IX Auto Logo

Καλώς ήρθατε στο ixauto.gr, το μοναδικό πλήρως ανεξάρτητο και απόλυτα έγκυρο μέσο ενημέρωσης για το αυτοκίνητο.


 
Dacia Range 2009: Μπαίνοντας σε μια νέα εποχή
Μ’ ένα ταξίδι-αστραπή (μόλις 8 ώρες καθαρού χρόνου παραμονής), πήραμε μια πρώτη γεύση απ' τη γκάμα των μοντέλων της Dacia με τη σημερινή της μορφή, επί Γαλλικού εδάφους.
Αποστολή στη Γαλλία
Από το 2003, η Dacia, η γνωστή Ρουμάνικη αυτοκινητοβιομηχανία, από τη στιγμή που πέρασε εξ ολοκλήρου στην ιδιοκτησία της Renault, άρχισε να αυξάνει την παρουσία της στην αγορά. Σε σύντομο χρονικό διάστημα η γκάμα της μεγάλωσε κι έφτασε σήμερα να καλύπτει ένα μεγάλο μέρος αγοραστών που χρειάζονται, είτε ένα σχετικά μικρό, βολικό και φτηνό οικογενειακό αυτοκίνητο, είτε ένα εξ ίσου βολικό, μικρό και οικονομικό φορτηγάκι, για τις επαγγελματικές τους ανάγκες.
Το μέρος
Ο τελικός μας προορισμός μετά την άφιξή μας στο διεθνές αεροδρόμιο της Γαλλικής πρωτεύουσας, ήταν το Mortefontaine, ακόμη ένα όμορφο χωριό της επαρχίας της Γαλλίας, περίπου 25 χλμ. μακριά από το αεροδρόμιο. Σ’ αυτό το μέρος, βρίσκεται η πίστα δοκιμών εξέλιξης των μοντέλων της φίρμας (Renault), την οποία μοιράζεται μαζί με τις Audi, Porsche και Pirelli. Εκεί, αναλώσαμε ολόκληρο τον διαθέσιμο χρόνο μας για να γνωρίσουμε από κοντά όλη τη σημερινή γκάμα της Dacia και να πάρουμε μια πρώτη οδηγική εμπειρία.
Η γκάμα
Με μόλις 2 πατώματα, η Dacia διαθέτει ήδη 5 διαφορετικά αμαξώματα, 3 εξ αυτών επιβατικά και τα υπόλοιπα 2 για επαγγελματική χρήση. Μπορεί όλα τα μοντέλα της φίρμας να βασίζονται σε πλατφόρμες προηγούμενων μοντέλων Renault και να δανείζονται αρκετά μηχανικά μέρη και εξαρτήματα, όμως δεν παύει η μητρική εταιρία να συνεχίζει να επενδύει σ’ αυτά με νέες τεχνολογίες, κυρίως όσον αφορά την οικονομία στην κατανάλωση και μοιραία, τους χαμηλούς ρύπους. Έτσι λοιπόν, είχαμε στη διάθεσή μας 5 εκδόσεις του Sandero (dCi 70, dCi 85, 1.2 16V, 1.4 LPG και 1.6 E85), 2 του Logan MCV (dCi 85 και 1.6 LPG), καθώς και τα: Logan sedan 1.4 LPG, Logan Van dCi 70 και Logan Pick-up dCi 70. Αν μη τι άλλο, πολλή δουλειά για μόλις 6 ώρες παραμονής στην πίστα δοκιμών της μητρικής εταιρίας. Από τον Απρίλιο μέχρι και τον Ιούνιο (2009) αναμένεται να διατίθεται όλη η γκάμα επαγγελματικών μοντέλων της Dacia και στην Ελλάδα, με κινητήρες και βενζίνης και diesel. Κατά τη διάρκεια της σύντομης παρουσίασης των μοντέλων και των πλάνων της Dacia από τα στελέχη της στο χώρος της προγραμματισμένης μας δοκιμής, αναφέρθηκε ότι ένα ακόμη μοντέλο θα προστεθεί στη γκάμα της φίρμας μέσα στο 2010, το οποίο μάλιστα θα είναι 4κίνητο.
