IX Auto Logo

Καλώς ήρθατε στο ixauto.gr, το μοναδικό πλήρως ανεξάρτητο και απόλυτα έγκυρο μέσο ενημέρωσης για το αυτοκίνητο.


 
Renault Megane: Βελτιωμένο παντού με νέα σιλουέτα
Το νέο Megane σηματοδοτεί την πλήρη ανανέωση της γκάμας Renault, στην κατηγορία μικρομεσαίων αυτοκινήτων, εκεί που το απερχόμενο μοντέλο είχε «διχάσει» με το τολμηρής σχεδίασης αμάξωμά του.
Αποστολή στην Ισπανία
Με την έκδοση Hatchback που ξεκίνησε να πωλείται στις 13 Νοεμβρίου 2008 και την αντίστοιχη έκδοση Coupé που θα ακολουθήσει από τον Ιανουάριο του 2009, η νέα σειρά Mégane προσφέρει αξιόλογη οδική συμπεριφορά, μοναδική άνεση, εξαιρετικά πρακτικό εσωτερικό, καθώς και πληθώρα εξοπλισμού και χαρακτηριστικών υψηλής τεχνολογίας. Η Ελληνική αποστολή του ειδικού Τύπου του αυτοκινήτου ταξιδέψαμε μέχρι την Ισπανία, «πατρίδα» του νέου Megane, 27-28 Νοεμβρίου 2008 για τις πρώτες εντυπώσεις από ένα μοντέλο που σε προκαλεί να το κοιτάζεις συνέχεια.
Με προσεγμένη σιλουέτα
Ε, ήταν αναγκαία η ριζική αναβάθμιση στη σχεδίαση του μοντέλου. Το μέχρι σήμερα Megane είχε «διχάσει» το αγοραστικό κοινό, πολύ περισσότερο οι εκδόσεις Hatchback και Coupe, ορμώμενο από το πίσω μέρος του μοντέλου. Ο σχεδιασμός του νέου Mégane, είναι αποτέλεσμα της επιθυμίας των ανθρώπων της Renault, να κατασκευάσουν ένα αυτοκίνητο που να μαγνητίζει από την πρώτη ματιά, παραπέμποντας συγχρόνως και στον κόσμο των σπορ. Η έκδοση hatchback ξεχωρίζει για την κομψότητα, ενώ το νέο Coupe για την απόλαυση της ασφαλούς οδήγησης και των επιδόσεων.
Ποιότητα, άνεση και ευχρηστία
 Τα νέα Mégane Hatch και Coupé είναι εξαιρετικά στιβαρά, με έμφαση στην συναρμογή, στο φινίρισμα, αλλά και στην ποιότητα των υλικών τους. Τα δύο νέα μοντέλα εκμεταλλεύονται επίσης και τα τεράστια βήματα προόδου που έχουν σημειωθεί στην γκάμα της Renault, σε ότι αφορά την αξιοπιστία και την αντοχή. Τα νέα Mégane Hatch και Coupé διαθέτουν νέα και πιο εύκολα στην ανάγνωση αναλογικά ή ψηφιακά όργανα και οθόνες πληροφοριών. Ο μακρύς κατάλογος του εξοπλισμού, συνεχίζεται με συστήματα που συναντά κανείς μόνο σε μοντέλα μεγαλύτερων κατηγοριών. Εύκολο ξεκλείδωμα και εκκίνηση χωρίς τη χρήση κλειδιών, αυτόματο κλείδωμα μόλις ο οδηγός απομακρυνθεί από το αυτοκίνητο, σύστημα δορυφορικής πλοήγησης με Bluetooth με DVD της Carminat και για πρώτη φορά, ένα ειδικά μελετημένο ηχοσύστημα Bluetooth.
