IX Auto Logo

Καλώς ήρθατε στο ixauto.gr, το μοναδικό πλήρως ανεξάρτητο και απόλυτα έγκυρο μέσο ενημέρωσης για το αυτοκίνητο.


 
VW Scirocco: Η μεγάλη επιστροφή
Μετά από 16 χρόνια απουσίας, το νέο, πιο δυνατό Scirocco επιστρέφει, τραβώντας από το παρελθόν το ισχυρό του όνομα και εκθέτοντας πλήρως τη σημερινή τεχνολογία της VW, σε όλους τους τομείς.
Του Δημήτρη Σπυράκη
Το Scirocco είναι ένας θρύλος που ξαναγεννιέται. Το 1ης γενιάς μοντέλο έκανε ντεμπούτο στην αγορά το 1974 και μέχρι το 1981, που ήταν στην αγορά, πούλησε 500.000 κομμάτια. Η γκάμα των κινητήρων του ήταν 50-110 ίππους. Το 2ης γενιάς μοντέλο (1981-1992) δεν είχε την ίδια επιτυχία, παρά το γεγονός ότι διέθετε ακόμη πιο ισχυρούς κινητήρες (από 1.3 λίτρα με 60 ίππους, μέχρι τον 1.8 16V των 139 ίππων). Όμως τα 291.000 κομμάτια δεν ήταν ευκαταφρόνητος αριθμός για τα δεδομένα της εποχής του. Με αφορμή την επίσημη παρουσίαση του μοντέλου και στη χώρα μας, είχαμε την ευκαιρία για μια πρώτη γεύση από το νέο Scirocco, που είναι το πρώτο sport μοντέλο παγκοσμίως που χρησιμοποιεί αποκλειστικά κινητήρες turbo με άμεσο ψεκασμό.
Αποκλειστική σχεδίαση
Το νέο Scirocco ανοίγει νέους δρόμους στη σχεδίαση. Συνδυάζει σπορ σχεδιασμό χωρίς συμβιβασμούς. Απ’ όποια πλευρά κι αν το κοιτάξεις, το αυτοκίνητο έχει τον δικό του χαρακτήρα και ελάχιστα μοιάζει με τα υπόλοιπα μοντέλα της VW. Μοναδική εξαίρεση, το εμπρός σφηνοειδές σχήμα που παραπέμπει λίγο στο επίσης «σπορτίβικο» Passat CC. Χαμηλό και φαρδύ, το νέο Scirocco δείχνει αθλητικό χαρακτήρα, με όψη που «σκύβει» πάνω στο δρόμο. Οι έντονες πλευρικές γραμμές και τα τονισμένα φτερά δίνουν αυτή την αίσθηση και προφίλ. Η μεγάλη, τύπου wagon οροφή, το ιδιαίτερα επιθετικό εμπρός τμήμα με το «νευρωμένο» καπό, τη μαύρη στενή μάσκα ανάμεσα στους επίσης στενούς προβολείς και το μεγάλο αεραγωγό στο κάτω μέρος, προσδίδουν στο Scirocco μια επιβλητική όψη. Το Scirocco διαθέτει στο βασικό εξοπλισμό 17άρες ζάντες ελαφρού κράματος αλουμινίου. Η 18άρα ζάντα (προαιρετική) έχει πάρει το όνομά της από την γνωστή πίστα αγώνων αυτοκινήτων της Βραζιλίας, Interlagos. H σχεδίασή της είναι εμπνευσμένη από το σχήμα του στροβίλου, αναδεικνύοντας το χαρακτηριστικό στοιχείο όλων των διαθέσιμων κινητήρων του. To νέο Scirocco χαρακτηρίζεται από διαστάσεις ενός καθαρόαιμου σπορ αυτοκινήτου. Σε μήκος βρίσκεται στο ίδιο επίπεδο με το Golf και το πλάτος του, είναι σχεδόν ίδιο με το Passat. Τα χαρακτηριστικά που το κάνουν να ξεχωρίζει είναι η μήκους 1,8 μέτρων οροφή, το συνολικά χαμηλό ύψος του αμαξώματος και τα ιδιαίτερα φαρδιά μετατρόχια, επιπέδου Passat, τα οποία μαρτυρούν τις δυνατότητες του νέου Scirocco στο δρόμο και ιδιαίτερα στις στροφές. Το εσωτερικό του Scirocco εκπέμπει ένα σαφές μήνυμα. Το ίδιο που ορίζει και η εξωτερική του όψη. Δηλαδή, σπορ χαρακτήρα. Όλες οι λειτουργίες και τα στοιχεία του εξοπλισμού έχουν έντονο αυτό το στοιχείο, με ξεχωριστό ρόλο εδώ για το τιμόνι.
