IX Auto Logo

Καλώς ήρθατε στο ixauto.gr, το μοναδικό πλήρως ανεξάρτητο και απόλυτα έγκυρο μέσο ενημέρωσης για το αυτοκίνητο.


 
Η συμβολή της ακτοπλοΐας στη σύνδεση κι ανάπτυξη των λαών


Η ακτοπλοΐα έχει παίξει τον δικό της πρωταγωνιστικό ρόλο στην ανάπτυξη και σύνδεση μεταξύ των λαών σε όλους τους τομείς, όπως στο εμπόριο, στην επιχειρηματικότητα, στις μεταφορές και το σπουδαιότερο, στην τουριστική ανάπτυξη.
Του Δημήτρη Σπυράκη
Τα επιβατηγά πλοία χαράζουν θαλάσσιους αυτοκινητόδρομους, που αντιπροσωπεύουν μια έγκυρη εναλλακτική λύση για τις οδικές μεταφορές, καθώς επίσης και μια εξαιρετική ευκαιρία ανάπτυξης για τις Μεσογειακές χώρες. Έτσι λοιπόν, μέσα απ’ αυτό το άρθρο, θα τονίσουμε τα πλεονεκτήματα αυτών των τακτικών ακτοπλοϊκών γραμμών, που εξυπηρετούνται από σύγχρονα, πιο ασφαλή και πιο γρήγορα πλοία, συμβάλλοντας άμεσα ή έμμεσα στην οικονομική, την τουριστική, την κοινωνική και την πολιτιστική ανάπτυξη μεταξύ των πόλεων και των χωρών που συνδέουν. Θ’ αναφερθούμε επίσης στην συνεισφορά τους στη δημιουργία ενός πεδίου συναλλαγής και συνεργασίας μεταξύ των ακτών της Μεσογείου, κάτι που θα μας οδηγήσει ν’ ανατρέξουμε ιστορικά πολύ πίσω, στα αρχαία χρόνια, καθώς η ιστορία της ακτοπλοΐας στην Ελλάδα κι ολόκληρη την Μεσόγειο, αριθμεί χιλιάδες χρόνια.
 
 
Από την ΑΡΓΩ στο σήμερα
Η ΑΡΓΩ ήταν ένα προϊστορικό πλοίο του 15ου αιώνα π.Χ. που ναυπήγησε ο Ιάσων στην Αρχαία Ιωλκό, καθ’ υπόδειξη της θεάς Αθηνάς. Σύμφωνα με τον μύθο, ο Ιάσωνας αναλαμβάνει να φέρει το χρυσόμαλλο δέρας από την Κολχίδα και καλεί να τον συντροφεύσουν στην μεγάλη αυτή περιπέτεια όλοι οι γενναίοι της εποχής του, οι γνωστοί σε όλους μας «ΑΡΓΩΝΑΥΤΕΣ». Το πλοίο κατασκευάστηκε από τον Άργο, από τον οποίο πήρε και το όνομα «Αργώ». Μετά από 2.500 περίπου χρόνια, το θρυλικό αυτό πλοίο ανακατασκευάστηκε από τον Δήμο Βόλου, με την επίβλεψη του ινστιτούτου «ΝΑΥΔΟΜΟΣ», το οποίο και πετύχαμε στο λιμάνι της πρωτεύουσας του νομού Μαγνησίας και φυσικά, δεν μπορέσαμε να μην το απαθανατίσουμε με τον φωτογραφικό μας φακό.
 
Από τότε μέχρι σήμερα, η εξέλιξη της ακτοπλοΐας ήταν τεράστια, αφού συνέχιζε από τότε να συμβάλλει στην ανάπτυξη του εμπορίου -κατά βάση- και να παίζει τον δικό της πρωταγωνιστικό ρόλο στην ιστορία του ανθρώπινου γένους. Τα πλοία, από πολεμικά και εμπορικά που ήταν στην προϊστορική εποχή της ακτοπλοΐας, έγιναν «μικτά» και το μεγάλο τους εκτόπισμα, παρέχει την δυνατότητα για μεταφορά χιλιάδων ανθρώπων, των οχημάτων τους, εμπορευμάτων κι όλων των ειδών πρώτης ανάγκης για νησιά και παράλια που μπορούν να εξυπηρετηθούν καλύτερα και πληρέστερα μ’ αυτόν τον τρόπο.
 
