IX Auto Logo

Καλώς ήρθατε στο ixauto.gr, το μοναδικό πλήρως ανεξάρτητο και απόλυτα έγκυρο μέσο ενημέρωσης για το αυτοκίνητο.


 
41ο Σαλόνι Αυτοκινήτου του Έσσεν: Η μεγαλύτερη γιορτή του αυτοκινήτου

ΧΟΡΗΓΟΙ
SKN  tuning by tecnology
Δαιδάλου 15, 175 63 Π. Φάληρο Αττικής,                +302109831680        ,                +306974063921       
Fax:+302109846486, E-mail: info@skn.gr. website: www.skn.gr
ZANIAS CENTER  Ελαστικά-Ζάντες
Βουλιαγμένης & Αφροδίτης 4, 167 77 Ελληνικό Αττικής,                +302109618381        
Fax:+302109645252, E-mail: zen@otenet.gr, website: www.zaniascenter.gr
 
Η μεγαλύτερη γιορτή του αυτοκινήτου για πολλούς Γερμανούς (και συμφωνούμε απόλυτα), δεν είναι το σαλόνι της Γενεύης, της Φρανκφούρτης, του Ντιτρόιτ, ή του Τόκυο, αλλά αυτό του Έσσεν. Γιατί άραγε;
Αποστολή: Δημήτρης Σπυράκης - Κώστας Ευφροσύνης
Για 9η συνεχόμενη χρονιά, βρεθήκαμε στην πόλη Έσσεν, Βορειοδυτικά της Γερμανίας, για το ομώνυμο σαλόνι αυτοκινήτου για το 2008, 29 Νοεμβρίου με 7 Δεκεμβρίου. Το Έσσεν, είναι μία πόλη ανάμεσα σε μερικές από τις πιο γνωστές της Γερμανίας, όπως οι Ντόρτμουντ, Ντίσελντορφ, Κολονία και ¶αχεν, και για όσους δεν γνωρίζουν, η πόλη του ομοσπονδιακού προπονητή μας στο ποδόσφαιρο, Ότο Ρεχάγκελ.
Η μεγαλύτερη γιορτή...
Στο μεγάλο και άψογα οργανωμένο εκθεσιακό κέντρο της πόλης, γίνεται κάθε χρόνο η μεγαλύτερη γιορτή του αυτοκινήτου. Το σαλόνι αυτοκινήτου του Έσσεν είναι η 2η μεγαλύτερη διοργάνωση του είδους στη Γερμανία, φυσικά, μετά το σαλόνι αυτοκινήτου της Φρανκφούρτης, και η 4η πιο σημαντική έκθεση της χώρας, ανεξαρτήτως εκθεμάτων. Κάθε χρόνο, περίπου 500.000 επισκέπτες περνούν από το Έσσεν την περίοδο της έκθεσης αυτοκινήτου. Ο λόγος, δεν είναι η παρουσίαση των νέων μοντέλων των καινούργιων αυτοκινήτου παραγωγής. Τουλάχιστον, όχι τόσο. Την τιμητική τους εδώ έχουν οι φίλοι των βελτιώσεων, καθώς αυτή την έκθεση, έχει εδώ και πάρα πολλά χρόνια καθιερωθεί ως η διοργάνωση με τους οίκους βελτίωσης.
Για το σκοπό αυτό, ο επίσημος φορέας του είδους της χώρας VDAT (Σύνδεσμος Γερμανών Βελτιωτών Αυτοκινήτου), δεσμεύει 2 από τις διαθέσιμες αίθουσες του εκθεσιακού κέντρου για τα επίσημα μέλη του. Σήμερα βέβαια, ακόμη κι αυτές αποδεικνύονται λίγες. Όμως, στο σαλόνι αυτοκινήτου του Έσσεν, δεν θα δει κανείς μόνο τα βελτιωμένα αυτοκίνητα ή αξεσουάρ και ανταλλακτικά για το χώρο των βελτιώσεων. Εκεί θα δει κανείς όλο το μεγαλείο της αυτοκίνησης, από τα απλά, νέα μοντέλα παραγωγής, τα βελτιωμένα (που προαναφέραμε), αγωνιστικά αυτοκίνητα, πρωτότυπα, ενώ εκτίθενται και αρκετά κλασικά μοντέλα, αποκλειστικά, σε μία από τις διαθέσιμες αίθουσες. Μαζί με τα εκθέματα πέρα απ’ τον Ατλαντικό και τις παράλληλες εκδηλώσεις, αυτή η έκθεση αυτοκινήτου, μπορεί πλέον να χαρακτηρίζεται ως η πληρέστερη του είδους, καθώς καλύπτει όλες τις προτιμήσεις του κοινού.