Κινητήρες και κιβώτια υψηλής τεχνολογίας
Η τεχνολογία TSI έδωσε «φτερά» στη VW και τη βοήθησε να διευρύνει σημαντικά τη γκάμα των μοντέλων της. Οι κινητήρες αυτοί χαρακτηρίζονται από υψηλές επιδόσεις και χαμηλή κατανάλωση καυσίμου. Το νέο Scirocco διαθέτει 3 βενζινοκινητήρες TSI άμεσου ψεκασμού στα 1.4 λίτρα με 122 και 160 ίππους και στα 2.0 λίτρα με 200 ίππους. Το Scirocco στο βασικό εξοπλισμό διατίθεται με μηχανικό 6άρι κιβώτιο υψηλής ακρίβειας με κοντές διαδρομές, ιδανικό για σπορ οδήγηση. Προαιρετικά, διατίθεται και με 6άρι κιβώτιο άμεσης αλλαγής ταχυτήτων DSG ή με το επίσης προαιρετικό αντίστοιχο 7άρι (μόνο στον κινητήρα 1.4 TSI 160 ίππων). Το 7τάχυτο κιβώτιο άμεσης αλλαγής ταχυτήτων DSG είναι το πρώτο παγκοσμίως 7άρι κιβώτιο ξηρού τύπου με διπλό συμπλέκτη για εγκάρσια τοποθετημένο σύστημα μετάδοσης. Σε σύγκριση με το κιβώτιο DSG 6 ταχυτήτων, βελτιώνει την αποδοτικότητα ακόμα περισσότερο και συμβάλλει στη μείωση της κατανάλωσης και των εκπομπών ρύπων.
Ηλεκτρονικά ρυθμιζόμενες αναρτήσεις
Ένα από τα πιο εντυπωσιακά τεχνολογικά χαρακτηριστικά του νέου Scirocco είναι το πρόσφατα αναπτυγμένο σύστημα ηλεκτρονικά ρυθμιζόμενων αναρτήσεων Dynamic Chassis Control. Το προαιρετικό σύστημα, προσαρμοσμένο στη σπορ ανάρτηση του Scirocco (βασικός εξοπλισμός), βελτιώνει ακόμη πιο πολύ τα χαρακτηριστικά της. Αυτό επιτυγχάνεται μέσω της συνεχούς ηλεκτρονικής προσαρμογής των αναρτήσεων (1.000 φορές/1’’) και της υποβοήθησης του ηλεκτρομηχανικού υδραυλικού τιμονιού, ανάλογα με το οδόστρωμα και το στιλ οδήγησης, είτε το σύστημα έχει ρυθμιστεί στο πρόγραμμα «Sport», είτε στο «Comfort», είτε στο «Normal». Ο οδηγός επιλέγει όποιο από τα 3 προγράμματα επιθυμεί χρησιμοποιώντας το διακόπτη που βρίσκεται δεξιά του μοχλού ταχυτήτων. Στο πρόγραμμα «Sport», οι αναρτήσεις είναι αισθητά πιο σκληρές και η υποβοήθηση του τιμονιού είναι μειωμένη, ενώ ταυτόχρονα υπάρχει μεγαλύτερη αμεσότητα στους χειρισμούς. Το πρόγραμμα αυτό επιτρέπει στο Scirocco να προβάλει καλύτερα τον σπορ χαρακτήρα του. Το πρόγραμμα «Comfort» παρέχει επιπλέον άνεση, ιδιαίτερα όταν το αυτοκίνητο κινείται σε άσχημους δρόμους και σε χαμηλές ταχύτητες. Η σπορ ανάρτηση φυσικά αποτελεί μέρος του βασικού εξοπλισμού του Scirocco. Το χαμηλό αμάξωμα (-15 