 
Ελλάδα-Ιταλία, αιώνια συμμαχία!
Από τα αρχαία χρόνια, οι Έλληνες και οι Ιταλοί (Ρωμαίοι τότε), κυριάρχησαν στις θάλασσες της Μεσογείου, ενώ δεν ήταν λίγες και οι φορές που τόλμησαν υπερατλαντικά ταξίδια. Πρώτοι οι Αρχαίοι Έλληνες άνοιξαν τα πανιά τους σ’ άλλη γη κι άλλα μέρη, κι ανακάλυψαν τα παράλια της Βόρειας Αφρικής, της Μέσης Ανατολής και της Νοτιοδυτικής Ευρώπης. Οι επισκέψεις των Ελλήνων στην Ιταλία ήταν πιο συχνές από κάθε άλλο μέρος, καθώς αναπτυσσόταν κι εκεί ένας εξ ίσου σπουδαίος πολιτισμός. Οι Έλληνες ανάπτυξαν τα παράλια της Νότιας Ιταλίας και ίδρυσαν πόλεις-λιμάνια, όπως αυτό του Τάραντα (Taranto). Είναι το λιγότερο συγκινητικό, ότι ακόμη και σήμερα υπάρχουν Ελληνόφωνα χωριά στη Νότια Ιταλία, τα οποία έχουμε επισκεφθεί και κυριολεκτικά δακρύσαμε, όταν τα παιδιά των τοπικών σχολίων, μάς υποδέχθηκαν με τον Ελληνικό εθνικό ύμνο!
 
Βέβαια, υπήρξαν και πόλεμοι μεταξύ των Ρωμαίων και των Αρχαίων Ελλήνων, όμως η Ελληνική κουλτούρα επηρέασε τον Ρωμαϊκό πολιτισμό κι όπως αναφέρει η ιστορία, πλούσιες οικογένειες Ρωμαίων είχαν δασκάλους για τα παιδιά τους Έλληνες καθηγητές και διανοούμενους. Η εξάπλωση της Βυζαντινής Αυτοκρατορίας έφερε και πάλι κοντά τους Έλληνες με τους Ιταλούς. Αν και οι πόλεμοι συνεχίστηκαν στην πάροδο των αιώνων, σήμερα οι δύο χώρες με ιστορικά βαθιές ρίζες, διατηρούν άριστη σχέση κι εξακολουθούν να είναι σύμμαχοι στις θάλασσες της Μεσογείου, όπως οι ναυτιλιακές εταιρίες Minoan Lines και Grimaldi Group, που συνδέουν μεταξύ τους λιμάνια της Ελλάδας, της Ιταλίας και της Ισπανίας.
 
 
Ένα ταξίδι, απόλαυση!
Τα ταξίδια με πλοίο στο παρελθόν δεν ήταν και τόσο άνετα, μάλλον κουραστικά θα τα περιέγραφε κανείς. Σήμερα όμως, ένα ταξίδι με τα σύγχρονα και μεγάλα πλοία, γίνεται άνετα και προσφέρει μοναδική εμπειρία στους επιβάτες. Εστιατόρια, καταστήματα τουριστικών ειδών, ένδυσης, υπόδησης, ηλεκτρικών και ηλεκτρονικών προϊόντων, είναι πολύ συνηθισμένα και κάνουν πιο ευχάριστο το περιβάλλον. Οι επιβάτες έχουν πλέον πολλές επιλογές, δραστηριότητες, αλλά κι ενός απολαυστικού ύπνου, καθώς υπάρχουν καμπίνες κατάκλισης όλων των κατηγοριών. Μέσα σε λιγότερο από 4 μήνες, χρησιμοποιήσαμε τα πλοία της γραμμής Πειραιά-Ηράκλειο και Ηράκλειο-Πειραιά της Minoan Lines, χρησιμοποιώντας διαφορετικής κλάσης καμπίνες, από μια απλή δίκλινη μέχρι και την Lux δίκλινη. Εννέα και πλέον ώρες ταξίδι και βγαίνεις στο λιμάνι του προορισμού σου ανανεωμένος, αντί κουρασμένος.
 
