IX Auto Logo

Καλώς ήρθατε στο ixauto.gr, το μοναδικό πλήρως ανεξάρτητο και απόλυτα έγκυρο μέσο ενημέρωσης για το αυτοκίνητο.


 
F1 GP Μπαχρέιν: Ξεκάθαρη υπεροχή και νίκη της Ferrari


Ίσως το καλύτερο ξεκίνημα για την Scuderia Ferrari, που κατάφερε να πάρει την καρό σημαία και στον 2ο αγώνα της σεζόν του 2018, στο Grand Prix της Αραβικής ερήμου, δείχνοντας από την αρχή του πρωταθλήματος τα... δόντια της!
Του Δημήτρη Σπυράκη
Ο αγώνας του Μπαχρέιν ξεκίνησε για την Ιταλική ομάδα με τις καλύτερες προϋποθέσεις. Τα κατακόκκινα μονοθέσια πήραν τις πρώτες θέσεις στη σχάρα εκκίνησης του αγώνα με τους Sebastian Vettel και Kimi Raikkonen αντιστοίχως, με τα μονοθέσια των βασικών τους αντιπάλων, τις Mercedes των Valtteri Bottas και Lewis Hamilton να παρατάσσονται πίσω τους, όμως ο Βρετανός τετράκις πρωταθλητής πήρε μια ποινή 5 θέσεων και εκκίνησε τον αγώνα από την 9η θέση. Το γεγονός αυτό έφερε μια θέση πιο μπροστά και τον εκπληκτικό -όπως αποδείχθηκε και στη συνέχεια- Γάλλο πιλότο της Toro Rosso -με τον κινητήρα Honda που η McLaren άφησε φέτος (2018) για το μοτέρ της Renault- Pierre Gasly. Όταν έσβησαν τα κόκκινα φώτα και δόθηκε η εκκίνηση, κανείς δεν μπορούσε να φανταστεί πόσο δραματικό αγώνα θα είχαμε. Ας πάρουμε όμως τα πράγματα από την αρχή.
 
Ο αγώνας κατέρρευσε σε μια στρατηγική μάχη μεταξύ Ferrari και Mercedes, ενώ ο Bottas χρησιμοποίησε ένα πιο φρέσκο ​​σετ ελαστικών στο τελικό του stint για να επιτεθεί στη Ferrari που ήταν μπροστά από την αρχή. Ο Φιλανδός έφτασε μέχρι το πίσω μέρος της Ferrari του Vettel στον τελευταίο γύρο, αλλά παρά τις προσπάθειές του να τον περάσει, δεν τα κατάφερε κι αρκέστηκε στη 2η θέση. Είναι η πρώτη φορά που η Ferrari κέρδισε τους δύο πρώτους αγώνες της σεζόν από το 2004 και δίνει στον Vettel ένα προβάδισμα 17 βαθμών στο πρωτάθλημα.
 
 
Ο Hamilton ολοκλήρωσε έναν σκληρό οδηγό ανάκαμψης για να τερματίσει 3ος μετά την εκκίνηση από την 9η θέση λόγω της ποινής του για το κιβώτιο ταχυτήτων. Μετά από μια αργή εκκίνηση, ο Βρετανός πέρασε 3 μονοθέσια στον 6ο γύρο, προτού η στρατηγική του ενός pit-stop τον ανεβάσει 3ο. Θα είχε αντιμετωπίσει μια πρόκληση από τον Raikkonen, αλλά η 2η Ferrari αποσύρθηκε μετά από ένα δυσάρεστο περιστατικό στα pits. Στη διάρκεια μιας στάσης ρουτίνας, το μονοθέσιο του Raikkonen έφυγε πολύ νωρίς και πάτησε έναν από τους μηχανικούς της ομάδας καθώς επιτάχυνε. Ο μηχανικός μεταφέρθηκε στο νοσοκομείο κι όπως ανακοινώθηκε αμέσως μετά, «εισέπραξε» ένα σπασμένο πόδι απ’ αυτό το λάθος της ομάδας του. Οι Red Bull αποχώρησαν νωρίς απ’ τον αγώνα, αφού ο Daniel Ricciardo σταμάτησε στον 2ο γύρο κι ο Max Verstappen εγκατάλειψε 3 γύρους αργότερα. Ο Ολλανδός είχε σύγκρουση με τον Hamilton στον 2ο γύρο, καθώς πάλευαν για τη θέση στην 1η στροφή, με αποτέλεσμα την παρακέντηση του πίσω αριστερού τροχού, που τον ανάγκασε να μπει στα pits πριν από τη εγκατάλειψή του.
 