χλστ. από την ανάρτηση σε σχέση με το Golf και -90 περίπου χλστ. στο σύνολο), θέτει αυτόματα τον οδηγό σε χαμηλότερη θέση οδήγησης (επίσης -15 χλστ. σε σχέση με το κάθισμα του Golf) και το χαμηλό κέντρο βάρους του οχήματος κάνει πιο άμεση την οδηγική αίσθηση. Το ηλεκτρομηχανικό τιμόνι με την αυτόματη επαναφορά στην κεντρική θέση, βοηθά τον οδηγό να επανέλθει στην ευθεία κατεύθυνση μετά από μια απότομη στροφή. Στην περίπτωση ισχυρών πλευρικών ανέμων ή δρόμων με κλίση, το τιμόνι αναγνωρίζει τις συνθήκες και αντιδρά ανάλογα. Έτσι, ο οδηγός μπορεί να κρατήσει το όχημα στην πορεία του με πολύ μικρή προσπάθεια.
Τεχνολογία αιχμής για άνεση και ασφάλεια
Οι προαιρετικοί προβολείς Βi-xenon φωτίζουν διπλά και συνδυάζονται με στατικά φώτα στροφών και αυτόνομα ενσωματωμένα φώτα ημέρας προσφέροντας επιπλέον ασφάλεια. Ειδικοί έχουν διαπιστώσει ότι 50% των ατυχημάτων σε διασταυρώσεις οφείλονται στο ότι τα οχήματα δεν είναι ορατά εγκαίρως. Το νέας γενιάς σύστημα Ηλεκτρονικής Ευστάθειας ESP, διαθέτει μια νέα λειτουργία υποβοήθησης οδηγού, το Driver Steering Recommendation. Κατά τα πρώτα στάδια αναγνώρισης της υπερστροφής ή υποστροφής, το ESP επεμβαίνει διακριτικά στο σύστημα διεύθυνσης, κάνοντας τις απαραίτητες διορθώσεις (ανάποδο τιμόνι) και στη συνέχεια, εφόσον απαιτηθεί, επεμβαίνει και στα φρένα. Η συγκεκριμένη λειτουργία δεν γίνεται εύκολα αντιληπτή από ένα μέσο οδηγό ενώ στους πιο έμπειρους δεν στερεί την οδηγική απόλαυση, καθώς σε πρώτη φάση δεν επεμβαίνει αμέσως στο σύστημα πέδησης. Το Adaptive Cruise Control με Front assist αποτελεί ένα προηγμένο Cruise Control (σταθεροποιητή ταχύτητας) το οποίο ανιχνεύει τις συνθήκες κυκλοφορίας εμπρός και ανάλογα με τις ρυθμίσεις του οδηγού, διατηρεί πάντα την επιθυμητή απόσταση από τα προπορευόμενα οχήματα επιβραδύνοντας, επιταχύνοντας ή ακόμα ακινητοποιώντας πλήρως το αυτοκίνητο όταν χρειαστεί. Δεν χρησιμοποιεί radar όπως στο Passat CC, αλλά τεχνολογία laser. Η ηλεκτρικά ανακλινόμενη πανοραμική ηλιοροφή δίνει στο εσωτερικό του Scirocco την αίσθηση άπλετου χώρου χάρη στο μεγάλο άνοιγμά της. Η πανοραμική ηλιοροφή καλύπτει όλη την μπροστινή περιοχή, από τις κολόνες Α έως τις κολόνες Β και είναι μέρος του προαιρετικού εξοπλισμού, με επιπλέον κόστος στα 950 ευρώ.