Επιδόσεις, οικονομία και περιβαλλοντική προστασία
Κορυφαίες είναι και οι επιδόσεις των νέων Megane, σε απόλυτη αρμονία με την εξωτερική τους εμφάνιση. Ακολουθώντας το δρόμο που χάραξε το νέο Laguna, το νέο Mégane Hatch είναι κατά μέσο όρο 8 κιλά ελαφρύτερο από το μοντέλο που αντικαθιστά, παρά το γεγονός ότι είναι μεγαλύτερο. Στη σημερινή εποχή που όλοι στρέφονται σε μεθόδους και λύσεις με στόχο τη μείωση των εκπομπών του CO2 αλλά και τις διαρκώς αυξανόμενες τιμές των καυσίμων, η γκάμα των νέων Mégane διαθέτει μεγάλη ποικιλία ανανεωμένων κινητήρων βενζίνης και diesel, που συνδυάζουν με τον καλύτερο τρόπο τις επιδόσεις με την προστασία του περιβάλλοντος. Τους κινητήρες dCi 85, και dCi 105, ήδη γνωστούς για τις επιδόσεις και ευχαρίστηση που προσφέρουν, έρχονται να συμπληρώσουν τώρα και οι dCi 90 DPF και dCi 110 DPF, με 118 και 120 γραμμ./χλμ. CO2 αντίστοιχα. Στην γκάμα κινητήρων περιλαμβάνεται και ο νέος dCi 130 DPF (135 γραμμ. CO2/χλμ.), και πολύ σύντομα οι νέοι δυνατοί, dCi 150 και dCi 160. Ανάλογα και με την αγορά, τα νέα Mégane Hatch και Coupé, μπορούν να παραγγελθούν με κινητήρες βενζίνης όπως οι γνώριμοι 1.6 16V και 2.0 16V, γνωστοί για την ελαστικότητά τους, και οι καινούργιοι TCe 130 και TCe 180, τεχνολογίας Turbo Control efficiency. Οι συγκεκριμένοι υπερτροφοδοτούμενοι κινητήρες, αποτελούν το καλύτερο δείγμα της φιλοσοφίας και της τεχνογνωσίας της Renault και αποδεικνύονται ιδιαίτερα οικονομικοί, με απόλυτα ανταγωνιστικά κόστη χρήσης και συντήρησης, ενώ ανταποκρίνονται από πολύ χαμηλό αριθμό στροφών και αποδίδουν την ιπποδύναμή τους προοδευτικά σε ολόκληρη την κλίμακα των στροφών τους. Τα νέα Mégane, είναι απόλυτα εναρμονισμένα με τους στόχους της εταιρίας σε ότι αφορά την προστασία του περιβάλλοντος. Εξαρτήματα της κατασκευής τους σε ποσοστό 95% του συνολικού τους βάρους, μπορούν να ανακυκλωθούν μετά το τέλος της ζωής του κάθε προϊόντος, ενώ σχεδόν το 12% των πλαστικών τους μερών προέρχονται από ανακύκλωση, αναλογία που αντιστοιχεί σε περίπου 22 κιλά ανά αυτοκίνητο.
Παραδοσιακά πρωτοπόρος στην ασφάλεια
Η Renault εκμεταλλευόμενη την τεράστια τεχνογνωσία που διαθέτει, καθώς και τα αποτελέσματα των πρόσφατων εργαστηριακών μετρήσεων που πραγματοποίησε, ανάπτυξε μία πληθώρα συστημάτων ασφάλειας τα οποία βασίζονται σε δεδομένα από πραγματικές οδηγικές καταστάσεις. Τα νέα Mégane Hatch και Coupé εκμεταλλεύονται την τεράστια εμπειρία και τεχνογνωσία της Renault τόσο στον τομέα της ενεργητικής όσο και της παθητικής ασφάλειας, και είναι σχεδιασμένα ώστε να επιτυγχάνουν κορυφαίες και στους δύο παραπάνω τομείς, επιδόσεις. Σε ότι αφορά την ενεργητική ασφάλεια, τα νέα Mégane, όπως και η υπόλοιπη γκάμα των μοντέλων της Renault, περιλαμβάνουν ένα μακρύ κατάλογο εξοπλισμού που σκοπός του είναι η πρόληψη των επικίνδυνων καταστάσεων. Στον εξοπλισμό αυτό περιλαμβάνεται η φωτεινή ένδειξη για υπενθύμιση ζωνών ασφαλείας και για τις 5 θέσεις, η προειδοποίηση για χαμηλή