Το ταξίδι
Σε αντίθεση με άλλες διοργανώσεις στην Ευρώπη (πχ. Γενεύη, Φρανκφούρτη, Παρίσι), το ταξίδι για το σαλόνι του Έσσεν είναι λίγο... μεγαλύτερο. Η μέρα των δημοσιογράφων και των εμπορικών επισκεπτών τα τελευταία χρόνια είναι η Παρασκευή (όπως και στις δικές μας εκθέσεις). Βέβαια, για να καλύψεις τις ανάγκες της δημοσιογραφικής σου δουλειάς, αφήνεις περιθώριο και για την επόμενη μέρα, κάτι που είναι πλέον απαραίτητο, λόγω του όγκου και της ποικιλίας των εκθεμάτων. Η Κυριακή είναι περισσότερο ημέρα ανάπαυσης και ανασυγκρότησης για την επιστροφή, Δευτέρα πρωί. Εμείς, κάναμε τη μεγαλύτερη αποστολή για λογαριασμό της φετινής διοργάνωσης, καθώς, εκτός του δημοσιογραφικού και φωτογραφικού μας έργου, είχαμε και την βιντεοσκόπηση.
Τα πράγματα που χρειαστήκαμε, εκ των πραγμάτων, ήταν πολλά. Ευτυχώς όμως, το δημοσιογραφικό αυτοκίνητο Opel Astra GTC Turbo Panorama που μας παραχώρησε η Opel από τις εγκαταστάσεις της στο Russelsheim, λίγα χιλιόμετρα νοτιοδυτικά της Φρανκφούρτης, έφερε και με το παραπάνω σε πέρας την «αποστολή» του. Ο καιρός ήταν «σφιχτός» για τα Ελληνικά δεδομένα. Αφιχθήκαμε στο Γερμανικό έδαφος νωρίς το πρωί της Πέμπτης 27 Νοεμβρίου, με το θερμόμετρο να φλερτάρει με το «0». Το άψογα οργανωμένο σιδηροδρομικό δίκτυο της χώρας φρόντισε να βρεθούμε σε λίγα λεπτά στο Russelsheim κι ένας Έλληνας ταξιτζής (καλή του ώρα), μας μετέφερε από τον σταθμό στην πύλη 55, όπου μας περίμενε ένα κατακόκκινο Opel Astra GTC Turbo, με την πανόραμα οροφή. Έτσι λοιπόν, το ταξίδι από το Russelsheim στο Ντίσελντορφ, ήταν παράλληλα και διασκεδαστικό, ενώ, χάρη στο μεγάλο και απόλυτα ασφαλές οδικό δίκτυο της χώρας (και χωρίς διόδια), ήταν και πολύ άνετο.
Οι πρωταγωνιστές
Φέτος, λόγω της γενικότερης ύφεσης, δεν ήταν πολλές οι παρουσίες που ξεχώρισαν. Στα πλαίσια αυτής της κατάστασης, εταιρίες από τον χώρο των αυτοκινήτων παραγωγής δεν εμφανίστηκαν εδώ, παρά το γεγονός ότι το 2008 δεν είχαμε σαλόνι Φρανκφούρτης, λίγες εβδομάδες πριν. Έτσι, η Porsche, για παράδειγμα, που κάθε χρόνο είχε παρουσία με τις σπορ εκδόσεις της και την αγωνιστική της δράση, φέτος δήλωσε απούσα, αφήνοντας χώρο για νέες παρουσίες, όπως η Abarth και η Alfa Romeo. Η πρώτη έδειξε ό,τι είχε (500 και Grande Punto esse-esse), ενώ η άλλη, μόνο το MiTo. Μεγαλύτερο χώρο απ’ όλους είχε ο όμιλος VW. Η Audi έδειξε στο Γερμανικό κοινό τα Q5, RS6, S4/S4 Avant, Q7 V12 TDI Quattro, R8 GT3 και τα αγωνιστικά A4 DTM και R10. Η Skoda είχε τη νέα Octavia και τα Superb και Fabia Sportline. Η VW παρουσίασε το νέο Golf στην έκδοση GTI που είναι κατά 10 ίππους ισχυρότερη (210), το Touareg R50 και τις σπορ εκδόσεις Passat Variant R-line και Polo GT Rocket. Φυσικά εκεί ήταν και το νέο Scirocco, μαζί με την αγωνιστική έκδοση GT24 των 325 ίππων για τον 24ωρο αγώνα του Nurburgring με οδηγούς τους Χανς-Ιωακείμ Στακ και Κάρλος Σάινθ.
