IX Auto Logo

Καλώς ήρθατε στο ixauto.gr, το μοναδικό πλήρως ανεξάρτητο και απόλυτα έγκυρο μέσο ενημέρωσης για το αυτοκίνητο.


 
F1 GP Κίνας: Ανατροπή σκηνικού και νίκη του Daniel Ricciardo


Ένας αγώνας με μεγάλη ανατροπή του μέχρι πρότινος σκηνικού, όπου η Red Bull δια χειρός Daniel Ricciardo, ανέτρεψε την καθολική επικράτηση του βάθρου των νικητών από τις Ferrari και Mercedes, με το γνωστό πανηγύρι της σαμπάνιας.
Του Δημήτρη Σπυράκη
Ο Ricciardo αναδείχθηκε νικητής σ’ ένα συναρπαστικό Κινεζικό Grand Prix, μετά την εναλλαγή της 1ης θέσης αρκετές φορές και το δράμα να ξεδιπλώνεται ανάμεσα στους 6 κορυφαίους οδηγούς. Η στρατηγική, οι διαμάχες και μερικές από τις καλύτερες τροχό με τροχό αναμετρήσεις των τελευταίων ετών, δημιούργησαν ένα θρίλερ για τους 56 γύρους του αγώνα, στον οποίο ο Ricciardo αναρριχήθηκε από την 6η θέση 1ος, μετά από ένα αυτοκίνητο ασφαλείας στον 35ο γύρο, για να οδηγήσει τον αγώνα σε λιγότερους από 10 γύρους.
 
Το κλειδί για την 1η νίκη της Red Bull στη σεζόν ήταν η απόφαση να τοποθετηθούν φρέσκα μαλακά ελαστικά, τόσο στον Ricciardo όσο και στον Max Verstappen υπό το αυτοκίνητο ασφαλείας, για να τους επιτραπεί να επιτεθούν στις Ferrari και Mercedes, η οποία είχε διαπραγματευτεί το προβάδισμα του αγώνα μέχρι εκείνη τη στιγμή. Ο Verstappen βρισκόταν μπροστά από τον Ricciardo στην επανεκκίνηση, αλλά πέταξε την ευκαιρία του με άσχημες προσγειώσεις στους Lewis Hamilton και Sebastian Vettel, με τον Γερμανό να έχει υποστεί ένα τετ-α-κε, που οδήγησε σε ποινή 10’’ για τον Ολλανδό. Ο Ricciardo έκανε μερικές απ’ τις καλύτερες προσπεράσεις τα τελευταία χρόνια για να περάσει Raikkonen, Hamilton, Vettel και Bottas (ο τελευταίος ηγήθηκε του αγώνα όταν βγήκε το αυτοκίνητο ασφαλείας). Η πανάξια νίκη έρχεται την κατάλληλη στιγμή για τον οδηγό της Red Bull, μετά από τα απογοητευτικά αποτελέσματα και τις αποτυχίες της μονάδας ισχύος μέχρι τώρα, ανεβάζοντάς τον 4ο στο πρωτάθλημα οδηγών.
 
Ο Bottas κράτησε την 2η θέση για την Mercedes, παρά την επίθεση του Raikkonen, ο οποίος επωφελήθηκε απ’ την σύγκρουση μεταξύ του Verstappen και του Vettel. Ο Verstappen τερμάτισε 4ος στην πίστα, αλλά μετά την επιβολή της ποινής του, έπεσε στην 5η θέση στην τελική κατάταξη, το καλύτερο δώρο για τον Hamilton που πήρε αυτός τους βαθμούς της 4ης θέσης. Ο Nico Hulkenberg ήρθε 6ος , αφού η Renault υιοθέτησε την ίδια στρατηγική με την Red Bull υπό το αυτοκίνητο ασφαλείας. Ο Vettel δεν ανέκτησε θέσεις μετά το χτύπημα από τον Verstappen κι έχασε την 7η θέση από τον Fernando Alonso και την McLaren στον προτελευταίο γύρο, ενώ λίγο έλειψε να χάσει και την 8η από τον Carlos Sainz Jr. στον τελευταίο γύρο. Ο Kevin Magnussen πήρε τον τελευταίο βαθμό με την 10η θέση για την Haas.
 