πίεση των ελαστικών, τα φώτα τεχνολογίας bi-Xenon με κατευθυνόμενη δέσμη για τις στροφές που βοηθά την οδήγηση την νύχτα και βελτιώνει σημαντικά την πλευρική ορατότητα, οι αισθητήρες φώτων και βροχής, καθώς και το cruise control με περιοριστή ταχύτητας. Για να μπορεί ο οδηγός να αντιδρά γρηγορότερα σε έκτακτες καταστάσεις, τα νέα Mégane διαθέτουν επίσης στο βασικό τους εξοπλισμό και ABS, EBD (ηλεκτρονικό κατανεμητή δύναμης πέδησης), καθώς και EBA (σύστημα υποβοήθησης φρεναρίσματος πανικού). Ανάλογα με την έκδοση, το αυτοκίνητο εφοδιάζεται και με ESC (Electronic Stability Control) και CSV (έλεγχος της υποστροφής). Στον τομέα της παθητικής ασφάλειας, το εμπρός μέρος του αμαξώματος είναι κατασκευασμένο έτσι ώστε να παραμορφώνεται με συγκεκριμένο τρόπο σε περίπτωση σύγκρουσης και να απορροφά την κινητική ενέργεια, προστατεύοντας έτσι το ζωτικό χώρο των επιβατών. Τα υλικά που χρησιμοποιήθηκαν, μεταξύ αυτών και χάλυβας υψηλών, και υπερύψηλων ορίων ελαστικότητας, επιλέχθηκαν ώστε να απορροφούν και να διαχέουν όσο το δυνατόν μεγαλύτερο ποσοστό κινητικής ενέργειας. Το αμάξωμα ελεγχόμενης παραμόρφωσης διασφαλίζει ότι τα σώματα των επιβατών θα υποστούν τις μικρότερες δυνατές δυνάμεις επιβράδυνσης, πράγμα που σε συνδυασμό με τα συστήματα συγκράτησης και προστασίας 3ης γενιάς της Renault (SRP3), εξασφαλίζει στους επιβάτες του νέου Mégane, κορυφαίο επίπεδο προστασίας. Το σύστημα συγκράτησης και προστασίας της Renault, είναι το μοναδικό στην κατηγορία που λαμβάνει υπόψη τη δύναμη της σύγκρουσης αλλά και το σωματότυπο των επιβατών. Περιλαμβάνει διπλούς προεντατήρες (οι οποίοι περιορίζουν την μετακίνηση του σώματος προς τα εμπρός, σφίγγοντας τις ζώνες στην περιοχή του θώρακα και της μέσης), περιοριστή φορτίου (ο οποίος μειώνει την πίεση της ζώνης στο θώρακα) και αερόσακους 2 σταδίων (που προσαρμόζουν τον όγκο ανοίγματος, ανάλογα με τη σφοδρότητα της σύγκρουσης). Ο μηχανισμός συγκράτησης των ζωνών ασφαλείας, αποτρέπει επίσης και το φαινόμενο του «submarining», το φαινόμενο δηλαδή που το σώμα γλιστράει στο κάθισμα και περνάει κάτω από τον οριζόντιο ιμάντα της ζώνης, και μπορεί να οδηγήσει σε σοβαρούς τραυματισμούς στην κοιλιά. Στην περίπτωση του νέου Mégane Coupé, το φαινόμενο αποτρέπεται με τη χρήση ενός αερόσακου που βρίσκεται τοποθετημένος στη βάση του εμπρός καθίσματος και λειτουργεί σε συνεργασία με τη ζώνη ασφαλείας και τον περιοριστή φορτίου. Ευκολότερα δένονται πλέον και οι ζώνες, λόγω της ψηλότερης τοποθέτησης των σημείων που κουμπώνουν. Οι πλευρικές συγκρούσεις είναι συνήθως αιτία θανάσιμων τραυματισμών, γιατί παραδοσιακά οι πλευρές ενός αυτοκινήτου προσφέρουν λιγότερη προστασία στους επιβάτες. Και σε αυτό το σημείο όμως έχει γίνει ειδική μελέτη, και το νέο Mégane είναι εφοδιασμένο με τους ίδιους αερόσακους 2 σταδίων και τους αισθητήρες πλευρικής σύγκρουσης που πρωτοπαρουσιάστηκαν στο Laguna III. Εδώ ο αερόσακος προσαρμόζει τον όγκο ανοίγματος ανάλογα με τις δυνάμεις