IX Auto Logo

Καλώς ήρθατε στο ixauto.gr, το μοναδικό πλήρως ανεξάρτητο και απόλυτα έγκυρο μέσο ενημέρωσης για το αυτοκίνητο.


 
F1 GP Αζερμπαϊτζάν: Δώρο της Red Bull η νίκη του Lewis Hamilton


Ένας αγώνας με απρόσμενο τέλος, καθώς η «αυτοκτονία» των οδηγών της Red Bull έφερε στην πίστα το αυτοκίνητο ασφαλείας κι άλλαξε τόσο τα δεδομένα του αγώνα, όσο χρειαζόταν για να κερδίσει η Mercedes με τον Lewis Hamilton.
Του Δημήτρη Σπυράκη
Ο Hamilton πήρε την πρώτη του νίκη για τη σεζόν του 2018, σε ένα δραματικό και χαοτικό Grand Prix στο Αζερμπαϊτζάν, μετά την ανατροπή του αγώνα που προκάλεσε μια σύγκρουση μεταξύ των Red Bull. Ο Sebastian Vettel φαινόταν ότι θα πήγαινε για μια άνετη νίκη στο μεγαλύτερο μέρος του αγώνα, αλλά το αυτοκίνητο ασφαλείας άλλαξε τα πάντα. Ο Valtteri Bottas, ο οποίος δεν είχε μπει στα pits μέχρι το σημείο αυτό, πήρε το προβάδισμα, καθώς οι Vettel και Hamilton πίσω του μπήκαν στα pits για νέα ελαστικά κατά τη διάρκεια των 4 γύρων με καθεστώς κίτρινης σημαίας. Καθώς ο αγώνας ξεκίνησε και πάλι, ο Vettel προσπάθησε να περάσει τον Bottas στην 1η στροφή, αλλά το παράκανε στα φρένα κι άνοιξε τόσο πολύ το τόξο του, που έδωσε την ευκαιρία στους Hamilton και Kimi Raikkonen να τον περάσουν.
 
Η πρωτιά του Bottas όμως δεν κράτησε για πολύ, καθώς έναν γύρο αργότερα το μονοθέσιό του λαβώθηκε στον πίσω δεξιό τροχό από εναπομείναντα θραύσματα στην πίστα κι αυτό του στέρησε και την 1η θέση, αλλά και τον τερματισμό. Ο Hamilton στάθηκε τελικά πιο τυχερός και τέθηκε απρόσμενα επικεφαλής, διατηρώντας προβάδισμα πάνω από 2,5’’ από τον Raikkonen που πήρε την 2η θέση. Ο Sergio Perez, βλέποντας μπροστά του τον Vettel να παλεύει με το λαβωμένο του μονοθέσιο, είδε ότι μπορούσε να εκμεταλλευτεί το γεγονός και πέρασε τον Γερμανό πιλότο της Ferrari για να πάρει πανάξια την 3η θέση στο βάθρο των νικητών. Ο Vettel τερμάτισε πικραμένος στην 4η θέση, μπροστά απ’ τους Carlos Sainz Jr., Charles Leclerc, Fernando Alonso, Lance Stroll, Stoffel Vandoorne και Brendon Hartley, που συμπλήρωναν την βαθμολογούμενη δεκάδα.
 
Ο αγώνας είχε πρωταγωνιστή το αυτοκίνητο ασφαλείας, καθώς έκανε την εμφάνισή του αρκετές φορές και μάλιστα, από τον 1ο γύρο κιόλας, μετά από μια σειρά συγκρούσεων που οδήγησαν επίσης σε μια περίοδο πρόωρης προσοχής για να καθαριστούν τα συντρίμμια. Οι Kimi Raikkonen και Esteban Ocon συγκρούστηκαν στον 1ο γύρο, καθώς ο οδηγός της Force India απέτυχε να κάνει χώρο στην Ferrari του Φιλανδού στο εσωτερικό της 3ης στροφής, ενώ οι Nico Hulkenberg, Sergey Sirotkin και Fernando Alonso χτύπησαν τους τροχούς τους από την στροφή 2. Ο Ocon εγκατέλειψε την ίδια στιγμή, ενώ ο Raikkonen αναγκάστηκε να μπει στα pits για ν’ αντικαταστήσει την εμπρόσθια πτέρυγα. Εκτός αγώνα τέθηκε και ο Sirotkin, που συμπιέστηκε από τους Alonso και Hulkenberg. Ο Marcus Ericsson είχε επίσης μια σύγκρουση με τον Kevin Magnussen στον 1ο γύρο. Ο οδηγός της Sauber τιμωρήθηκε τελικά με 10’’.
 