Brabus Tesla Roadster: Το μοντέλο με το μεγαλύτερο ενδιαφέρον στο σαλόνι του Έσσεν, κατά τη δική μας εκτίμηση, ήταν το Brabus Tesla Roadster, πάνω στο οποίο άστραψαν πάρα πολλά φλας. Ο οίκος Brabus, από τους πιο σημαντικούς βελτιωτές σε παγκόσμιο επίπεδο, φέτος πρωτοτύπησε και εστίασε την προσοχή του σ’ ένα αμιγώς ηλεκτρικό αυτοκίνητο. Πρόκειται για το Tesla Roadster, που δέχθηκε τις πολύ διακριτικές πινελιές του οίκου Brabus, αλλά το σπουδαιότερο ήταν ότι το μοντέλο απέκτησε «φωνή». Στο περίπτερο του Brabus συναντήσαμε και τον ιδιοκτήτη του οίκου, που τυγχάνει και πρόεδρος του VDAT (Σύνδεσμος Γερμανών Βελτιωτών Αυτοκινήτων), κ. Μπόντο Μπούσμαν, ο οποίος μας δήλωσε σχετικά: «Πράγματι, το σαλόνι του Έσσεν φέτος είναι καλό, με αρκετά εκθέματα, νέα μοντέλα και αρκετά κίνητρα, όπως το Brabus Tesla Roadster. Το αυτοκίνητο αυτό είναι 252 ίππων με 0-100 χ.α.ώ. σε 3,9’’ και αυτονομία 400 χλμ. Φυσικά, τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα δεν κάνουν θόρυβο κι αυτό είναι λίγο επικίνδυνο για τους πεζούς, καθώς δεν μπορούν να ακούσουν το αυτοκίνητο. Καλύπτοντας και την διασκεδαστική πλευρά, αποφασίσαμε να δημιουργήσουμε το σύστημα Brabus Space Sound Generator, που μας δίνει από τη μια τον κλασικό ήχο ενός αμερικάνικου V8 κι από την άλλη, τον διαστημικό ήχο από τη κινηματογραφική ταινία Σταρ Τρεκ - Πόλεμος των ¶στρων». Διαπιστώνοντας στην πράξη τα λεγόμενα του κ. Μπούσμαν, το αποτέλεσμα είναι όντως εντυπωσιακό, καθώς η ένταση του παραγόμενου ήχου που πηγάζει από ηχεία τοποθετημένα στο χώρο αποσκευών του αυτοκινήτου, έχει να κάνει αναλογικά με το βύθισμα του πεντάλ μετάδοσης κίνησης από τον ηλεκτροκινητήρα.
Dream Big Bike: Μία πραγματική μοτοσικλέτα με μήκος 6,2 μέτρα, ύψος 3,43 και πλάτος 3,2 μέτρα, ασφαλώς τραβάει την προσοχή. Το δημιούργημα του Gregory Dunham φοράει κινητήρα V8 8.2 λίτρων με 500 ίππους και 800 Nm ροπής και κοστίζει περί τα 300.000 δολάρια. Φυσικά, έχει ήδη μία θέση στο βιβλίο ρεκόρ Guinness, ως η μεγαλύτερη αληθινή μοτοσικλέτα στον κόσμο που κατασκευάστηκε ποτέ.
Flatmobile: Πρόκειται για άλλο ένα έκθεμα που έχει θέση στο βιβλίο ρεκόρ Guinness. Το πιο μικρό σε ύψος αυτοκίνητο που φέρει την υπογραφή των Perry Watkins και Andy Saunders, δημιουργών του μοντέλου, βασισμένου σ’ ένα Hillman, με μήκος 3,7 μέτρα, πλάτος 1,65 και ύψος, μόλις 19 ίντσες (48,26 εκατοστά). Το αυτοκίνητο αυτό φιλοξενεί σε πολύ άνετη... στάση 2 άτομα και μπορεί να αναπτύξει ταχύτητα 160 χ.α.ώ. Εντυπωσιακό στην όψη, όσο και στον τρόπο με τον οποίο οι δημιουργοί του διαχειρίστηκαν την εργονομία του, λόγο της ιδιαιτερότητας της κατασκευής.