που εξασκούνται στο σώμα τη στιγμή της σύγκρουσης, φροντίζοντας ώστε η πίεση στην λεκάνη του επιβάτη να είναι τριπλάσια από εκείνη στο θώρακα. Στο μεταξύ οι ράβδοι στήριξης των προσκέφαλων νέας γενιάς, γλιστρούν μέσα στα προσκέφαλα και όχι στο πάνω μέρος της πλάτης του καθίσματος αποτρέποντας έτσι τον τραυματισμό του αυχένα και της σπονδυλικής στήλης, σε περιπτώσεις σύγκρουσης από πίσω. Από τη στιγμή που οι ράβδοι στήριξης δεν αποτελούν άκαμπτο τμήμα του καθίσματος, η πλάτη του επιβάτη μπορεί να βυθιστεί στο κάθισμα, μέχρι να ακουμπήσει το κεφάλι του στο προσκέφαλο, ελαχιστοποιώντας έτσι την κίνηση του αυχένα και του κεφαλιού. Αυξημένο είναι και το επίπεδο προστασίας που παρέχουν τα νέα Mégane, στην περίπτωση σύγκρουσης με πεζό, γεγονός που εξασφαλίζεται από τον ειδικό σχεδιασμό του εμπρός μέρους. Η ακαμψία και το πάχος του προφυλακτήρα έχουν τροποποιηθεί ώστε να προστατεύουν τις κνήμες και τα γόνατα των πεζών. Ιδιαίτερη μελέτη έχει γίνει και στον τομέα της απορροφητικότητας της ενέργειας τόσο στο καπό όσο και στα επιμέρους στοιχεία στο εμπρός μέρος, φτερά, μηχανισμός ανοίγματος, νεύρα κλπ.
Με Ισπανικό «διαβατήριο»
Οι υπερσύγχρονες εγκαταστάσεις του εργοστασίου της Palencia, που απασχολεί συνολικά 2.720 άτομα και έχει δυνατότητα παραγωγής σχεδόν 310.000 οχημάτων ετησίως σε 3 βάρδιες, από μία γραμμή παραγωγής, επιλέχθηκαν για την παραγωγή του νέου Megane. Ανακαινισμένο, κυρίως στη φανοποιία και τη βαφή και με 30% από τα υπάρχοντα ειδικά εργαλεία ακριβείας, να χρησιμοποιούνται και στα νέα μοντέλα, η συνολική επένδυση για τα νέα Megane δεν ξεπέρασε τα 190.000.000 ευρώ. Το μεγαλύτερο ποσοστό των χρημάτων που επενδύθηκαν στην παραγωγική διαδικασία, δαπανήθηκε σε τομείς όπως είναι η απτή ποιότητα καθώς και η αξιοπιστία των οχημάτων. Η συγκόλληση με τη βοήθεια λέιζερ, βοήθησε στην εξοικονόμηση ζωτικού χώρου και στην τέλεια συναρμογή. Ο αυξημένος αριθμός των σημείων συγκόλλησης (160 περισσότερα από το Mégane II) συνετέλεσε επίσης και στην αισθητά βελτιωμένη ποιότητα της συνολικής κατασκευής. Χάρη στην επένδυση που πραγματοποιήθηκε, το εργοστάσιο της Palencia θα εξακολουθήσει να κατασκευάζει 3 εκδόσεις της γκάμας του Mégane II (Hatch, Coupé, Estate), ενώ παράλληλα έχει εξασφαλίσει, από την πρώτη στιγμή, το υψηλό επίπεδο ποιότητας για τα νέα Mégane Hatch και Coupé.
Τρίβουν τα χέρια τους
Κάπως έτσι ετοιμάζονται οι άνθρωποι της Γαλλικής φίρμας να βάλουν το νέο Megane στην αγορά. Έχοντας μελετήσει και κατασκευάσει σωστά αυτό το μοντέλο, περιμένουν αποκλειστικά και μόνο «δάφνες» από τα αποτελέσματα των πωλήσεων, έτσι όπως τα έχουν προβλέψει. Και το νέο Megane, δείχνει πως έχει όλα τα φόντα για την εμπορική επιτυχία, που θα τονώσει κυριολεκτικά τη Renault. Βέβαια, πέφτει πάνω σε μία περίοδο οικονομικών δυσχερειών, όμως, θεωρούμε ότι η κατάσταση αυτή δεν θα έχει τόσο μεγάλη διάρκεια, έτσι ώστε να «σκεπάσει» τις δυνατότητες του νέου αυτού μοντέλου σε εμπορικό επίπεδο.