Οι κινητήρες
Τα μοτέρ που εξοπλίζουν την γκάμα των πετρελαιοκίνητων εκδόσεων των μοντέλων της φίρμας έχουν ως κύριο χαρακτηριστικό την μέγιστη δυνατή απόδοση, συνδυασμένη με αισθητά χαμηλή κατανάλωση, που συνεπάγεται και ανάλογη εκπομπή ρύπων. Ο dCi των 70 ίππων (1.5 λίτρων και αυτός και ο πιο ισχυρός, των 85 ίππων), με βάση τις τυποποιημένες μετρήσεις κατανάλωσης, δεν υπερβαίνει τα 5 λίτρα για κάθε 100 χλμ. διανυόμενης απόστασης. Με βάση τη μέση κατανάλωση (4,5 λ./100 χλμ.), το παραγόμενο CO2 είναι μόλις 120 γραμμ./χλμ. Ελάχιστες είναι οι διαφορές στην ίδια κινητήρια μονάδα με τους 10 περισσότερους ίππους, αλλά με τις τιμές ρύπων ακριβώς τις ίδιες. Με 5 κινητήρες eco2 εξοπλίζεται όλη η γκάμα των μοντέλων της Dacia για το 2009. Ο dCi 70 που αναφέραμε πριν, τοποθετείται και στα 5 αμαξώματα, με σκοπό να διατηρηθεί χαμηλά ο μέσος όρος των εκπομπών ρύπων της φίρμας και να συμβάλει με τον τρόπο αυτό στο όριο που επιβάλλεται από τους νέους κανονισμούς εκπομπών ρύπων στο σύνολο της παραγωγής της Renault. Η χρήση κινητήρων LPG χαρίζει ακόμη πιο χαμηλά επίπεδα ρύπων. Χαρακτηριστικό είναι το παράδειγμα με τον κινητήρα 1.4, όπου από τα 165 γραμμ./χλμ., στην έκδοση LPG, οι εκπομπές CO2 μειώνονται στα 140 γραμμ./χλμ. Ο κινητήρας 1.6 Ε85 με βιο-αιθανόλη δεν υπερβαίνει τα 130 γραμμ./χλμ. όσον αφορά το CO2. Τέλος, τα διαστήματα συντήρησης είναι για όλη τη γκάμα κινητήρων της φίρμας, ανά 30.000 χλμ. ή ανά 2 έτη, όποιο εκ των δύο έρθει πρώτο, ενώ οι εγγυήσεις είναι οι ήδη γνωστές, δηλαδή, 3 έτη ή 100.000 χλμ.
Ιδανική σχέση αξίας/τιμής
Σκοπός της μητρικής Renault, που «υπογράφει» στο πίσω μέρος όλα τα μοντέλα Dacia, είναι, πέραν της δημιουργίας μιας αίσθησης σιγουριάς από το αγοραστικό κοινό ότι «αγγίζουν» κάτι αξιόπιστο και ποιοτικό (εδώ έχουμε κάποιες ενστάσεις που θα τις αναλύσουμε πιο κάτω), ήταν η διάθεση στην αγορά, αυτοκινήτων που να καλύπτουν τις ανάγκες ακόμη πιο χαμηλών κοινωνικο-οικονομικών στρωμάτων, τα οποία δεν είχαν μέχρι σήμερα τη δυνατότητα να αποκτήσουν ένα