Irmscher 40 χρόνια: Φέτος στο Έσσεν είχαμε τον εορτασμό των 40 χρόνων του οίκου Irmscher. Όλες αυτές τις 4 δεκαετίες ο γνωστός οίκος, πέραν των δικών του ξεχωριστών προτάσεων, ανάλωσε το μεγαλύτερο μέρος του στην βελτίωση των αυτοκινήτων Opel. Ασφαλώς, δεν απουσίαζε και από την αγωνιστική δράση. Σήμερα, όλη η σπορ σειρά των αξεσουάρ των αυτοκινήτων Opel φέρουν την υπογραφή του, με την ονομασία i-line. Αξίζει επίσης να αναφέρουμε ότι ο οίκος Irmscher επιμελήθηκε και την ειδική έκδοση του Peugeot 308, RC line. Ο οίκος Irmscher παρουσίασε και την βελτιωμένη πρόταση που αφορά το αυτοκίνητο της χρονιάς για το 2009, Opel Insignia.
Rinspeed sQuba: Το πιο ολοκληρωμένο αυτοκίνητο για στεριά και θάλασσα. Ναι, σωστά διαβάσατε. Το αυτοκίνητο αυτό που βασίζεται κατασκευαστικά στο 2ης γενιάς Lotus Elise, μπορεί να κινηθεί άνετα στο δρόμο, καταγράφοντας εντυπωσιακές επιδόσεις, ενώ έχει τη δυνατότητα να κινηθεί και στο νερό, πάνω σ’ αυτό ή υποβρυχίως. Αν πετούσε κιόλας...
Lotus CIV: Η Lotus, πέραν της φήμης της ως κατασκευάστρια σπορ αυτοκινήτων, κατά καιρούς έχει παρουσιάσει προτάσεις και σε άλλους τομείς. Πιο γνωστό σε όλους μας το πανάλαφρο ποδήλατο που κατέρριψε τα ρεκόρ στο παρελθόν στις πίστες των Ολυμπιακών Αγώνων. Το δημιούργημά της που εκτέθηκε εδώ δεν είχε όμως τροχούς. Είχε χιονοπέδιλα κι ένα κινητήρα που δίνει την κίνηση μέσω ενός μεγάλου έλικα στο πίσω μέρος του... οχήματος, δεν μπορείς να το πεις όχημα, αλλά τέλος πάντων. Το CIV (Concept Ice Vehicle) έχει μήκος 4,5 μέτρα και είναι αυστηρά μονοθέσιο.
Sbarro Aero/Pendolauto: Ο Ιταλο-Ελβετός Franco Sbarro, ένας διακεκριμένος ιδιώτης κατασκευαστής, φροντίζει να καταπλήττει τους πάντες με τα δημιουργήματά του. Έχοντας πολλά βραβεία για τις εφευρέσεις του και με μοναδικές ιδέες που βασίζονται είτε σε 2 είτε σε 3 είτε σε 4, ή και περισσότερους τροχούς. Το κατά πόσο βρίσκουν εφαρμογή στην παραγωγή, αυτό είναι ένα άλλο θέμα. Όπως γίνεται τις περισσότερες φορές, οι τολμηρές ιδέες δεν μπορούν πάντα να εφαρμόζονται στην αυτοκίνηση, είτε λόγω υψηλού κόστους, είτε για άλλους λόγους που δεν είναι του παρόντος. Οι μοτοσικλέτες του Sbarro αλλάζουν τα δεδομένα και προκαλούν... το μέλλον. Μπράβο του!
Τέλος, αξίζει να αναφέρουμε έστω και ονομαστικά τα πρωτότυπα μοντέλα που εκτέθηκαν εδώ, ως αφιέρωμα στην τεχνολογία του μέλλοντος όσον αφορά την αυτοκίνηση. Έτσι λοιπόν, είδαμε τα Mercedes F700, Sbarro Alcador, Magna Steyr Mila Future, Giugiaro Quaranta, Fioravanti Hidra, Peugeot 908 RC, τα Renault Altica και Z16 Fluence και τα Citroen C-Airscape, C-Airplay και C-Buggy.