 
Ο αγώνας ξεκίνησε στον 5ο γύρο με τον Vettel να οδηγεί την κούρσα μπροστά από τους Hamilton και Bottas, με την ίδια σειρά που είχαν ξεκινήσει. Ο Hamilton διαμαρτυρήθηκε ότι η προσέγγιση του Vettel στην επανεκκίνηση ήταν επικίνδυνη καθώς ο οδηγός της Ferrari θερμαίνει τα ελαστικά του προκλητικά αργά, πριν δώσει και πάλι τον αγωνιστικό ρυθμό. Μια τεταμένη και τελικά καταστροφική μάχη μεταξύ των Red Bull ξεκίνησε με την επανεκκίνηση, καθώς ο Max Verstappen πέρασε τον συμπαίκτη Daniel Ricciardo για την 4η θέση. Ο Ricciardo έπεσε 6ος πίσω απ’ την Renault του Carlos Sainz Jr., προτού και οι δύο Renault βρουν τον τρόπο να περάσουν ​​τις Red Bull στους επόμενους 3 γύρους. Ο αγώνας του Hulkenberg έληξε όταν έχασε το πίσω μέρος του αυτοκινήτου του στον 5ο γύρο κι έπεσε στον τοίχο, ενώ ο Sainz Jr. έπεσε πίσω μετά από μια πρόωρη στάση, αλλά τελικά τελείωσε 5ος τον αγώνα, μετά τις αποχωρήσεις των υπολοίπων.
 
Ο 2ος γύρος της μάχης των Red Bull ξεκίνησε στον 12ο γύρο, καθώς ο Ricciardo προσπάθησε να κινηθεί γύρω απ’ τον Verstappen στην 1η στροφή. Ο Ολλανδός κλειδώθηκε στην εσωτερική γραμμή κι έσπρωξε τον Ricciardo προς τον τοίχο στην έξοδο της γωνίας αγγίζοντας τα ελαστικά τους. Ο Ricciardo το πάλεψε στην 3η στροφή, αλλά ο Verstappen τελικά κατέλαβε την 4η θέση μπροστά από τον συμπαίκτη του. Ο Hamilton στον 22ο γύρο μπλόκαρε τα μπροστινά ελαστικά κατά τη διάρκεια της πορείας προς την Στροφή 1, την στιγμή που έκλεινε την διαφορά από τον Vettel. Το λάθος αυτό τον ανάγκασε να πάει νωρίτερα στα pits, στο 23ο γύρο. Οι Red Bull εξακολουθούσαν να τρέχουν πολύ κοντά και στον 27ο γύρο ο Ricciardo βρήκε τρόπο να περάσει τον Verstappen έξω απ’ την 1η στροφή, αλλά ο συμπαίκτης του ανέκτησε τη θέση ρίχνοντας το αυτοκίνητό του πίσω στο εσωτερικό της στροφής 2.
 