Ολοκληρωμένα συστήματα ψυχαγωγίας
Τα συστήματα ψυχαγωγίας στο Scirocco συνδυάζουν την τελευταία τεχνολογία πολυμέσων ψυχαγωγίας με καινοτόμο τεχνολογία πλοήγησης. Ο χειρισμός τους γίνεται μέσω μιας έγχρωμης οθόνης αφής 6,5 ιντσών. Το DVD player μπορεί να αναπαράγει CD, συμπεριλαμβανομένων αρχείων mp3 και wma, αλλά και DVD, και εμφανίζει ταινίες και εικόνες σε εξέχουσα ποιότητα. Μοναδικό πλεονέκτημα, ο σκληρός δίσκος 30GB για μουσική και δεδομένα πλοήγησης. Η ανταλλαγή δεδομένων γίνεται μέσω του συστήματος και της κάρτας μνήμης SD. Το MEDIA-IN είναι μια υποδοχή για τη σύνδεση συσκευών USB ήχου και αποθήκευσης δεδομένων, καθώς και Apple iPods (4ης και άνω γενιάς), στα συστήματα ψυχαγωγίας και επιτρέπει την αναπαραγωγή αρχείων ήχου απευθείας από mp3 players, USB sticks και iPod. Τα δεδομένα ήχου αποκωδικοποιούνται και αναπαράγονται μέσω του ηχοσυστήματος του Scirocco. Είναι συμβατή με αρχεία aac, mp3, Ogg Vorbis, wma και μη συμπιεσμένα wav.
Στην πράξη
Καλά όλα τα παραπάνω, όμως, είμαστε σίγουροι ότι θα θέλατε να διαβάσετε και την ουσία του... πράγματος. Η διαδρομή μας περιελάμβανε οδήγηση στην πόλη, αυτοκινητόδρομο και επαρχιακό οδικό δίκτυο, δηλαδή κάθε μορφής δρόμου που το νέο Scirocco θα κλιθεί να ξεδιπλώσει τον σπορ χαρακτήρα του. Με κατεύθυνση και τελικό προορισμό την Κάψια της Αρκαδίας, οδηγήσαμε το 2.0 TSI DSG (6άρι). Γραμμική επιτάχυνση και ακριβές τιμόνι, όντως σταθερό «κόντρα» στους πλευρικούς ανέμους (ξέρετε, στο γνωστό σημείο, Μέγαρα/Πάχη), με απόθεμα ροπής σχεδόν σε όλο το φάσμα στροφών του κινητήρα. Η Sport ρύθμιση στην ανάρτηση, τουλάχιστο στο σημείο που την ενεργοποιήσαμε, δεν μας έδωσε ιδιαίτερα διαφορετική συμπεριφορά. Ο λόγος, «δούλευε» από μόνη της, καθώς είχαμε ήδη υψηλούς ρυθμούς από πριν. Τα φρένα είναι στο ύψος των περιστάσεων. Στο κομμάτι της επιστροφής, βρεθήκαμε πίσω από το τιμόνι της μικρότερης έκδοσης, 1.4 TSI των 160 ίππων με το 6άρι μηχανικό κιβώτιο. Χωρίς σημαντικές διαφορές με το κορυφαίο της σειράς δίλιτρο, όσον αφορά την οδική του συμπεριφορά, αυτή η έκδοση αρέσκεται στις μεσαίες στροφές, κρατώντας αρκετά υψηλές μέσες ταχύτητες (και λόγω ανάρτησης), ιδανική για κάλυψη μεγάλων αποστάσεων σε μικρότερους χρόνους. Αν και είναι δύσκολο να βρεις ψεγάδι στο νέο Scirocco, τα στενά πίσω παράθυρα αδικούν την γενικά καλή ορατότητα. Επίσης, θα θέλαμε το ταμπλό του μοντέλου να παραπέμπει περισσότερο σ’ αυτό του νέου Golf, όπου θα μεγιστοποιούσε τον έντονο σπορ και καλαίσθητο σχεδιασμό του. Είναι βέβαιο ότι θα κάνει τους ήδη πελάτες της φίρμας των Golf GT/GTi να μετανιώσουν γιατί... βιάστηκαν. Οι περισσότεροι που μας κοίταζαν έντονα και μας ρωτούσαν για το μοντέλο στο δρόμο ήταν οι κάτοχοι των παραπάνω εκδόσεων του Golf. Εντάξει, υπάρχει και η... ανταλλαγή, αν το θέλετε τόσο πολύ.