Τα βελτιωμένα
Ο VDAT, όπως κάθε χρόνο, δέσμευσε και φέτος τις 2 από τις διαθέσιμες αίθουσες (Halle 10 & 11) για τα μέλη του. Αυτό που χαρακτηρίζει τα μοντέλα των οίκων βελτίωσης του VDAT είναι η κορυφαία ποιότητα και η εγγύηση, τόσο στις παρεχόμενες υπηρεσίες τους όσο και στα προϊόντα που αφορούν μηχανικές ή αισθητικές βελτιώσεις, τόσο για το αμάξωμα όσο και για το εσωτερικό των αυτοκινήτων. Ο οίκος ABT παρουσίασε τα νέα ABT Q5 και ABT Scirocco με σημαντικές αλλαγές όσον αφορά την αισθητική τους αλλά και με μηχανικές επεμβάσεις. Ο ACSchnitzer εστίασε την προσοχή του στο Χ6 και σε νέες ζάντες 22 ιντσών, τόσο για το Χ6 όσο και για το Χ5. Το μοντέλο που πρωταγωνίστησε στο περίπτερο του οίκου Brabus είναι η νέα GLK στην οποία τοποθετήθηκαν ζάντες 21 ιντσών, ενώ ο οίκος Cobra έδειξε την προσοχή του στο νέο 500άκι της Fiat.
Ο οίκος dbilas παρουσίασε μία εκρηκτική έκδοση του νέου Opel Corsa OPC με 280 ίππους, που έχει ως αποτέλεσμα μία τελική ταχύτητα 255 χ.α.ώ. και επιτάχυνση 0-100 χ.α.ώ. σε 6’’. Ο Eibach παρουσίασε σύστημα ανάρτησης για το νέο αμερικανικό «θηρίο» Dodge Chalenger SRT ενώ ο οίκος Elia, απίστευτο όσο και πρωτότυπο, θεωρείται ο πρώτο βελτιωτής που ασχολήθηκε με το Dacia Logan Pick-up. Φυσικά, είχε και την πρότασή του για το νέο Renault Megane. Ο Heico, ως «ειδικός» στα Volvo, παρουσίασε πρόταση individual για το νέο XC60. Ο οίκος H&R βελτίωσε την ανάρτηση του 6ης γενιάς VW Golf και ο KW έκανε το ίδιο για το νέο Scirocco. Με δύο προτάσεις εμφανίστηκε φέτος στο Έσσεν ο οίκος Lumma. Πρόκειται για το CLR 550R, που βασίζεται στο 2ης γενιάς Porsche Cayenne, με ζάντες 23 ιντσών. Το CLR X650, βασίζεται στη νέα BMW Χ6, χρησιμοποιώντας ζάντες ίδιας διάστασης με το CLR 550R (23 ίντσες).
Ο Rieger παρουσίασε τις δικές του προτάσεις που αφορούσαν τα VW Touran και Fiat 500. Φέτος ο οίκος Schmidt ασχολήθηκε με το Opel GT παρουσιάζοντας ζάντες για το μοντέλο αυτό στις 20 ίντσες. Ο οίκος Startech, «αδερφάκι» του Brabus, «άγγιξε» λίγο περισσότερο το Dodge Nitro, ενώ ο speedART αισθητά περισσότερο τη νέα Porsche Carrera S. Πρόκειται για το SRS 420, με 35 ίππους περισσότερους (420 ίππους). Αυτό έχει ως αποτέλεσμα τα 0-100 χ.α.ώ. σε 4,2’’ και την τελική ταχύτητα στα 308 χ.α.ώ. Ο οίκος Techart, ειδικευμένος κι αυτός στα μοντέλα Porsche, βάζει το... χέρι ακόμη πιο βαθειά. Το GT Street R/RS έχει 660 ίππους και 860 Nm ροπής, που χαρίζουν στο αυτοκίνητο επιτάχυνση 0-100 χ.α.ώ. σε 3,4’’ και τελική ταχύτητα μόλις... 345 χ.α.ώ.