Μεγάλα και ασφαλή πλοία
Τα πλοία των ακτοπλοϊκών γραμμών στους περισσότερους προορισμούς μεταξύ των λιμανιών της Μεσογείου είναι κατά πολύ μεγαλύτερα απ’ ότι στο παρελθόν, πολύ πιο άνετα, πιο πολυτελή, πιο γρήγορα και πιο ασφαλή. Στα περισσότερα μεγάλα ταξίδια μας με αυτοκίνητο σε Ευρωπαϊκούς προορισμούς, συμπεριλαμβάνονταν και πλοία για την μεταφορά μας. Πώς να ξεχάσουμε το ταξίδι Αθήνα-Παρίσι οδικώς μέσα σε δύο 24ωρα, μαζί με τις 20 περίπου ώρες της ακτοπλοϊκής γραμμής Πάτρα-Ηγουμενίτσα-Ανκόνα; Επίσης, δεν ήταν και λίγες οι φορές που ταξιδέψαμε για Κρήτη με το γνωστό δρομολόγιο Πειραιάς-Ηράκλειο.
 
Στα δύο τελευταία μας ταξίδια στην Κρήτη, τον Δεκέμβριο του 2017 και τον Μάρτιο του 2018, ταξιδέψαμε με τα Knossos Palace και Festos Palace, δύο από τα καλύτερα πλοία που εκτελούν δρομολόγια στην Ελλάδα και γενικότερα στην Μεσόγειο. Το πλήρωμα εκτελούσε την υπηρεσία του ταχύτατα και με απόλυτη ακρίβεια. Από τους ελεγκτές εισιτηρίων κατά την είσοδο στο πλοίο, μέχρι τους ανθρώπους του γκαράζ, τους εστιάτορες, το προσωπικό για τις καμπίνες των επιβατών και οι εργαζόμενοι στα καταστήματα εντός του πλοίου. Δεν μπορεί να γίνει κι αλλιώς, καθώς τα ωράρια των δρομολογίων πρέπει να τηρούνται αυστηρά, αλλά και τα ωράρια λειτουργίας των χώρων εστίασης, που θα πρέπει να είναι σε θέση να εξυπηρετήσουν πλήρως τυχόν χιλιάδες πελάτες μέσα σε λίγες μόλις ώρες. Τα πλοία εξυπηρετούν το κοινό, την μεταφορά των οχημάτων τους και το κυριότερο, την μεταφορά πολλών εμπορευμάτων, ορισμένα εκ των οποίων χαρακτηρίζονται ευπαθή και χρήζουν ιδιαίτερης προσοχής και αντιμετώπισης κατά την μεταφορά τους.
 