Μπροστά, ο Vettel διατηρούσε το προβάδισμα και στον 30ο γύρο πήγε σε μια προγραμματισμένη στρατηγική ενός pit stop. Το χρονοδιάγραμμα της στάσης σήμαινε ότι κάλυψε εύκολα τον Hamilton, ο οποίος ήταν με νέα σετ μαλακών ελαστικών κι έπρεπε μόνο να παραμείνει μέσα στα 20’’ απ’ τον Bottas, για να εξασφαλίσει το προβάδισμα όταν η άλλη Mercedes θα έμπαινε στα pits. Το μόνο πρόβλημα είναι ότι τον άφησε ευάλωτο το αυτοκίνητο ασφαλείας. Οι Red Bull έδωσαν άλλη μια μάχη μεταξύ τους στον 35ο γύρο και τελικά ο Ricciardo κατάφερε να περάσει τον συμπαίκτη του στο εξωτερικό της 1η στροφή. Αυτή τη φορά ο Verstappen δεν απάντησε αλλά μετά το δικό τους pit stop λίγους γύρους αργότερα, εμφανίστηκε μπροστά απ’ τον Αυστραλό συμπαίκτη του, έναν γύρο αργότερα. Και τα δύο μονοθέσια της Red Bull είχαν τα εξαιρετικά μαλακά ελαστικά μέχρι το τέλος, αλλά σε μια δική τους μάχη, με τα πρώτα 3 μονοθέσια μακριά και τον Raikkonen σε απόσταση ασφαλείας πίσω τους.
 
 
Αφού έμαθε το απογοητευτικό αποτέλεσμα των στάσεων, ο Ricciardo ειδοποιήθηκε να επιτεθεί στον συμπαίκτη του κι ένα γύρο αργότερα ήρθε πίσω από τον Verstappen στο γνωστό τρέξιμο στην 1η στροφή. Αυτή τη φορά, ο Ricciardo πρόβαλε στο εξωτερικό πριν από τη δέσμευση στο εσωτερικό, αλλά όπως το έπραξε, ο Verstappen πήγε να καλύψει την κορυφή, κάτω απ’ το φρενάρισμα. Ο Ricciardo μπλόκαρε τα ελαστικά του. Το κιβώτιο του συμπαίκτη του εμφανίστηκε μπροστά του κι έσκασε στο πίσω μέρος του Verstappen, με αποτέλεσμα και τα δύο αυτοκίνητα να τεθούν εκτός αγώνα. Επίσης, δεν πήγαν στις συνήθεις ενημερώσεις των μέσων ενημέρωσης μετά την έξοδο από τα αυτοκίνητά τους κι εξαγριωμένος ο Christian Horner αρνήθηκε να σχολιάσει, καθώς επέστρεψε στο χώρο φιλοξενίας της ομάδας.
 
Αμέσως βγήκε στην πίστα το αυτοκίνητο ασφαλείας για ν’ αντιμετωπιστεί με ασφάλεια το περιστατικό, δίνοντας στον Bottas την ευκαιρία που περίμενε. Μέχρι εκείνο το σημείο ο Φιλανδός πιλότος της Mercedes  είχε κάνει 40 γύρους στα πολύ μαλακά ελαστικά του, τα οποία είχαν επίσης ολοκληρώσει 3 γύρους στα προκριματικά. Πήρε εξαιρετικά μαλακά ελαστικά για το σπριντ μέχρι το τέλος και η Ferrari δεν αισθάνθηκε άλλη επιλογή παρά να βγάλει το Vettel για το ίδιο, προκειμένου να παραμείνει σε τροχιά νίκης. Οι Hamilton και Raikkonen έκαναν το ίδιο, δημιουργώντας έναν αγώνα σπριντ για να τελειώσουν ανάμεσα στους 4 κορυφαίους οδηγούς. Ο αγώνας φαινόταν να ξεκινάει ξανά στον 43ο γύρο, αλλά ο Romain Grosjean έχασε τον έλεγχο του μονοθέσιού του κι έσκασε στον τοίχο, καθώς θέρμαινε τα ελαστικά του.
 