Η επιστροφή του Brabham Racing γιορτάστηκε δεόντως στο Έσσεν με πρεμιέρα της δικής του πρότασης για το Χ6, αλλά το πιο εντυπωσιακό του έκθεμα ήταν η αντίστοιχη πρόταση βασισμένη στην BMW M3. Πέραν της εξαιρετικής αισθητικής όσον αφορά το αμάξωμα, ξεχωρίζουμε την εκπληκτική ζάντα, για πρώτη φορά με εξωτερικά (διπλά) μπράτσα που σκοπό έχουν την καλύτερη ψύξη των φρένων. Ασφαλώς, δεν πρέπει να παραλείψουμε να αναφερθούμε και στον ΗΗΡ, που έκανε το smart fortwo κυριολεκτικά «τέρας». Το Smart Dragster από κινητήρα μόλις 1.500 κ.εκ., αποδίδει 450 ίππους και τρελαίνει τόσο τον οδηγό του όσο και τους θεατές, όταν επιταχύνει 0-200 χ.α.ώ. (ναι, 200 διαβάσατε, δεν κάναμε λάθος) σε μόλις 10’’.
Γκαλερί αναμνήσεων
Στην αίθουσα Galeria ξετυλίχθηκε ένα μεγάλο κουβάρι αναμνήσεων από το παρελθόν της αυτοκίνησης. Δεν είχαμε τα γνωστά κλασικά συμβατικά αυτοκίνητα, αλλά μερικά από τα πιο σημαντικά σπορ μοντέλα, που άφησαν, ή εξακολουθούν να αφήνουν το δικό τους στίγμα στην ιστορία του αυτοκινήτου. Ποιος δεν θυμάται την συλλεκτική Porsche 959. Αυτό το μοντέλο με τα μόλις 292 κομμάτια, εκ των οποίων τα 29 απορροφήθηκαν στους αγώνες. Παρουσιάστηκε στο σαλόνι της Φρανκφούρτης του 1983. Το 1986 πήρε μέρος στο ράλι Ντακάρ με οδηγό τον θρυλικό Τζάκι Ιξ. Φορούσε κινητήρα 2.847 κ.εκ. με διπλό turbo και απέδιδε 450 ίππους, χαρίζοντας τελική ταχύτητα στο αυτοκίνητο 317 χ.α.ώ. Η τιμή του τότε ήταν 420.000 Γερμανικά μάρκα. Σήμερα θεωρείται ευτύχημα αν πετύχεις κάποιο εκ των 959 σε άριστη κατάσταση στην αρχική του τιμή, αλλά σε ευρώ.
Τι μπορεί να πει κανείς για την Lamborghini Miura P400 S. Με ιστορία που ξεκινάει από το 1966, το απλό μοντέλο V12 των 3.9 λίτρων απέδιδε 350 ίππους και η τελική της ταχύτητα έφτανε τα 274 χ.α.ώ. Το 1968 η έκδοση S έκανε την εμφάνισή της με 370 ίππους. Το 1971 παρήχθησαν 140 κομμάτια. Η τιμή της στη Γερμανία το 1970 ήταν 69.900 μάρκα. Σήμερα η φίρμα λανσάρει την Reventon των 6.5 λίτρων με 650 ίππους και τελική 343 χ.α.ώ. στα 1.200.000 ευρώ. Κάπου εκεί κοντά, αντικριστά η μία στην άλλη, φιγουράριζαν οι πιο θρυλικές Ferrari, η 250 GTO και η Enzo. Η γηραιότερη βγήκε σε μόλις 39 κομμάτια στο διάστημα 1962-1964, φόραγε 12-κύλινδρο μοτέρ 2.953 κ.εκ. με 300 ίππους και τελική ταχύτητα 280 χ.α.ώ. Η τιμή της σήμερα υπολογίζεται σε 10.000.000 δολάρια. Η Enzo, πήγε στα χέρια μόλις 349 τυχερών, με τιμή λίστας τα 662.000 ευρώ. Παρήχθη μεταξύ 2002 και 2004. Η τελευταία πουλήθηκε 28 Ιουνίου 2005 στα 1.055.000 ευρώ, μόνο. Ο V12 των 6 λίτρων απέδιδε 660 ίππους και η τελική της ταχύτητα έφτανε τα 350 χ.α.ώ.