 
Προέκταση του χερσαίου τουρισμού
Η ακτοπλοΐα αποτελεί προέκταση του χερσαίου τουρισμού. Με βατό κόστος, άνθρωποι και οχήματα μεταφέρονται εν πλω σε άλλα χερσαία τμήματα της ίδιας ή παρακείμενης χώρας, οπότε εύκολα μπορείς να θεωρήσεις ότι η ακτοπλοΐα έχει συμβάλει καθοριστικά στην τουριστική ανάπτυξη ευρύτερων περιοχών, σε όλα τα παράλια της Μεσογείου. Με πολύ μεγάλα κι ασφαλή καράβια, οι τουρίστες πολύ πιο συχνά απ’ ότι στο παρελθόν, προγραμματίζουν τα ταξίδια τους σε περιοχές που συνδέονται ακτοπλοϊκώς με τη χώρα ή την περιφέρειά τους, κάνοντας έτσι το ταξίδι αναψυχής ακόμα μία μοναδική εμπειρία γι’ αυτούς. Κάθε φορά που το πλοίο της γραμμής Ανκόνα-Πάτρα αποβιβάζει στο λιμάνι της ιστορικής αυτής πόλης, χαίρομαι να βλέπω καραβάνια ολόκληρα από αυτοκινούμενα οχήματα κι από αυτοκίνητα που συνοδεύουν τροχόσπιτα, από πολίτες διαφόρων εθνικοτήτων, κατά βάση Ιταλούς, οι οποίοι είναι -κατά την άποψή μας- πρωτοπόροι στον χερσαίο τουρισμό με αυτοκινούμενα οχήματα (motorhomes) στη Μεσόγειο.
 
Την έντονη τουριστική κίνηση των Ιταλών διαπίστωσα πριν μερικά χρόνια, όταν πραγματοποίησα ένα σπουδαίο ταξίδι με κρουαζιερόπλοιο, κάνοντας τον γύρο της Δυτικής Μεσογείου, ξεκινώντας από το Ιταλικό λιμάνι της Γένοβα, με στάσεις στα Γαλλικά και Ισπανικά παράλια, το Γιβραλτάρ, την Ταγγέρη -απέναντι, στο Μαρόκο- και τα κοσμοπολίτικα Ισπανικά νησιά. Άνθρωποι με έντονο Μεσογειακό ταπεραμέντο, κάτι που επιβεβαιώθηκε μέσα μου όταν κάναμε τον γύρο της Ιταλίας με το δημοσιογραφικής χρήσης ολοκαίνουργιο αυτοκίνητο που μας είχε παραχωρήσει για τον σκοπό αυτό η Ελληνική αντιπροσωπεία του ομίλου Fiat, μια Lancia Delta.
 
Ταξιδέψαμε από την Αθήνα στην Πάτρα κι από εκεί με το πλοίο της γραμμής Πάτρα-Μπάρι περάσαμε σε Ιταλικό έδαφος. Το ταξίδι μας ήταν μεγάλο και μοναδικής σημασίας, καθώς επισκεφθήκαμε μερικές από τις σπουδαιότερες και πιο ιστορικές πόλεις της χώρας. Την πολυαγαπημένη μου Φλωρεντία (Firenze), την Πίζα, την πρωτεύουσα Ρώμη -επί δύο ημέρες περιηγηθήκαμε στα ιστορικά και τουριστικά της αξιοθέατα- την επίσης αγαπημένη μου πόλη Νάπολη (έδρα του ομίλου Grimaldi), το Σορέντο κι όλες τις γύρω περιοχές (Πομπηία, Βεζούβιος), ενώ μεταβήκαμε και στο ίσως πιο κοσμοπολίτικο νησί της χώρας, το Κάπρι. Λατρεμένος μου προορισμός είναι και η νήσος Σαρδηνία, εκεί όπου έχω βρεθεί πολλές φορές, προσκεκλημένος από κατασκευαστές αυτοκινήτων για τις πανευρωπαϊκές και παγκόσμιες παρουσιάσεις μοντέλων τους. Τα περισσότερα μέρη απ’ αυτά, δεν θα τα είχα επισκεφθεί αν δεν χρησιμοποιούσα την ακτοπλοΐα.
 