Ο Pierre Gasly επωφελήθηκε από τα θέματα μεταξύ των τριών πρώτων ομάδων για να τερματίσει 4ος, μια εξαιρετική επίδοση, τόσο για τον ίδιο όσο και για την ομάδα του, την Toro Rosso. Ήταν το καλύτερο αποτέλεσμα του προμηθευτή κινητήρων της ομάδας, της Honda, από τότε που επέστρεψε στην Formula 1 το 2015. Μετά την επίπονη διάσπαση με την McLaren το 2017, το αποτέλεσμα αυτό γίνεται ακόμη πιο «μεθυστικό» για την Honda, στην έδρα των ιδιοκτητών -πολιτών του Μπαχρέιν- της McLaren. Ο Kevin Magnussen πήρε την 5η θέση για την Haas, μπροστά από την Renault του Nico Hulkenberg και τις McLaren των Fernando Alonso και Stoffel Vandoorne. Ο Marcus Ericsson εξασφάλισε τους πρώτους βαθμούς για την ομάδα του την Sauber στην σεζόν με εντυπωσιακή κίνηση στην 9η θέση, μπροστά από τον Esteban Ocon με την Force India.
 
 
Ο Vettel πήρε μια πανάξια νίκη. Κράτησε το προβάδισμα «ξεζουμίζοντας» τα ελαστικά του, για να τον πάνε ως το τέλος του αγώνα, αφού αναγκάστηκε να πάει σε στρατηγική μιας στάσης, καθώς ο Bottas κατόρθωσε να νικήσει τον Raikkonen στην 1η στροφή κι όλα έδειχναν ότι αν ο Γερμανός έμπαινε στα pits για ένα νέο σετ ελαστικών, ο Φιλανδός θα μπορούσε να πάρει άνετα αυτός τη νίκη. Ο Hamilton «ξεκόλλησε» γρήγορα από την 9η θέση στην εκκίνηση, αλλά καθώς βγήκε πίσω από την Haas του Magnussen, τελικά έπεσε 10ος, πίσω από τον Alonso. Η επαφή μεταξύ του Sergio Perez και του Brendon Hartley στην στροφή 4 είχε ως αποτέλεσμα την καταστροφή του αγώνα και για τους δύο οδηγούς, καθώς ο Perez αναγκάστηκε να μπει στα pits στον 1ο γύρο κι ο Hartley να δεχθεί ποινή 10’’ για την πρόκληση της σύγκρουσης. Ο αγώνας συνεχίστηκε παρά την επαφή, αλλά διακόπηκε από ένα εικονικό αυτοκίνητο ασφαλείας έναν γύρο αργότερα, όταν η Red Bull του Ricciardo σταμάτησε δίπλα στην πίστα με τεχνικό πρόβλημα.
 
Στην επανεκκίνηση στον 4ο γύρο, ο Hamilton έκανε την επίθεσή του κι έναν γύρο αργότερα πέρασε με μιας τους Alonso, Hulkenberg και Ocon στην 1η στροφή με μια εντυπωσιακή κίνηση προς τα μέσα. Λίγο αργότερα, πέρασε ​τον Magnussen και τον Gasly για την 4η θέση. Έχοντας ξεκινήσει με μαλακά ελαστικά, ο Βρετανός ήταν πιθανό να σκεφτεί μια ενιαία στρατηγική, αν και η προσδοκία ήταν ότι η Ferrari θα επέλεγε 2 στάσεις. Ο αγώνας φάνηκε να πηγαίνει σε σκηνικό όταν ο Vettel πήγε στα pits στον 18ο γύρο για μαλακά ελαστικά, αλλά όπως αναφέρθηκε, έμεινε στο ίδιο σετ ελαστικών για 39 γύρους. Κανένας στο paddock δεν σκέφτηκε ότι τα μαλακά ελαστικά θα ήταν καλά για περισσότερους από 32 γύρους και καθώς ο Vettel ξεκίνησε το δικό του stint, εξακολουθούσε να φαίνεται ότι είχε έναν ρυθμό για άλλη μία στάση.
 
 
Η Mercedes αντέδρασε, μετατρέποντας την στρατηγική του Bottas μιας στάσης στον 21ο γύρο, με τα μεσαία ελαστικά που σχεδίαζε να του δώσει για να πάει μέχρι το τέλος του αγώνα. Ο Hamilton επίσης σταμάτησε 5 γύρους αργότερα για την μεσαία γόμα κι έμεινε 4ος, 17’’ πίσω από τον 3ο Raikkonen και 25’’ πίσω από τον Vettel. Εν μέσω προβλημάτων με την ενδοεπικοινωνία, η Mercedes ανέθεσε στον Hamilton να πιέσει ώστε ο Vettel να βγει πίσω του, αν η Ferrari επέλεγε να κάνει μια 2η στάση. Ο Vettel θα είχε πιο φρέσκα ελαστικά ​​και θα ήταν σε θέση να πιέσει αν θα το είχε κάνει, αλλά στο τέλος η Ferrari θεώρησε ότι ήταν καλύτερο να τον κρατήσει στην πίστα προσπαθώντας να διατηρήσει το προβάδισμά του μέχρι την καρό σημαία. Όταν έγινε σαφές ότι αυτό ήταν το σχέδιο της Ιταλικής ομάδας, ο Bottas έλαβε εντολή να πιέσει πιο σκληρά την Mercedes και στους τελευταίους γύρους είχε βρεθεί σε απόσταση αναπνοής από τον Γερμανό.
 