καινούργιο αυτοκίνητο στα μέτρα τους. Έτσι λοιπόν, το Sandero των 4 μέτρων μήκους έχει τιμή εκκίνησης κοντά στα 8.000 ευρώ (τιμές Ευρώπης), ενώ το 4,2 μ. Logan ξεκινάει από ακόμη πιο χαμηλή τιμή. Το μεγαλύτερο σε μήκος Logan MPV (4,4 μ.) ξεκινάει από τα 9.000 ευρώ. Ο ανταγωνισμός βρίσκεται κατά πολύ πιο ψηλά σε τιμή εκκίνησης (πάνω από 10.000 ευρώ), με χαρακτηριστικό παράδειγμα το Skoda Roomster, το οποίο τοποθετείται κοντά στα 13.000 ευρώ. Μοναδική εξαίρεση εδώ είναι το Fiat Panda (λίγο πάνω απ’ τα 7.000 ευρώ), το οποίο όμως είναι πολύ πιο μικρό σε διαστάσεις απ’ το Sandero (μήκος περίπου 3,5 μ.).
Η πρώτη εντύπωση
Με πολύ περιορισμένο χρόνο παραμονής επί Γαλλικού εδάφους και με αρκετά μοντέλα στη διάθεσή μας, το προφανές, δεν θα είχαμε την πολυτέλεια για εκτενή οδήγηση των αυτοκινήτων, οπότε, θα αρκεστούμε στα βασικά και στο τι αποκομίσαμε από την πρώτη αίσθηση που πήραμε στην πράξη. Αν και οι χαμηλές τιμές από μόνες τους είναι πρόκληση και συνάμα άλλοθι για τυχόν ατέλειες ή ελλείψεις, σε καμία περίπτωση, εν έτη 2009 και με την υπάρχουσα εφαρμοσμένη τεχνολογία, δεν μπορούμε να δεχθούμε την τόσο χαμηλή ποιότητα των πλαστικών, στο εσωτερικό. Σημεία που ο χρήστης αγγίζει κατά κόρον εδώ, όπως το τιμόνι, ο λεβιές ταχυτήτων, το χειρόφρενο, τα χειριστήρια και τις χειρολαβές των θυρών (εσωτερικά), θα έπρεπε να δίνουν μία καλύτερη αίσθηση όσον αφορά την ποιότητα των υλικών κατασκευής. Μετά από εκτενή χρήση, πολύ περισσότερο στα οχήματα που προορίζονται για επαγγελματικό σκοπό, οι επικείμενες φθορές θα δημιουργούν μια αίσθηση απώθησης από τον χρήστη και συνάμα την μειωμένη αξία μεταπώλησης του οχήματος.
Είναι σαφές και αποδεκτό, όπως συζητήσαμε και με τα στελέχη της φίρμας κατά τη διάρκεια του μεσημεριανού γεύματος εντός πίστας, ότι η Dacia, εκ των πραγμάτων, δεν αποτελεί την φίρμα με τεχνολογία αιχμής και κορυφαία ποιότητα στον όμιλο, αυτό τον ρόλο τον έχει αναλάβει η Renault. Όμως, όπως τελικά συμφωνήσαμε όλοι μας, υπάρχει η ποιότητα και η αίσθηση της ποιότητας. Κι αν η Renault σχετίζεται (πλέον) άμεσα με την ποιότητα, η Dacia, το ελάχιστο που της αξίζει, είναι μία καλή αίσθηση ποιότητας. Ό,τι, λοιπόν, αγγίζει ο οδηγός στο εσωτερικό, πρέπει να είναι πιο ποιοτικό αισθητικά και φυσικά πιο ανθεκτικό σε βάθος χρόνου. Τώρα, όσον αφορά την οδική