Αυτό καθυστέρησε την επανεκκίνηση του αγώνα για άλλους 4 γύρους (47ο), οπότε ο Bottas για ν’ απομακρυνθεί. Ο Vettel προσπάθησε να βγει από το βάθος για το προβάδισμα, αλλά με μπλοκαρισμένους τους τροχούς του, έτρεξε πολύ ανοιχτά στην στροφή 1 «καίγοντας» ένα μεγάλο μέρος απ’ τα ελαστικά του. Έπεσε πίσω απ’ τον Hamilton κι έπειτα κι απ’ τον Raikkonen στην επόμενη στροφή, πριν πέσει στην 4η θέση πίσω από την Force India του Sergio Perez στον επόμενο γύρο. Το δράμα όμως δεν τελείωσε εκεί. Στον επόμενο γύρο ο Bottas δεν πρόλαβε ν’ αποφύγει ένα κομμάτι από τα συντρίμμια του προηγούμενου ατυχήματος και το πίσω δεξί ελαστικό του εξερράγη μετά την παρακέντηση που υπέστη, αναγκάζοντάς τον να εγκαταλείψει τον αγώνα παρά το ότι φαινόταν ότι θα κλείδωνε τη νίκη με τον ρυθμό του μέχρι την καρό σημαία. Αυτό το γεγονός ευνόησε τον Hamilton που πήρε ένα άνετο προβάδισμα και το οποίο διατήρησε μέχρι και την καρό σημαία, καθώς ο Raikkonen δεν έδειξε ότι μπορούσε να τον απειλήσει.
 
 
Αποτελέσματα
1. Lewis Hamilton (Mercedes) 1.43’44’’291, 2. Kimi Raikkonen (Ferrari) +2’’460, 3. Sergio Perez (Force India) +4’’024, 4. Sebastian Vettel (Ferrari) +5’’329, 5. Carlos Sainz Jr. (Renault) +7’’515, 6. Charles Leclerc (Sauber) +9’’158, 7. Fernando Alonso (McLaren) +10’’931, 8. Lance Stroll (Williams) +12’’546, 9. Stoffel Vandoorne (McLaren) +14’’152, 10. Brendon Hartley (Haas) +18’’030.
 
Βαθμολογία Οδηγών
1. Lewis Hamilton 70, 2. Sebastian Vettel 66, 3. Kimi Raikkonen 48, 4. Valtteri Bottas 40, 5. Daniel Ricciardo 37, 6. Fernando Alonso 28, 7. Nico Hulkenberg 22, 12, 8. Max Verstappen 18, 9. Sergio Perez 15, 10. Carlos Sainz Jr. 13, 11. Pierre Gasly 12, 12. Kevin Magnussen 11, 13. Charles Leclerc 8, 14. Stoffel Vandoorne 8, 15. Lance Stroll 4, 16. Marcus Ericsson 2, 17. Brendon Hartley 1, 18. Esteban Ocon 1.
 
Βαθμολογία Κατασκευαστών
1. Ferrari 114, 2. Mercedes 100, 3. Red Bull 55, 4. McLaren 36, 5. Renault 35, 6. Force India 16, 7. Toro Rosso 13, 8. Haas 11, 9. Sauber 10, 10. Williams 4.
 
(Το θέμα αυτό αναρτήθηκε την 29/04/2018, 10:25 μμ.)


Lewis Hamilton - Mercedes
Lewis Hamilton - Mercedes
Lewis Hamilton - Mercedes
Lewis Hamilton - Mercedes
Το βάθρο των νικητών
Το βάθρο των νικητών
Kimi Raikkonen - Ferrari
Kimi Raikkonen - Ferrari
Sebastian Vettel - Ferrari
Sebastian Vettel - Ferrari
Carlos Sainz Jr. - Renault
Carlos Sainz Jr. - Renault
Charles Leclerc - Sauber
Charles Leclerc - Sauber
Η συντριβή των μονοθέσιων της Red Bull
Η συντριβή των μονοθέσιων της Red Bull
Ο poleman Sebastian Vettel (Ferrari)
Ο poleman Sebastian Vettel (Ferrari)

 
Σας Προτείνουμε
Στον Νομό ΑΤΤΙΚΗΣ
DELMA - ΧΡΗΣΤΟΣ ΜΑΝΟΥΗΛΙΔΗΣ & ΣΙΑ ΟΕ

Γνήσια Ανταλλακτικά Ιαπωνικών-Κορεάτικων-Ευρωπαϊκών Αυτοκινήτων
Δοϊράνης 196, 176 73 Καλλιθέα
Τηλ.: +302109430618, +302109401265, Fax: +302109431241
E-mail: sales@delma.gr, Website: www.delma.gr

 

 
Χρήσιμα