Στολίδι για την έκθεση ήταν και η Rolls-Royce Phantom Cabriolet των 440.000 ευρώ. Με μήκος 5,61 μέτρα, βάρος 2.620 κιλά, μόλις 200 τεμάχια θα έχουν συνολικά παραχθεί μέχρι το τέλος του 2008. Ο 12-κύλινδρος των 6.75 λίτρων αποδίδει 460 ίππους και η τελική αυτού του «ογκόλιθου» προσεγγίζει τα 240 χ.α.ώ. Και περνάμε τώρα στις Bugatti. Η T57S Gangloff παρήχθη σε 710 κομμάτια στο διάστημα 1934-1940, ενώ το 1938 η παραγωγή της ήταν μόλις 41 αυτοκίνητα. Και φτάνουμε στην Veyron 16.4 του σήμερα, με 300 κομμάτια συνολική παραγωγή και τιμή 1.200.000 ευρώ. Το 16-κύλινδρο 8-λιτρο «θηρίο» των 1001 ίππων κατείχε το ρεκόρ ταχύτητας αυτοκινήτου παραγωγής με 407 χ.α.ώ. (πριν το καταρρίψει ο οίκος 9ff με 409).
Η Mercedes 300 SLR αποτελεί ένα από τα ιστορικότερα σπορ μοντέλα όλων των εποχών. Μοντέλο του ’55, με 3-λιτρο κινητήρα, 300 ίππους και τελική 290 χ.α.ώ. Η σημερινή SLR 722 GT, θα παραχθεί μόνο σε 21 κομμάτια. Οι 680 ίπποι από τον V8 5.5 λίτρων υπόσχονται τελική 340 χ.α.ώ. Το Γερμανικής προέλευσης Gumpert Apollo παίρνει σιγά-σιγά τη θέση που του αξίζει ανάμεσα στα σπορ υπεραυτοκίνητα. Φοράει τον 4.2 λίτρων κινητήρα της Audi και με διπλή υπερπλήρωση αγγίζει τα 650 άλογα, εκτοξεύοντας τον δείκτη της ταχύτητας στα 360 χ.α.ώ. Κι όλα αυτά, με 260.000 ευρώ, μόνο.
Το Pagani Zonda F, είναι μία ακόμη Ιταλική πρόταση. Φοράει V12 Mercedes AMG κινητήρα στα 7.3 λίτρα με 650 ίππους, που κοστίζουν εδώ ο καθένας 1.000 ευρώ. Η τελική, 345 χ.α.ώ. Το επίσης Ιταλικό Ascari KZ1 φοράει τον V10 κινητήρα της BMW M5, όπου λόγω των μόλις 1.330 κιλών του, η τελική ανεβαίνει στα 320 χ.α.ώ. Το Saleen S7 γίνεται όλο και πιο δημοφιλές, τόσο στην πατρίδα του (ΗΠΑ) όσο και στην Ευρώπη. Κοστίζει 450.000 ευρώ, φοράει 7-λιτρο κινητήρα με διπλό turbo στα 750 άλογα, με τελική 360 χ.α.ώ. Το MC12 της Maserati ήταν εκεί. Μόλις 25 κομμάτια στα 700.000 ευρώ, με το μοτέρ της Ferrari Enzo, αλλά στα 632 άλογα και την τελική του στα 330 χ.α.ώ. Κι αφήνουμε για το τέλος το Koenigsegg CCX, το μόνο supercar από τη Σουηδία, με 4.7 λίτρα κινητήρα που αποδίδει 806 ίππους, πιάνει 395 χ.α.ώ. και τιμάται στα 458.000 ευρώ.
Οικολογικές βελτιώσεις!
Ο οίκος SKN, γίνεται χρόνο με το χρόνο όλο και πιο δημοφιλής, χάρη στις βελτιώσεις που παρουσιάζει οι οποίες έχουν περισσότερο οικολογικό χαρακτήρα και λιγότερο επιδόσεων. «Ξεκινήσαμε το 2004, δημιουργώντας πρόγραμμα το οποίο μειώνει την κατανάλωση των αυτοκινήτων. Θέλαμε απλά να χρησιμοποιήσουμε το σύστημα διαχείρισης (εγκέφαλο) του κινητήρα για να μειώσουμε την κατανάλωση κι όχι να αναδείξουμε τη δύναμη του κινητήρα», μας λέει ο υπεύθυνος της εταιρίας στο περίπτερό της στο σαλόνι του Έσσεν, κ. Μίκαελ Σίφερ. «Η αρχική ιδέα ήταν να το κάνουμε για τα φορτηγά και τα λεωφορεία, γιατί αυτά τα οχήματα χρειάζονται πολλά καύσιμα, περίπου 30-40 λίτρα στα 100 χλμ. Αποφασίσαμε λοιπόν να το κάνουμε πρώτα γι’ αυτά. Η κατανάλωση μειώθηκε 2-6 λίτρα για τα φορτηγά, γεγονός εντυπωσιακό. Τα καύσιμα μειώνονται καθώς και οι ρύποι, ενώ γλυτώνουμε χρήματα και προστατεύουμε το περιβάλλον», συμπληρώνει ο κ. Σίφερ.
