IX Auto Logo

Καλώς ήρθατε στο ixauto.gr, το μοναδικό πλήρως ανεξάρτητο και απόλυτα έγκυρο μέσο ενημέρωσης για το αυτοκίνητο.


 
Volvo XC60: SUV πρόταση με τεχνολογία αιχμής
Σε ένα περιβάλλον που ο ανταγωνισμός αλλά και οι απαιτήσεις του αγοραστικού κοινού είναι υψηλές, η Volvo δεν είχε άλλη επιλογή, απ’ το να παρουσιάσει ένα μεσαίο SUV με ασυναγώνιστη τεχνολογία.
Αποστολή στην Ισπανία
Η κατηγορία των πολυτελών αυτοκινήτων ελευθέρου χρόνου αυξάνεται γρήγορα. Στα αμέσως επόμενα χρόνια, οι αγοραστές θα έχουν να επιλέξουν ανάμεσα σε 10 τουλάχιστον μοντέλα crossover. Μέχρι το 2009, ο όγκος των πωλήσεων αυτής της κατηγορίας αναμένεται να αυξηθεί κατά 75%, φτάνοντας τα 443.000 αυτοκίνητα. Σε ένα τόσο ανταγωνιστικό περιβάλλον, η Volvo δεν είχε άλλη επιλογή, απ’ το να προσπαθήσει να πρωτοπορήσει και να δημιουργήσει ένα ξεχωριστό αυτοκίνητο, τόσο στην όψη όσο και στην ουσία. Το νέο XC60 βασίζει την ιδιαίτερη ελκυστικότητά του σε μια σύνθεση που συνδυάζει την τολμηρή σπορ σχεδίαση και μια σειρά από έξυπνα συστήματα ασφαλείας που βοηθούν τον οδηγό να αποφύγει τα ατυχήματα. Εμείς, βρεθήκαμε πρόσφατα (7-8/10/2008) στη Βαλένθια της Ισπανίας, για να πάρουμε μία πρώτη γεύση από το νέο XC60, κατά τη διάρκεια της πρώτης επίσημης παρουσίασής του στους δημοσιογράφους του ειδικού Τύπου του αυτοκινήτου.
Μινιμαλιστική σχεδίαση, ισχυρός χαρακτήρας
Κατά την παρουσία μας στη Βαλένθια, είχαμε πολύωρη συζήτηση με τους ανθρώπους της Volvo σχετικά με τις επιλογές της φίρμας όσον αφορά τη σχεδίαση. Σκοπός τους, να δίνουν πάντα μία νέα, μοναδική, για κάθε μοντέλο, όψη, διατηρώντας την ομοιογένεια και τον βασικό χαρακτήρα του σήματος. Και το σήμα της Volvo είναι «βαρύ», ενώ στο XC60 γίνεται ακόμη μεγαλύτερο. Το μοντέλο δείχνει αμέσως ότι είναι το «μικρό αδερφάκι» του XC90. «Αν μπορείτε να πείτε σήμερα ότι θα αναγνωρίζατε ένα Volvo από τα 100 μέτρα, τολμώ να πω ότι το XC60 σηματοδοτεί μια σαφή παρουσία Volvo από τουλάχιστον διπλάσια απόσταση», λέει ο Steve Mattin, που ηγήθηκε της σχεδιαστικής ομάδας του XC60. Η απαράμιλλη στιβαρότητα της σειράς XC, συνθέτει ένα δυνατό αθλητικό αμάξωμα με μεγάλη εδαφική ανοχή και μεγάλες ζάντες. Η ρευστότητα των γραμμών σκιαγραφεί τον σπορ χαρακτήρα ενός κομψού κουπέ. Το XC60 είναι ουσιαστικά 200 χλστ. πιο κοντό από το XC70, σαφώς πιο συμπαγές, με μεγαλύτερο σήμα στη μάσκα και συναρπαστική νέα διαμόρφωση των πίσω φώτων. Το εσωτερικό είναι εστιασμένο στον οδηγό. Οι εξωτερικές ραφές στα μοναδικά ανάγλυφα καθίσματα έχουν ανάγλυφο ένα θέμα ΧC. Στις εξωτερικές πίσω θέσεις μπορούν φυσικά να επιλεγούν τα ίδια ενσωματωμένα βοηθητικά παιδικά καθίσματα 2 βαθμίδων που παρουσιάστηκαν και στα Volvo V70 και XC70 το 2007. Τα καθίσματα διατίθενται σε μια μεγάλη γκάμα από χρώματα και υλικά. Στα συν του XC60 είναι και η πανοραμική οροφή, για φως και ευρυχωρία και το ηχοσύστημα απαράμιλλης ποιότητας και απόδοσης.