 
Η εξέλιξη των μεταφορών και του εμπορίου
Η ναυπήγηση επιβατηγών καραβιών με πολύ μεγάλο εκτόπισμα, ένωσε όλους τους τομείς ανάπτυξης της ακτοπλοΐας. Έτσι, τα ίδια καράβια, πέραν της τουριστικής κίνησης και της μεταφοράς των ανθρώπων, έχουν συμβάλλει στην ταχεία ανάπτυξη του εμπορίου που εξελισσόταν και συνεχίζει να εξελίσσεται δια ξηράς. Πολλές χιλιάδες φορτηγά μεταφέρουν σε ετήσια βάση μεταξύ των πόλεων-λιμανιών της Μεσογείου εμπορεύματα και τρόφιμα, διευρύνοντας τα γεωγραφικά όρια της επιχειρηματικότητας και του εμπορίου. Η ακτοπλοΐα εξυπηρετεί την μεταφορά εμπορευμάτων σε μεγάλους όγκους και ποσότητες, κάτι που δεν μπορεί να καλύψει η αεροπλοΐα, λόγω περιορισμένης χωρητικότητας αλλά κυρίως, λόγω του πολύ υψηλού κόστους μεταφοράς.

Η ανάπτυξη του Αρχαίου Ελληνικού πολιτισμού αλλά και της Αρχαίας Ρώμης και του Βυζαντίου αργότερα, βασίστηκε σχεδόν αποκλειστικά στη ναυτιλία και την ακτοπλοΐα. Αν και η εξέλιξη αυτή έχει γιγαντωθεί στις μέρες, θα συνεχίσει να αποτελεί βασικό βραχίονα ανάπτυξης και στο μακρινό μέλλον. Ο πλανήτης καλύπτεται κατά 3/4 από νερό κι αυτό παίζει τον ρόλο του στην ακτοπλοΐα, που θα συνεχίσει να συνδέει καθημερινά τους λαούς, που θα μοιράζονται τον τουρισμό τους, την επιχειρηματικότητά τους και την εμπορική τους ανάπτυξη. Πόσο μάλλον σε μια θάλασσα που στο σύνολο του πλανήτη μπορεί να φαίνεται τόσο μικρή, δεν θα πάψει όμως ποτέ να αποτελεί τον μοναδικό υδάτινο συνδετικό κρίκο ανάμεσα σε τρεις σημαντικές ηπείρους: την Ευρώπη, την Ασία και την Αφρική.
 
(Το θέμα αυτό αναρτήθηκε την 15/04/2018, 11:59 μμ.)
 
Ευχαριστίες ως υστερόγραφο
Θεωρούμε σημαντική την αναφορά μας στους ανθρώπους που βοήθησαν στη δημιουργία αυτού του άρθρου που πηγάζει μέσα από διαδοχικά ταξίδια με πλοία της Minoan Lines. Με τυχαία σειρά, εκφράζουμε ένα μεγάλο ευχαριστώ στην κυρία Vita Wembagher απ’ τον όμιλο Grimaldi στη Νάπολη για την άμεση εξυπηρέτηση που είχαμε ως προς την οργάνωση του τελευταίου μας ταξιδιού από τον Πειραιά προς το Ηράκλειο της Κρήτης, την κυρία Βίκυ Καραδήμου απ’ το τμήμα δημοσίων σχέσεων της Kosmocar για τον άμεσο προγραμματισμό παράδοσης ενός ολοκαίνουργου VW Polo 1.6 TDi για τις τοπικές μετακινήσεις μας και τους κ. Ζαχαρία Σταυρακάκη και κυρία Μαίρη Λιανού απ’ την Karenta Ηρακλείου για την εκεί εξυπηρέτηση. Επίσης, ένα μεγάλο ευχαριστώ στον εκλεκτό φίλο και τοπικό συνεργάτη Γιάννη Βλαχάκη απ’ τις Άνω Αρχάνες για την μοναδική φιλοξενία, τους Μιχάλη Χατζάκη και Αλέξανδρο Αβρονιδάκη απ’ το Ηράκλειο για την εκεί φιλοξενία κι εξυπηρέτηση και τον Γρηγόρη Παλιεράκη απ’ την Ιεράπετρα για τα ατελείωτα κεράσματα απ’ το καλύτερο -ίσως- ζαχαροπλαστείο της πόλης, το Κορονάτο.