Η συνέχεια ήταν αναμενόμενη, καθώς οι πελάτες του οίκου SKN, βλέποντας αυτά τα αποτελέσματα στα επαγγελματικά τους οχήματα, δεν άργησαν να ζητήσουν κάτι ανάλογο και για τα προσωπικά τους, επιβατικά μοντέλα. «Το 2005 δημιουργήσαμε το πρόγραμμα EcoTuning, για να κάνουμε το ίδιο ακριβώς και για τα επιβατικά αυτοκίνητα. Κάθε τύπος οχήματος πλέον μπορεί να δεχθεί το αντίστοιχο πρόγραμμα, είτε πρόκειται για οποιοδήποτε επιβατικό μοντέλο, ή ακόμη και για κινητήρες σκαφών, τρακτέρ, ακόμη και για καυστήρες κτιρίων. Έτσι κάνουμε καλό στους πελάτες μας, που εξοικονομούν χρήματα, αλλά και στο περιβάλλον», λέει ο κ. Σίφερ. Στο περίπτερο του SKN υπήρχε και Ελληνικό στοιχείο, καθώς εκεί βρέθηκαν και οι εκπρόσωποι της εταιρίας για τη χώρα μας, πρώτη τους φορά στο σαλόνι του Έσσεν, χαρακτηρίζοντας την έκθεση ως «μητέρα» των βελτιώσεων για τη Γερμανία, με σαφώς ανώτερο επίπεδο από κάθε Ελληνική διοργάνωση, αλλά και κοινό λιγότερο των άκρων και περισσότερο της ουσίας, τόσο στην αισθητική όσο και στις επιδόσεις με γνώμονα την ασφάλεια.
Λιγότερα... κορίτσια(!)
Οι εκθέσεις αυτοκινήτου, ανέκαθεν, χαρακτηρίζονταν από την παρουσία αρκετών ωραίων κοριτσιών. Τα εκθέματα, με την παρουσία καλλίγραμμων μοντέλων, μεγιστοποιούν την έλξη του βλέμματος των επισκεπτών, κυρίως γιατί οι ενδιαφερόμενοι για τα αυτοκίνητα είναι κατά βάση άνδρες. Πόσο μάλλον όταν πρόκειται για ενδιαφερόμενους για το χώρο των βελτιώσεων, όπου τα αυτοκίνητα αναδεικνύουν τις επιπρόσθετες δυνατότητές τους όσον αφορά την αισθητική και τις επιδόσεις. ¶ρα, σε μία έκθεση αυτοκινήτων με κύριο θέμα τις βελτιώσεις, περιμένει κανείς να δει... κορίτσια. Πολλά κορίτσια! Όμως, η παγκόσμια οικονομική κρίση, άφησε το στίγμα της και στο Έσσεν, με τις εκτιμήσεις των ειδικών να μιλούν για ύφεση της τάξης του 20%. Εμείς, που φέτος (2008) βρεθήκαμε στο σαλόνι του Έσσεν για 9η φορά, επιβεβαιώνουμε κατ’ ιδίαν την εκτίμηση αυτή. Μόνο που στα κορίτσια, η ύφεση ήταν πολλή πιο μεγάλη. Ας ελπίσουμε (ο Θεός να μας έχει καλά), ότι στο σαλόνι της επόμενης χρονιάς (2009), οι ωραίες παρουσίες θα έχουν αύξηση κι όχι μείωση.



 
Σας Προτείνουμε
Αν ενδιαφέρεστε για Audi
ΙΩΑΝΝΗΣ ΦΙΛΙΠΠΑΙΟΣ ΑΕ

Έκθεση - Συνεργείο - Φανοποιείο/Βαφείο - Ανταλλακτικά/Αξεσουάρ
Ιερά Οδός 176, 122 42 Αιγάλεω Αττικής
Τηλ.: +302103428671, Fax: +302103421286
E-mail: audiinfo@filippaios.gr, Website: www.filippaios.gr

 

 
Χρήσιμα