Δυναμικοί κινητήρες, κιβώτιο και ανάρτηση
Το νέο XC60 θα διατίθεται αρχικά με τον 6-κύλινδρο turbo κινητήρα T6, που αποδίδει 285 ίππους, και 2 5-κύλινδρους turbo diesel, τον D5 των 185 ίππων και τον 2.4D με 163 ίππους. Το σύστημα 4-κίνησης AWD (All Wheel Drive) με Instant Traction τοποθετείται σε όλα τα μοντέλα σαν στάνταρ. «Χάρη στις συμπαγείς διαστάσεις του (το XC60 είναι 200 χλστ. πιο κοντό από το XC70 και πιο χαμηλό από το XC90), έρχεται σαν συνέχεια στη γκάμα μας των μοντέλων αυτοκινήτων μικρότερης κλίμακας με υψηλή ενεργειακή απόδοση. Εντός του 2009 θα παρουσιαστεί μια μπροσθοκίνητη έκδοση 2.4 λίτρων με πετρελαιοκινητήρα Euro5 και απόδοση 175 ίππους, ενώ θα έχει εκπομπή CΟ2 περί τα 170 γραμμ./χλμ. Προς το τέλος του 2009 θα ακολουθήσει και μία έκδοση στα 2.0 λίτρα για πιο «ευπαθείς» αγορές όπως είναι και η Ελληνική (ακόμη). Το κιβώτιο που φροντίζει για τη μετάδοση της κίνησης είναι το Geartronic των 6 σχέσεων, με δυνατότητα και μηχανικής επιλογής για την αλλαγή ταχυτήτων. Η ρύθμιση της ανάρτησης έχει επιθετικά σπορ χαρακτήρα, χωρίς απώλειες από άποψη άνεσης.
Τεχνολογία αιχμής για την ασφάλεια
Αν αποφασίζαμε να παρουσιάσουμε αναλυτικά όλα τα συστήματα υψηλής τεχνολογίας που αφορούν τον τομέα της ασφάλειας θα χρειαζόμασταν πολύ... μελάνι. Θα αρκεστούμε επιγραμματικά στα συστήματα που εξοπλίζουν το νέο XC60. Το σύστημα δυναμικού ελέγχου ευστάθειας και πρόσφυσης DSTC (Dynamic Stability & Traction Control) της Volvo έχει εξελιχθεί ακόμα περισσότερο στο νέο Volvo XC60. Επίσης, το νέο σύστημα ευστάθειας τρέιλερ TSA (Trailer Stability Assist) εξασφαλίζει βελτιωμένο έλεγχο του αυτοκινήτου όταν ρυμουλκεί τρέιλερ. Το RSC (Roll Stability Control) είναι ένα ενεργητικό σύστημα ενίσχυσης της ευστάθειας που αποτρέπει την ανατροπή (στάνταρ). Το HDC (Hill Descent Control) εξασφαλίζει περισσότερο έλεγχο στην κατηφόρα. Μια εξελιγμένη τεχνολογία της Volvo που επιτρέπει την αργή κατάβαση με 1η ταχύτητα σε απότομη κατηφόρα και διατίθεται ως προαιρετικός εξοπλισμός στο νέο XC60. Επίσης, διατίθεται (προαιρετικά) το ενεργό σασί με Four-C και 3 διαφορετικές ρυθμίσεις. Είναι ένα αυτορυθμιζόμενο σύστημα ανάρτησης που χρησιμοποιεί μια σειρά από αισθητήρες για να παρακολουθεί συνεχώς τη συμπεριφορά του αυτοκινήτου. Τα αμορτισέρ αναπροσαρμόζονται ανάλογα με τις συνθήκες οδήγησης μέσα σε κλάσματα του 1’’. Οι 3 ρυθμίσεις της ανάρτησης (Comfort, Advanced, Sport), επιτρέπουν στον οδηγό να επιλέξει τη συμπεριφορά της ανάρτησης ανάλογα με την κατάσταση του δρόμου, πατώντας ένα κουμπί. Διατίθεται ακόμη υποβοήθηση του τιμονιού σε 3 επίπεδα ανάλογα με την ταχύτητα. Τέλος, σημαντική καινοτομία αποτελεί το σύστημα City Safety, μέρος του βασικού εξοπλισμού του XC60. Πρόκειται για ένα πρωτοποριακό σύστημα που επεμβαίνει στην ενεργητική ασφάλεια του οχήματος και αναλαμβάνει την επιβράδυνση, έως και την ακινητοποίηση του οχήματος, αν πλησιάζουμε σε εμπόδιο (πχ. προπορευόμενο όχημα) χωρίς να φρενάρουμε. Το σύστημα αυτό λειτουργεί με ταχύτητες μέχρι 30 χ.α.ώ. (ειδικό αφιέρωμα στην ενότητα ΑΣΦΑΛΗΣ ΟΔΟΣ).