 
Οι πρώτοι γύροι του αγώνα φαινόντουσαν αρκετά συνηθισμένοι, καθώς ο Vettel κρατούσε το προβάδισμα από την pole position κι ο Bottas γλίστρησε μπροστά απ’ τον Raikkonen για να πάρει την 2η θέση στην 1η στροφή. Ο Verstappen χρησιμοποίησε μαλακότερα ελαστικά από τους πρώτους 4 στην εκκίνηση για να περάσει τον Hamilton στην στροφή 3 και τον Raikkonen στην στροφή 6, για να τεθεί 3ος στο τέλος του 1ου γύρου. Ο Bottas έμεινε μέσα σε 4’’ από τον Vettel σ’ όλη τη διάρκεια του 1ου stint, αλλά δεν φαινόταν να έχει τον ρυθμό να περάσει την Ferrari. Η Mercedes αποφάσισε να τον τραβήξει πρώτο στα pits για μεσαία ελαστικά, απόφαση που αποδείχθηκε καίριας σημασίας για τον αγώνα του. Με φρέσκια γόμα, ο Bottas άρχισε να κατεβάζει χρόνους και παρόλο που η Ferrari αντέδρασε στον επόμενο γύρο με το pit stop του Vettel, ήταν πολύ αργά, αφού η Ferrari του Γερμανού επανήλθε στην πίστα 1,3’’ πίσω απ’ την Mercedes.
 
Ο Raikkonen ήταν ακόμα στην πίστα και οδήγησε τον αγώνα σ’ αυτό το σημείο, αν και χωρίς να σταματήσει. Η Ferrari χρησιμοποίησε τον Φιλανδό και τα φθαρμένα ελαστικά του για να κρατήσει τον Bottas και να επιτρέψει στο Vettel να κλείσει τη διαφορά, αλλά αυτό του κόστισε πολύ, καθώς έπεσε στην 6η θέση, αφού έκανε ένα δικό του pit stop στον 27ο γύρο. Στο σημείο αυτό το προβάδισμα του Bottas φαινόταν άνετο και πάλι, αλλά κράτησε μόνο για λίγους γύρους πριν οι Toro Rosso συγκρουστούν μεταξύ τους στη στροφή 14, ενώ μάχονταν για θέση. Ο Pierre Gasly έριξε το μονοθέσιό του στο εσωτερικό του συμπαίκτη του, Brendon Hartley, αλλά αν και ο Νεοζηλανδός έπρεπε να ξεφύγει, δεν έλαβε το μήνυμα και η σύγκρουση που ακολούθησε άφησε συντρίμμια στην πίστα.
 
Χωρίς κανέναν τρόπο για τους κριτές να καθαρίσουν με ασφάλεια τα συντρίμμια, το αυτοκίνητο ασφαλείας αναπτύχθηκε στον 31ο γύρο, προσφέροντας στρατηγική ευκαιρία σ’ όποιον τολμούσε. Η Red Bull άδραξε της ευκαιρίας κι αμέσως έβαλε στα pits τα μονοθέσιά της, αντικαθιστώντας τα φθαρμένα ελαστικά μεσαίας γόμας σε φρέσκα μαλακά. Η απόφαση αποδείχθηκε εμπνευσμένη και παρόλο που ο Verstappen έπεσε από 3ος στην 4η θέση κι ο Ricciardo από 5ος στην 6η θέση κατά τη διάρκεια της διαδικασίας, η Αυστριακή ομάδα έβαλε και τους δύο οδηγούς σε φρέσκα -πιο γρήγορα σε χρόνους- ελαστικά, για το σπριντ με 26 γύρους μέχρι το τέλος.
 
 
Ο Verstappen ήταν σε πιο πλεονεκτική θέση από τον συμπαίκτη του, αλλά πέταξε μια πιθανή νίκη στον 39ο γύρο, όταν προσπάθησε μια υπερβολικά αισιόδοξη κίνηση στον Hamilton στην στροφή 7. Ο Ολλανδός ανοίχτηκε με τον Hamilton στην στροφή 6 αλλά δεν κατάφερε να περάσει κι επέλεξε την εξωτερική στην επόμενη στροφή. Απ’ το βρώμικο κομμάτι της πίστας, ο Verstappen έχασε το πίσω μέρος της Red Bull και βγήκε πολύ ανοιχτά, καθώς ο Hamilton συνέχισε στην 4η θέση κι ο Ricciardo 5ος. Έναν γύρο αργότερα ο Ricciardo έδειξε στον μικρότερο συμπαίκτη του πώς θα έπρεπε να γίνει μια τολμηρή προσπέραση στον Hamilton στην 14η στροφή. Ο Αυστραλός ήρθε με τόση φόρα που ο Βρετανός δεν προσπάθησε καν να υπερασπιστεί τη θέση του κι ο Ricciardo ξεκίνησε να προελαύνει για τη νίκη.
 
