1. Sebastian Vettel (Ferrari) 1.29’33’’283, 2. Lewis Hamilton (Mercedes) +5’’036, 3. Kimi Raikkonen (Ferrari) +6’’309, 4. Daniel Ricciardo (Red Bull) +7’’069, 5. Fernando Alonso (McLaren) +27’’886, 6. Max Verstappen (Red Bull) +28’’945, 7. Nico Hulkenberg (Renault) +32’’671, 8. Valtteri Bottas (Mercedes) 34’’339, 9. Stoffel Vandoorne (McLaren) +34’’921, 10. Carlos Sainz Jr. (Renault) +45’’722.
 
Βαθμολογία Οδηγών
1. Sebastian Vettel 25, 2. Lewis Hamilton 18, 3. Kimi Raikkonen 15, 4. Daniel Ricciardo 12, 5. Fernando Alonso 10, 6. Max Verstappen 8, 7. Nico Hulkenberg 6, 8. Valtteri Bottas 4, 9. Stoffel Vandoorne 2, 10. Carlos Sainz Jr. 1.
 
Βαθμολογία Κατασκευαστών
1. Ferrari 40, 2. Mercedes 24, 3. Red Bull 20, 4. McLaren 12, 5. Renault 7.
 
(Το θέμα αυτό αναρτήθηκε την 26/03/2018, 00:40 πμ.)


Sebastian Vettel - Ferrari
Sebastian Vettel - Ferrari
Sebastian Vettel - Ferrari
Sebastian Vettel - Ferrari
Lewis Hamilton - Mercedes
Lewis Hamilton - Mercedes
Kimi Raikkonen - Ferrari
Kimi Raikkonen - Ferrari
Daniel Ricciardo - Red Bull
Daniel Ricciardo - Red Bull
Fernando Alonso - McLaren
Fernando Alonso - McLaren
Η διάσημη ηθοποιός Nicole Kidman ανάμεσα στους πιλότους της Ferrari
Η διάσημη ηθοποιός Nicole Kidman ανάμεσα στους πιλότους της Ferrari
Η καθιερωμένη αναμνηστική φωτογραφία με τους οδηγούς της σεζόν
Η καθιερωμένη αναμνηστική φωτογραφία με τους οδηγούς της σεζόν
Το πανέμορφο πάρκο Albert Park όπου γίνεται το GP της Αυστραλίας
Το πανέμορφο πάρκο Albert Park όπου γίνεται το GP της Αυστραλίας

 
Σας Προτείνουμε
Αν ενδιαφέρεστε για Renault
ΔΕΛΤΑ ΚΑΡ ΑΕ

Έκθεση: Ν.Ε.Ο. Πατρών-Αθηνών 33, 264 42 Πάτρα
Συνεργείο - Ανταλλακτικά - Φανοποιείο/Βαφείο - Αξεσουάρ
Ν.Ε.Ο. Πατρών-Αθηνών 47, 264 42 Πάτρα
Τηλ.: +302610420373, Fax: +302610423772
 
Χρήσιμα