Οι πρώτες μας εντυπώσεις
Πριν ξεκινήσουμε να ξεδιπλώνουμε την εμπειρία μας από το νέο XC60, το διήμερο που «συμβιώσαμε» στην Ισπανία, θα σταθούμε για λίγο στην εξωτερική του εμφάνιση. Οι κατασκευστές αυτοκινήτων επενδύουν εκατοντάδες εκατομμύρια στη σχεδίαση. Και σύγουρα δεν το κάνουν τυχαία. Ένας καλίγραμμος άνθρωπος με άριστες αναλογίες σώματος, δυνατά χαρακτηριστικά προσώπου και εντυπωσιακό, κομψό ντύσιμο, δεν περνάει απαρατήρητος ανάμεσα στο πλήθος (πολύ περισσότερο αν είναι γυναίκα). Το ίδιο ακριβώς συμβαίνει σε ότι κινείται μαζί με μας ανάμεσά μας. Το αυτοκίνητο, ως μέσο που χρησιμοποιείται από τον άνθρωπο για τις μετακινήσεις του και που τον περιβάλει, δεν μπορεί παρά να είναι η προέκταση του εαυτού του, σε κάθε μορφής ανάγκη κι αν θέλει να καλύψει με αυτό. Όλα αυτά, οι άνθρωποι της Volvo, και πολύ περισότερο οι σχεδιαστές της φίρμας, τα γνωρίζουν καλά. Το αποδυκνύουν κάθε φορά που παρουσιάζουν ένα νέο μοντέλο. Στην περίπτωση του XC60, απλά, διέπρεψαν. Διατήρησαν τη βασική σχεδιαστική φιλοσοφία της μάρκας από τη μια και από την άλλη, ενίσχυσαν τα δυνατά σημεία του αυτοκινήτου που ευθύνονται για τη διαμόρφωση της τελικής του εικόνας. Είχαμε μεγάλη κουβάντα με τον Anders Sachs (Program Chief Designer C&T) κατά τη διάρκεια του δείπνου. Κι αυτός ήταν ο λόγος που ζητήσαμε (και είχαμε) στη διάθεσή μας το νέο XC60 για να φωτογραφήσουμε τα πίσω φώτα σε συνθήκες νυκτός. Ναι, το αυτοκίνητο διατηρεί τον ξεχωριστό του χαρακτήρα, είτε το δεις κάτω από το φως της ημέρας είτε κάτω από το πέπλο της νύχτας. Με μία τόσο εντυπωσιακή και συνάμα ελκυστική σχεδίαση, περιμένεις κάτι ανάλογο και στο εσωτερικό. Τότε διαπιστώνεις ότι η εξωτερική εμφάνιση δεν ήταν ούτε καν το... ορεκτικό. Και το λέμε αυτό γιατί το «κυρίως πιάτο» στο νέο XC60 είναι περισσότερο ό,τι δεν φαίνεται, δηλαδή, η αίσθηση της οδήγησης, με την κορυφαία ασφάλεια και την άνεση που μπορεί να σε κάνει να «γράψεις» εκατοντάδες χιλιόμετρα στο διάστημα της ημέρας, χωρίς το παραμικρό ίχνος σωματικής κόπωσης με υπαίτιο το ίδιο. Η μινιμαλιστική τάση είναι η γνωστή μας κι από τα μοντέλα που προηγήθηκαν (C30, S40/V50, V70/XC70). Η ενίσχυση της προσωπικότητας του XC60 στο εσωτερικό γίνεται μέσα από