 
Μοντέλο
1.6 16V
2.0 TCE
dci 90 DPF
dci 110 DPF
dci 130 DPF
Μήκος
4,295 μέτρα
4,295 μέτρα
4,295 μέτρα
4,295 μέτρα
4,295 μέτρα
Πλάτος
1,808 μέτρα
1,808 μέτρα
1,808 μέτρα
1,808 μέτρα
1,808 μέτρα
Ύψος
1,423-1,471 μ.
1,423-1,471 μ.
1,423-1,471 μ.
1,423-1,471 μ.
1,423-1,471 μ.
Μεταξόνιο
2,64 μέτρα
2,64 μέτρα
2,64 μέτρα
2,64 μέτρα
2,64 μέτρα
Μετατρόχια Ε/Π
1,546/1,547 μ.
1,546/1,547 μ.
1,546/1,547 μ.
1,546/1,547 μ.
1,546/1,547 μ.
Χώρος αποσκευών
405 λίτρα
405 λίτρα
405 λίτρα
405 λίτρα
405 λίτρα
Βάρος
1.205 κιλά
1.320 κιλά
1.205 κιλά
1.205 κιλά
1.320 κιλά
Κυβισμός
1.598 κ.εκ.
1.998 κ.εκ.
1.461 κ.εκ.
1.461 κ.εκ.
1.870 κ.εκ.
Διάμετρος x διαδρομή
79,5 x 80,5 χλστ.
82,7 x 93 χλστ.
76 x 80,5 χλστ.
76 x 80,5 χλστ.
80 x 93 χλστ.
Σχέση συμπίεσης
9,7:1
9,3:1
15,2:1
---
16,6:1
Ισχύς (ίπποι/σ.α.λ.)
110/6.000
180/5.500
90/4.000
110/4.000
130/3.750
Ροπή (Nm/σ.α.λ.)
151/4.250
300/2.250
200/1.750
240/1.750
300/1.750
0-100 χ.α.ώ.
10,5’’
7,8’’
12,5’’
10,5’’
9,5’’
0-1.000 μέτρα
31,9’’
28,5’’
34,5’’
31,9’’
30,5’’
Τελική ταχύτητα
195 χ.α.ώ.
230 χ.α.ώ.
180 χ.α.ώ.
190 χ.α.ώ.
210 χ.α.ώ.
Κατανάλωση εκτός πόλης
5,6 λ./100 χλμ.
6,1 λ./100 χλμ.
4 λ./100 χλμ.
3,9 λ./100 χλμ.
4,5 λ./100 χλμ.
Μικτή κατανάλωση
6,9 λ./100 χλμ.
7,6 λ./100 χλμ.
4,5 λ./100 χλμ.
4,6 λ./100 χλμ.
5,1 λ./100 χλμ.
Κατανάλωση στην πόλη
9,3 λ./100 χλμ.
10,2 λ./100 χλμ.
5,3 λ./100 χλμ.
5,8 λ./100 χλμ.
6,2 λ./100 χλμ.
Ρεζερβουάρ
60 λίτρα
60 λίτρα
60 λίτρα
60 λίτρα
60 λίτρα
Εκπομπές ρύπων (CO2)
163 γραμμ./χλμ.
178 γραμμ./χλμ.
118 γραμμ./χλμ.
120 γραμμ./χλμ.
135 γραμμ./χλμ.
 



 
Σας Προτείνουμε
Στον Νομό ΜΕΣΣΗΝΙΑΣ
SINIOROS - ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΑΝΑΣΤΑΣΟΠΟΥΛΟΣ

Γενικό Συνεργείο Αυτοκινήτων, Ευθυγραμμίσεις
(Τοποθετήσεις Συστημάτων Υγραερίου, Βελτιώσεις Chip Tuning by Overload)
Α' πάροδος Γιαννιτσών, 241 00 Καλαμάτα
Τηλ. & Fax: +302721069026, E-mail: mrsinioros@gmail.com

 
Χρήσιμα