Μεταξύ 49ου και 54ου γύρου, ο Bottas έκλεισε το κενό από τον Vettel από 5’’ σε 1’’ και στον τελευταίο γύρο με χρήση DRS πίεσε για την ανατροπή. Έκλεισε μεν τη διαφορά από τον Vettel, αλλά καθώς πλησίαζαν τη ζώνη πέδησης, δεν ήταν αρκετά κοντά για να επιχειρήσει μια κίνηση χωρίς να διακινδυνεύσει ένα ατύχημα. Μ’ έναν επιπλέον γύρο ίσως να έχει πάρει την 1η θέση -στην κατάσταση που ήταν τα μαλακά ελαστικά των 39 γύρων του Vettel- αλλά καθώς η σημαία του τερματισμού έπεφτε, η Ferrari κράτησε ένα περιθώριο 0,7’’ από την Mercedes. Ο Hamilton στο μεταξύ είχε κόψει πολύ τη διαφορά και διέσχισε τη γραμμή του τερματισμού 5,8’’ πίσω από τον νικητή. Μετά από τους δύο πρώτους αγώνες, αυτό που μένει ως αποτέλεσμα είναι το προβάδισμα του Vettel κατά 17 βαθμούς από τον Hamilton και 28 από τον Bottas, ενώ το καλό αποτέλεσμα του Alonso, σε συνδυασμό με την καταστροφή της Red Bull, φέρνει τον Ισπανό 4ο στην βαθμολογία των οδηγών και την McLaren 3η στην αντίστοιχη των κατασκευαστών. Ο επόμενος αγώνας θα είναι το GP της Κίνας στην Σαγκάη, μία εβδομάδα μετά.
 
 
Αποτελέσματα
1. Sebastian Vettel (Ferrari) 1.32’01’’940, 2. Valtteri Bottas (Mercedes) +0’’699, 3. Lewis Hamilton (Mercedes) +6’’512, 4. Pierre Gasly (Toro Rosso) +1’02’’234, 5. Kevin Magnussen (Haas) +1’15’’046, 6. Nico Hulkenberg (Renault) +1’39’’024, 7. Fernando Alonso (McLaren) +1 γύρο, 8. Stoffel Vandoorne (McLaren) +1 γύρο, 9. Marcus Ericsson (Sauber) +1 γύρο, 10. Esteban Ocon (Force India) +1 γύρο.
 
Βαθμολογία Οδηγών
1. Sebastian Vettel 50, 2. Lewis Hamilton 33, 3. Valtteri Bottas 22, 4. Fernando Alonso 16, 5. Kimi Raikkonen 15, 6. Nico Hulkenberg 14, 7. Pierre Gasly 12, 8. Daniel Ricciardo 12, 9. Kevin Magnussen 10, 10. Max Verstappen 8, 11. Stoffel Vandoorne 6, 12. Marcus Ericsson 2, 13. Carlos Sainz Jr. 1, 14. Esteban Ocon 1.
 
Βαθμολογία Κατασκευαστών
1. Ferrari 65, 2. Mercedes 33, 3. McLaren 22, 4. Red Bull 20, 5. Renault 15, 6. Toro Rosso 12, 7. Haas 10, 8. Sauber 2, 9. Force India 1.
 
(Το θέμα αυτό αναρτήθηκε την 08/04/2018, 11:12 μμ.)


Sebastian Vettel - Ferrari
Sebastian Vettel - Ferrari
Sebastian Vettel - Ferrari
Sebastian Vettel - Ferrari
Sebastian Vettel - Ferrari
Sebastian Vettel - Ferrari
Το βάθρο των νικητών του αγώνα
Το βάθρο των νικητών του αγώνα
Lewis Hamilton - Mercedes
Lewis Hamilton - Mercedes
Fernando Alonso - McLaren
Fernando Alonso - McLaren
Kimi Raikkonen - Ferrari
Kimi Raikkonen - Ferrari
Νυχτερινή πανοραμική κάτοψη της πίστας
Νυχτερινή πανοραμική κάτοψη της πίστας
Μια όαση του μηχανοκίνητου αθλητισμού εν μέσω της Αραβικής ερήμου
Μια όαση του μηχανοκίνητου αθλητισμού εν μέσω της Αραβικής ερήμου

 
Σας Προτείνουμε
Στον Νομό ΕΥΒΟΙΑΣ
ΝΙΚΟΛΑΟΣ ΓΙΑΝΝΟΥΤΣΟΣ

Συνεργείο - Ανταλλακτικά/Αξεσουάρ Audi-VW-Seat-Skoda
Σκύρου 21, 341 00 Χαλκίδα
Τηλ.: +302221079696, Τηλ. & Fax: +302221077304
E-mail: skodars@otenet.gr, Website: www.skoda-gianoutsos.gr

 
Χρήσιμα