Στον 42ο γύρο, ο Verstappen ολοκλήρωσε ένα καθαρό πέρασμα στον Hamilton για την 4η θέση στη στροφή 6, πριν ο Ricciardo διεκδικήσει τη 2η θέση από τον Vettel. Με τον ρυθμό που έδειχναν, η Red Bull ήταν σε πιθανότητα για 1-2 στον αγώνα, αλλά ο Verstappen φάνηκε να χάνει την ψυχραιμία του κι έκανε άλλο ένα λάθος προσπαθώντας να περάσει τον Vettel για την 3η θέση. Για άλλη μια φορά, ο 20χρονος υπέρβαλε, καθώς χώθηκε στο εσωτερικό της Ferrari στην 14η στροφή, μόνον για να έρθει σ’ επαφή, όταν ο Vettel πήγε να στρίψει. Η σύγκρουση γύρισε και τους δύο και τους έριξε στην 5η και 6η θέση, με τον Vettel να χάνει άλλη μια θέση απ’ τον Hulkenberg στην 1η στροφή στον επόμενο γύρο.
 
Μέχρι τώρα ο Ricciardo ήταν ακριβώς πίσω απ’ τον Bottas και χρησιμοποιούσε τα φρέσκα ελαστικά του για να κλείσει το κενό στο προβάδισμα. Στην 6η στροφή στον 45ο γύρο ο Ricciardo είδε την ευκαιρία του, αλλά ο Bottas ήταν σοφός στη φήμη του Αυστραλού να φρενάρει αργά κι έσφιξε την Red Bull στο εσωτερικό της στροφής. Αξιοσημείωτο είναι ότι ο Ricciardo παρέμεινε αφοσιωμένος στην κίνηση και την ολοκλήρωσε στο apex, παίρνοντας το προβάδισμα αφού έκανε αναμφισβήτητα την καλύτερη προσπέραση του αγώνα. Με την καρό σημαία είχε αυξήσει την διαφορά του από τον Bottas σε 8,9’’, με την Mercedes να αγωνίζεται στη 2η θέση από την πίεση του Raikkonen στους τελευταίους γύρους. Τώρα η κατάταξη των οδηγών αποκτά νέο ενδιαφέρον, με την διαφορά Vettel και Hamilton στους 9 βαθμούς μετά από 3 αγώνες.
 
 
Αποτελέσματα
1. Daniel Ricciardo (Red Bull) 1.35’36’’380, 2. Valtteri Bottas (Mercedes) +8’’894, 3. Kimi Raikkonen (Ferrari) +9’’637, 4. Lewis Hamilton (Mercedes) +16’’985, 5. Max Verstappen (Red Bull) +20’’434, 6. Nico Hulkenberg (Renault) +21’’052, 7. Fernando Alonso (McLaren) +30’’639, 8. Sebastian Vettel (Ferrari) +35’’286, 9. Carlos Sainz Jr. (Renault) +35’’763, 10. Kevin Magnussen (Haas) +39’’594.
 
Βαθμολογία Οδηγών
1. Sebastian Vettel 54, 2. Lewis Hamilton 45, 3. Valtteri Bottas 40, 4. Daniel Ricciardo 37, 5. Kimi Raikkonen 30, 6. Fernando Alonso 22, 7. Nico Hulkenberg 22, 12, 8. Max Verstappen 18, 9. Pierre Gasly 12, 10. Kevin Magnussen 11, 11. Stoffel Vandoorne 6, 12. Carlos Sainz Jr. 3, 13. Marcus Ericsson 2, 14. Esteban Ocon 1.
 
Βαθμολογία Κατασκευαστών
1. Mercedes 85, 2. Ferrari 84, 3. Red Bull 55, 4. McLaren 28, 5. Renault 25, 6. Toro Rosso 12, 7. Haas 11, 8. Sauber 2, 9. Force India 1.
 
(Το θέμα αυτό αναρτήθηκε την 15/04/2018, 06:00 μμ.)


Daniel Ricciardo - Red Bull
Daniel Ricciardo - Red Bull
Daniel Ricciardo - Red Bull
Daniel Ricciardo - Red Bull
Daniel Ricciardo - Red Bull
Daniel Ricciardo - Red Bull
Το βάθρο των νικητών του αγώνα
Το βάθρο των νικητών του αγώνα
Kimi Raikkonen - Ferrari
Kimi Raikkonen - Ferrari
Max Verstappen - Red Bull
Max Verstappen - Red Bull
Fernando Alonso - McLaren
Fernando Alonso - McLaren
Sebastian Vettel - Ferrari
Sebastian Vettel - Ferrari
Sebastian Vettel - Ferrari
Sebastian Vettel - Ferrari

 
Σας Προτείνουμε
Αν ενδιαφέρεστε για SSangYong
Α. & Ι. ΓΚΛΑΝΤΖΟΥΝΗΣ ΟΕ

Έκθεση - Συνεργείο - Φανοποιείο/Βαφείο - Ανταλλακτικά/Αξεσουάρ
3ο χλμ. Ν.Ε.Ο. Αθηνών-Λαμίας, 351 00 Λαμία
Τηλ.: +302231052760, Fax: +302231035833
E-mail: glantzounis@chevroletsas.gr, Website: www.glantzounis.chevroletsas.gr
 
Χρήσιμα