συμπεριφορά, κανένα από τα αυτοκίνητα που οδηγήσαμε δεν παρουσίασε κενά, με εξαίρεση ίσως τις επιδόσεις, που έτσι ή αλλιώς, είναι συνάρτηση του κινητήρα που βρίσκεται κάτω από το καπό. Τα επαγγελματικά οχήματα είχαν στο χώρο φόρτωσης συμβολικά φορτία συνολικού βάρους 300 κιλών, έτσι ώστε να δούμε την συμπεριφορά των οχημάτων κάτω από πραγματικές συνθήκες οδήγησης, για τα δικά τους πρότυπα. Αυτό σπάνια συμβαίνει σε εργοστασιακή παρουσίαση, κι οφείλουμε να πούμε ότι το γεγονός αυτό μας ευχαρίστησε ιδιαίτερα. Τόσο λοιπόν το Logan Pick-up όσο και το Logan MCV, έφεραν σε πέρας τις οδηγικές μας απαιτήσεις, που σκοπίμως εδώ, ήταν υψηλότερες του μέσου όρου.
Το Logan Van χαρακτηρίζεται από μεγάλους χώρους φόρτωσης. Με 2 μέτρα μήκος καμπίνας, έχει 2,5 τμ. επιφάνεια φόρτωσης και ωφέλιμο φορτίο 800 κιλά, όσα και το Logan Pick-up. Το μοντέλο αυτό διαθέτει 300 λίτρα χώρο πίσω από τα καθίσματα, έχει 1,8 μ. μήκος καρότσας και η αντοχή βάρους της πίσω πόρτας σε ανοιχτή θέση αγγίζει τα 300 κιλά, κάτι που σημαίνει ότι μπορεί να αξιοποιηθεί για φορτία που υπερβαίνουν το μήκος του διαθέσιμου χώρου φόρτωσης. Τέλος, κάτι που αφορά όλα τα μοντέλα που είχαμε στη διάθεσή μας και οδηγήσαμε, οι χαμηλές καταναλώσεις στα χαρτιά, δεν απέχουν από την πραγματικότητα, αν και είναι γνωστό ότι είναι συνάρτηση πολλών παραγόντων, που έχουν να κάνουν με τα φορτία (επιβάτες, αποσκευές, εμπορεύματα), τις καιρικές συνθήκες και την κατάσταση του οδοστρώματος.
Πρόγραμμα ENTRY
Έτσι ονομάζεται το πρόγραμμα της Renault στο οποίο συμμετέχει και η Dacia και που σκοπό έχει να κάνει τη μάρκα παγκοσμίου φήμης, με εκπροσώπηση σε πάνω από 50 χώρες, που δραστηριοποιείται ήδη, φτάνοντας τις 80. Η επίτευξη αυτή αναμένεται να έρθει με την παραγωγή των προϊόντων της Dacia (και της Renault παράλληλα), πέραν του γνωστού εργοστασίου στο Πιτέστι της Ρουμανίας, στα εργοστάσια: Καζαμπλάνκα (Μαρόκο), Μόσχα (Ρωσία), Κουριτίμπα (Βραζιλία), Μέντελιν (Κολομβία), Τεχεράνη (Ιράν), Νασίκ (Ινδία, κοντά στη Βομβάη) και Ροσλίν (Νότια Αφρική, εργοστάσιο της Nissan). Η αύξηση 38,7% των πωλήσεων της φίρμας το 2008, σε σχέση με το 2007 και οι περίπου 1.300.000 μονάδες μέχρι στιγμής, λειτουργούν ενθαρρυντικά για τον αρχικό στόχο. Αξίζει εδώ να σημειωθεί ότι το 2008 οι πωλήσεις της Dacia ήταν 257.000 μονάδες.
 