Ξημερώματα το Knossos Palace αποβιβάζει στο Ηράκλειο Κρήτης
Ξημερώματα το Knossos Palace αποβιβάζει στο Ηράκλειο Κρήτης
Πολυτελές ξενοδοχείο θυμίζει η υποδοχή του Knossos Palace
Πολυτελές ξενοδοχείο θυμίζει η υποδοχή του Knossos Palace
Καταστήματα ένδυσης, υπόδησης και αξεσουάρ είναι στη διάθεση του επιβατικού κοινού
Καταστήματα ένδυσης, υπόδησης και αξεσουάρ είναι στη διάθεση του επιβατικού κοινού
Σε εμφανές σημείο προβάλλεται το Μουσείο Ιστορίας της Κρήτης
Σε εμφανές σημείο προβάλλεται το Μουσείο Ιστορίας της Κρήτης
Ένα περίπτερο πολυτελείας για τους εκλεκτούς επιβάτες
Ένα περίπτερο πολυτελείας για τους εκλεκτούς επιβάτες
Το καθιστικό της Lux καμπίνας των πλοίων της Minoan Lines
Το καθιστικό της Lux καμπίνας των πλοίων της Minoan Lines
Πολύ άνετα κρεβάτια στην Lux καμπίνα του Knossos Palace
Πολύ άνετα κρεβάτια στην Lux καμπίνα του Knossos Palace
Το μεγαλύτερο μέρος της ανάπτυξης του Ηρακλείου οφείλεται στην ακτοπλοΐα
Το μεγαλύτερο μέρος της ανάπτυξης του Ηρακλείου οφείλεται στην ακτοπλοΐα
Πολλά ξενοδοχεία κτισμένα στα παράλια αναμένουν την έναρξη της τουριστικής περιόδου
Πολλά ξενοδοχεία κτισμένα στα παράλια αναμένουν την έναρξη της τουριστικής περιόδου
Λίγο πριν την προετοιμασία για την τουριστική σεζόν
Λίγο πριν την προετοιμασία για την τουριστική σεζόν
Απέραντο βαθύ γαλάζιο
Απέραντο βαθύ γαλάζιο
Η θάλασσα είναι πόλος έλξης του κόσμου χειμώνα-καλοκαίρι
Η θάλασσα είναι πόλος έλξης του κόσμου χειμώνα-καλοκαίρι
Ανυπέρβλητη Κρητική φιλοξενία στην Fabrica Heleni στις Άνω Αρχάνες
Ανυπέρβλητη Κρητική φιλοξενία στην Fabrica Heleni στις Άνω Αρχάνες
Μια μαγευτική πόλη της Κρήτης -ο Άγιος Νικόλαος- κτισμένη δίπλα στη θάλασσα
Μια μαγευτική πόλη της Κρήτης -ο Άγιος Νικόλαος- κτισμένη δίπλα στη θάλασσα
Ένα ναυάγιο πλοίου αποτελεί μία από τις μεγαλύτερες τουριστικές ατραξιόν της Ζακύνθου
Ένα ναυάγιο πλοίου αποτελεί μία από τις μεγαλύτερες τουριστικές ατραξιόν της Ζακύνθου
Η τουριστική ανάπτυξη της Ζακύνθου συνδέεται άμεσα με την ακτοπλοΐα
Η τουριστική ανάπτυξη της Ζακύνθου συνδέεται άμεσα με την ακτοπλοΐα
14 νεαρές Αγγλίδες έτοιμες για την ολονύκτια διασκέδασή τους στη Ζάκυνθο
14 νεαρές Αγγλίδες έτοιμες για την ολονύκτια διασκέδασή τους στη Ζάκυνθο
Η Λευκάδα είναι το μοναδικό νησί της Ελλάδας που προσεγγίζεται και δια ξηράς
Η Λευκάδα είναι το μοναδικό νησί της Ελλάδας που προσεγγίζεται και δια ξηράς