τις επιλογές της φίρμας σε χρωματικές συνθέσεις, τόσο στο ταμπλό όσο και στο υπόλοιπο σαλόνι του αυτοκινήτου. Και μετά από ένα «μίνι» σεμινάριο για τις λειτουργίες βασικών τεχνολογικών εφαρμογών του μοντέλου, έρχεται η ώρα της αλήθειας. Η οδήγηση. Δεν είχαμε επιλογές εκτός δρόμου όσον αφορά την προγραμματισμένη διαδρομή, αλλά εξαντλήσαμε όσες τις συνθήκες στην άσφαλτο (αυτοκινητόδρομος, επαρχιακό δίκτυο, πόλη). Αυτό όμως που σε κερδίζει στο νέο XC60 είναι η άνεση με την οποία «καταπίνει» τα χιλιόμετρα. Το τιμόνι είναι εξαιρετικό, η ανάρτηση στο ύψος των περιστάσεων και κινητήρες και κιβώτιο ταχυτήτων (6άρι Geartronic, μηχανικό ή αυτόματο) προσφέρουν τις υπηρεσίες τους χωρίς κανένα δισταγμό. Το ίδιο διαπιστώνεις και για τα φρένα, που επιβραδύνουν το βαρύ (εκ των πραγμάτων) όχημα αξιοπρεπώς.
Για αγοραστές με υψηλές τεχνολογικές απαιτήσεις
Το XC60 απευθύνεται σε κοινό με υψηλές απαιτήσεις από άποψη σχεδίασης, ονόματος και υψηλής τεχνολογίας, στα προϊόντα που επιλέγει για τον τρόπο ζωής του. Θα μπορούσε κανείς να πει ότι πρόκειται για ανθρώπους που έχουν μάθει να θεωρούν το microchip ένα φυσικό συμπλήρωμα που δεν μπορεί να λείπει από το... πρωινό τους. Είναι συνηθισμένοι στους εκπληκτικά ταχείς ρυθμούς εξέλιξης του ηλεκτρονικού κόσμου και σε κάθε τους γενέθλια απολαμβάνουν όλο και μεγαλύτερες δυνατότητες σε όλο και μικρότερη σε μέγεθος συσκευασία. Όταν επιλέγουν αυτοκίνητο, υιοθετούν την ίδια προσέγγιση που εφαρμόζουν και για τα άλλα προϊόντα. Θέλουν κάτι που να καλύπτει όλες τους τις ανάγκες σε ένα ελκυστικό και έξυπνο πακέτο. «Θα μπορούσε να πει κανείς ότι αυτό θα είναι μάλλον το επόμενο αυτοκίνητο ενός κατόχου του C30. Είναι σπορ, συναρπαστικό, αλλά πολύ πιο ικανό. Ένα αυτοκίνητο για όλα, γι' αυτόν που ζει μόνος στην πόλη, αλλά και για τη νεαρή οικογένεια με παιδιά που κάνει την εκδρομή της το Σαββατοκύριακο», λέει ο Fredrik Arp. Και προσθέτει: «Στοχεύουμε κυρίως στον τρόπο ζωής παρά στην ηλικία. Με το XC60, διευρύνουμε τη γκάμα των μοντέλων μας για να προσελκύσουμε ακόμα περισσότερους πελάτες με έναν δραστήριο, αστικό τρόπο ζωής. Όπως και το C30, το XC60 έρχεται να παίξει σημαντικό ρόλο στη στρατηγική ανάπτυξης του όγκου των πωλήσεών μας».