Dacia Sandero (Logan)* 1.2 16V
Κυβισμός: 1.149 κυβ. εκατοστά
Μέγιστη ισχύς: 75 ίπποι/5500 σ.α.λ.
Μέγιστη ροπή: 107 Nm/4250 σ.α.λ.
Επιτάχυνση 0-100 χ.α.ώ.: 13,6’’
Τελική ταχύτητα: 160 (161) χ.α.ώ.
Μέση κατανάλωση: 5,9 λ./100 χλμ.
Ρύποι CO2: 139 γραμμ./χλμ.
*( ) επιδόσεις Logan όπου διαφοροποιούνται
 
Dacia Sandero (Logan)* 1.4
Κυβισμός: 1.390 κυβ. εκατοστά
Μέγιστη ισχύς: 75 ίπποι/5500 σ.α.λ.
Μέγιστη ροπή: 112 Nm/3000 σ.α.λ.
Επιτάχυνση 0-100 χ.α.ώ.: 13’’
Τελική ταχύτητα: 161 (162) χ.α.ώ.
Μέση κατανάλωση: 7 λ./100 χλμ.
Ρύποι CO2: 165 γραμμ./χλμ.
*( ) επιδόσεις Logan όπου διαφοροποιούνται
 
Dacia Sandero (Logan)* 1.6
Κυβισμός: 1.598 κυβ. εκατοστά
Μέγιστη ισχύς: 90 ίπποι/5500 σ.α.λ.
Μέγιστη ροπή: 128 Nm/3000 σ.α.λ.
Επιτάχυνση 0-100 χ.α.ώ.: 11,5’’
Τελική ταχύτητα: 174 (175) χ.α.ώ.
Μέση κατανάλωση: 7,2 λ./100 χλμ.
Ρύποι CO2: 170 γραμμ./χλμ.
*( ) επιδόσεις Logan όπου διαφοροποιούνται
 
Dacia Logan 1.6 16V
Κυβισμός: 1.598 κυβ. εκατοστά
Μέγιστη ισχύς: 105 ίπποι/5750 σ.α.λ.
Μέγιστη ροπή: 148 Nm/3750 σ.α.λ.
Επιτάχυνση 0-100 χ.α.ώ.: 10,2’’
Τελική ταχύτητα: 183 χ.α.ώ.
Μέση κατανάλωση: 7,1 λ./100 χλμ.
Ρύποι CO2: 170 γραμμ./χλμ.
 
Dacia Logan MCV (Van)* 1.4
Κυβισμός: 1.390 κυβ. εκατοστά
Μέγιστη ισχύς: 75 ίπποι/5500 σ.α.λ.
Μέγιστη ροπή: 112 Nm/3000 σ.α.λ.
Επιτάχυνση 0-100 χ.α.ώ.: 15,6’’
Τελική ταχύτητα: 155 χ.α.ώ.
Μέση κατανάλωση: 7,6 (7,9) λ./100 χλμ.
Ρύποι CO2: 179 (187) γραμμ./χλμ.
*( ) επιδόσεις Logan Van όπου διαφοροποιούνται
 
Dacia Logan MCV (Van)* 1.6
Κυβισμός: 1.598 κυβ. εκατοστά
Μέγιστη ισχύς: 90 ίπποι/5500 σ.α.λ.
Μέγιστη ροπή: 128 Nm/3000 σ.α.λ.
Επιτάχυνση 0-100 χ.α.ώ.: 13,4’’
Τελική ταχύτητα: 167 χ.α.ώ.
Μέση κατανάλωση: 7,6 (8,1) λ./100 χλμ.
Ρύποι CO2: 180 γραμμ./χλμ.
*( ) επιδόσεις Logan Van όπου διαφοροποιούνται
 
Dacia Logan Pick-up 1.6
Κυβισμός: 1.598 κυβ. εκατοστά
Μέγιστη ισχύς: 90 ίπποι/5500 σ.α.λ.
Μέγιστη ροπή: 128 Nm/3000 σ.α.λ.
Επιτάχυνση 0-100 χ.α.ώ.: 13’’
Τελική ταχύτητα: 163 χ.α.ώ.
Μέση κατανάλωση: 8,1 λ./100 χλμ.
Ρύποι CO2: 192 γραμμ./χλμ.



 
Σας Προτείνουμε
Στον Νομό ΑΤΤΙΚΗΣ
ΤΡΟΧΟΚΙΝΗΣΗ ΑΕΒΕ

Εμπορία & Αντιπροσώπευση Ανταλλακτικών Αυτοκινήτων
Θηβών 282, 122 41 Αιγάλεω
Τηλ.: +302104833980-2, +302104827766, Fax: +302104833983
E-mail: troxosa@otenet.gr, Website: www.kayabahellas.gr

 

 
Χρήσιμα