Παραδοσιακό κτίσμα-εστιατόριο στη Λευκάδα με παραδοσιακή Κεφαλλονίτικη κουζίνα
Παραδοσιακό κτίσμα-εστιατόριο στη Λευκάδα με παραδοσιακή Κεφαλλονίτικη κουζίνα
Ηλιοβασίλεμα στη Λευκάδα με λήψη μέσα από τη θάλασσα
Ηλιοβασίλεμα στη Λευκάδα με λήψη μέσα από τη θάλασσα
Αναρίθμητα σκάφη αναψυχής αναπτύσσονται στις θάλασσες ολόκληρης της Μεσογείου
Αναρίθμητα σκάφη αναψυχής αναπτύσσονται στις θάλασσες ολόκληρης της Μεσογείου
Παραδοσιακό πηδάλιο πλοίου
Παραδοσιακό πηδάλιο πλοίου
Τα πλοία δεν σταματούν να πηγαίνουν και να έρχονται στις θάλασσες της Μεσογείου
Τα πλοία δεν σταματούν να πηγαίνουν και να έρχονται στις θάλασσες της Μεσογείου
Σαγηνευτική ομορφιά από μία παραλία της Λευκάδας
Σαγηνευτική ομορφιά από μία παραλία της Λευκάδας
Το πιο χαρακτηριστικό σημείο της πόλης της Μυκόνου που χρωστάει κατά πολύ τη φήμη της στην ακτοπλοΐα
Το πιο χαρακτηριστικό σημείο της πόλης της Μυκόνου που χρωστάει κατά πολύ τη φήμη της στην ακτοπλοΐα
Μεγάλα υπερπολυτελή ξενοδοχειακά συγκροτήματα διαθέτει η Μεσόγειος όπως αυτό στην Πύλο Μεσσηνίας
Μεγάλα υπερπολυτελή ξενοδοχειακά συγκροτήματα διαθέτει η Μεσόγειος όπως αυτό στην Πύλο Μεσσηνίας
Η ακτοπλοΐα έχει αναπτύξει όλα τα παράλια της Μεσογείου όπως την Αλικαρνασσό στην Τουρκία
Η ακτοπλοΐα έχει αναπτύξει όλα τα παράλια της Μεσογείου όπως την Αλικαρνασσό στην Τουρκία
Πρωταγωνιστικό ρόλο έχει η ακτοπλοΐα και στις Βαλεαρίδες Νήσους (Πάλμα ντε Μαγιόρκα)
Πρωταγωνιστικό ρόλο έχει η ακτοπλοΐα και στις Βαλεαρίδες Νήσους (Πάλμα ντε Μαγιόρκα)
Η ανακατασκευασμένη ΑΡΓΩ στο λιμάνι του Βόλου
Η ανακατασκευασμένη ΑΡΓΩ στο λιμάνι του Βόλου
Ένας ζωντανός θρύλος -η ΑΡΓΩ- βρίσκεται και πάλι στις θάλασσες της Μεσογείου
Ένας ζωντανός θρύλος -η ΑΡΓΩ- βρίσκεται και πάλι στις θάλασσες της Μεσογείου
Περιμένοντας το επόμενο πλοίο της γραμμής
Περιμένοντας το επόμενο πλοίο της γραμμής
Σχεδιάζοντας την επόμενη εν πλω εξόρμηση
Σχεδιάζοντας την επόμενη εν πλω εξόρμηση
Μέσω κάρτας-μέλους η Minoan Lines επιβραβεύει τους επιβάτες της που ταξιδεύουν συχνά με τα πλοία της
Μέσω κάρτας-μέλους η Minoan Lines επιβραβεύει τους επιβάτες της που ταξιδεύουν συχνά με τα πλοία της

 
Σας Προτείνουμε
Αν ενδιαφέρεστε για Mitsubishi
Κ. ΓΚΑΡΤΖΟΝΙΚΑΣ ΑΕΒΕ

Έκθεση - Συνεργείο - Φανοποιείο/Βαφείο - Ανταλλακτικά/Αξεσουάρ
9ο χλμ. Ε.Ο. Ιωαννίνων-Αθηνών, 455 00 Ιωάννινα
Τηλ.: +302651085204, +302651085205, Fax: +302651090098

 

 
Χρήσιμα