Καριέρα εξ ίσου πετυχημένη σε Ευρώπη και Αμερική
Στόχος των πωλήσεων του νέου XC60 είναι να ξεπεράσουν τα 50.000 αυτοκίνητα το χρόνο. Η κατανομή ανάμεσα σε Ευρώπη και Βόρεια Αμερική είναι ασυνήθιστα ομοιόμορφη. Περίπου 40% σε κάθε μια απ’ αυτές τις αγορές. Το υπόλοιπο 20% προορίζεται για τον υπόλοιπο κόσμο. Οι 5 μεγαλύτερες αγορές κατά τον χρόνο αιχμής του 2010 θα είναι οι ΗΠΑ, Γερμανία, Βρετανία, Ρωσία και Κίνα. «Το αυτοκίνητο αυτό έχει μια φυσική απήχηση στη Βόρεια Αμερική. Εδώ, στην Ευρώπη, είναι η σπορ προσωπικότητα σε συνδυασμό με το συμπαγές σχήμα του που θα προσελκύσουν νέους αγοραστές και κυρίως γυναίκες. Το XC60 προσφέρει μια αίσθηση ευρυχωρίας, αν και είναι κατά 20 εκατοστά πιο κοντό από το XC70», μας εξηγεί ο Fredrik Arp, και προσθέτει: «Το γεγονός ότι τόσο η Κίνα όσο και η Ρωσία συγκαταλέγονται ανάμεσα στις 5 μεγαλύτερες αγορές του XC60 αποτελεί απόδειξη ότι αυτές οι αναπτυσσόμενες αγορές αρχίζουν πλέον να είναι αρκετά μεγάλες. Αυτές οι αγορές πρόκειται να ανέβουν ακόμα υψηλότερα σε πωλήσεις στο μέλλον». Το XC60 θα κατασκευάζεται στο εργοστάσιο της Volvo Cars στο Ghent του Βελγίου. Οι πωλήσεις μόλις ξεκίνησαν στην Ευρώπη, ενώ οι πωλήσεις στη Βόρεια Αμερική θα ξεκινήσουν στις αρχές του 2009, ενώ την ίδια χρονική περίοδο αναμένεται και στην Ελλάδα, με τιμές που θα ξεκινούν από 48.900 ευρώ για την έκδοση D5 και από 56.900 και 60.900 ευρώ για την 3.0 Τ6 ΑWD για τα δύο επίπεδα εξοπλισμού που θα προσφέρεται αντίστοιχα. Ένας μικρότερος κινητήρας, από τους καλούς και γνωστούς μας της γκάμας της Volvo, είναι απαραίτητος, παρισσότερο για εκείνους που θα ήθελαν ένα τέτοιο αυτοκίνητο αλλά δεν μπορούν να «αγγίξουν» το (σημερινό) κόστος αγοράς του. 

Μοντέλο
XC60 3.0 T6
XC60 2.4 D5
Μήκος
4,628 μέτρα
4,628 μέτρα
Πλάτος
1,891 μέτρα
1,891 μέτρα
Ύψος
1,713 μέτρα
1,713 μέτρα
Μεταξόνιο
2,774 μέτρα
2,774 μέτρα
Μετατρόχια Ε/Π
1,632/1,586 μ.
1,632/1,586 μ.
Χώρος αποσκευών
495 λίτρα
495 λίτρα
Βάρος
1.825-1.990 κιλά
1.825-1.990 κιλά
Κυβισμός
2.953 κ.εκ.
2.400 κ.εκ.
Διάμετρος x διαδρομή
82 x 93,2 χλστ.
81 x 93,15 χλστ.
Σχέση συμπίεσης
9,3:1
17,3:1
Ισχύς (ίπποι/σ.α.λ.)
285/5.600
185/4.000
Ροπή (Nm/σ.α.λ.)
400/1.500-4.800
400/2.000-2.750
0-100 χ.α.ώ.
7,5’’
9,5’’ (9,9’’)
Τελική ταχύτητα
210 χ.α.ώ.
205 (200) χ.α.ώ.
Φρένα εμπρός (αερ. δίσκοι)
328 χλστ.
328 χλστ.
Φρένα πίσω (αεριζ. δίσκοι)
302 χλστ.
302 χλστ.
Μικτή κατανάλωση
11,9 λ./100 χλμ.
7,5 (8,3) λ./100 χλμ.
Ρεζερβουάρ
70 λίτρα
70 λίτρα
Εκπομπές ρύπων (CO2)
284 γραμμ./χλμ.
199 (219) γραμμ./χλμ.

 



 
Σας Προτείνουμε
Αν ενδιαφέρεστε για Toyota
ΠΑΣΠΑΛΙΑΡΗΣ ΑΕ

Έκθεση - Συνεργείο - Φανοποιείο/Βαφείο - Ανταλλακτικά - Ασφάλειες
Λεωφ. Αθηνών 226-230, 124 61 Χαϊδάρι Αττικής, Τηλ./Fax: +302105323700-3
E-mail: paspal@otenet.gr, website: www.toyota.gr/paspaliaris
Ακολουθήστε μας στο Ubiz. Κατεβάστε δωρεάν την εφαρμογή.
 
Χρήσιμα