Οι τιμές και οι προβλέψεις (πωλήσεων)
Το νέο Scirocco θα ξεκινάει από 21.800 ευρώ, στο 1.4 TSI με 122 ίππους, το οποίο όμως θα είναι διαθέσιμο στην Ελληνική αγορά από τον Δεκέμβριο του 2008. Το 1.4 TSI των 160 ίππων θα διατίθεται από 23.550 ευρώ και η αντίστοιχη έκδοση με το 7άρι κιβώτιο DSG από 24.950 ευρώ (διαθέσιμη από αρχές του 2009). Το 2.0 TSI με τους 200 ίππους ξεκινάει από 30.700 ευρώ και το αντίστοιχο με το 6άρι κιβώτιο DSG 2.000 ευρώ επιπλέον. Σύμφωνα με τους ανθρώπους της «Ελληνικής» VW, οι προβλέψεις για το 2009 είναι 2.000 αυτοκίνητα Scirocco, ενώ παραδέχθηκαν ότι το νέο αυτό μοντέλο θα «κλέψει» αγοραστές από τις σπορ εκδόσεις Golf GT/GTi.
 
μοντέλο
1.4 TSI 122 ίππων
1.4 TSI 160 ίππων
2.0 TSI 200 ίππων
Μήκος
4,256 μέτρα
4,256 μέτρα
4,256 μέτρα
Πλάτος
1,81 μέτρα
1,81 μέτρα
1,81 μέτρα
Ύψος
1,404 μέτρα
1,404 μέτρα
1,404 μέτρα
Μεταξόνιο
2,578 μέτρα
2,578 μέτρα
2,578 μέτρα
Μετατρόχια Ε/Π
1,554/1,56 μέτρα
1,554/1,56 μέτρα
1,554/1,56 μέτρα
Χώρος αποσκευών
292-755 λίτρα
292-755 λίτρα
292-755 λίτρα
Βάρος
1.270 κιλά
1.270 κιλά
1.300 κιλά
Κυβισμός
1.390 κ.εκ.
1.390 κ.εκ.
1.984 κ.εκ.
Διάμετρος x διαδρομή
76,5 x 75,6 χλστ.
76,5 x 75,6 χλστ.
82,5 x 92,8 χλστ.
Σχέση συμπίεσης
10,1:1
9,7:1
9,8:1
Ισχύς (ίπποι/σ.α.λ.)
122/5.000
160/5.800
200/5.100-6.000
Ροπή (Nm/σ.α.λ.)
200/1.500
240/1.750
280/1.700-5.000
0-100 χ.α.ώ.
9,7’’
8’’
7,2’’
Τελική ταχύτητα
200 χ.α.ώ.
218 χ.α.ώ.
235 χ.α.ώ.
Κατανάλωση εκτός πόλης
---
6λ./100 χλμ.
6,6 λ./100 χλμ.
Μικτή κατανάλωση
6,1 λ./100 χλμ.
6,6 λ./100 χλμ.
7,6 λ./100 χλμ.
Κατανάλωση στην πόλη
---
9,6 λ./100 χλμ.
11,6 λ./100 χλμ.
Ρεζερβουάρ
55 λίτρα
55 λίτρα
55 λίτρα
Εκπομπές ρύπων (CO2)
145 γραμμ./χλμ.
154 γραμμ./χλμ.
179 γραμμ./χλμ.
 



 
Σας Προτείνουμε
Αν ενδιαφέρεστε για Mercedes
ΝΙΚΟΣ ΚΟΝΤΟΓΙΑΝΝΗΣ - ΠΕΤΡΟΣ & ΑΝΑΣΤΑΣΙΟΣ ΠΑΠΟΥΛΗΣ ΟΕ

Συνεργείο - Ανταλλακτικά/Αξεσουάρ
25ης Μαρτίου 14, 173 41 Αγ. Δημήτριος Αττικής
Τηλ. & Fax: +302109715789, E-mail: merc.service.kp@hotmail.com
 
Χρήσιμα